الصيد فى مصر  
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها معلومات عن بنادق ضغط الهواء والرش ومستلزماتها.

 
 
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 13-01-04, 10:56 PM   #6
Angel of Death
صياد متقدم
 
الصورة الرمزية Angel of Death
 
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المدينه: الكلية الجوية بيتي و عنواني
المشاركات: 753
معدل تقييم المستوى: 18
Angel of Death لديه مشاركات جيدهAngel of Death لديه مشاركات جيدهAngel of Death لديه مشاركات جيدهAngel of Death لديه مشاركات جيدهAngel of Death لديه مشاركات جيدهAngel of Death لديه مشاركات جيدهAngel of Death لديه مشاركات جيدهAngel of Death لديه مشاركات جيدهAngel of Death لديه مشاركات جيدهAngel of Death لديه مشاركات جيدهAngel of Death لديه مشاركات جيده
إرسال رسالة عبر MSN إلى Angel of Death إرسال رسالة عبر Skype إلى Angel of Death
افتراضي رد: الفرق بين الكرال الكسر و الكرال العتلة؟؟و أيهما أفضل؟؟و هل العتلة متوفر أم لا في كل اشكال الكرال

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohammad al qassam مشاهدة المشاركة
معالي محمد بك صقر القوات الجوية
أكيد طبعاً يا باشا .....
بس حضرتك جربت الكرال ولا ؟؟؟.
أولا أهلا بيك يا محمد باشا
ثانيا أه أنا فعلا جربت الكرال.. بل أنا عندي كرال كسر.. هو عامة العتلة أحسن من الكسر لعدة أسباب. مثلا إن الكسر مع الوقت ممكن يحصل إنعواج و لو بسيط خالص في الماسورة لكن بيحصل.. مما قد يأثر علي الدقة. و كمان الهتلة عموما أسهل في التعمير و أريح. لكن ليها برده عيوب. مثلا إنها صعبة الصيانة. عكس الكسر. و ده لأن الكسر أه هو نظام قديم شوية, لكنه دغري و أصيل فصيانته سهلة جدا جدا جدا. و كل البنادق الكسر شبه بعض في الصيانة و ده لتطابق المنظومة الميكانيكية.. غير كدة الكسر متوافر أكثر كقطع غيار. أما حكاية التلقيم ديه أنا مش شايفها عيب أوي لأنها مش للدرجة الصراحة..
الكلام ده بناء علي تحليلي المتواضع جدا جدا جدا يا محمد بك
ثالثا حضرتك فاهم غلط يا باشا.. أنا للأسف مش في القوات الجوية أنا حلم حياتي أخش القوات الجوية.. و يا رب أبقي زي ما حضرتك بتقول و أبقي صقر القوات الجوية


أغلي تحية لحضرتك يا أستاذ محمد و معلش في التأخر في الرد لكن أنا في فترة إمتحانات الكلية و أنا مش لاقي وقت أنام و الله حتي و مطبق بقالي يومين
__________________
الكلية الجوية بيتي و عنواني


عندما ترى طائرات العدو تسقط كالمطر
وصواريخ تطلق بدقة فائقة
و مهارة فريدة نادرا ما تري في القتال و المناورة
3> فأعلم أن نسور الجو يقاتلون 3>
******************************************
" القوات الجوية المصرية "





عشقي هو الطيران

بيتي هو السحاب

إلى العلا في سبيل المجد

تحيا قواتنا المسلحة درع الوطن و الشعب
فذلك الجند خير أجناد الأرض


تحياتي لكل أفراد قواتنا المسلحة,
محمد قطب الدكاماوي
Angel of Death غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
 


تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
ما هو الفرق بين الكرال الرماية و أنواع الكرال الأخرى؟؟؟ Mohammad Al Qassam بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها 1 13-01-03 03:25 PM
أرجو المساعدة ما هو الفرق بين الكرا ل لكسر و العتلة و أنهي أفضل و هل العطلة معنهة وجود خزنة رش صياد جديد جداً سوق المنتدى 1 11-03-30 10:05 PM
أرجو المساعدة ما هو الفرق بين الكرا ل لكسر و العتلة و أنهي أفضل و هل العطلة معنهة وجود خزنة رش صياد جديد جداً الصيد العام 0 11-03-30 09:42 PM
ايه الفرق بين الكرال الماجنوم و الكرال الal-001s hemi afifi سوق المنتدى 6 11-02-13 01:30 PM
ممكن حد يقولى بنادق الكسر افضل ان ذات العتلة الجانبية ام العتلة السفلية sokar_jax بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها 2 09-04-30 02:07 AM


الساعة الآن 04:00 PM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir