غير مقروء 13-02-11, 09:15 PM   #8
eng.amg
صياد قديم

الصورة الرمزية eng.amg

المدينه: Haram, Giza
eng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيده
إرسال رسالة عبر MSN إلى eng.amg إرسال رسالة عبر Yahoo إلى eng.amg
افتراضي رد: طالما bsa اكثر دقة لماذا الdiana اكثر شهرة؟

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ehab98 مشاهدة المشاركة
الف شكر يا باشمهندس احمد علي المناقشة الجميلة

بس انا حقيقي عاوز اوصل لنتيجة, يعني غالبية الصيد بيكون علي يمام و من مسافات اقل من 40 متر فا في الحالة دي القوة بتفيد في اية؟

يعني كان في هنا في المنتدي زميل لينا عامل موضوع انة معاة ديانا 470 "اعلي حاجة في الديانا حلم الجميع الفخامة و القوة و كل ما يتمناه اي شخص"

و كان بيشتكي ان تجميع البندقية عند 72 متر غير موفق علي الاطلاق و المسافة تقريبا 14 بوصة بين الضربات لو عايز لينك للموضوع اجيبهولك

ففي الحالة دي القوة فادت بأية؟ انا حقيقي بسأل مش بقلل من عظمة الديانا لان الديانا فيها تحف بصراحة كفاية شكل و قوة و امكانيات البندقية؟

بس انا بتكلم بعيد عن الابهار.
أولا 470 ليست أقوى الديانات.
هي فقط قوية 890 فيد/ثانية.
وبعدين إلي بيقول تجميعها مش كويس معلش مش متعود عليها. يبقى يخليه في الإنجليزي والأسباني أحسن.
زي إلي يضرب بالديانا 52 والي يضرب بالديانا 54.
52 محتاجة صياد علشان يجمع بيها.
لكن 54 وهي نفس المواصفات محتاجة طفل صغير وهيا حتجمع لوحدها.

أمال صاحبك بتاع 470 لو ضرب بالماجنم 350 ألي هيا تتجاوز 300 م/ث حيجمع في متر ونصف؟
دي فعلا محتاجة صياد علشان يعرف يجيب بيها حاجة. وإلا حتكون بالنسباله مقشة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفى ابواسماعيل مشاهدة المشاركة
بالنسبة لى الديانا تجميعها يتوقف على الصياد اللى ماسك البندقية وهيه بالنسبة لى قوة +دقه وخصوصآ اذا تم استخدام تليسكوب مناسب وقوى وعرف يقدر منحنى رماية البندقية اللى فى ايده _ا’فضل الديانا عن البى اس ايه والبندقية البى اس فكها سهل زى فك الديانا ( الديانا لم تخزلنى قط) رأى شخصى فقط وتحدى [/color]
كلام 100%
الصياد المحترف يستغني عن الدقة في مقابل القوة. وهو يتحكم في رد الفعل.

{رَبّ إِنِّي لِمَا أَنْزَلْت إِلَيَّ مِنْ خَيْر فَقِير}
eng.amg غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس