الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > سوق المنتدى > محدثات الصوت
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

محدثات الصوت محدثات الصوت.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 13-05-28, 08:46 PM   #1
_SAIKO_
عضو متألق

الصورة الرمزية _SAIKO_

المدينه: الاسماعيلية
_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى
افتراضي نصيحة هامة للجميع بعد الموقف الصعب اللي حصلي

السلام عليكم و رحمة الله .. كيف حال الشباب و الاعضاء و الخبراء . ان شاءالله تكونوا بخير و عافية

النصيحة مهمة بصراحة عشان محدش يقع ف الموقف اللي حصلي .. اكيد انا مضايق لكن قدر الله و ما شاء فعل

ليا واحد قريبي شاف الايجل و عجبة و طلبة مني عشان يضرب بيه ف مناسبة عندة ..طبعا انا ماقدرتش اقولة لا احرجت و هو مايعرفش اي شيء عن المسدسات ولا ازاي يستخدمها ..المهم فهمته و انا قلقان مش مطمن و مع ذلك ماقدرش اردة و اقولة لا مش هديهولك خصوصا انه اكبر مني بكتير .

المهم قريبي اخد الايجل و ضرب بيه انا كنت مديلة طلق صوت فقط و مركبلة طبة الصوت

و بعدها بيومين رجعلي الايجل و كانت المفاجأة كالاتي

1- الامان قافش تماما مش بيتحرك خالص كأنة ملحوم ف الكوبري

2- الماسورة مليانة بلاستيك اخضر لدرجة ان البلاستيك الاخضر سايح ف بعضة

3- بطن الماسورة من اسفل في شرخ - طبعا الشرخ مش هيظهر ولا يبان الا لما تفك الاربع مسامير و تبص ف الماسورة من اسفل من عند سوستة رجوع الكوبري و رده

طبعا انا فكيتة و نضفتة و زيته و فكيت الامان و زيتة و رجعت زي الاول و احسن كمان و طلعت البلاستيك اللي ف الماسورة كمان و نضفتها

و حمدت ربنا انها جت علي قد كده و الحمدللة طبة البلي مغطية مكان الشرخ كانها تقوم مقام ماسورة صلب بالتالي الشرخ لا يتأثر عند ضرب البلي لكن ف الصوت نظرا لان طبة الصوت قد العقلة او اقل كمان ف تاثير الحرارة و الضغط هيأثر عالشرخ و لتفادي المشكلة دي يبقي لازم طبة صوت طويلة مش شرط لبيت النار انما طويلة طول كافي - اطول من الشرخ عشان مايتأثرش -

طبعا لان قريبي ده اكبر مني بكتير ماقدرتش اعاتبة او اقولة يصلحة او اي حاجه .. احرجت اني اكلمة و حاليا بفكر ابيع الايجل و انا مضايق من نية البيع بس لاني ماحبش يكون معايا فيها عطل و خصوصا لو كان بسبب حد غيري >>ف نصيحة متديش مسدسك لحد اي كان الا اذا كنت واثق فيه مليون ف المية

نية البيع قائمة و المسدس تمنة مش هيقل عن 1300 جنية لان تمنة 1850 جنية و دوول فيدوهين عن الايجل بتاعي و انا بضرب بيه بلي

و دي بعض الصور

_SAIKO_ غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links

sponsor links