الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > الصيد العام
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

الصيد العام موضوعات الصيد العامه وتعارف الصيادين.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 10-03-17, 12:41 PM   #1
محمد سليمان
صياد متفاعل

المدينه: الجيزة
محمد سليمان مستواه غير معروف
Exclamation التلسكوبات ممنوعه و لا لا؟

يا جماعه أرجوكم فهمونى هو مش احنا اتكلمنا فى الموضوع ده قبل كدا و ادى نص القانون
"... ولا يجوز بأى حال الترخيص فى الأ سلحة المبينة فى القسم الثانى من الجدول رقم 3 وكاتمات أو مخفضات الصوت والتلسكوبات التى تركب على الاسلحة النارية"

و اللى انا اقصده: التلسكوبات التى تركب على الاسلحة النارية معنى كدا ان التلسكوبات التى تركب على الاسلحه الغير ناريه زى بنادق ضغط الهواء مش ممنوعه و ان الحادثتين اللى حصلوا مع الاخوه الافاضل قبل كدا واضح جداً ان واحده فيهم تلفيق تهمه زى ما هو قال والتانيه كانوا اكيد مش فاهمين او تحدى اعمى زى مهو باين من وصف القصه وارجوكم لو فى حد محامى مثلاً او يعرف يجبلنا خبر يقين فى الموضوع ده ميترددش عشان انا اصلاً بنزل اصطاد بديانا 54 بمنظار 3-9*40 و فى المعادى و المقطم و حتت وسط المدينه يعنى و فيها حراسه اصلاً شديده فى بعض الأحيان فلو كدا يعنى ابقى فاهم ان اللى بعمله ده اصلا ممنوع
و شكراً لسعه صدركم و على العموم انا هنزل الكلام ده فى موضوع جديد بردو عشان كل الناس تقراه ان شاء الله

sponsor links