الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > سوق المنتدى > محلات الاسلحه وادوات الصيد

محلات الاسلحه وادوات الصيد الاعلان هنا مسموح به للمحلات التجاريه المرخصه فقط.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-06-13, 07:14 PM   #1
Zero
صياد متقدم

الصورة الرمزية Zero

Zero مستواه غير معروف
Question لكل إلى بيحقدوا على أسكندريه فين المحلات الرخيصة فيكى يا بلد ؟

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة

أنا بيغيظنى اوى حوار أن ناس تقول أسكندريه السلاح فيها متوافر أوى و كمان دلوقتى بقى موجود فى أى كشك سجاير دا أنت ممكن تشترى علبه أل أم أو فايسروى و تلاقى سلاح جوة علبه السجاير أو تكون ماشى تخبط فى السلالم بتاعة البيت تلاقى أر بى جى تحتك مثلا أو تلاقى شوال مسدسات ولا حاجة و قبل كدة واحد قال هنا فى المنتدى أن بتاع الفريسكا على البحر لو قولتلك عايز أحلى سلاح بـ500 جنيه و الكلام إلى ميدخلش ودن عشان يعدى على عقل البنى أدم دة طيب يا جماعة أنا مش من المكسيك يعنى أنا من أسكندريه و على فكرة صحابى إلى ليهم فى السلاح لأن أنا برضة معلوماتى على أدى بيقولولى ان الأسعار هنا زيها زى القاهره و فيه أستغلال كمان للى مبيعرفش فى الليلة دى يعنى ممكن لو أنت مش خبره يتضحك عليك أوى أوى أوى طيب ليه بتقولوا على أسكندريه السلاح فيها رخيص و أنه بييجى من المينا طيب ماهى بورسعيد منطقة حره ليه أسكندريه مش منطقة حره زيها دا أحنا كنا أتلعلطنا و الحياة بقيت معانا أحلى من الجلاش بالأخص فى العربيات و الكلام دة لكن يظهر كدة والله أعلم أن الشيخ البعيد سره باتع حتى أنا لما فكرت فى السلاح قولت أكيد لازم لما أفكر أجيب و ربنا يكرمنى بقرشين كدة هروح القاهره أجيب أة أصل هناك أكيد هيبقى أرخص و أحلى كأنه يعنى هيحطلى فيه مايونيز ولا أجى أضرب طلقة يطلعلى ساندويتش روزبيف مثلا فيا جماعة أرضوا ببلدكم و أحنا نرضى ببلدنا و المحلات كلها والله أسعارها واحد و مع أحترامى للجميع يعنى الأستغلال جاى من المستوردين لأن أحلى تجارة تكسبك تجارة السلاح حتى لو كان سلاح أيرسوفت AirSoft بتاع الألعاب دة سعره بره ميعديش الـ10 دولار إلى 50 دولار مهما كانت خامته و طبعا الجمارك و الضرايب شغالين الله ينور على الهبر و الهبش زى موضوع السيارات كدة بالظبط فإن شاء الله حال المستوردين يتصلح و حال الجمارك و الضرايب يتصلح و حال المحلات عندنا يتصلح و يبقى فيه رقابة أكبر من كدة على الأسعار و تتوحد كلها لأن الدنيا ماشيه سبهلله لأن معظم الشعب مش فاهم ولا عايز يفهم حقه و أية إلى ليه وإلى عليه لأن بصراحه حوار الجمارك والضرايب دة أستفزاز أصله معندناش منتج محلى يتحمى فالتعريفه الجمركيه و الضرايب بتحمى أية ؟ ولا هوا نفعنى وأنفعك و شخلعنى و أشخلعك ولا أية النظام طيب حد يقولى أية النظام ؟

و فى النهايه مش عايز اطول عليكم لأنى عارف أنى خنقتكم و هاخدلى طلقتين فى وشى دلوقتى

حملة مقاطعة للأسلحه حتى رجوع الأسعار كما كانت قبل الثورة
××× أهــم موضـــوعــــاتى ×××
من أجمل مسدسات الصوت و الحيه و البنادق المعدله و بألوان جميله "ممنوع الدخول للمرضى"
صور من أشهر المسدسات في العالم(جلوك) + تقرير كامل عن المسدس
صور لعشاق السيج ساور SIG SAUER Lover
Zero غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 11-06-13, 09:04 PM   #2
tarekvb
مشرف عام سابق

الصورة الرمزية tarekvb

المدينه: القاهرة
tarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدى
افتراضي رد: لكل إلى بيحقدوا على أسكندريه فين المحلات الرخيصة فيكى يا بلد ؟

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
tarekvb غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-14, 07:12 PM   #3
هشام عزب
صياد نشيط

الصورة الرمزية هشام عزب

هشام عزب في بداية الطريقهشام عزب في بداية الطريقهشام عزب في بداية الطريقهشام عزب في بداية الطريق

كلام سليم انا من الاسكندريه ونزلت العتبه لقيت اسعار المسدسات الايطالي ارخص من الاسكندريه
كما صليت علي سيدنا ابراهيم وعلي آل سيدنا ابراهيم
وبارك اللهم علي سيدنا محمد وعلي آل سيدنا محمد
كما باركت علي سيدنا ابراهيم وعلي آل سيدنا ابراهيم
في العالمين انك حميد مجيد
هشام عزب غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-14, 09:11 PM   #4
koktal
صياد قديم

الصورة الرمزية koktal

المدينه: جمهورية مصر العربية
koktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريق

يا عم مفيش حقد ولا حاجه .. وبعدين ياريت الواحد يفتح علبة سجاير ويلاقى سلاح هههههههههه .. تحياتى للجميع ..

سبحان الله والحمد لله ولا اله الا الله والله اكبر

سبحان الله وبحمده عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته
koktal غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-14, 11:56 PM   #5
gamopt80
صياد قديم

الصورة الرمزية gamopt80

gamopt80 في بداية الطريقgamopt80 في بداية الطريقgamopt80 في بداية الطريقgamopt80 في بداية الطريقgamopt80 في بداية الطريقgamopt80 في بداية الطريقgamopt80 في بداية الطريق

كلامك صح وهنا النصب والاسعار انيل بكتير من القاهره وانا لفيت هنا كتير وشوفت المبالغه في الاسعار
يعني مثلا روح للسجلابي يا انهار ابيييض مفترييين
علشان كده لما يكون حد اسعاره كويسه ومش استغلالي من الاعضاء هنا لازم ندعمه ونقف جمبه
ومتنساش ان المحلات كمان عليها ضرايب وبلاوي فا طبيعي انه هيكون اغلى
وبشكل عام سوق الاسلحة فيه افترى شويه في الاسعار
غير مقروء 11-06-15, 04:44 AM   #6
Zero
صياد متقدم

الصورة الرمزية Zero

Zero مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هشام عزب مشاهدة المشاركة
كلام سليم انا من الاسكندريه ونزلت العتبه لقيت اسعار المسدسات الايطالي ارخص من الاسكندريه
منور و إن شاء الله الأمور تتعدل سواء هنا أو هناك

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة koktal مشاهدة المشاركة
يا عم مفيش حقد ولا حاجه .. وبعدين ياريت الواحد يفتح علبة سجاير ويلاقى سلاح هههههههههه .. تحياتى للجميع ..
أنا كان زمانى معايا ترسانه أسلحه أو كنت أجمعهم و أروح أبدلهم بنووى ولا حاجة ههههههههههه
منور الموضوع و تحياتى ليك

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gamopt80 مشاهدة المشاركة
كلامك صح وهنا النصب والاسعار انيل بكتير من القاهره وانا لفيت هنا كتير وشوفت المبالغه في الاسعار
يعني مثلا روح للسجلابي يا انهار ابيييض مفترييين
علشان كده لما يكون حد اسعاره كويسه ومش استغلالي من الاعضاء هنا لازم ندعمه ونقف جمبه
ومتنساش ان المحلات كمان عليها ضرايب وبلاوي فا طبيعي انه هيكون اغلى
وبشكل عام سوق الاسلحة فيه افترى شويه في الاسعار
و كمان يا باشمهندس متنساش الراس الكبيرة فى العمليه دى
"المستوردين و الجمارك والضرايب" يعنى من النهايه إلى بيدخل السلاح فى مصر هما أكبر حراميه
نفس برضة حوار السيارات و الكلام دة

حملة مقاطعة للأسلحه حتى رجوع الأسعار كما كانت قبل الثورة
××× أهــم موضـــوعــــاتى ×××
من أجمل مسدسات الصوت و الحيه و البنادق المعدله و بألوان جميله "ممنوع الدخول للمرضى"
صور من أشهر المسدسات في العالم(جلوك) + تقرير كامل عن المسدس
صور لعشاق السيج ساور SIG SAUER Lover
Zero غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

sponsor links

إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم