الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > الموضوعات العامه
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

الموضوعات العامه الموضوعات الغير متعلقه بالصيد.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 12-09-08, 06:15 PM   #1
_SAIKO_
عضو متألق

الصورة الرمزية _SAIKO_

المدينه: الاسماعيلية
_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى
Angry 1000 مبرووووك لصفحتنا اللي فالنازل عالفيس بوك .. شكراً للأدمنز الجبااررررين

السلام عليكم و رحمة الله ... ندخل ف الموضوع علطول علشان اية بجد كدة كفاية .

من الواضح ان الادمنز اللي ماسكين الصفحة عالفيس لا يفقهووون اي شيء عن ادارة صفحات عالفيس بوك ... و من الواضح ان كل خبراتهم تنحصر ف صفحات الترفيهية و الكلام الفاضي . معلش اعذروني لاني اوقات بكون شديد حبتين

انا كنت عملت موضوع قبل دة عن نفس المشكلة و كان رد الادمنز الموقرين باختصار يعني

" احنا عارفين احنا بنعمل اية و دي سياسة ناجحة ومتبعة ف كتير من الصفحات الكبيرة " و دة رد اتنين من الادمنز

ــــــــــــــ

رد: هي دي صفحة الصيد اللي عالفيس ؟ !!
العضو المحترم
شكراً جزيلاً على اهتمامك وحرصك الذى يدل على حبك للمنتدى وصفحته
نحن لنا وجهة نظر اخرى يطول شرحها و سأختصرها لك قدر الامكان
الصيد فطره فطرها الله عز وجل فى كل الببشر
الصيد هى المهنه والصنعه الاولى الذى تعلمها الانسان واعتمد عليها فى ممطعمه وملبسه
لذلك اعلم يقيناً ان كل الرجال تقريباً سواء كانوا ينتمون للهوايه ام لا يحبون الصيد والقنص
نحن نحاول قدر الامكان نلفت انتباههم للصفحه ونقتل الملل الذى قد يصيبهم من الكلام المستمر عن الصيد
نموذج
المنتدى كا يتكلم عن الصيد البرى فقط فى فتره من الفترات
ولكن سمحت بتداول موضوعات الاسلحه البيضاء والناريه ومحدثات الصوت فى فترة الثوره
كانت النتيجه ان 90 % من الذين دخلوا للبحث عن هذه الاشياء ان انتموا للهوايه واصببحت ملاذهم الاول
بل منهم من ابدع فى الهوايه حتتى صار من المحتترفين فى فتره قصيره لدرجة ان اكثر من واحد من المشرفين دخلو بحثاً عن محدثات صوت وليستت هواية الصيد بحد ذاتتها
سيدى الفاضل الطريقه التى نسير بها هى اسلوب تسويق متبع فى كل المجالات والشؤككات الاخرى
نموزج آخر
ما هى علاقة شركة فوادفون بأغنية محمد منيير الجديده ولما تدعممها وتشرها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فى النهايه اقدم لك خالص احترامى وشكرى
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــ و دة رد الادمن التاني

السلام عليكم

الاول بشكر حضرتك جدا علي المتابعه والفته الطيبه من حضرتك دي :]

بس زي مقال لحضرتك المشرف العام ووضح لحضرتك وجه نظره من المسار ده وانا مش لاقي كلام ممكن اقوله بعد اللي هوة قاله لاني وضح كل شيء ولكن انا اوعد حضرتك بعد وقت قصير الصفحه هتاخد مسرها الصحيح
وده عشان احنا لسه في مرحله التكبيرررر هنوصل لاكبر عدد علي الفيس بوك في المجال ده نقدر نوصله وبعد كده هنتجه اللي الهدف الحقيقي من ان شاء هذه الصفحه وهوة (( الصيد والسلاح ))

انا مش عارف هما شافوا الصفحات الكبيرة دي فين و اصلا هل هما يعرفوا الفرق بين صفحة هواة و صفحة متمرسة .. انا اشك انهم يعرفوا الفرق .

اللي يتابع الصفحة بصراحة هيصاب بخيبة امل .. لان مفيش تشابة خالص بين اسم الصفحة و محتوي الصفحة .. اسم الصفحة الصيد ف مصر .. تعالي بقي شوف المحتوي هتلاقية فشنك "

بمعني ان المفروض الصفحة تتكلم عن الصيد بأنواعة و تعاليم الصيد و الاماكن و يكون في دروس و سرد قصص و خبرات الي اخرة عشان الناس تتوعي اكثر عن الصيد .. عشان كلام الادمن يتطبق علي عالفيس زي ماهو اتطبق عالمنتدي "" حقق رصيد من الناس كتير ف وقت قليل "

لكن تعال شوف محتوي الصفحة اللي حاتطلي صور الادمنز و دة ما بيحصلش طبعا ف صفحة عالفيس مثل صفحات الاسلحة و التعليم والتوعية و القوات الخاصة والجيش و الصفحات الدينية و السياسية . و اللي تلاقية حاتطلك صورة بومة كلها خضار و فواكه و سؤال للرجال و الحريم بتعرفوا تفرقوا يبن البقدونس و الكسبرة .. حاجة يعني تجيبة السل .. و اللي تلاقية حاطتلك صورو اتوبيس و الناس مزنقين ف بعض و صورة الكومكس بتاعت اساحبي و الكلام الحنتريش دة .. و حاجات تانية تخليك ماتعرفش انت داخل صفحة صيد ولا داخل ديزني لاند . و فين وفييييين لما تلاقي بوست عن السلاح او بوست تعليم الصيد .. دي كمان صور ولا معلومات كافية ولا موضوعات حصرية .. هما لو بيشووفوا الصفحات و خاصة الصفحات العسكرية و صفحات التسليح بينافسوا بعض ازاي ف البوستات الحصرية هيتأكدوا ان الصفحة ف عالم تاني متجة لكوكب المريخ .. بصراحة ماقدرش اقول عليها الا انها صفحة هوااااااة و بتتجة للفشل و مش اي فشل ..فشل من العيار التقيل .

الدليل علي فشل الصفحة .. دليل مدمغ كمان .. انا مش بجيب حاجة من عندي . كل بالاثباتات

الصفحة وصلت ل 70 الف عضو و انا متابعها .. من فترة بقت تقل و تقل و الاعضاء يخرجوا و عدد ال talking بيقل و وصل ل 10 الاف و وقف و كل يوم الاعضاء بيخروجوا من الصفحة و دلوقتي الصفحة وصلت ل 60 الف ..يعني 10 الاف عضو طاروا ف الهوا .. انتو تسموا دة اية ..نجاااااااااح ..؟!!!!!!!! عجبي

من الافضل ان بوستات الصفحة و مسارها يكون ف نطاق واحد و هو نطاق الصيد بانواعة و الاسلحة المستخدمة و المسدسات و غيرة من الاقسام اسلحة نارية و خلافة لكن بوستات ترفيهية دة معناة انك بتضحي بالصفحة و الاعضاء الل يجيوا بالساهل هيروحوا بالساهل .

الصفحة غير المنتدي المنتدي فية اقسام كتير منهم اقسام الواحد يحط فيها بوستات ترفيهية براحتة .. لكن الفيس لااااااا .. الفيس انت مالكش غير صفحة واحدة . ف اختاروا يا اما صفحة هواة و كلام حمصي او صفحة بتعبر عن المنتدي و تخلية يزيد و يبقي الاول ف المنافسة بين المنتديات الاخري مش صفحة تنزلة و توقعة .

ملحوظة اخيرة .. ف ال info تبع الصفحة ياريت لو تغيروا حتة اكبر تجمع لهواة الصيد البري و البحري ف مصر و العالم . الكلام يكون واقعي احسن عشان محدش يمسكلكم عالواحدة .
و ابقوا شوفوا الصفحات التانية ماشية ازاي و امشوا زيهم عشان الصفحة تزيد و منظرنا يبقي عدل .

علي فكرة لو دخلتم الصفحة دلوقتي هتلاقهوا قلت اكتر و ال talking بقي 6 الاف وشوية يعني خسرتوا ف حدود ال 4 الاف .. مبروووووووووووووووك الفشل

و اسف لو كنت شديد حبتين بس دة الطبيعي من واحد بيحب المنتدي و خايف علية

دة لنك الموضوع السابق و كنت بناقش نفس المشكلة و نفسة الموضوع اللي اخدت منة رد الاتنين الادمنز

http://www.egypthunt.net/showthread.php?t=33687

السلام خير الختام

تقبلوا مروري و السلام عليكم

التعديل الأخير تم بواسطة _SAIKO_ ; 12-09-08 الساعة 06:24 PM سبب آخر: اضافة لنك لموضوع سابق يناقش نفس المشكلة
_SAIKO_ غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 12-09-08, 06:41 PM   #2
fishtic
صياد قديم

الصورة الرمزية fishtic

المدينه: The Forbiden Kingdom
fishtic من اهم اعضاء المنتدىfishtic من اهم اعضاء المنتدىfishtic من اهم اعضاء المنتدىfishtic من اهم اعضاء المنتدىfishtic من اهم اعضاء المنتدىfishtic من اهم اعضاء المنتدىfishtic من اهم اعضاء المنتدىfishtic من اهم اعضاء المنتدىfishtic من اهم اعضاء المنتدىfishtic من اهم اعضاء المنتدىfishtic من اهم اعضاء المنتدى
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى fishtic
افتراضي رد: 1000 مبرووووك لصفحتنا اللي فالنازل عالفيس بوك .. شكراً للأدمنز الجبااررررين

ممكن اللينك بتاع الجروب
غير مقروء 12-09-08, 06:58 PM   #3
_SAIKO_
عضو متألق

الصورة الرمزية _SAIKO_

_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى
افتراضي رد: 1000 مبرووووك لصفحتنا اللي فالنازل عالفيس بوك .. شكراً للأدمنز الجبااررررين

com/egypthunt.net.*****

غير مقروء 12-09-08, 07:22 PM   #4
besho
صياد قديم

الصورة الرمزية besho

besho من اهم اعضاء المنتدىbesho من اهم اعضاء المنتدىbesho من اهم اعضاء المنتدىbesho من اهم اعضاء المنتدىbesho من اهم اعضاء المنتدىbesho من اهم اعضاء المنتدىbesho من اهم اعضاء المنتدىbesho من اهم اعضاء المنتدىbesho من اهم اعضاء المنتدىbesho من اهم اعضاء المنتدىbesho من اهم اعضاء المنتدى

معلش بس احنا بنحاول وانا بنقل المواضيع من هنا و الموضوع 900 واحد شافوه

عايش في اكبر سجن بس من جوايا حر

مهما راحت روح الفكره مش هتموت

الحريه مش كلام الحرية طلعت اوهام

كيرو
besho غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-09-08, 07:37 PM   #5
_SAIKO_
عضو متألق

الصورة الرمزية _SAIKO_

حضرتك لو 2000 شافوا الموضوع دة يعتبر ولااااااا حاجة .. حضرتك الصفحة فيها 60 الف المفروض متوسط الناس اللي تشوف الموضوع ما بين ال 5000 و 10000 و الشير يبقي بالمئات عالاقل

و دة دليل ان الصفحة مدمرة .. الادمنز اللي بينقلوا مواضيع الصيد وخلافة مشكورين لكن في جزئية صغيرة لازم تكون واضحة .

العضو عايز حاجة تشدة تجذبة عشان يقرا عشان يعمل شير و لايك و كومنت . ما ينفعش تاخد كوبي بست ..العضو بالكتير هيعملك لايك و خلاص

تجذبة ب ان انت تعملة مقدمة تشد انتباهة و تخلية يقرا و يا حبذا لو الموضوع كان عالفيس مش رابط يدخلة منتدي .. اغلب الناس اللي عالفيس ما تحبش منتديات و يدخل و يدور .. الناس اللي عالفيس تحب الموضوع قدامها يقراه و يخبط اللايك والكومنت و الشير .

تقبل مروري و شكرا لردك وتعاونك

غير مقروء 12-09-08, 07:41 PM   #6
besho
صياد قديم

الصورة الرمزية besho

besho من اهم اعضاء المنتدىbesho من اهم اعضاء المنتدىbesho من اهم اعضاء المنتدىbesho من اهم اعضاء المنتدىbesho من اهم اعضاء المنتدىbesho من اهم اعضاء المنتدىbesho من اهم اعضاء المنتدىbesho من اهم اعضاء المنتدىbesho من اهم اعضاء المنتدىbesho من اهم اعضاء المنتدىbesho من اهم اعضاء المنتدى

انا لسا عامل موضوع عن البندقيه m4اعمل ايه تاني

كيرو
غير مقروء 12-09-08, 07:56 PM   #7
_SAIKO_
عضو متألق

الصورة الرمزية _SAIKO_

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة besho مشاهدة المشاركة
انا لسا عامل موضوع عن البندقيه m4اعمل ايه تاني
حضرتك مشكور عالمجهوود و ان شاء يستمر الوضع زي ما حضرتك عملت دلوقتي و الصفحة تبقي احسن

غير مقروء 12-09-08, 08:00 PM   #8
besho
صياد قديم

الصورة الرمزية besho

بس حد مسحو برضو ليه

كيرو
غير مقروء 12-09-08, 11:01 PM   #9
_SAIKO_
عضو متألق

الصورة الرمزية _SAIKO_

حضرتك البوست بتاعك مش موجود يا اما اتعملة ريبورت او حد مسحة من الادمن

غير مقروء 12-09-08, 11:23 PM   #10
hunter1407
صياد جديد

الصورة الرمزية hunter1407

المدينه: القاهرة
hunter1407 مستواه غير معروف

هو المنتدى ليه صفحة عالفيسبوك ؟
hunter1407 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-09-08, 11:40 PM   #11
_SAIKO_
عضو متألق

الصورة الرمزية _SAIKO_

اة لية صفحة عالفيس بوك و ادينا بنهااااااتي عشان نطلع بيها عشان الصفحة واقعة , واقعة منيلة و مازالت بتقع .. انهاردة الصبح كانت 60 الف دلوقتي بقت 51 الف يعني 9 الاف طاروا و طلعوا من الصفحة ..صباح الفشل الذريع يعني و مازال الادمن المغيب بينزل نفس البوستات اللي ملهاش اي لازمة

من 60 الف ل 51 الف ف اقل من 24 ساعة ... كم هو عظيم هذا الادمن

غير مقروء 12-09-09, 12:04 AM   #12
هشام سمير
قنـــاص من الدرجه الاولى

اوسمتي

الصورة الرمزية هشام سمير

المدينه: البحيره- القاهره- الاسكندريه
هشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدى
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى هشام سمير

على ما اعتقد الصفحه بتقل بسبب ان فيه اكونتات بتتحذف من الفيس بسبب عدم التفعيل
والمشكله دى فى كل الصفحات تقريباً
ياريت لو حضرتك تقدر تساعد توضح علشان يكون النقد بناء
غير مقروء 12-09-09, 12:25 AM   #13
مشرف عام 1
صياد نشيط

مشرف عام 1 في بداية الطريقمشرف عام 1 في بداية الطريقمشرف عام 1 في بداية الطريقمشرف عام 1 في بداية الطريقمشرف عام 1 في بداية الطريقمشرف عام 1 في بداية الطريقمشرف عام 1 في بداية الطريقمشرف عام 1 في بداية الطريقمشرف عام 1 في بداية الطريقمشرف عام 1 في بداية الطريقمشرف عام 1 في بداية الطريق

هل يمكنك المساعده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
غير مقروء 12-09-09, 12:58 AM   #14
_SAIKO_
عضو متألق

الصورة الرمزية _SAIKO_

حضرتك مفيش اكونتات بتتحذف .. البوستات اللي بتتحذف و دة بيتم عن طريق حاجتين اما الاعضاء يعملوا ريبورت ضدد الصفحة و بالتالي ادارة الفيس هيمسحوا البوستات و لو زاد الريبورت الصفحة تتقفل

او ادمن يمسح البوست غير كدة مفيش بوست هيتمسح .

الصفحة بتخسر اعضاء باستمرار كل شوية و انا من وجهة نظري شايف ان سبب دة ان الصفحة بتحيد عن مسارها وبالتالي العضو مش عاجبة ف بيطلع . اضرب ل حضرتك مثال

ايام الثورة حصلت ظاهرة الانفلات الامني و لما اتعملت صفحات سلاح عالفيس جابت ناس بالهبل بس لان الصفحة مش متأسسة صح خسرت الناس دي ف اهم الاساس كان المفروض الصفحة تأسس قاعدة قوية من الاعضاء و تستمر علي كدة لكن كان اسم الصفحة الصيد ف مصر و البوستات اكتر صور بعيدة عن الصيد و لذلك الصفحة جمعت ناس مالهاش ف الصيد بنسبة كبيرة و لما تيجي الصفحة تحط بوستات صيد مش هتلاقي رد فعل مساوي لعددها .. حضرتك انا راجت بوستات الصيد الريتنج بتاعها اقل من البوستات الترفيهية اللي هي مالهاش لازمة .

الحل

بالنسبة للمساعدة حضرتك الصفحة مش هترجع تقف ف يوم و ليلة لازم نبتدي من الاول تاني مش معني كدة ان الصفحة تتمسح او تتقفل لالالا الصفحة هتفضل زي ما هي . كل اللي هيحصل و اللي انا متوقعة ان الصفحة هتفضل تنزف كدة و تخسر اعضاء لحد لما يبقي الاعضاء المهتمين بالصيد و بعدين تبدأ الصفحة بالزيادة تاني .

المفترض ان الصفحات اللي عاملة تبادل مع الصفحة تتشال و يتعمل تبادل مع صفحات ف نفس المجال و ذات اعداد كبيرة من الاعضاء .

انكم تقللوا من البوستات الترفيهية اللي ملهاش لازمة و تكون معظم البوستات مفيدة و بتشمل نواحي الصيد كلة .

طريقة السرد ف البوست تكون ودية .. مثال حي . في بوست نزل دلوقتي عالصفحة

ــــ
الصيد في مصر
هو سلاح فردي خفيف من صناعة وتصميم الشيطان الاكبر( الولايات المتحدة
الامريكية ) يعمل بواسطة ضغط الغاز الغير مباشر يبرد بواسطة الهواء له
الية زناد ضاربة له الية تسديد ميكانيكية فرضة شعيرا هدف
وله ثلاث حالات رمي :

طلقي
رشقي
امان

يُجهز بمنظار ليزر ويُجهز ايضاً بمدفع "لانشر" للقنابل اليدوية
له مخازن سعة 10/20/30/40/90 طلقة

مميزات عددية
عيار السلاح 5.56 ملم
عيار الطلقة 5.56 × 45 ملم
عدد اللوالب الحلزونية 6 لوالب
السرعة الابتداية للطلقة 960 م/ث
المدى الفعال 400 م
المدى المؤثر 1000م
المدى النهائي 2700 م
وزن البندقية 3.8 كلغ
الطول 99.6 سم

الفك والتركيب
1- نزع المخزن التاكد من خلو السلاح ثم الضغط على مسمار تثبيت البدن من
اليسار الى اليمين فينفصل الجزء العلوي عن الجزء السفلي من السلاح
2- نسحب القصام بوسطة يد التعمير فتخرج المجموعة المتحركة
(لا داعي لفك السلاح الا للتنظيف)
*ينظف السلاح بالبنزين او المازوت
*يركب السلاح بعكس الفك

ومن هذا الدرس يجب ان نتعلم ان هناك حلف شرقي بقيادة روسيا
وحلف غربي بقيادة الولايات المتحدة
See Translation
ـــــــــ

دة البوست و دة مثال لباقي البوستات و طريقة السرد ف البوست .. العضو هيحس انك عايز تفهمة حاجة مش كوبي بست وخلاص

حطوا صور تعليمية .. حضراتكم ممكن تشوفوا الصفحات اتانية بتتعامل ازاي و اعملوا زيهم

اعملوا مواضيع حصرية .. و حطوا عليها لنك الصفحة عشان لما حد ياخدها ياخدها باللنك بتاع الصفحة بالتالي تتنشر

اعملوا البومات

اعملوا notes

اعملوا دعوات و حملات توعية ... و ياريت مش تعملوا كوبي للنك الموضوع منا لمنتدي للصفحة .. محدش هيحب يفتح منتدي و يدور عشان معلومة الا القليل .. الناس عالفيس بتحب الجاهز

دي صفحات حضراتكم ممكن تبصوا عليها و تشوفوهم طريقة السرد و الرد ف البوستات

com/Egyptian.Forces.****

الموسوعة العالمية للأسلحة|Encyclopedia weapons

http://www.*************/EGY.Guns

سلاح الأمة 3

و انا متابع اول بأول و لو في حاجة هبلغكم و ان شاء الله الصفحة تطلع والله اللي دفعني اعمل الموضوع دة هو اعتزازي بالمنتدي .

غير مقروء 12-09-09, 04:27 AM   #15
The_Guardian
صياد متقدم

الصورة الرمزية The_Guardian

المدينه: tanta
The_Guardian في بداية الطريقThe_Guardian في بداية الطريقThe_Guardian في بداية الطريقThe_Guardian في بداية الطريقThe_Guardian في بداية الطريقThe_Guardian في بداية الطريقThe_Guardian في بداية الطريقThe_Guardian في بداية الطريقThe_Guardian في بداية الطريقThe_Guardian في بداية الطريقThe_Guardian في بداية الطريق
Arrow رد: 1000 مبرووووك لصفحتنا اللي فالنازل عالفيس بوك .. شكراً للأدمنز الجبااررررين

مع احترامى الكامل لكلامك يا باشا مضمون الموضوع بتاعك خالى تماما من اى نصيحه مفيده لان حضرتك واصف الصفحه انها فشلت وبتنهار ودي طبعا مش حقيقي لان الصفحه فيها دلوقتى 51 الف عضو فى اقل من شهر ودا رقم مش قليل ولو حتي عدد الاعضاء فيها 20 او 30 الف فدا دليل على النجاح وحضرتك متحامل جدا على الادمنز اللى عاملين شغل جامد فى الصفحه وكمان انتا عاوز تبقي كل المواضيع فى نطاق الصيد و الاسلحة و المسدسات ودا رأيك وانتا حر فيه لكن فى 50 الف شخص ممكن يكون تفكيرهم غير تفكيرك زيي مثلاا حابب ان الصفحه تنزل مواضيع متنوعه .. وانا أدمن صفحه وعندي اقتراح للأدراه لو تخصص يوم او يومين فى الاسبوع يتعمل فيه مسابقه معلومات عامه وجايزه كارت شحن مثلا والموضوع دا هيسند الصفحه وهيعمل شغل جامد
وتحياتي للجميع

A BeND In ThE Road Is NoT ThE END oF ThE Road
Unless YoU Failed To MaKE ThE TuRN

Blue , You Are One Of The Best I've Ever Met On The internet
The_Guardian غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-09-09, 01:02 PM   #16
_SAIKO_
عضو متألق

الصورة الرمزية _SAIKO_

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة esam abdo مشاهدة المشاركة
مع احترامى الكامل لكلامك يا باشا مضمون الموضوع بتاعك خالى تماما من اى نصيحه مفيده لان حضرتك واصف الصفحه انها فشلت وبتنهار ودي طبعا مش حقيقي لان الصفحه فيها دلوقتى 51 الف عضو فى اقل من شهر ودا رقم مش قليل ولو حتي عدد الاعضاء فيها 20 او 30 الف فدا دليل على النجاح وحضرتك متحامل جدا على الادمنز اللى عاملين شغل جامد فى الصفحه وكمان انتا عاوز تبقي كل المواضيع فى نطاق الصيد و الاسلحة و المسدسات ودا رأيك وانتا حر فيه لكن فى 50 الف شخص ممكن يكون تفكيرهم غير تفكيرك زيي مثلاا حابب ان الصفحه تنزل مواضيع متنوعه .. وانا أدمن صفحه وعندي اقتراح للأدراه لو تخصص يوم او يومين فى الاسبوع يتعمل فيه مسابقه معلومات عامه وجايزه كارت شحن مثلا والموضوع دا هيسند الصفحه وهيعمل شغل جامد
وتحياتي للجميع
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههه واضح ان حضرتك مش متابع معانا خااااااااااااااالص . و انك جديد ف الموضوع

حضرتك الصفحة اول لما اتعملت جابت 20 الف و بعدين 50 الف بالظبط بالظبط لما شيكت عليها كانت 54 الف وبعدين وصلت ل 70 الف و اتعمل موضوع هنا بان الصفحة وصلت ل 70 الف و الموضوع اتعمل بواسطة العضو el magc

و بعدين الصفحة بدأت تخسر ناس ف نزلت 61 الف و بعدين 60 الف و امبارح وصلت 51 الف .. خسارة رهيبة طبعااااا و الاسباب انا ذكرتها و الحلول ذكرتها و انتو يا باشا حرررررررين .. عايزين تطلعوا بيها اطلعوا عايزين تنزلوا بيها انزلوا .. انا بوضح الامور من وجهة نظري و انتو احرار بقي

غير مقروء 12-09-09, 05:11 PM   #17
besho
صياد قديم

الصورة الرمزية besho

اعمل ايه سدقوني كلها حاجات ملهاش دعوه بالصيد

كيرو
غير مقروء 12-09-09, 05:55 PM   #18
Mohamed Mahmoud
الادارة العليا

اوسمتي

الصورة الرمزية Mohamed Mahmoud

المدينه: مصر ام الدنيا
Mohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة _saiko_ مشاهدة المشاركة
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههه واضح ان حضرتك مش متابع معانا خااااااااااااااالص . و انك جديد ف الموضوع

حضرتك الصفحة اول لما اتعملت جابت 20 الف و بعدين 50 الف بالظبط بالظبط لما شيكت عليها كانت 54 الف وبعدين وصلت ل 70 الف و اتعمل موضوع هنا بان الصفحة وصلت ل 70 الف و الموضوع اتعمل بواسطة العضو el magc

و بعدين الصفحة بدأت تخسر ناس ف نزلت 61 الف و بعدين 60 الف و امبارح وصلت 51 الف .. خسارة رهيبة طبعااااا و الاسباب انا ذكرتها و الحلول ذكرتها و انتو يا باشا حرررررررين .. عايزين تطلعوا بيها اطلعوا عايزين تنزلوا بيها انزلوا .. انا بوضح الامور من وجهة نظري و انتو احرار بقي
على فكرة يا سيكو ادارة الفيس لما تلاقى ان فى صفحة عدد اللايك فيها بيزيد فى فترة صغيرة هى اللى بتقوم بتقليل العدد دة
لانة مش منطقى ان العدد ينزل 10000 مرة واحدة مش معقول 10000 عضو غيرو رايهم مرةواحدة
وبعد كدة 9000 غيروا برضة رايهم مرة واحدة هههههههههه مش غريبة دية
ادارة الفيس هى اللى بتعمل كدة مش حد تانى
ثم البوستات اللى انت بتكلم عليهم حوالى اربع او خمس بوستات ترفية والباقى كلة يعنى مش هيقل عن 100 بوست عن الصيد
كلامك فية تحامل جامد جداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ا

سبحان الله و بحمدة سبحان الله العظيم
Mohamed Mahmoud غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-09-09, 06:33 PM   #19
_SAIKO_
عضو متألق

الصورة الرمزية _SAIKO_

استاذ محمد شكرا لمشاركة حضرتك انا رأي ف كلام حضرتك كالأتي

حضرتك بتقول ان ادارة الفيس بتمسح الاعضاء .. تمام طيب ادارة الفيس اية نظامها ف المسح ؟ كل يوم الف او الفين او كل يومين 5000 الاف .. الصفحة بتنزل بطريقة عشوائية ممكن ف يوم تنزل الف و يوم لا ممكن ف يوم تنزل 5 و يوم لا و هكذا

تاني شيء الادارة بتاعت الفيس علي حد علمي مش بتقفل صفحات او تحجمها او تقلل عدد المشاهدين للبوستات الا بسبب الريبورتات .. يعني اية ريبورت ؟

الريبورت دة حضرتك هتلاقية ف كل صورة تفتحها عالفيس هتلاقي مكتوب تحت عاليمين اسفل الصورة

download
make profile picture
report this photo

معني الريبورت ان بتشكو ادارة الفيس او بتبلغ ان المحتوي دة سواء صورة او بوست يحتوي مواد عنف او مواد خارجة عن الادب او مواد مضطهدة دين ما الي اخرة و لما بتزيد اليبورتات البوست يتشال او الصفحة تتحجم او تتقفل .

موضوع نزيف الاعضاء بصراحة محير بالنسبالي بس انا قولت وجهت نظري و ايام الثورة و ايام الانتخابات الناس اللي كانت متابعة الفيس عارفة ان كان في صفحات بتتعمل و ف يوم او 3 بتوصل ل 100 الف و هقول لحضرتك امثل للصفحات دي

احنا كمان بنهزر يا ساويرس
كلنا خالد سعيد
صفحات المرشحين للانتخابات امثال مرسي و الشاطر و عمر سليمان و صباحي الخ الخ و الصفحات المهاجمة ليهم

الصفحات دي كانت بتزيد بطريقة خيالية ممكن ف يومين تلاقي وصلت 50 الف او 100 الف .

استاذ محمد انا قولت رأي من وجهة نظري و دة حبي للمنتيدي و لو في ادمن زعل انا بعتذرلة بس هو بردة يعذرني

غير مقروء 12-09-09, 06:41 PM   #20
Mohamed Mahmoud
الادارة العليا

اوسمتي

Mohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة _SAIKO_ مشاهدة المشاركة
استاذ محمد شكرا لمشاركة حضرتك انا رأي ف كلام حضرتك كالأتي

حضرتك بتقول ان ادارة الفيس بتمسح الاعضاء .. تمام طيب ادارة الفيس اية نظامها ف المسح ؟ كل يوم الف او الفين او كل يومين 5000 الاف .. الصفحة بتنزل بطريقة عشوائية ممكن ف يوم تنزل الف و يوم لا ممكن ف يوم تنزل 5 و يوم لا و هكذا

تاني شيء الادارة بتاعت الفيس علي حد علمي مش بتقفل صفحات او تحجمها او تقلل عدد المشاهدين للبوستات الا بسبب الريبورتات .. يعني اية ريبورت ؟

الريبورت دة حضرتك هتلاقية ف كل صورة تفتحها عالفيس هتلاقي مكتوب تحت عاليمين اسفل الصورة

download
make profile picture
report this photo

معني الريبورت ان بتشكو ادارة الفيس او بتبلغ ان المحتوي دة سواء صورة او بوست يحتوي مواد عنف او مواد خارجة عن الادب او مواد مضطهدة دين ما الي اخرة و لما بتزيد اليبورتات البوست يتشال او الصفحة تتحجم او تتقفل .

موضوع نزيف الاعضاء بصراحة محير بالنسبالي بس انا قولت وجهت نظري و ايام الثورة و ايام الانتخابات الناس اللي كانت متابعة الفيس عارفة ان كان في صفحات بتتعمل و ف يوم او 3 بتوصل ل 100 الف و هقول لحضرتك امثل للصفحات دي

كلنا خالد سعيد
صفحات المرشحين للانتخابات امثال مرسي و الشاطر و عمر سليمان و صباحي الخ الخ و الصفحات المهاجمة ليهم

الصفحات دي كانت بتزيد بطريقة خيالية ممكن ف يومين تلاقي وصلت 50 الف او 100 الف .

استاذ محمد انا قولت رأي من وجهة نظري و دة حبي للمنتيدي و لو في ادمن زعل انا بعتذرلة بس هو بردة يعذرني

يا سيد يا حبيب قلبى
خلينا نكلم كلام منطقى
مستتتتتتتتتتتتتتتتتتتحيل عشرة الف عضو يعملوا ريبورت فى وقت واحد
مستتتتتتتتتتتتتتتتتتتتحيل تسعة الاف عضو يعملوا dislike مرة واحدة
ولا اعتقد ان الصفحة فيها اى شىء ممنوع او جنسى او دينى او اى حاجة غلط علشان يتم عمل تبليغ بها
ادارة الفيس ليها حاجات غريبة بمعنى انك لو عملت طلب صداقة لاكتر من صديق ادارة الفيس سوف تقوم بقفل الاضافة ليوم او اتنين تقدر تقولى لييييييية هى بتعمل كدة

غير مقروء 12-09-09, 08:06 PM   #21
_SAIKO_
عضو متألق

الصورة الرمزية _SAIKO_

انا متفق معاك يا استاذ محمد و انا ف ردي كنت بوضح معني الريبورت و الحاجات دي و انا متفق معاك ان مش الاف من الناس تعمل ريبورت مش متخيلها ولكنة فرض و انا ف ردي بردة قولت ان موضوع النزييف للاعضاء دة محيررر و مازال محيرني و مفيش سبب اكيد اقدر اقولة احنا ممكن نعمل محاولة و نكلم ادارة الفيس و نعرف سبب خسارة الاعضاء دة و اكيد هنعرف اذا كان ريبورتات او الفيس بيحذفهم ولا اية الحكاية بالظبط . و انا اللي اعرفة قولتة يا استاذي و شكرا لحضرتك عالتواصل و المناقشة الطيبة و ان شاءالله الصفحة ما تقلش تاني

الادمنز اللي عالصفحة يحاولوا يكلموا ادارة الفيس و يشوفوا موضوع خسارة الاعضاء دة سببة اية

تقبلوا مروري

غير مقروء 12-09-09, 08:44 PM   #22
Mohamed Mahmoud
الادارة العليا

اوسمتي

اقتباس:
انا متفق معاك يا استاذ محمد و انا ف ردي كنت بوضح معني الريبورت و الحاجات دي و انا متفق معاك ان مش الاف من الناس تعمل ريبورت مش متخيلها ولكنة فرض و انا ف ردي بردة قولت ان موضوع النزييف للاعضاء دة محيررر و مازال محيرني و مفيش سبب اكيد اقدر اقولة احنا ممكن نعمل محاولة و نكلم ادارة الفيس و نعرف سبب خسارة الاعضاء دة و اكيد هنعرف اذا كان ريبورتات او الفيس بيحذفهم ولا اية الحكاية بالظبط . و انا اللي اعرفة قولتة يا استاذي و شكرا لحضرتك عالتواصل و المناقشة الطيبة و ان شاءالله الصفحة ما تقلش تاني

الادمنز اللي عالصفحة يحاولوا يكلموا ادارة الفيس و يشوفوا موضوع خسارة الاعضاء دة سببة اية

تقبلوا مروري
وانا مقدر حبك للمنتدى و محاولتلك الافادة الصفحة
مشكووووووووووور حبيب قلبى

غير مقروء 12-09-09, 09:18 PM   #23
_SAIKO_
عضو متألق

الصورة الرمزية _SAIKO_

انا مبسووط بالمناقشة معاك يا استاذ محمد و حضرتك عارف قدر معزتك عندي قد اية .. ربنا يخليك و مشكور عالمناقشة و ان شاءالله الامور تبقي احسن و احسن

تقبل مروري

غير مقروء 12-09-09, 11:46 PM   #24
The_Guardian
صياد متقدم

الصورة الرمزية The_Guardian

المدينه: tanta
The_Guardian في بداية الطريقThe_Guardian في بداية الطريقThe_Guardian في بداية الطريقThe_Guardian في بداية الطريقThe_Guardian في بداية الطريقThe_Guardian في بداية الطريقThe_Guardian في بداية الطريقThe_Guardian في بداية الطريقThe_Guardian في بداية الطريقThe_Guardian في بداية الطريقThe_Guardian في بداية الطريق

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed mahmoud مشاهدة المشاركة
على فكرة يا سيكو ادارة الفيس لما تلاقى ان فى صفحة عدد اللايك فيها بيزيد فى فترة صغيرة هى اللى بتقوم بتقليل العدد دة
لانة مش منطقى ان العدد ينزل 10000 مرة واحدة مش معقول 10000 عضو غيرو رايهم مرةواحدة
وبعد كدة 9000 غيروا برضة رايهم مرة واحدة هههههههههه مش غريبة دية
ادارة الفيس هى اللى بتعمل كدة مش حد تانى
ثم البوستات اللى انت بتكلم عليهم حوالى اربع او خمس بوستات ترفية والباقى كلة يعنى مش هيقل عن 100 بوست عن الصيد
كلامك فية تحامل جامد جداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ا
++++++++++++++++++ فعلا يا باشا كلامك مظبوط ادارة الفيس لما تلاقى ان فى صفحة عدد اللايك فيها بيزيد فى فترة صغيرة هى اللى بتقوم بتقليل العدد دة ودا كلام مؤكد مليون %

A BeND In ThE Road Is NoT ThE END oF ThE Road
Unless YoU Failed To MaKE ThE TuRN

Blue , You Are One Of The Best I've Ever Met On The internet
The_Guardian غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-09-10, 12:49 AM   #25
محمد ناصر
صياد نشيط

الصورة الرمزية محمد ناصر

المدينه: القاهرة
محمد ناصر مستواه غير معروفمحمد ناصر مستواه غير معروف

إسمحولي أدلي بدلوي في الموضوع .. وهو بإختصار إن رأيي بعكس ما رد به الإخوة المسؤولين عن الصفحة في نظامهم للصفحة بموضوعات الترفيه وخلافه بحجة كسب أكبر عدد من الأعضاء .. وهذا خطأ كبير .. ولابد لابد أن تكون صفحة الصيد في مصر مميزة بموضوعات الصيد والهواية فقط .. لكي تكون وجهة مخصصة ومعروفة للمريد وفقط ..
فالعبرة ليست بالتجميع وليست بالكثرة .. وإنما بالتصفية السليمة .. ونحن لا نريد إلا من يفيدنا ويستفيد منا ،
وأنا واحد من الناس لا أمل ولا أكل من القراءة في موضوعات الصيد وكل ما يخص الهواية .. فهي منفسي الوحيد ، وبصراحة فجعت لما دخلت صفحة المنتدي على الفيس أول مرة ، ولم تعجبني بالمرة ، وحاولت البحث عن صفحات أخري ولم أجد إلا صفحة واحدة للصيد ولا تعرض إلا مطاوي !!

فرجاء متابعة الموضوع لأنه هيسهل علينا كتير وفعلا هتكون حاجة مميزة جدا .. ونكتفي على الصفحة بموضوعات الصيد والهواية فقققققققط.

وقال بن القيم رحمه الله :

دافع الخطرة .. فإن لم تفعل "صارت فكرة"

فدافع الفكرة .. فإن لم تفعل "صارت شهوة"

فحاربها .. فإن لم تفعل "صارت عزيمة وهمة"

فإن لم تتدافعها .. "صارت فعلا ً
"
فإن لم تتداركه بضده .. "صارت عادة"

محمد ناصر غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-09-10, 12:54 AM   #26
مشرف عام 1
صياد نشيط

مشرف عام 1 في بداية الطريقمشرف عام 1 في بداية الطريقمشرف عام 1 في بداية الطريقمشرف عام 1 في بداية الطريقمشرف عام 1 في بداية الطريقمشرف عام 1 في بداية الطريقمشرف عام 1 في بداية الطريقمشرف عام 1 في بداية الطريقمشرف عام 1 في بداية الطريقمشرف عام 1 في بداية الطريقمشرف عام 1 في بداية الطريق

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد ناصر مشاهدة المشاركة
إسمحولي أدلي بدلوي في الموضوع .. وهو بإختصار إن رأيي بعكس ما رد به الإخوة المسؤولين عن الصفحة في نظامهم للصفحة بموضوعات الترفيه وخلافه بحجة كسب أكبر عدد من الأعضاء .. وهذا خطأ كبير .. ولابد لابد أن تكون صفحة الصيد في مصر مميزة بموضوعات الصيد والهواية فقط .. لكي تكون وجهة مخصصة ومعروفة للمريد وفقط ..
فالعبرة ليست بالتجميع وليست بالكثرة .. وإنما بالتصفية السليمة .. ونحن لا نريد إلا من يفيدنا ويستفيد منا ،
وأنا واحد من الناس لا أمل ولا أكل من القراءة في موضوعات الصيد وكل ما يخص الهواية .. فهي منفسي الوحيد ، وبصراحة فجعت لما دخلت صفحة المنتدي على الفيس أول مرة ، ولم تعجبني بالمرة ، وحاولت البحث عن صفحات أخري ولم أجد إلا صفحة واحدة للصيد ولا تعرض إلا مطاوي !!

فرجاء متابعة الموضوع لأنه هيسهل علينا كتير وفعلا هتكون حاجة مميزة جدا .. ونكتفي على الصفحة بموضوعات الصيد والهواية فقققققققط.
حضرتك تقدر تساعد
غير مقروء 12-09-10, 07:46 PM   #27
mr vigo
صياد قديم

الصورة الرمزية mr vigo

mr vigo لديه مشاركات جيدهmr vigo لديه مشاركات جيدهmr vigo لديه مشاركات جيدهmr vigo لديه مشاركات جيدهmr vigo لديه مشاركات جيدهmr vigo لديه مشاركات جيدهmr vigo لديه مشاركات جيدهmr vigo لديه مشاركات جيدهmr vigo لديه مشاركات جيدهmr vigo لديه مشاركات جيدهmr vigo لديه مشاركات جيده

مافيش فاييده
غير مقروء 12-09-10, 07:51 PM   #28
مشرف عام 1
صياد نشيط

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr vigo مشاهدة المشاركة
مافيش فاييده
ايه المقصود با هشام بيه
غير مقروء 12-09-12, 12:31 AM   #29
مجدي خضـر
ادمن صفحة المنتدى

اوسمتي

الصورة الرمزية مجدي خضـر

المدينه: القليوبية - القناطر الخيرية - أبو الغيط
مجدي خضـر في بداية الطريقمجدي خضـر في بداية الطريقمجدي خضـر في بداية الطريقمجدي خضـر في بداية الطريقمجدي خضـر في بداية الطريقمجدي خضـر في بداية الطريقمجدي خضـر في بداية الطريقمجدي خضـر في بداية الطريقمجدي خضـر في بداية الطريقمجدي خضـر في بداية الطريقمجدي خضـر في بداية الطريق

السلام عليكم
الاول اسف علي التاخير في الرد بس ده بسبب اني كنت مسافر الفتره اللي فاتت دي ولسه راجع ومشوفتش الموضوع ده غير دلوقتي حلان
الاول انا هرد عليك نفطه نفطه بس انا شايف اني الموضوع ده نفس الموضوع اللي حضرتك عملتو قبل كده وشكرناك علي ملحوظتك الجميله دي ووضحنا لحضرتك وجهه نظرنا من البوستات الترفهيه دي ولكن المشرف العام احترم وجه نظرك وقام بالفعل بطلب ادمنز اضافيه للصفحه للقيام بالعمل علي الصفحه في مجالها الصيد البرى * الصيد البحرى * الحياة البريه * محدثات الصوت *الاسلحه الناريه * وبالضافه اللي المنشورات العامه والترفهيه
وكان الطلب في الموضوع ده http://www.egypthunt.net/showthread.php?t=33850
حضرتك لو متابع المنتدي كنت شوفت الموضوع وبما ان حضرتك شايف اني اداره الصفحه لا يفقهون اي شيء عن ادارة صفحات عالفيس بوك ... وحضرتك فاهم كل شيء كنت حضرتك اتقدمت مع كل الناس اللي اتقدمت دي احنا دلوقتي اكتر من 12 مدير علي الصفحه للقيام للعمل وخدمه اكتر من 51 الف عضو وحضرتك واحد منهم والموضوع ده اتعمل بعد موضوع حضرتك ولفتتك الطيبه وده اكبر دليل اني الاداره بتهتم جداااااااا برائي ووجه نظر جميع الاعضاء ...

دي اول نقطه وهي النقطه الخاصه بمنشورت الصفحه

تاني نقطه اللي حضرتك بتتكلم فيها الاعضاء اللي بتتحذف من الصفحه

احب اوضح لحضرتك اني دي مش في صفحه المنتدي بس واني الناس اللي بتتحذف دي هي اللي بتحذف نفسها بالعكس الصفحه كل دقيقه بيدخلها مشتركين جداااااااااد والنقص ده في كل الصفحات ولو حضرتك متابع فيس بوك كنت عرفت اني مش في صفحتنا بس وممكن اجبلك 100 صفحه كل يوم بتقل بالعشره الف عضو

وده بسبب اني الفيس بوك يقوم الان بحذف جميع الاكونتات الغير نشطه او الغير مفعله بالهاتف المحمول وكل يوم بيحذف اكتر من مليون حساب مذيف علي الفيس بوك ده اول سبب

اي صفحه ليها معادل زياده يومي لو الفيس بوك حس اني معادل ذياده الصفحه غير طبيعي بيحذف 20 % تقريبا من اعضاء الصفحه الجداد والغير فاعلين عليها

حضرتك انا مشترك علي الفيس بوك من 2006 وامتلك اكتر من 5 مليون عضو علي الفيس بوك نص الصفحات اللي حضرتك مشترك فيها ممكن تكون بتعتي ههههههههههه وده شيء يشرفني يعني نحن لا نعرف اي شيء عن الفشل
واحب اشكر حضرتك في النهايه لتحريج حضرتك ليه بكلامك ده عشان انتا مش قادر تصبر حتي اننا نشتغل شوف الصفحه معموله من امتي وشوف بقي فيها كام عضو وانتا تعرف اني ده ليس فشل اطلالالالالالالالاقا

اخر حاجه احب اطلبها من حضرتك الصبر علي الاداره واوعدك اني الصفحه دي هتكون أفضل واكبر واشهر صفحه علي الفيس بوك للاسلحه والصيد وهي بالفعل الان اكبر صفحه علي الفيس بوك في هذه المجال

وهي الافضل بأعضأها
مجدي خضـر غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-09-12, 02:08 AM   #30
_SAIKO_
عضو متألق

الصورة الرمزية _SAIKO_

حضرتك مشكور عالرد الطيب من حضرتك لكن تعقيب بسيط جدا جدا جدا جدا جدا .. - خمسة جدا -

اولا حضرتك بتقول لية انا ماقدمتش مع الاعضاء اللي طلبوا انهم يكونوا ادمنز ف الصفحة - ردي عليك ف النقطة دي كالاتي .. و مين قاااالك اني ماطلبتش ؟!!!!!!!!!!! اللي معاك يعرفوا اكتر منك . بس دة مش موضوعنا خالص

النقطة التانية بما ان الصفحة بيدخلها مشتكرين جداد امال لية بيانات الصفحة بتقول غير كدة ؟!!!!!!!!!!!!! و دة ب شهادة كل الناس ... قولي و جاوبني و طمني ..نفسي تقولي اجابة مقنعة ..

الجزئية الثانية ف كلامك بتقول ان في صفحات بتقل ب ال 10 الاف .. والله يا باشا الصفحات اللي انا فيها ما بتقلش بالعكس بتزيد مش عارف بقي الصفحات اللي انت فيها و بتقل ب العشرة الاف دي موجودة فين او تعرفها منين

النقطة الثالثة انا متفق معاك فيها و دي اللي احنا بنشكك فيها بردة و انا اقترحت ان الادمنز يراسلوا الفيس بوك و يستفسروا عن السبب و دة حقهم و ادارةا لفيس هترد عليهم و هي اللي هتفصل و هتقول الصفحة بتنزف اعضاء لية هل بارادتهم او ادارةا لفيس هي اللي بتحذفهم

والله يا باشا انا ليا الشرف ان الصفحات اللي انت ماسكها انا اكون مشترك فيها .. بس ياريت تقولي هل انت ادمن ف الصفحات الاتية

الجنة في بيوتنا
Alsh Engineer
رصد
Egyptian special forces
The syrian revolution 2011 - السورة السورية علي بشار الاسد
freedom designer | تصاميم الحرية
سباق التسليح
Egyptian Special Forces - الوحده 777 قتال
معا لمقاطعة المنتجات الروسية والصينية نصرة لاخواننا في سوريا
NRA's American Rifleman (Official)

دي بعض من الصفحات و ياريييييييييت حضرتك تفيدني و تقولي اية الصفحات اللي حضرتك ماسكها عشان ادخلها و اشترك فيها و اشوفها

حضرتك بتسمي خسارة الاعضاء دة .. انا مقتنع انة مش فشل بس ف حالة واحدة .. ان الحذف يكون بسبب الفيس بوك ساعتها انا غير رأي و اقول انها مش بتفشل و علي فكرة انا لو بكرة المنتدي و مش بحبة ماكنتش نبهت و عملت موضوعين عشان الصفحة اللي عالفيس

سؤال اخير معلش بعد اذنك هل حضرتك ب صفحاتك الكتيرة اللي عالفيس هل شاركت بيهم ف عمل واقعي .. علي ارض الواقع ؟!!! يعني نزلت بوست حشدت بية ناس و عملت حاجة علي ارض الواقع او مثلا قدمت بوستات فيها فايدة و معلومات لناس ما ف طبقوها و عملوها علي ارض الواقع

و ف الاول و الاخير جزيت خيرا عالمشاركة ف الموضوع و نتمني للصفحة دوااام الزيادة

تقبل مروري

غير مقروء 12-09-12, 02:24 AM   #31
_SAIKO_
عضو متألق

الصورة الرمزية _SAIKO_

اولا حمدلله عالسلامة علي رجعوك

ثاني شي شكرا لحضرتك عالمشاركة الطيبة - و انا هعقب علي كلام حضرتك في كلام موجز و موفي قدر الامكان

بالنسبة للنقطة الاولي ... مين قال لحضرتك اني ماتقدمتش و طلبت اني اكون ادمن للصفحة .. حضرتك لو بتسأل كنت عرفت و في ادمنز لهم كل احترام وتقدير بعد كدة طلبوا اني اشارك معاكم وامسك ادمن الا ان شاء القدر و مسكت صفحة لها ثقلها علي الفيس ف مش هقدر اوفي حق اكتر من صفحيتن ف مابالك ب صفحة الصيد كمان ف اعتذرت و لما تسأل هتعرف ..بس ابقي اسأل الاول

النقطة الثانية
علي كلام حضرتك ف الرد ان الصفحة بيدخلها ناس جدد و ان النقص ف كل الصفحات .. بصراحة بيانات الصفحة بتقول عكس كلامك تماما و الصفحات اللي عالفيس بتزيد مش بتقل عالاقل الصفحات اللي اعرفها .. مش عارف الصفحات اللي حضرتك تعرفها نظامها اية ؟!!!!!!!!1

و انا اقترحت ان الادمنز يراسلوا ادارة الفيس بوك و يسألوهم عن سبب قلة اعضاء الصفحة و ادارة الفيس هبلغهم بالسبب الحقيقي . و لو الفيس قال انة هو اللي بيحذف الاعضاء يبقي الحق يقال ان الصفحة مش فاشلة لكن لو قال ان الاعضاء خرجوا ب مزاجهم يبقي في قصور ف الصفحة .

و انا يشرفني جدا اني اكون عضو ف صفحات حضرتك عالفيس بوك .. واتمني من حضرتك انك تقولي انت ادمن ف اي صفحة من دوول عشان اتشرف بمعرفتك اكتر

كلنا خالد سعيد
شبكة رصد
NRA's American Rifleman (Official)
Egyptian Special Forces
Egyptian Special Forces - الوحدة 777 قتال
معا لمقاطعة المنتجات الصينية و الروسية نصرة لاخواننا في سوريا
سباق التسليح

في تاني بس كتير .. ف يرجي انك حضرتك تشرفني و تزيدني معرفة و تقولي صفحاتك اية عشان ادخل واشترك عليها و يكون ليا الشرف

سؤال اخير لحضرتك .. هل حضرتك ف صفحاتك الكتيييييييييييرة استخدمتها لعمل شيء علي ارض الواقع ؟

مثلا حشدت الناس لعمل شيء ما علي ارض الواقع
مثلا نزلت بوستات او معلومات تفيد بيها الناس عشان يطبقوها و يعملوها و يستخدموها ؟

ف الاخر احب انوة لكل حضرتك و لكل اللي بيشوفوا الموضوع اني ماعملتش كدة الا اني بعز المنتدي دة و شوفت شيء ف حبيت اوضحة لا اكثر ولا اقل و اعذرني ان كنت شديد حبتين " متأسف "

تقبل مروري

غير مقروء 12-09-12, 02:29 AM   #32
هشام سمير
قنـــاص من الدرجه الاولى

اوسمتي

الصورة الرمزية هشام سمير

المدينه: البحيره- القاهره- الاسكندريه
هشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدى
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى هشام سمير

اقتباس:
اولا حمدلله عالسلامة علي رجعوك

ثاني شي شكرا لحضرتك عالمشاركة الطيبة - و انا هعقب علي كلام حضرتك في كلام موجز و موفي قدر الامكان

بالنسبة للنقطة الاولي ... مين قال لحضرتك اني ماتقدمتش و طلبت اني اكون ادمن للصفحة .. حضرتك لو بتسأل كنت عرفت و في ادمنز لهم كل احترام وتقدير بعد كدة طلبوا اني اشارك معاكم وامسك ادمن الا ان شاء القدر و مسكت صفحة لها ثقلها علي الفيس ف مش هقدر اوفي حق اكتر من صفحيتن ف مابالك ب صفحة الصيد كمان ف اعتذرت و لما تسأل هتعرف ..بس ابقي اسأل الاول

النقطة الثانية
علي كلام حضرتك ف الرد ان الصفحة بيدخلها ناس جدد و ان النقص ف كل الصفحات .. بصراحة بيانات الصفحة بتقول عكس كلامك تماما و الصفحات اللي عالفيس بتزيد مش بتقل عالاقل الصفحات اللي اعرفها .. مش عارف الصفحات اللي حضرتك تعرفها نظامها اية ؟!!!!!!!!1

و انا اقترحت ان الادمنز يراسلوا ادارة الفيس بوك و يسألوهم عن سبب قلة اعضاء الصفحة و ادارة الفيس هبلغهم بالسبب الحقيقي . و لو الفيس قال انة هو اللي بيحذف الاعضاء يبقي الحق يقال ان الصفحة مش فاشلة لكن لو قال ان الاعضاء خرجوا ب مزاجهم يبقي في قصور ف الصفحة .

و انا يشرفني جدا اني اكون عضو ف صفحات حضرتك عالفيس بوك .. واتمني من حضرتك انك تقولي انت ادمن ف اي صفحة من دوول عشان اتشرف بمعرفتك اكتر

كلنا خالد سعيد
شبكة رصد
nra's american rifleman (official)
egyptian special forces
egyptian special forces - الوحدة 777 قتال
معا لمقاطعة المنتجات الصينية و الروسية نصرة لاخواننا في سوريا
سباق التسليح

في تاني بس كتير .. ف يرجي انك حضرتك تشرفني و تزيدني معرفة و تقولي صفحاتك اية عشان ادخل واشترك عليها و يكون ليا الشرف

سؤال اخير لحضرتك .. هل حضرتك ف صفحاتك الكتيييييييييييرة استخدمتها لعمل شيء علي ارض الواقع ؟

مثلا حشدت الناس لعمل شيء ما علي ارض الواقع
مثلا نزلت بوستات او معلومات تفيد بيها الناس عشان يطبقوها و يعملوها و يستخدموها ؟

ف الاخر احب انوة لكل حضرتك و لكل اللي بيشوفوا الموضوع اني ماعملتش كدة الا اني بعز المنتدي دة و شوفت شيء ف حبيت اوضحة لا اكثر ولا اقل و اعذرني ان كنت شديد حبتين " متأسف "

تقبل مروري
انت متاكد انك طلبت انك تكون ادمن على الصفحه
غير مقروء 12-09-12, 02:44 AM   #33
_SAIKO_
عضو متألق

الصورة الرمزية _SAIKO_

ايووووووووووووووة ف الاول خالص او لما اتعملت الصفحة و اتعمل تنوية هنا ف المنتدي ان لينا صفحة عالفيس

طلبت اني اكون ادمن و لم يتم الموضوع و قولت لنفسي عادي مفيش اي مشكلة طالما ان الهدف واحد و هو مصلحة المنتدي

و دخلت عالصفحة و طلبت تبادل بين صفحتي و صفحة المنتدي و تم الرفض و السبب كان ان الادمنز وقتها ماكانوش بيعملوا تبادل لاي صفحة من الصفحات - اول لما صفحة المنتدي اتعملت - و قولت بردة عادي مفيش اي مشلكة و حضرتك لو راجعت ال بوست بتاعت الاعضاء ف الاول خااااااااالص هتلاقي الطلب بتاعي ..

ف الاول و الاخر انا مايهمنيش اني اكون ادمن انا اللي يهمني ان المنتدي يكون ب صورة كويسة سواء هنا او عالفيس .. انا الحمدلله مش محتاج اكون ادمن يكفي الصفحات اللي معايا و ربنا يقدرني و اوفي حقها .. و انا محبش اشوف صفحة المنتدي اقل منهم

تقبل مروري استاذ هشام و اسف مرة تانية ان كنت شديد ف كلامي بس للمرة المليون المنتدي هنا لة افضال عليا يكفي الخبرة اللي اخدتها منكم

غير مقروء 12-09-13, 12:56 AM   #34
مجدي خضـر
ادمن صفحة المنتدى

اوسمتي

الصورة الرمزية مجدي خضـر

المدينه: القليوبية - القناطر الخيرية - أبو الغيط
مجدي خضـر في بداية الطريقمجدي خضـر في بداية الطريقمجدي خضـر في بداية الطريقمجدي خضـر في بداية الطريقمجدي خضـر في بداية الطريقمجدي خضـر في بداية الطريقمجدي خضـر في بداية الطريقمجدي خضـر في بداية الطريقمجدي خضـر في بداية الطريقمجدي خضـر في بداية الطريقمجدي خضـر في بداية الطريق

ياباشا انت ليه كل شويه بتتكلم في نقطه شكل اول حاجه حضرتك كنت بتتكلم في نقطه اني الصفحه مش بيتنشر عليها حجات مفيده للاعضاء او حجات تخص الصيد والسلاحه جبنا 12 مدير عشان يقومو بنشر بوستات في كل المجلات اللي حضرتك طلبتها دي وكل الناس دلوقتي شايفه اني الصفحه كويسه وبقي ينزل عليها حجات مفيده جدا في المجال بتعها الصيد والسلاح دي اول حاجه

حضرتك رجعت تاني بتتكلم في نقطه اني الصفحه فشله والدليل انها بتقل كل يوم احب اقسم لحضرتك اني الارقام الخياليه اللي بتتحذف كل يوم من الصفحه دي مش ناس بتحذف نفسها ابدا ده الفيس بوك اللي بيحذفهم ومفيش واحد في الدنيا ممكن يصدق اني 10 الف عضو هيتفقه يحذفو نفسهم من الصفحه في دقيقه واحده لو انتا مقتنع بالكلام ده خليك مقتنع بي ....

النقطه التاني والخاصه بصفحاتي

انا صفحاتي علي الفيس بوك هم وهنمسكهم وحده وحده عشان كل وحده ليها تاريخ علي الفيس بوك

80,000,000 Egyptian

صفحه 80مليون مصري من اكبر واول الصفحات اللي دعمت ثوره 25 يناير وليها لقاء علي نجوم اف ام حوالي 10 دقايق كانو بيتكلمو عليها وعملت مدخله معاها لو عايز الحلقه ارفعهالك والصفحه حاليا 135 الف

نكت

صفحه ( نكت ) اول صفحه عربيه ترفهيه توصل لمليون عضو علي شبكه التواصل الاجتماعيه وحاليا هي 1.577.000 عضو ومن اكبر الصفحات اللي كانت بدعم الثوره لو حضرتك عندك وقوت شوف بوستات الصفحه دي ايام الثوره كنا بنوعي الناس عن حجات كتيررررررره جدا والحمدلله نجحنا لحجات كتير ووصلنا صوتنا لناس كتيررررر

صفحة عصير القصب المصري الي كانت سببا كبير جدا في تحريك عدد كبير جدا فى ثورة 25 يناير وكنت انا مدير فيها من ضمن فريق عمل مكون من 4 اعضاء واتكلمت عنها قناه الجزيره وقنوات تانيه كتير جداااااااااااااااااااااااااااا لانه رغم اسمها مكناش بنتكلم في حاجه عليها غير السياسه والفيس بوك قفلها اول ما وصلت 600 الف عضو عشان هجمنا فيها اسرائيل ولحد دلوقتي بنحاول نرجعها مش عرفين

ده فيلم وثائقي خرافي عن قصة ميلاد ثورة مصر 25 يناير ومن ضمنهم صفحتى.
http://bit.ly/dKsOhj
وده شكر صفحة "كلنا خالد سعيد" لصفحة عصير القصب المصري على الفيس بوك
http://on.******/LsNa2x

صفحه MasrawY.مصراوى

صفحه مواقف وطرائف فيها نص مليون عضو الان

صفحه سوق السلاح العربي | لمحبي الاسلحة النارية

وصفحه Self Defense | صواعق كهربائية وكل انواع الحماية الشخصية 17 الف دلوقتي

ولو عايز ابقي ادمن في صفحه اجعل صفحة النبي رقم 1 على الفيس بوك.. انشرها بقدر حبك للنبي
لو حضرتك تعرفها او مشترك فيها هبقي فيها ادمن دلوقتي لاني كل الصفحات دي بتاع ناس بعتبرهم اكتر من اخواتي

وفي صفحات تانيه كتيررررررررررررررررررررررررررررر جدا جدا بتعتي ممكن نقعد سنه نتكلم عليهم وربنا يذيد ويبارك ووالله العظيم دي مش فشخره او حاجه بس حضرتك اللي طلبت مني وشيء يشرفني انضمامك ليهم يا كبيررررررر

ورغم كل الصفحات دي وغيرها والله ما فاضي ليهم اصلا وله عندي وقت ليهم بس حبي للمنتدي والناس اللي موجوده في هوة اللي خلني اكون ادمن في صفحه الصيد في مصر عشان اخليها اكبر واشهر صفحه

وفي النهايه اطلب من حضرتك للمره التانية الصبر علي الاداره وبقول لحضترك بردو للمره التانيه صفحه الصيد في مصر هتكون اشهر صفحه في مجلها علي شبكه التواصل الاجتماعي مثل ما المنتدي اشهر منتدي في مجاله
وده في الاول والاخر اللي انا وانتا وجميع الاعضاء عيزينه

تقبل مروري
مجدي خضـر غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-09-13, 01:30 AM   #35
_SAIKO_
عضو متألق

الصورة الرمزية _SAIKO_

انا يسعدني كلامك و يسعدني ان الصفحة بقت تتعدل و دايما للاحسن ان شاءالله و انا متابع و ملاحظ انها بقت تتعدل للافضل

بالنسبة للصفحات اللي حضرتك ماسكها ف انا مش ف ولا واحدة فيهم و الحمدلله يكفي اللي عندي

تقبل مروري

غير مقروء 12-09-14, 07:38 PM   #36
محمد خلف
مشرف قسم الصيد البرى

المدينه: بورسعيد
محمد خلف من اهم اعضاء المنتدىمحمد خلف من اهم اعضاء المنتدىمحمد خلف من اهم اعضاء المنتدىمحمد خلف من اهم اعضاء المنتدىمحمد خلف من اهم اعضاء المنتدىمحمد خلف من اهم اعضاء المنتدىمحمد خلف من اهم اعضاء المنتدىمحمد خلف من اهم اعضاء المنتدىمحمد خلف من اهم اعضاء المنتدىمحمد خلف من اهم اعضاء المنتدىمحمد خلف من اهم اعضاء المنتدى
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى محمد خلف

انا في صفحات ليكو انتو الاتنين
بس المهم ان الصفحه دلوقت احسن
و فيها مواضيع اكتر عن السلاح
و صور سلاح اكثر
و صور حيوانات كمان
الصفحه من وجهه نظري صفحه كويسه وهتبقى احسن
رايي زي ما كان في الموضوع الاول
مبغيرش كلامي
محمد خلف غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

sponsor links