الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > سوق المنتدى > محدثات الصوت
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

محدثات الصوت محدثات الصوت.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 12-05-18, 10:45 AM   #1
msobhy
صياد متفاعل

msobhy مستواه غير معروف
Exclamation رجاء الحذر خلال البيع والشراء

قبل أى حاجه احب أقول انى باتكلم فى الموضوع ده فعليا حفاظا على الاخوه الاعضاء من المشاكل سواء من خلال النصب فى سلع مغشوشة أو السرقة -وعلى فكره الموضوع ده أكثر من عضو اتكلم فيه قبل كده لكن الناس مش بتتعلم ودايما بتنسى - أو يمكن انا علشان تقريبا بدخل المنتدى يوميا 5 أو 6 مرات فابقيت مركز جدا مع مشاركات الاعضاء اللى من النوع ديه
يا رجاله نسبيا احنا عارفين ان شراء محدثات الصوت أو أى شئ يخص الاسلحة بوجه عام فيه شبهه جنائية - وعليه كلنا بنلعب من تحت الترابيزة
مع العلم ان محدثات الصوت فعلا مش مخالفة للقانون لكن اغلبنا عارف ان ممكن مسدسك الصوت يتصادر
وعليه كلنا نسبيا بنلعب من تحت الترابيزة
طيب وبعدييييييين ؟؟؟؟؟؟؟؟
لو واحد رايح يشترى مسدس جديد مفيش اى مشاكل - لكن المشكله الحقيقة لو هاتشترى مسدس مستعمل .............. ليه
علشان حركات النصب فى السلع المغشوشة - بالاضافة للسرقات بالاكراه
يا رجاله احنا لو رايحين نشترى مسدس من شخص غير معروف لازم يكون معاك سلاح تدافع عن نفسك بيه - والاهم انك لازم تروح ومعاك اكثر من شخص - على الاقل اتنين اصحابك - وبلاش الاماكن المتطرفة ديه مع العلم انها الاماكن الوحيده اللى ينفع تجرب فيها الطبنجه لكن ما باليد حيله - وطبعا الكلام غير قابل للنقاش أى حاجه غاليه معاك أوعى تاخدها وانت رايح تشترى المسدس - من الاخر بطاقتك وسلاحك والفلوس وعليهم اصحابك اللى هايسندوك (بالمناسبة انا مهندس ومش من هواة استخدام السلاح وعمرى ما استخدمته - لكن بعد الثورة بقت عايش بمبدأ يا قاتل يا مقتول خاصة لأى شئ يخص عائلتى وأولادى)
فى البداية لازم الحذر والتأنى جدا جدا جدا (مع العلم انى وانا باشترى غلطت غلطات كتيييرة لكن ربنا ستر والحمد لله)
نيجى بقى لحاجه ربنا رزقنا بيها أسمها العقل
ببساطه كده لما اجى اقولك انى هابيع مسدس ثمنه جديد ب 2000 جنيه ومستعمل لا يقل عن 1500 جنيه وانتى شايفنى بابيعه ب 1000 جنيه يبقى الموضوع فاااااااااااكس
لما تلاقينى لسه مشترك من يومين وكل مشاركاتى لا تتعدى 5 أو 6 مشاركات يبقى الموضوع ضااااااااااايع
لما تطلب منى صورة السلعه وتلاقينى بقولك اى كلام أو ارفع لك صور مش صورى يبقى انا ايه - نصاااااااااااااااب وحرامى
اى حد هايشترى طبنجه لازم يجربها على الاقل ب 10 طلقات خاصة لو بتضرب متعدد
انا اسف انى مش قادر اتكلم لأنى مشغول جدا دلوقتى وفعلا عندى كلام كتييييييييييير عايز اقوله لكن اللى انا اعرفه ان فيه ناس كتير اتنصب عليها واتسرقت عن طريق الموضوع ده
وبعضهم بيقول وأغلبهم بيقعد ساكت
ياريت الاخوة الاعضاء اللى يعرف موقف حصل له أو حصل لشخص يعرفه يا ريت يقوله لأخذ العظه والتعلم حتى لانقع فريسة ل أولاد التيييييييييييت اللى بقوا فى كل حته
ربنا يصلح الحال ولا تنسونى انا واهلى بالدعاء
رحم الله ابى وجعل مثواه الجنه
msobhy غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 12-05-18, 11:14 AM   #2
Alex General
صياد نشيط

المدينه: الاسكندرية عروسة البحر
Alex General حائز على اهتمام المنتدىAlex General حائز على اهتمام المنتدىAlex General حائز على اهتمام المنتدىAlex General حائز على اهتمام المنتدىAlex General حائز على اهتمام المنتدىAlex General حائز على اهتمام المنتدىAlex General حائز على اهتمام المنتدىAlex General حائز على اهتمام المنتدىAlex General حائز على اهتمام المنتدىAlex General حائز على اهتمام المنتدىAlex General حائز على اهتمام المنتدى
افتراضي رد: رجاء الحذر خلال البيع والشراء

ربنا يباركلك ويستر ها مع كل الاعضاء ان شاء الله
انا الحمد لله اشتريت مرتين من الاعضاء فى المنتدى والحمد لله .. ناس محترمه جدااا بس طبعا كل اللى بيدخل المنتدى كتير وبيلاحظ اكيد عارف ان فى ناس كتييير داخله تعمل مصلحه وخلاص. ربنا يهديهم
Alex General غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-05-18, 11:20 AM   #3
احمد قبيصى احمد
صياد نشيط

احمد قبيصى احمد مستواه غير معروف

انا بايد كلامك فى موضوع الحذر لاخر درجه ..... مكان عام طبعا وشارع عمومى وممكن برضه تستعين بتجار المنتدى المعروفين لانهم ناس على خلق وثقه وسمعه طيبه لكن لو حكم الامر ممكن تسال على العضو دا وتعاملاته اى عضو قديم او طاقم الاداره مثلااااا مثل الاستاذ طارق شاكر مثلا او الاستاذ احمد السركى وانا بتكلم عن نفسى استعنت بيهم وبسؤالك لما دخلت المنتدى جديد وحبيت اشترى مسدس
غير مقروء 12-05-18, 12:18 PM   #4
صياد المنيل2011
صياد جديد

الصورة الرمزية صياد المنيل2011

صياد المنيل2011 في بداية الطريقصياد المنيل2011 في بداية الطريقصياد المنيل2011 في بداية الطريق

تسلم ايدك يا باشا ربنا يكرمك فعلا موضوع مهم جدا جدا
صياد المنيل2011 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-05-18, 01:08 PM   #5
البطل
صياد متقدم

الصورة الرمزية البطل

المدينه: مدينة السادات
البطل في بداية الطريقالبطل في بداية الطريقالبطل في بداية الطريقالبطل في بداية الطريقالبطل في بداية الطريقالبطل في بداية الطريقالبطل في بداية الطريقالبطل في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر AIM إلى البطل إرسال رسالة عبر Yahoo إلى البطل

مشكور جدا علي التنبية ... وربنا يسترها معنا وجزاك الله خير
غير مقروء 12-05-18, 01:28 PM   #6
طارق عنتر
صياد نشيط

المدينه: الاسكندرية
طارق عنتر مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى طارق عنتر

ياريت الناس تعتبر من التجارب وتاخد بالها بعد كدا...مشكور اخى الكريم
طارق عنتر غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-05-18, 02:03 PM   #7
kiko_2015
صياد قديم

المدينه: نادي الزمالك اسمي و عنواني
kiko_2015 من كبار اسرة المنتدىkiko_2015 من كبار اسرة المنتدىkiko_2015 من كبار اسرة المنتدىkiko_2015 من كبار اسرة المنتدىkiko_2015 من كبار اسرة المنتدىkiko_2015 من كبار اسرة المنتدىkiko_2015 من كبار اسرة المنتدىkiko_2015 من كبار اسرة المنتدىkiko_2015 من كبار اسرة المنتدىkiko_2015 من كبار اسرة المنتدىkiko_2015 من كبار اسرة المنتدى

والله حضرتك جبت من الاخر...و فعلا اغلب الضحايا بيكونوا ضحايا اسعار وهميه..ف يجروا وراها...من غير ما يحكموا العقل ...ف تبقي النهايه غير سعيده..شكرا للنصيحه
غير مقروء 12-05-18, 02:10 PM   #8
Kased
صياد جديد

المدينه: القاهرة
Kased مستواه غير معروف
Post رد: رجاء الحذر خلال البيع والشراء

بارك الله فيك
Kased غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-05-18, 02:25 PM   #9
Chikkidodo
صياد متفاعل

Chikkidodo مستواه غير معروف

ربنا يكرمك و يباركلك و يحمى كل الناس و يبعد عننا كل شر
غير مقروء 12-05-18, 03:03 PM   #10
Orabi
صيــــــــــاد محــــترف& عضو ذهبى

اوسمتي

الصورة الرمزية Orabi

المدينه: مصـــر أم الدنيـــا
Orabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدى

أخي العزيز
مشكور علي التنبيه و لكن الحمد لله أن منتدانا محترم و يجوبه أعضاء محترمين و يتمتعون بمصداقيه في التعامل.

تقبل تحياتي
غير مقروء 12-05-18, 08:52 PM   #11
msobhy
صياد متفاعل

msobhy مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alex general مشاهدة المشاركة
ربنا يباركلك ويستر ها مع كل الاعضاء ان شاء الله
انا الحمد لله اشتريت مرتين من الاعضاء فى المنتدى والحمد لله .. ناس محترمه جدااا بس طبعا كل اللى بيدخل المنتدى كتير وبيلاحظ اكيد عارف ان فى ناس كتييير داخله تعمل مصلحه وخلاص. ربنا يهديهم
ربنا يبارك لك يا باشا - وانا كمان والحمد لله اشتريت من اعضاء المنتدى اللى أغلبهم فعلا محترمين

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد قبيصى احمد مشاهدة المشاركة
انا بايد كلامك فى موضوع الحذر لاخر درجه ..... مكان عام طبعا وشارع عمومى وممكن برضه تستعين بتجار المنتدى المعروفين لانهم ناس على خلق وثقه وسمعه طيبه لكن لو حكم الامر ممكن تسال على العضو دا وتعاملاته اى عضو قديم او طاقم الاداره مثلااااا مثل الاستاذ طارق شاكر مثلا او الاستاذ احمد السركى وانا بتكلم عن نفسى استعنت بيهم وبسؤالك لما دخلت المنتدى جديد وحبيت اشترى مسدس
+1111111111 تجار المنتدى مع تحفظى البسيط جدا على بعضهم لكنهم فعلا احسن الف مره من شخص غير موثوق فيه
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صياد المنيل2011 مشاهدة المشاركة
تسلم ايدك يا باشا ربنا يكرمك فعلا موضوع مهم جدا جدا
تسلم يا باشا
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة البطل مشاهدة المشاركة
مشكور جدا علي التنبية ... وربنا يسترها معنا وجزاك الله خير
ربنا يبارك لك يا باشا

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طارق عنتر مشاهدة المشاركة
ياريت الناس تعتبر من التجارب وتاخد بالها بعد كدا...مشكور اخى الكريم

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kiko_2015 مشاهدة المشاركة
والله حضرتك جبت من الاخر...و فعلا اغلب الضحايا بيكونوا ضحايا اسعار وهميه..ف يجروا وراها...من غير ما يحكموا العقل ...ف تبقي النهايه غير سعيده..شكرا للنصيحه
وللأسف هى ديه اساس اللعبه واغلب الناس مش بتصدق وبتجرى ورا السعر فقط بغض النظر عن اى اعتبار تانى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kased مشاهدة المشاركة
بارك الله فيك
بارك الله فيك

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة chikkidodo مشاهدة المشاركة
ربنا يكرمك و يباركلك و يحمى كل الناس و يبعد عننا كل شر
بارك الله فيك
غير مقروء 12-05-18, 09:01 PM   #12
msobhy
صياد متفاعل

msobhy مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة orabi مشاهدة المشاركة
أخي العزيز
مشكور علي التنبيه و لكن الحمد لله أن منتدانا محترم و يجوبه أعضاء محترمين و يتمتعون بمصداقيه في التعامل.

تقبل تحياتي
استاذ عرابى انا سعيد جدا برد حضرتك جيث انك بتمثل الادارة
وحضرتك فعلا مش محتاج تقول ان منتدانا محترم لأنه أكثر من كده بكتييير - انا يمكن مش بشارك بتعليقات لكن فعلا انا يوميا فى المنتدى وبقرأ أغلب المواضيع - وفعلا بقيت باستمتع بوقتى وانا بقرأ كل كلمه فى المنتدى
لكن كل ده لا ينفى ان فعلا فيه نصابين فى بيدخلوا المنتدى بتاعنا واقرب مثال الاخ الفاضل اللى اتنصب عليه فى بيعة الجاكال ديول واتسرق من 4 اشخاص فى بنها - وحضرتك ممكن تراج الادارة لأن الموضوع كان موجود الصبح واتمسح بعد كده
انا عارف ان حضرتك متضايق من الموضوع ومش عايز ان الناس تاخد انطباع ان المنتدى كله حراميه او نصابين - لكن صدقنى انتى مش محتاج ده - انا واحد عايش فى المنتدى ليل نهار وأشهد شهاده يحاسبنى عليها الله يوم القيامه ان اعضاء المنتدى وتجاره أغلبهم أشخاص محترمين جدا ولا تشوبهم شائبه - لكن لازم برضو ننبه الناس لأن الواحد فيه اللى مكفيه

التعديل الأخير تم بواسطة dr_mohasan ; 12-05-19 الساعة 12:34 PM
غير مقروء 12-05-18, 09:03 PM   #13
ايهاب علي
صياد نشيط

الصورة الرمزية ايهاب علي

المدينه: القاهرة - مصر الجديدة
ايهاب علي لديه مشاركات جيدهايهاب علي لديه مشاركات جيدهايهاب علي لديه مشاركات جيدهايهاب علي لديه مشاركات جيدهايهاب علي لديه مشاركات جيدهايهاب علي لديه مشاركات جيدهايهاب علي لديه مشاركات جيدهايهاب علي لديه مشاركات جيدهايهاب علي لديه مشاركات جيدهايهاب علي لديه مشاركات جيدهايهاب علي لديه مشاركات جيده

بصراحة الكلام دة منطقي جدا , وانا متفق مع الزملاء لاني تعاملت مع العديد من اعضاء المنتدي و كلهم بصراحه ناس محترمة جدا في تعاملاتهم و كسبت صداقات كتير وكمان اتعاملت مع بعض التجار بالمنتدي و كانوا في منتهي الامانه و الذوق ... وعموما الواحد يحرص علي ان مكان المقابلة يكون بالنهار و في منطقه سكنية وياريت لو حصل لاي حد من الاعضاء موقف سواء بالنصب او عدم الامانة في البيع ياريت يذكر اسم الشخص لخدمة باقي الزملاء ..... و في الاخر ربنا اللي بيستر ... وبالتوفيق للجميع
غير مقروء 12-05-18, 10:31 PM   #14
اسواق حمزاوى
تاجر مسجل بالمنتديات

الصورة الرمزية اسواق حمزاوى

اسواق حمزاوى من كبار اسرة المنتدىاسواق حمزاوى من كبار اسرة المنتدىاسواق حمزاوى من كبار اسرة المنتدىاسواق حمزاوى من كبار اسرة المنتدىاسواق حمزاوى من كبار اسرة المنتدىاسواق حمزاوى من كبار اسرة المنتدىاسواق حمزاوى من كبار اسرة المنتدىاسواق حمزاوى من كبار اسرة المنتدىاسواق حمزاوى من كبار اسرة المنتدىاسواق حمزاوى من كبار اسرة المنتدىاسواق حمزاوى من كبار اسرة المنتدى
Thumbs up رد: رجاء الحذر خلال البيع والشراء

احب اشكر صاحب الموضوع جدا
وكل مكان فيه وفيه واكيد لازم تلاقى قله نصابين او غير جادين
ودايما النصاب بيدور ع الطماع
لكن علينا بالتنبه والاحتياط واجب
وربنا يسترها علينا اجمين

وتقبلوه تحياتى
اسواق حمزاوى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-05-18, 11:47 PM   #15
gmslem
صياد نشيط

الصورة الرمزية gmslem

المدينه: اسيوط
gmslem مستواه غير معروف

كلام حضرتك صحيح ... يجب الحذر وخاصة في هذه الأيام .........
gmslem غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-05-19, 12:24 AM   #16
mido axis
صياد قديم

mido axis في بداية الطريقmido axis في بداية الطريقmido axis في بداية الطريقmido axis في بداية الطريقmido axis في بداية الطريقmido axis في بداية الطريقmido axis في بداية الطريقmido axis في بداية الطريقmido axis في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر MSN إلى mido axis إرسال رسالة عبر Yahoo إلى mido axis

الحذر مطلوب بس كدا اى حد هييجى يشترى هيبقا مقلق لو نعمل بلاك ليست للنصابين يبقا كويس و دا صعب جدا لان ممكن يخش ب 100 اكونت فكل واحد يقول الناس المحترمة اللى اتعامل معاها احسن و الناس النصابين

فيك ناس بتشقى ع الرغيف

و ناس بتتعب م التنس
mido axis غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-05-19, 01:07 AM   #17
Egyptian_Destroyer
صياد قديم

الصورة الرمزية Egyptian_Destroyer

المدينه: alex
Egyptian_Destroyer من اهم اعضاء المنتدىEgyptian_Destroyer من اهم اعضاء المنتدىEgyptian_Destroyer من اهم اعضاء المنتدىEgyptian_Destroyer من اهم اعضاء المنتدىEgyptian_Destroyer من اهم اعضاء المنتدىEgyptian_Destroyer من اهم اعضاء المنتدىEgyptian_Destroyer من اهم اعضاء المنتدىEgyptian_Destroyer من اهم اعضاء المنتدىEgyptian_Destroyer من اهم اعضاء المنتدىEgyptian_Destroyer من اهم اعضاء المنتدىEgyptian_Destroyer من اهم اعضاء المنتدى

يا جماعه الحل علشان نمنع الحاجات اللي شبه دي اننا نعمل رابطه خاصه في الموقع للاعضاء القدامي و اللي اتعاملو فعليا مع ناس قدام هنا يعني العضو القديم الموثوق فيه يضمن العضو اللي اتعامل معاه و يدخلو الرابطه دي و طبعا لازم يكون عضو قديم و الناس بتثق فيه ... ده راي شخصي و رايت تقولو ايه رابكم ؟
و كم من شاب لم يشب و لكن الزمان اجبره علي المشيب
Egyptian_Destroyer غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-05-19, 01:10 AM   #18
أشرف صبرى
صياد نشيط

المدينه: القاهره
أشرف صبرى مستواه غير معروف

موضوع مهم جداً وربنا يكرم صاحبه......المنتدى بتاعنا منتدى أكثر من محترم....لكن دا ميمنعش ان فيه نصابين بيدخلوا على كل منتديات الاسلحه علشان ينصبوا...انا اقترح اننا قبل الشراء نشوف المواضيع بتاعة العضو....وكمان نسأل الاداره....و المقابله بالنهار ف مكان عام ...ولو مسدس صوت ممكن تجربه ف المكان العام متهيألى الناس مش هتعمل مشكله....
أشرف صبرى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-05-19, 03:34 AM   #19
روك
صياد جديد

روك نتمنى ان يقوم بتطوير نفسه (غير مرحب به )

كلامك فعلا صح ومعقول جدا انا وقعت فى نفس المشكلة واشتريت سلاح ريتاى براون وجربهولى ولكن لما ركبت فى المشط 4 طلقات سفت وعلق عايز نصيحتكم اية الحل علشان السلاح ميسفش
روك غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-05-19, 05:04 AM   #20
M.Hatem
صياد قديم

الصورة الرمزية M.Hatem

المدينه: Cairo
M.Hatem في بداية الطريقM.Hatem في بداية الطريقM.Hatem في بداية الطريقM.Hatem في بداية الطريقM.Hatem في بداية الطريقM.Hatem في بداية الطريقM.Hatem في بداية الطريقM.Hatem في بداية الطريقM.Hatem في بداية الطريقM.Hatem في بداية الطريقM.Hatem في بداية الطريق
افتراضي Re: رجاء الحذر خلال البيع والشراء

كلام سليم ولازم الواحد يكون حاذر في تعاملاته
غير مقروء 12-05-19, 05:30 AM   #21
msobhy
صياد متفاعل

msobhy مستواه غير معروف
افتراضي رد: Re: رجاء الحذر خلال البيع والشراء

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ايهاب علي مشاهدة المشاركة
بصراحة الكلام دة منطقي جدا , وانا متفق مع الزملاء لاني تعاملت مع العديد من اعضاء المنتدي و كلهم بصراحه ناس محترمة جدا في تعاملاتهم و كسبت صداقات كتير وكمان اتعاملت مع بعض التجار بالمنتدي و كانوا في منتهي الامانه و الذوق ... وعموما الواحد يحرص علي ان مكان المقابلة يكون بالنهار و في منطقه سكنية وياريت لو حصل لاي حد من الاعضاء موقف سواء بالنصب او عدم الامانة في البيع ياريت يذكر اسم الشخص لخدمة باقي الزملاء ..... و في الاخر ربنا اللي بيستر ... وبالتوفيق للجميع

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسواق حمزاوى مشاهدة المشاركة
احب اشكر صاحب الموضوع جدا
وكل مكان فيه وفيه واكيد لازم تلاقى قله نصابين او غير جادين
ودايما النصاب بيدور ع الطماع
لكن علينا بالتنبه والاحتياط واجب
وربنا يسترها علينا اجمين

وتقبلوه تحياتى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gmslem مشاهدة المشاركة
كلام حضرتك صحيح ... يجب الحذر وخاصة في هذه الأيام .........

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أشرف صبرى مشاهدة المشاركة
موضوع مهم جداً وربنا يكرم صاحبه......المنتدى بتاعنا منتدى أكثر من محترم....لكن دا ميمنعش ان فيه نصابين بيدخلوا على كل منتديات الاسلحه علشان ينصبوا...انا اقترح اننا قبل الشراء نشوف المواضيع بتاعة العضو....وكمان نسأل الاداره....و المقابله بالنهار ف مكان عام ...ولو مسدس صوت ممكن تجربه ف المكان العام متهيألى الناس مش هتعمل مشكله....
كلام حضرتك مظبوط لكن متهيألى صعب جدا انك تضرب بومبه فى مكان عام - ما بالك بمسدس - هل ها تقعد تقنع كل اللى حواليك انه صوت - ربنا يسترها علينا

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة روك مشاهدة المشاركة
كلامك فعلا صح ومعقول جدا انا وقعت فى نفس المشكلة واشتريت سلاح ريتاى براون وجربهولى ولكن لما ركبت فى المشط 4 طلقات سفت وعلق عايز نصيحتكم اية الحل علشان السلاح ميسفش
والله حضرتك انا معرفش الحل غير انك توديه لأى ورشة سلاح - معلش ممكن حضرتك تفهمنى يعنى ايه بيسف ؟؟؟؟

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m.hatem مشاهدة المشاركة
كلام سليم ولازم الواحد يكون حاذر في تعاملاته
غير مقروء 12-05-19, 05:50 AM   #22
msobhy
صياد متفاعل

msobhy مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mido axis مشاهدة المشاركة
الحذر مطلوب بس كدا اى حد هييجى يشترى هيبقا مقلق لو نعمل بلاك ليست للنصابين يبقا كويس و دا صعب جدا لان ممكن يخش ب 100 اكونت فكل واحد يقول الناس المحترمة اللى اتعامل معاها احسن و الناس النصابين
كلام جميل لو عملنا بلاك ليست بالاشخاص الغير موثوق فيهم بالاضافة الى الاسبا اللى خلتهم غير موثوق فيهم ده فى حد ذاتههايبقى حاجة قوية جدا - بالاضافة ان اللى اعرفه ان اغلب النصابين بيبقى ليهم طريقة أو طريقتين فقط بيلعبوا بيها - أم النصابين اللى بيلعبوا كل الالعاب أنا أسف فى اللفظ عمرهم ما هيبصوا لنا

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Egyptian_Destroyer مشاهدة المشاركة
يا جماعه الحل علشان نمنع الحاجات اللي شبه دي اننا نعمل رابطه خاصه في الموقع للاعضاء القدامي و اللي اتعاملو فعليا مع ناس قدام هنا يعني العضو القديم الموثوق فيه يضمن العضو اللي اتعامل معاه و يدخلو الرابطه دي و طبعا لازم يكون عضو قديم و الناس بتثق فيه ... ده راي شخصي و رايت تقولو ايه رابكم ؟
كلام راااااااااااااااائع وفكرة ممتازة ويفضل ان الادارة هيه اللى تنظم ده

انا تقريبا برد على كل التعليقات لكن رد الاستاذ mido axis والاستاذ Egyptian_Destroyer خلتهم فى رد منصل وذلك لأقتراحهم جلول للمشكلة وهو ده اللى المفروض نخرج بيه من الموضوع
حضرتكم انا طبيعة شغلى مبنيه على نقطة أساسية - الا وهى انى لازم الاقى حل للمشاكل اللى بتواجهنا فى الشغل
طيب اسمحوا لى اضيف حل جديد
بمنتهى البساطة فى خلال عملية بيع وشراء المستعمل أيه هيه أهم المشاكل
1- المكان الامن
2- تجربة السلاح
3- تقييم السلاح نفسه (مش مهمه أوى)
طيب لو الادارة ممكن تنسق لنا مع احد تجار المنتدى أصحاب المحلات ان عمليات البيع والشراء تتم فى محل أى حد فيهم مقابل اجر رمزى - فعلا انا شايف انها هاتفرق كتييييير
ده هايوفر الامن وامكانية تجربة السلاح
بالاضافة لو الاطراف طلبوا تقييم السلعة من صاحب المحل يبقى الفائدة عمت على الكل والكل استفاد
ولازم يبقى الموضوع بأجر رمزى - يعنى انا شايف 20 جنية من البائع و 20جنية من المشترى فى حالة اتمام البيع -
وفى حالة عدم اتمام البيع يبقى 5 جنيه من البائع و5 جنية من المشترى
وطبعا واضح جدا ان ده هايبقى اعلان قوى لصاحب محل السلاح ده اللى هايتحول لسوق سلاح مصغر - بالاضافه انه اكيد الاطراف ممكن تشترى منه ولو حاجة بسيطه - على الاقل شراء طلق للتجربه وهكذا
ارجو من الاخوه الاعزاء اقتراح حلول اخرى
بالاضافة مطلوب من استاذ عرابى بما انه اول شخص من الادارة يتفاعل معانا انه يحاول ينظم الموضوع ويقترح لنا حلول بخبرته الكبيييييرة
اسف على الاطاله
غير مقروء 12-05-19, 11:10 AM   #23
Orabi

اوسمتي

الصورة الرمزية Orabi

Orabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدىOrabi عميد بالمنتدى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة msobhy مشاهدة المشاركة
استاذ عرابى انا سعيد جدا برد حضرتك جيث انك بتمثل الادارة
وحضرتك فعلا مش محتاج تقول ان منتدانا محترم لأنه أكثر من كده بكتييير - انا يمكن مش بشارك بتعليقات لكن فعلا انا يوميا فى المنتدى وبقرأ أغلب المواضيع - وفعلا بقيت باستمتع بوقتى وانا بقرأ كل كلمه فى المنتدى
لكن كل ده لا ينفى ان فعلا فيه نصابين فى بيدخلوا المنتدى بتاعنا واقرب مثال الاخ الفاضل اللى اتنصب عليه فى بيعة الجاكال ديول واتسرق من 4 اشخاص فى بنها - وحضرتك ممكن تراج الادارة لأن الموضوع كان موجود الصبح واتمسح بعد كده
انا عارف ان حضرتك متضايق من الموضوع ومش عايز ان الناس تاخد انطباع ان المنتدى كله حراميه او نصابين - لكن صدقنى انتى مش محتاج ده - انا واحد عايش فى المنتدى ليل نهار وأشهد شهاده يحاسبنى عليها الله يوم القيامه ان اعضاء المنتدى وتجاره أغلبهم أشخاص محترمين جدا ولا تشوبهم شائبه - لكن لازم برضو ننبه الناس لأن الواحد فيه اللى مكفيه

حضرتك كلامك صح لكن فيه شئ من التحامل على المنتدى واحنا فعليا لازم نفصل بين المنتدى وادارته وأولاد التيييييييت اللى بيمروا علينا وبيحاول يسرقوا أو يبيعوا سلع مضروبه - ويارت حضرتك تقول لنا الموقف اللى اتعرضت له علشان الكل يستفيد
أخي العزيز
مشكور مره أخري لخوفك علي إخوتك من الأعضاء. و لكني مازلت أؤكد أن الحمد لله رب العالمين و بدون مبالغه 99٪ من أعضائنا و جميع التجار المسجلين ذو نزاهه و شرف و أمانه و مصداقيه في التعامل. و أتفق معك أنه قد تحدث بعض المواقف كالتي ذكرتها و لكنها بمثابة حالات فرديه غير معممه و منتشره بالمنتدي. و لعلمك أخي العزيز جميع مراقبي الأقسام يتابعون بدقه جميع الأعضاء و في حالة الشك في مصداقية أي عضو أو تاجر تأكد تماماً أن الإدارة تتخذ اللازم لأن طاقم الإدارة يعتبر جميع الأعضاء كأفراد الأسره نخاف علي بعضنا بعضاً. و أعلم أخي أن أي مشكله أو حادث فردي يكون بمثابة طفره يمكن حدوثها لأن المنتدي بمثابة مكان مفتوح للجميع.
و أعتقد أننا كلنا لدينا من الحكمه و الحنكه تجعلنا نفطن لأي تلاعب أو عدم مصداقيه. و علي فكره عمر ما الإدارة ما تتضايق من أي موضوع يكون فيه منفعه للأعضاء حتي لو كانت به حقائق موجعه و تلقي الضوء علي أي تقصير من جانب طاقم الإشراف. لأن ملاحظتكم و أرائكم تهمنا لأنها نبراس التقدم و الرقي لهذا المنتدي.
أسأل الله العظيم أي يحفظكم جميعاً من أي سوء.

تقبل تحياتي و مروري
غير مقروء 12-05-19, 11:18 AM   #24
ellebodey
صياد جديد

ellebodey غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهellebodey غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معه

اخ عرابي
راجع موضوعات البيع لمسدسات الصوت. وانت هتلاقي لسه امبارح واول امبارح واحد عارض مسدسين ايكول جاكال ب 850 جنيه مفتوح ؟؟؟
الراجل راح يشوفهم لقه اربع رجاله ضربوه وخده منه الفلوس

اللبودي
أعمال دعايه واعلان
0117114898

التعديل الأخير تم بواسطة dr_mohasan ; 12-05-19 الساعة 06:22 PM
ellebodey غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-05-19, 01:13 PM   #25
walo2a
صياد نشيط

المدينه: الاسكندريه
walo2a مستواه غير معروف

اقتباس:
أخي العزيز
مشكور مره أخري لخوفك علي إخوتك من الأعضاء. و لكني مازلت أؤكد أن الحمد لله رب العالمين و بدون مبالغه 99٪ من أعضائنا و جميع التجار المسجلين ذو نزاهه و شرف و أمانه و مصداقيه في التعامل. و أتفق معك أنه قد تحدث بعض المواقف كالتي ذكرتها و لكنها بمثابة حالات فرديه غير معممه و منتشره بالمنتدي. و لعلمك أخي العزيز جميع مراقبي الأقسام يتابعون بدقه جميع الأعضاء و في حالة الشك في مصداقية أي عضو أو تاجر تأكد تماماً أن الإدارة تتخذ اللازم لأن طاقم الإدارة يعتبر جميع الأعضاء كأفراد الأسره نخاف علي بعضنا بعضاً. و أعلم أخي أن أي مشكله أو حادث فردي يكون بمثابة طفره يمكن حدوثها لأن المنتدي بمثابة مكان مفتوح للجميع.
و أعتقد أننا كلنا لدينا من الحكمه و الحنكه تجعلنا نفطن لأي تلاعب أو عدم مصداقيه. و علي فكره عمر ما الإدارة ما تتضايق من أي موضوع يكون فيه منفعه للأعضاء حتي لو كانت به حقائق موجعه و تلقي الضوء علي أي تقصير من جانب طاقم الإشراف. لأن ملاحظتكم و أرائكم تهمنا لأنها نبراس التقدم و الرقي لهذا المنتدي.

تقبل تحياتي و مروري
باشا هوه فيها حاجه لو حد مننا اتعامل مع حد من المنتدى مش كويس انه يكتب عنه ويقول حصل ايه معاه ويزكر اسمه ولا ده يعمل مشاكل
غير مقروء 12-05-19, 01:31 PM   #26
bdwybass
صياد متفاعل

bdwybass مستواه غير معروف

اقتباس:
قبل أى حاجه احب أقول انى باتكلم فى الموضوع ده فعليا حفاظا على الاخوه الاعضاء من المشاكل سواء من خلال النصب فى سلع مغشوشة أو السرقة -وعلى فكره الموضوع ده أكثر من عضو اتكلم فيه قبل كده لكن الناس مش بتتعلم ودايما بتنسى - أو يمكن انا علشان تقريبا بدخل المنتدى يوميا 5 أو 6 مرات فابقيت مركز جدا مع مشاركات الاعضاء اللى من النوع ديه
يا رجاله نسبيا احنا عارفين ان شراء محدثات الصوت أو أى شئ يخص الاسلحة بوجه عام فيه شبهه جنائية - وعليه كلنا بنلعب من تحت الترابيزة
مع العلم ان محدثات الصوت فعلا مش مخالفة للقانون لكن اغلبنا عارف ان ممكن مسدسك الصوت يتصادر
وعليه كلنا نسبيا بنلعب من تحت الترابيزة
طيب وبعدييييييين ؟؟؟؟؟؟؟؟
لو واحد رايح يشترى مسدس جديد مفيش اى مشاكل - لكن المشكله الحقيقة لو هاتشترى مسدس مستعمل .............. ليه
علشان حركات النصب فى السلع المغشوشة - بالاضافة للسرقات بالاكراه
يا رجاله احنا لو رايحين نشترى مسدس من شخص غير معروف لازم يكون معاك سلاح تدافع عن نفسك بيه - والاهم انك لازم تروح ومعاك اكثر من شخص - على الاقل اتنين اصحابك - وبلاش الاماكن المتطرفة ديه مع العلم انها الاماكن الوحيده اللى ينفع تجرب فيها الطبنجه لكن ما باليد حيله - وطبعا الكلام غير قابل للنقاش أى حاجه غاليه معاك أوعى تاخدها وانت رايح تشترى المسدس - من الاخر بطاقتك وسلاحك والفلوس وعليهم اصحابك اللى هايسندوك (بالمناسبة انا مهندس ومش من هواة استخدام السلاح وعمرى ما استخدمته - لكن بعد الثورة بقت عايش بمبدأ يا قاتل يا مقتول خاصة لأى شئ يخص عائلتى وأولادى)
فى البداية لازم الحذر والتأنى جدا جدا جدا (مع العلم انى وانا باشترى غلطت غلطات كتيييرة لكن ربنا ستر والحمد لله)
نيجى بقى لحاجه ربنا رزقنا بيها أسمها العقل
ببساطه كده لما اجى اقولك انى هابيع مسدس ثمنه جديد ب 2000 جنيه ومستعمل لا يقل عن 1500 جنيه وانتى شايفنى بابيعه ب 1000 جنيه يبقى الموضوع فاااااااااااكس
لما تلاقينى لسه مشترك من يومين وكل مشاركاتى لا تتعدى 5 أو 6 مشاركات يبقى الموضوع ضااااااااااايع
لما تطلب منى صورة السلعه وتلاقينى بقولك اى كلام أو ارفع لك صور مش صورى يبقى انا ايه - نصاااااااااااااااب وحرامى
اى حد هايشترى طبنجه لازم يجربها على الاقل ب 10 طلقات خاصة لو بتضرب متعدد
انا اسف انى مش قادر اتكلم لأنى مشغول جدا دلوقتى وفعلا عندى كلام كتييييييييييير عايز اقوله لكن اللى انا اعرفه ان فيه ناس كتير اتنصب عليها واتسرقت عن طريق الموضوع ده
وبعضهم بيقول وأغلبهم بيقعد ساكت
ياريت الاخوة الاعضاء اللى يعرف موقف حصل له أو حصل لشخص يعرفه يا ريت يقوله لأخذ العظه والتعلم حتى لانقع فريسة ل أولاد التيييييييييييت اللى بقوا فى كل حته
ربنا يصلح الحال ولا تنسونى انا واهلى بالدعاء
رحم الله ابى وجعل مثواه الجنه
كلام جميل اوى -- عمتا فى بعض التجار الى اخلاقهم عالية جدا ومعروفين وتشترى منهم وانت مغمض ولو فى حاجة مش تمام بيبدلك فى الحال زى الاستاذ محمد ياقوت
bdwybass غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-05-19, 02:34 PM   #27
WEKA
صياد متفاعل

الصورة الرمزية WEKA

WEKA مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر MSN إلى WEKA

السلام عليكم

واللهى فكرة ان محل يعتمد عملية البيع والشراء مش هتبقى مجديه والمحلات هترفض الموضوع ده للاسباب كتير جدا منها امنيه ومنها المحل هيبقى زى السوق ووارد حدوث مشاكل وكمان لو حصل مشكله فى السلاح المباع - المشترى هيرجع على المحل على اساس انه قيملة السلاح فى الاساس - من وجهة نظرى معتقدش انها هتنفع

فى المجل وعن تجربه اذا حد هيشترى سلاح جديد يشتريه من محل فقط ولو مستعمل يبقى البائع والمشترى يراعو الحيطه والحذر ويبقى مكان عام وفيه ناس كتير وبالنسبه لموضوع التجربه ممكن يتم فى اى فرح او امام كوافير فى لحظات خروج العروسه مثلا اى من باب المجامله (فى وسط الهيصه) ويبقى كده المسدس اتجرب تمام وعملية البيع والشراء فى الزحمه وسط الناس

وربنا يحفظنا جميعا من كل سوء

تحياتى للجميع

لا تنسى ذكر الله
لا اله الا الله محمد رسول الله
WEKA غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-05-19, 02:50 PM   #28
Orabi

اوسمتي

الصورة الرمزية Orabi

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة walo2a مشاهدة المشاركة
باشا هوه فيها حاجه لو حد مننا اتعامل مع حد من المنتدى مش كويس انه يكتب عنه ويقول حصل ايه معاه ويزكر اسمه ولا ده يعمل مشاكل
حضرتك ممكن تقول للإدارة الأول و بعدها نقرر نعمل إيه.

تقبل تحياتي
غير مقروء 12-05-19, 05:22 PM   #29
dr_mohasan
صيـــــــاد من الدرجـه الأولـي

الصورة الرمزية dr_mohasan

dr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدى
Smile رد: رجاء الحذر خلال البيع والشراء

اقتباس:
أخي العزيز

تقبل تحياتي و مروري

++++++++++++++++++++1

--------------------------------------------
اللهم صلّ على سيدنا محمد و على آله و صحبه و سلّم
dr_mohasan غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-05-19, 06:12 PM   #30
dr_mohasan

dr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدىdr_mohasan عميد بالمنتدى

ﭧ ﭨ ﭷ ﭸ ﭹ ﭺ ﭻ
ﭟ ﭠ ﭡ ﭢ ﭣ ﭤ ﭥ ﭦ ﭧ ﭨ ﭩ ﭪ ﭫ ﭬ ﭭ ﭮ ﭯ ﭰ الحجرات: ٦

أرجو متابعة باقى الموضوع لمعرفة الحقيقة , وإليكم الرابط
http://www.egypthunt.net/showthread.php?p=369893#post369893
المشاركة رقم 22
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ellebodey مشاهدة المشاركة
اخ عرابي
راجع موضوعات البيع لمسدسات الصوت. وانت هتلاقي لسه امبارح واول امبارح واحد عارض مسدسين ايكول جاكال ب 850 جنيه مفتوح ؟؟؟
الراجل راح يشوفهم لقه اربع رجاله ضربوه وخده منه الفلوس

التعديل الأخير تم بواسطة dr_mohasan ; 12-05-19 الساعة 06:23 PM
غير مقروء 12-05-19, 06:52 PM   #31
Orabi

اوسمتي

الصورة الرمزية Orabi

"الساده الأعضاء الأفاضل
كما وضحت لسيادتكم من قبل، الإدارة و طاقمها تبذل قصاري جهدها لحماية الأعضاء من أي تدليس و لقد تابعنا أبعاد و تطورات هذا الموضوع الذي أثاره العضو thelegindkiller و قد تبين للإدارة إفترائه و إدعائه الباطل علي العضو الكريم "الكبير". و بناء عليه تعتذر الإدارة للعضو "الكبير" لما تعرض له من إساءه في منتدانا المحترم من قبل عضو غير أمين في السرد و ليس علي قدر المسئوليه و لا نعلم سبباً واحداً وراء هذا التدليس للحقائق. و بناء عليه تم إنذار العضو thelegenedkiller من قبل مشرفي القسم بالنيابة عن الإدارة و يتم حالياً دراسة إيقاف عضويته إيقاف عضويته.

ملحوظه: الإدارة تعلم أن هذا الموضوع ليس تعميم و قد يتعرض أي عضو للنصب أو التلاعب فعلاً. و لذلك يجب علي الجميع تحري الصدق و الأمانه في السرد حتي تستطيع الإدارة إتخاذ القرارات السليمه و حماية الأعضاء بقدر المستطاع.
أخيراً و ليس أخراً أتقوا يوماً سترجعون فيه لله.
أسال الله أن يحفظنا و إياكم من كل سوء.

تقبلوا تحياتي

التعديل الأخير تم بواسطة Orabi ; 12-05-19 الساعة 06:56 PM
Orabi غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-05-19, 07:19 PM   #32
الكبير
صياد جديد

الكبير مستواه غير معروف
Red face رد: رجاء الحذر خلال البيع والشراء

انا بصراحه مش هعرف اتكلم كلمه تاني بعد الى انتم قولتوه فى الموضوع وفى حقى .

وشكر خاص للاستاذ هوجان الراجل المحترم مش علشان هوا قال انى برىء بس علشان فعلا انا لما قابلته عرفت ان فى ناس محترمين جدا جدا فى المنتدى ده .

وشكرا للادراه وانا مسامح اى حد شك فيا او اتكلم بغلط فى حقى واولهم ليجند كيلر .

شكرا
الكبير غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-05-20, 02:16 AM   #33
7imdan
صياد نشيط

الصورة الرمزية 7imdan

المدينه: القاهره _ أم الدنيا :)
7imdan مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Egyptian_Destroyer مشاهدة المشاركة
++++++++ اقتراح ممتاز
غير مقروء 12-05-20, 07:39 AM   #34
msobhy
صياد متفاعل

msobhy مستواه غير معروف

اقتباس:
"الساده الأعضاء الأفاضل
كما وضحت لسيادتكم من قبل، الإدارة و طاقمها تبذل قصاري جهدها لحماية الأعضاء من أي تدليس و لقد تابعنا أبعاد و تطورات هذا الموضوع الذي أثاره العضو thelegindkiller و قد تبين للإدارة إفترائه و إدعائه الباطل علي العضو الكريم "الكبير". و بناء عليه تعتذر الإدارة للعضو "الكبير" لما تعرض له من إساءه في منتدانا المحترم من قبل عضو غير أمين في السرد و ليس علي قدر المسئوليه و لا نعلم سبباً واحداً وراء هذا التدليس للحقائق. و بناء عليه تم إنذار العضو thelegenedkiller من قبل مشرفي القسم بالنيابة عن الإدارة و يتم حالياً دراسة إيقاف عضويته إيقاف عضويته.

ملحوظه: الإدارة تعلم أن هذا الموضوع ليس تعميم و قد يتعرض أي عضو للنصب أو التلاعب فعلاً. و لذلك يجب علي الجميع تحري الصدق و الأمانه في السرد حتي تستطيع الإدارة إتخاذ القرارات السليمه و حماية الأعضاء بقدر المستطاع.
أخيراً و ليس أخراً أتقوا يوماً سترجعون فيه لله.
أسال الله أن يحفظنا و إياكم من كل سوء.

تقبلوا تحياتي
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الكبير مشاهدة المشاركة
انا بصراحه مش هعرف اتكلم كلمه تاني بعد الى انتم قولتوه فى الموضوع وفى حقى .

وشكر خاص للاستاذ هوجان الراجل المحترم مش علشان هوا قال انى برىء بس علشان فعلا انا لما قابلته عرفت ان فى ناس محترمين جدا جدا فى المنتدى ده .

وشكرا للادراه وانا مسامح اى حد شك فيا او اتكلم بغلط فى حقى واولهم ليجند كيلر .

شكرا
بعد اذن الادارة وبعد اذن استاذ الكبير
ممكن نفهم !!!!!!!!!!!!!!!!
غير مقروء 12-05-20, 08:35 AM   #35
dr_mohasan

اقتباس:
بعد اذن الادارة وبعد اذن استاذ الكبير
ممكن نفهم !!!!!!!!!!!!!!!!
شوف رابط الموضوع ده , ولكن يوجد بعض المشاركات التى تم حذفها لأنها تحتوى على ألفاظ سيئة فى حق صاحب الموضوع

http://www.egypthunt.net/showthread....893#post369893

غير مقروء 12-05-20, 09:53 AM   #36
jhoncarbntr
صياد نشيط

المدينه: K.S.A
jhoncarbntr في بداية الطريقjhoncarbntr في بداية الطريقjhoncarbntr في بداية الطريقjhoncarbntr في بداية الطريقjhoncarbntr في بداية الطريقjhoncarbntr في بداية الطريق

اسمحوا لى اشترك معاكم بفكرة انا شفتها فى منتدى تانى موش عارف مسموح ذكر اسمه ولا لا ماعلينا هما عاملين موضوع مثبت فى قسم البيع والشراء بأسم تقييم البائعين والاعضاء اللى اتعاملوا مع الشخص بيدخلوا يردوا فى الموضوع وبيقولوا اتعاملنا مع الشخص كذا واشترينا منه كذا وتعامله كان ( ممتاز - جيد - سىء) وبعدين بيقوم الادارى اللى عامل الموضوع باضافة 1 الى البائع وحسب التقييم فبكدا بيتعرف الاشخاص الموثوقين من تعامل الافراد معاهم وكل اللى الناس بتعمله تدخل تطلع على الموضوع وتشوف تقييم البائع كويس ولا وحش وطبعا بيتم اضافة البائيعين الجدد للموضوع تباعا
jhoncarbntr غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-05-20, 10:27 AM   #37
eng.essam
صياد نشيط

الصورة الرمزية eng.essam

المدينه: الوادي المقدس
eng.essam مستواه غير معروف

مشكور يالغلا علي الموضوع التحذير تقبل مروري اخي الفاضل
غير مقروء 12-05-20, 10:25 PM   #38
msobhy
صياد متفاعل

msobhy مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jhoncarbntr مشاهدة المشاركة
اسمحوا لى اشترك معاكم بفكرة انا شفتها فى منتدى تانى موش عارف مسموح ذكر اسمه ولا لا ماعلينا هما عاملين موضوع مثبت فى قسم البيع والشراء بأسم تقييم البائعين والاعضاء اللى اتعاملوا مع الشخص بيدخلوا يردوا فى الموضوع وبيقولوا اتعاملنا مع الشخص كذا واشترينا منه كذا وتعامله كان ( ممتاز - جيد - سىء) وبعدين بيقوم الادارى اللى عامل الموضوع باضافة 1 الى البائع وحسب التقييم فبكدا بيتعرف الاشخاص الموثوقين من تعامل الافراد معاهم وكل اللى الناس بتعمله تدخل تطلع على الموضوع وتشوف تقييم البائع كويس ولا وحش وطبعا بيتم اضافة البائيعين الجدد للموضوع تباعا
غير مقروء 12-05-29, 12:29 AM   #39
waheed_mohmade
صياد جديد

waheed_mohmade مستواه غير معروف

شكرااااااااااااااا لحضرتك
waheed_mohmade غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-05-29, 12:33 AM   #40
Bebeto
صياد قديم

الصورة الرمزية Bebeto

المدينه: Ẵℓёжล₦₫Řїล
Bebeto عضو نفتخر بهBebeto عضو نفتخر بهBebeto عضو نفتخر بهBebeto عضو نفتخر بهBebeto عضو نفتخر بهBebeto عضو نفتخر بهBebeto عضو نفتخر بهBebeto عضو نفتخر بهBebeto عضو نفتخر بهBebeto عضو نفتخر بهBebeto عضو نفتخر به
افتراضي Re: رجاء الحذر خلال البيع والشراء

شكرا للتنبييييييييه
Bebeto غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

sponsor links