الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > سوق المنتدى > البنادق الهوائيه
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

البنادق الهوائيه بنادق الصيد ومسدسات الغاز.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-06-22, 06:56 PM   #1
خالد أبو الفتوح
صياد نشيط

خالد أبو الفتوح في بداية الطريقخالد أبو الفتوح في بداية الطريقخالد أبو الفتوح في بداية الطريقخالد أبو الفتوح في بداية الطريقخالد أبو الفتوح في بداية الطريق
افتراضي لخبراء البنادق الهوائية

لخبراء البنادق الهوائية طبعا (أنا لسة جندى مستجد ) وبسمع كلمة بنادق هاى باور
وعاوز أعرف معناها من الأساتذة والخبراء وأعتقد إن فية ناس بردة زى حلاتى عوزة تعرف معنى الكلمة دى إية
وبعدين جهزو نفسكو على طول كل يوم فية أسئلة أسئلة لغايت لما تطردونى من المنتدى أو أطفشكم أنا من المنتدى ههههههههه
تحياتى
خالد أبو الفتوح غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 11-06-22, 07:02 PM   #2
عادل عبده
صياد قديم

الصورة الرمزية عادل عبده

المدينه: القطاميه
عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده
افتراضي رد: لخبراء البنادق الهوائية

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالد أبو الفتوح مشاهدة المشاركة
لخبراء البنادق الهوائية طبعا (أنا لسة جندى مستجد ) وبسمع كلمة بنادق هاى باور
وعاوز أعرف معناها من الأساتذة والخبراء وأعتقد إن فية ناس بردة زى حلاتى عوزة تعرف معنى الكلمة دى إية
وبعدين جهزو نفسكو على طول كل يوم فية أسئلة أسئلة لغايت لما تطردونى من المنتدى أو أطفشكم أنا من المنتدى ههههههههه
تحياتى
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ده انت جاى سانن سنانك على العالم اووووى بقى ياعم حالد

اللهم انى استغفرك واتوب اليك

*اللهم انت ربى لا اله الا انت سبحانك خلقتنى وانا عبدك وانا على عهدك ووعدك ما استطعت اعوذ بك من شر ماصنعت ابوء لك بنعمتك على وابوء لك بزنبى فأغفر لى فأنهه لايغفر الزنوب الا انت *
عادل عبده غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-22, 07:04 PM   #3
bredator
صياد متفاعل

المدينه: عين شمس
bredator مستواه غير معروفbredator مستواه غير معروف

الهاي بور سرعتع تتعدي 200/م ث
bredator غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-22, 07:09 PM   #4
خالد أبو الفتوح
صياد نشيط

خالد أبو الفتوح في بداية الطريقخالد أبو الفتوح في بداية الطريقخالد أبو الفتوح في بداية الطريقخالد أبو الفتوح في بداية الطريقخالد أبو الفتوح في بداية الطريق

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عادل عبده مشاهدة المشاركة
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ده انت جاى سانن سنانك على العالم اووووى بقى ياعم حالد
بصو بقا أنا إن شاء الله هعملكو تجديد ونشاط فى المنتدى دة (أنا بالأسئلة ) وإنتم بإجابة وطبعا لازم لازم تزكرو كويس وإن شاء الله إلا هيجاوب كويس مش هقيمة وإلا هيخش وميجوبش كويس هسحب من تقييمة 4 درجات علشان أحرمة يشارك فى موضوع أنا كاتبة من غير ما يكون يذاكر كويس
يلا شدو حيلكو ههههههه بالتوفيق
غير مقروء 11-06-22, 07:11 PM   #5
خالد أبو الفتوح
صياد نشيط

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bredator مشاهدة المشاركة
الهاي بور سرعتع تتعدي 200/م ث
جميل جدا بس إجابة ناقصة ( معى إنى مش عارف حاجة )ولاكن أنا حاسس إن الإجابة ناقصة وخلى بالك أنا بحذرك هيتخصم منك 4 درجات لو جوبت تانى إجابة ناقصة أه ههههههه
غير مقروء 11-06-22, 07:14 PM   #6
bredator
صياد متفاعل

المدينه: عين شمس
bredator مستواه غير معروفbredator مستواه غير معروف

طيب ناقصه ايه انجبتلك المفيد
bredator غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-22, 07:15 PM   #7
خالد أبو الفتوح
صياد نشيط

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bredator مشاهدة المشاركة
طيب ناقصه ايه انجبتلك المفيد
مشكور أخى الفاضل دا
مزيج من الفكاهه مع خليط من الأسئلة
تحياتى لكم
غير مقروء 11-06-23, 08:13 AM   #8
tarekvb
مشرف عام سابق

الصورة الرمزية tarekvb

المدينه: القاهرة
tarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدى

ثابت يا جندى خالد كفاية تهريج حبة هزار بقى هههههه
تحياتى ليك واحنا كلنا اخواتك وانشاء الله هتلاقى اجابة لكل اسئلتك اهلا بيك
tarekvb غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-23, 12:45 PM   #9
boody
صياد قديم

المدينه: الاسكندرية
boody في بداية الطريقboody في بداية الطريقboody في بداية الطريقboody في بداية الطريقboody في بداية الطريقboody في بداية الطريق

بالتوفيق ان شاء الله يا استاذ خالد
boody غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-23, 08:35 PM   #10
خالد أبو الفتوح
صياد نشيط

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tarekvb مشاهدة المشاركة
ثابت يا جندى خالد كفاية تهريج حبة هزار بقى هههههه
تحياتى ليك واحنا كلنا اخواتك وانشاء الله هتلاقى اجابة لكل اسئلتك اهلا بيك
إستاذنا الغالى تحياتى لك
بس عوزين التأصيل فى الإفادة والمعلومات و التوضيح فى المعلومات
غير مقروء 11-06-23, 09:22 PM   #11
الصيااد
صياد نشيط

الصورة الرمزية الصيااد

المدينه: الاسكندرية
الصيااد مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر MSN إلى الصيااد إرسال رسالة عبر Yahoo إلى الصيااد إرسال رسالة عبر Skype إلى الصيااد

بنادق هاي باور بالنسبه للترجمه يعني بنادق شديدة القوة بالنسبة للانواع مثل الديانا الالماني البي اس ايه الانجليزي الويبلي الباتريوت الانجليزي وفي انواع تانيه كتير لكن دول كمثال وممكن البام الصيني او الكارال التركي بالنسبه للقويه و الاقل سعر ارجو اكون افدتك تقبل تحياتي ................................
غير مقروء 11-06-23, 10:07 PM   #12
خالد أبو الفتوح
صياد نشيط

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الصيااد مشاهدة المشاركة
بنادق هاي باور بالنسبه للترجمه يعني بنادق شديدة القوة بالنسبة للانواع مثل الديانا الالماني البي اس ايه الانجليزي الويبلي الباتريوت الانجليزي وفي انواع تانيه كتير لكن دول كمثال وممكن البام الصيني او الكارال التركي بالنسبه للقويه و الاقل سعر ارجو اكون افدتك تقبل تحياتي ................................
تســـــــــلم على المعلومات ولو فية زيادة عند حد من الإخوة يتفضل بلإفادة
غير مقروء 11-06-23, 11:09 PM   #13
dr mohamed kamal
صياد متقدم

اوسمتي

الصورة الرمزية dr mohamed kamal

المدينه: القاهرة
dr mohamed kamal حائز على اهتمام المنتدىdr mohamed kamal حائز على اهتمام المنتدىdr mohamed kamal حائز على اهتمام المنتدىdr mohamed kamal حائز على اهتمام المنتدىdr mohamed kamal حائز على اهتمام المنتدىdr mohamed kamal حائز على اهتمام المنتدىdr mohamed kamal حائز على اهتمام المنتدىdr mohamed kamal حائز على اهتمام المنتدىdr mohamed kamal حائز على اهتمام المنتدىdr mohamed kamal حائز على اهتمام المنتدىdr mohamed kamal حائز على اهتمام المنتدى
إرسال رسالة عبر MSN إلى dr mohamed kamal إرسال رسالة عبر Yahoo إلى dr mohamed kamal إرسال رسالة عبر Skype إلى dr mohamed kamal

بص يا حبيبى و أخى العزيز ,البنادق الهاى بور سرعتها تتعدى 722قدم/ث أى حوالى 220 متر/ث ,ومن هنا تكون البى إس 730 ق/ث حوالى 222 م/ث و الديانا 48 و 52 و 54 و 56 وجميعهم سرعته 850 ق/ث حوالى 260م/ث و النوريكا جيت 240 م/ث و الشادو 1000 حوالى 305 م/ث نمرة 1,و المارفك 250م/ث نمرة2, و البام 21 و22 و سرعتها 900 ق/ث حوالى 275 م/ث نمرة2,و الويبلى باتريوت 1000ق/ث نمرة2 حوالى 305 م/ث وتعتبر أسرع بندقية فى فئة Metal Spring ,جميع هذه البنادق هاى بور ,طبعا أنا ذكرت الانواع المنتشرة بمصر ,طبعا فيه أنواع كثيرة منها PCP
وإذا كــــســت أوكــســت
وإذا أيــــنـــعـــــت نـــعـــــت
وكم من قـبـور تبنى ونحـن ما تـبـنـــا
وكم من مريـض عـدنا ونحن مـا عـدنـــا
وكـم مــن مــلـك رفعـت لـه علامات فـلـما علا ،،
مات
dr mohamed kamal غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-24, 12:10 AM   #14
عادل عبده
صياد قديم

الصورة الرمزية عادل عبده

المدينه: القطاميه
عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr mohamed kamal مشاهدة المشاركة
بص يا حبيبى و أخى العزيز ,البنادق الهاى بور سرعتها تتعدى 722قدم/ث أى حوالى 220 متر/ث ,ومن هنا تكون البى إس 730 ق/ث حوالى 222 م/ث و الديانا 48 و 52 و 54 و 56 وجميعهم سرعته 850 ق/ث حوالى 260م/ث و النوريكا جيت 240 م/ث و الشادو 1000 حوالى 305 م/ث نمرة 1,و المارفك 250م/ث نمرة2, و البام 21 و22 و سرعتها 900 ق/ث حوالى 275 م/ث نمرة2,و الويبلى باتريوت 1000ق/ث نمرة2 حوالى 305 م/ث وتعتبر أسرع بندقية فى فئة metal spring ,جميع هذه البنادق هاى بور ,طبعا أنا ذكرت الانواع المنتشرة بمصر ,طبعا فيه أنواع كثيرة منها pcp
والله باشا وموسوعه يادكتور محمد بس ارجوك كده كفايه الواحد حاسس ان اللى معاه ديه نبله مش بندقيه
برجاء تقبلو مرورى

اللهم انى استغفرك واتوب اليك

*اللهم انت ربى لا اله الا انت سبحانك خلقتنى وانا عبدك وانا على عهدك ووعدك ما استطعت اعوذ بك من شر ماصنعت ابوء لك بنعمتك على وابوء لك بزنبى فأغفر لى فأنهه لايغفر الزنوب الا انت *
عادل عبده غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-25, 09:56 PM   #15
خالد أبو الفتوح
صياد نشيط

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr mohamed kamal مشاهدة المشاركة
بص يا حبيبى و أخى العزيز ,البنادق الهاى بور سرعتها تتعدى 722قدم/ث أى حوالى 220 متر/ث ,ومن هنا تكون البى إس 730 ق/ث حوالى 222 م/ث و الديانا 48 و 52 و 54 و 56 وجميعهم سرعته 850 ق/ث حوالى 260م/ث و النوريكا جيت 240 م/ث و الشادو 1000 حوالى 305 م/ث نمرة 1,و المارفك 250م/ث نمرة2, و البام 21 و22 و سرعتها 900 ق/ث حوالى 275 م/ث نمرة2,و الويبلى باتريوت 1000ق/ث نمرة2 حوالى 305 م/ث وتعتبر أسرع بندقية فى فئة metal spring ,جميع هذه البنادق هاى بور ,طبعا أنا ذكرت الانواع المنتشرة بمصر ,طبعا فيه أنواع كثيرة منها pcp
شكرا جزيلا يا أستاذنا على الإجادة فى الإفادة
تحياتى لك
غير مقروء 11-06-26, 10:12 PM   #16
يسرى
صياد مبدع جداً

اوسمتي

يسرى حائز على اهتمام المنتدىيسرى حائز على اهتمام المنتدىيسرى حائز على اهتمام المنتدىيسرى حائز على اهتمام المنتدىيسرى حائز على اهتمام المنتدىيسرى حائز على اهتمام المنتدىيسرى حائز على اهتمام المنتدىيسرى حائز على اهتمام المنتدىيسرى حائز على اهتمام المنتدىيسرى حائز على اهتمام المنتدىيسرى حائز على اهتمام المنتدى

السلام عليكم 000ليست السرعه وحدها هى مقياس قوه البندقيه وساذكر مثال واحد 000ديانا 54 نمره واحد سرعتها 1150 قدم ث ونمره 2 سرعتها 900 ق ث مع ان نمره 2 اقوى بكثير 000قوه البندقيه لها حساب تانى لو عايز تعرفه قولى
يسرى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

sponsor links