الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها معلومات عن بنادق ضغط الهواء والرش ومستلزماتها.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 12-07-25, 01:14 AM   #1
sniperff
صياد متفاعل

المدينه: portsaid
sniperff لديه مشاركات جيدهsniperff لديه مشاركات جيدهsniperff لديه مشاركات جيدهsniperff لديه مشاركات جيدهsniperff لديه مشاركات جيدهsniperff لديه مشاركات جيدهsniperff لديه مشاركات جيدهsniperff لديه مشاركات جيدهsniperff لديه مشاركات جيدهsniperff لديه مشاركات جيدهsniperff لديه مشاركات جيده
افتراضي سؤال بخصوص انحراف الرشة لجهة اليمين

عندي البندقية البام 22 اول ماجبتها كان الناشنكاة محكم في المنتصف و كان مضبوط بعد فترة طبعا انا بعملها صيانة كل فترة....الرشة بقت منحرفة لجهة اليمين جدا فا بضطر اجيب الناشنكاه شمال اوي هل دي مشكلة كبيرة لما اضرب علي مسافات بعيدة؟ هل حتحافظ البندقية علي مكان الرشة اصابتها في نفس المكان في جميع المسافات طبعا انا بتكلم علي الاتجاة و مش الارتفاع و الانخفاض علشان ده كده كده بيتغير مع المسافات لكن انا بتكلم علي اليمين و الشمال حيفضل متوسطن علي جميع المسافات مع وجود الناشنكاه علي اقصي الشمال؟؟؟
sniperff غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 12-07-25, 01:22 AM   #2
Mohamed Mahmoud
الادارة العليا

اوسمتي

الصورة الرمزية Mohamed Mahmoud

المدينه: مصر ام الدنيا
Mohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدى
افتراضي رد: سؤال بخصوص انحراف الرشة لجهة اليمين

اهم حاجة انك تمسك البندقية كل مرة نفس المسكة
خد بالك انك ممكن متخودش بالك من الموضوع دة حاول تحفظ مسكتك كل مرة وتحط البندقية فى كتفك كويس
اما لو هية مضبوطة و ضربت بها على مسافة مثلا 50 متر مش هتجي بانحراف انما لازم ترفع ايدك شوية
انا عن نفس بضبط على 20 متر وبضرب لحد 50 متر نفس طريقة الضرب
ارجوا ان اكون افدتك

سبحان الله و بحمدة سبحان الله العظيم
Mohamed Mahmoud غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-07-25, 01:27 AM   #3
sniperff
صياد متفاعل

sniperff لديه مشاركات جيدهsniperff لديه مشاركات جيدهsniperff لديه مشاركات جيدهsniperff لديه مشاركات جيدهsniperff لديه مشاركات جيدهsniperff لديه مشاركات جيدهsniperff لديه مشاركات جيدهsniperff لديه مشاركات جيدهsniperff لديه مشاركات جيدهsniperff لديه مشاركات جيدهsniperff لديه مشاركات جيده

طب انا عايز اسألك سؤال هل انت عندك اي نوع بندقية لما تيجي تظبط الناشنكاه مايبقاش في المنتصف؟
غير مقروء 12-07-25, 04:23 AM   #4
Mohamed Mahmoud
الادارة العليا

اوسمتي

الصورة الرمزية Mohamed Mahmoud

المدينه: مصر ام الدنيا
Mohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sniperff مشاهدة المشاركة
طب انا عايز اسألك سؤال هل انت عندك اي نوع بندقية لما تيجي تظبط الناشنكاه مايبقاش في المنتصف؟
ساعات البى اس بتاعتى بتعمل كدة القى النشنكان فى الشمال خالص وبيقى مظبوط جدا لا تقلق بتحصل

سبحان الله و بحمدة سبحان الله العظيم
Mohamed Mahmoud غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-07-25, 04:55 AM   #5
Bebeto
صياد قديم

الصورة الرمزية Bebeto

المدينه: Ẵℓёжล₦₫Řїล
Bebeto عضو نفتخر بهBebeto عضو نفتخر بهBebeto عضو نفتخر بهBebeto عضو نفتخر بهBebeto عضو نفتخر بهBebeto عضو نفتخر بهBebeto عضو نفتخر بهBebeto عضو نفتخر بهBebeto عضو نفتخر بهBebeto عضو نفتخر بهBebeto عضو نفتخر به
افتراضي Re: رد: سؤال بخصوص انحراف الرشة لجهة اليمين

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed mahmoud مشاهدة المشاركة
ساعات البى اس بتاعتى بتعمل كدة القى النشنكان فى الشمال خالص وبيقى مظبوط جدا لا تقلق بتحصل
+++++++++++++++++++++++++++1
انا كان عندي الكرال النشان كان في اقصي اليمين و مظبؤوطة علي مسافات كبيرة و قصيرة
Bebeto غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-07-25, 05:07 AM   #6
مجد الروبي
صياد متفاعل

مجد الروبي قام ببعض الاخطاء
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى مجد الروبي

تصدق بالله ... انا فاتح المنتدى عشان اعمل موضوع فيه نفس المشكلة ولسا هفتح القسم عشان اقول مشكلتي قريت موضوعك
انا كمان عندي بندقية رمسيس كانت ما بتضضربش رحت صلحتها ، وفعلا اتصلحت لكن للاسف بقت بتروح لنحية اليمين على الاخرررررر و من مسافة 50 متر ممكن تمشي نص متر يمين الهدف وانا متاكد من المسكة الصح .. انا خلصت علبة 100 رشة ونفس المشكلة
يا ريت اللي عنده حل يقولي
مجد الروبي غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-07-25, 09:37 AM   #7
mustafa-amer
صياد نشيط

المدينه: مصر
mustafa-amer في بداية الطريقmustafa-amer في بداية الطريقmustafa-amer في بداية الطريقmustafa-amer في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر MSN إلى mustafa-amer

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مجد الروبي مشاهدة المشاركة
تصدق بالله ... انا فاتح المنتدى عشان اعمل موضوع فيه نفس المشكلة ولسا هفتح القسم عشان اقول مشكلتي قريت موضوعك
انا كمان عندي بندقية رمسيس كانت ما بتضضربش رحت صلحتها ، وفعلا اتصلحت لكن للاسف بقت بتروح لنحية اليمين على الاخرررررر و من مسافة 50 متر ممكن تمشي نص متر يمين الهدف وانا متاكد من المسكة الصح .. انا خلصت علبة 100 رشة ونفس المشكلة

شوف لو الماسورة اتلوحت و لا حاجة
mustafa-amer غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-07-25, 10:16 AM   #8
sniperff
صياد متفاعل

اقتباس:
الرمسيس مصنوعة قوتها متوسطة لذلك الناشنكاه مافيهوش يمين و شمال...طبعا الدقة عالية جدا في رمسيس بس اكيد العيب ده ماسورة معووجة او الناشنكاه معوج و الله اعلم
غير مقروء 12-07-26, 03:05 AM   #9
مجد الروبي
صياد متفاعل

مجد الروبي قام ببعض الاخطاء
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى مجد الروبي

الف شكر يا جماعة انا هروح للراجل اللي صلحها وهشوف هو عملي فيها ايه
مجد الروبي غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-07-26, 03:12 AM   #10
عادل عبده
صياد قديم

الصورة الرمزية عادل عبده

المدينه: القطاميه
عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده

اقتباس:
الف شكر يا جماعة انا هروح للراجل اللي صلحها وهشوف هو عملي فيها ايه
لو عاوز تعرف الماسوره معوجه ولا لاء بسيطه
هات بليه 4 ملى
حطها فى الماسوره
وميلها بدرجه انحدار مش عاليه لو نزلت بتجرى يبقى ماسورتك تمام يامعلم
وهتلاقى النشان الخلفى او الامامى اتلوح بس ولا حاجه وعادى ظبطه سهل اخر حاجه
ارمسيس اعلى مدى توقع من عليه 25 او 30 متر بس دقتها مخيفه

اللهم انى استغفرك واتوب اليك

*اللهم انت ربى لا اله الا انت سبحانك خلقتنى وانا عبدك وانا على عهدك ووعدك ما استطعت اعوذ بك من شر ماصنعت ابوء لك بنعمتك على وابوء لك بزنبى فأغفر لى فأنهه لايغفر الزنوب الا انت *
عادل عبده غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-07-26, 03:16 AM   #11
Bebeto
صياد قديم

الصورة الرمزية Bebeto

Bebeto عضو نفتخر بهBebeto عضو نفتخر بهBebeto عضو نفتخر بهBebeto عضو نفتخر بهBebeto عضو نفتخر بهBebeto عضو نفتخر بهBebeto عضو نفتخر بهBebeto عضو نفتخر بهBebeto عضو نفتخر بهBebeto عضو نفتخر بهBebeto عضو نفتخر به
افتراضي Re: رد: سؤال بخصوص انحراف الرشة لجهة اليمين

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عادل عبده مشاهدة المشاركة
لو عاوز تعرف الماسوره معوجه ولا لاء بسيطه
هات بليه 4 ملى
حطها فى الماسوره
وميلها بدرجه انحدار مش عاليه لو نزلت بتجرى يبقى ماسورتك تمام يامعلم
وهتلاقى النشان الخلفى او الامامى اتلوح بس ولا حاجه وعادى ظبطه سهل اخر حاجه
ارمسيس اعلى مدى توقع من عليه 25 او 30 متر بس دقتها مخيفه
طيب ما هي ممكن لو معووجة تنزل برضه بسرعة
و الكرال عندي كانت كدة النشان كان في النص و لمل وديتها عند ورشة سلاح تغير سوستة و جلبة النشان بقي في اقصي اليمين
هل الماسورة كدة كانت ملووحة ؟
غير مقروء 12-07-26, 03:18 AM   #12
عادل عبده
صياد قديم

الصورة الرمزية عادل عبده

المدينه: القطاميه
عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده
افتراضي رد: Re: رد: سؤال بخصوص انحراف الرشة لجهة اليمين

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bebeto مشاهدة المشاركة
طيب ما هي ممكن لو معووجة تنزل برضه بسرعة
و الكرال عندي كانت كدة النشان كان في النص و لمل وديتها عند ورشة سلاح تغير سوستة و جلبة النشان بقي في اقصي اليمين
هل الماسورة كدة كانت ملووحة ؟
يابنى انت بتفهم منيين بالظبط عشان انت خنقت اللى خلفونى ؟؟؟
ياحبيبى لو معوجه انا بقوله خليها بزاويه ميل مش كبيره لو معوجه هتدقر فى الانعواج
الكرال خير الرمسي خالص لان الرمسيس نشانتها حديد فى حديد وبتتثبت بالدق وبتتظبط برده بالدق
والكرال اصلا ساعات نشانها بيبقى جاى ملوح استندر

اللهم انى استغفرك واتوب اليك

*اللهم انت ربى لا اله الا انت سبحانك خلقتنى وانا عبدك وانا على عهدك ووعدك ما استطعت اعوذ بك من شر ماصنعت ابوء لك بنعمتك على وابوء لك بزنبى فأغفر لى فأنهه لايغفر الزنوب الا انت *
عادل عبده غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-07-26, 03:20 AM   #13
Bebeto
صياد قديم

الصورة الرمزية Bebeto

افتراضي Re: رد: Re: رد: سؤال بخصوص انحراف الرشة لجهة اليمين

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عادل عبده مشاهدة المشاركة
يابنى انت بتفهم منيين بالظبط عشان انت خنقت اللى خلفونى ؟؟؟
ياحبيبى لو معوجه انا بقوله خليها بزاويه ميل مش كبيره لو معوجه هتدقر فى الانعواج
الكرال خير الرمسي خالص لان الرمسيس نشانتها حديد فى حديد وبتتثبت بالدق وبتتظبط برده بالدق
والكرال اصلا ساعات نشانها بيبقى جاى ملوح استندر
و مالك زعلان اوي كدة يعني ؟؟؟؟ !!!!! علي العموم شكرا

sponsor links