الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > سوق المنتدى > محدثات الصوت

محدثات الصوت محدثات الصوت.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-07-19, 03:03 AM   #1
shadymageed
Banned

المدينه: الهرم
shadymageed في بداية الطريقshadymageed في بداية الطريقshadymageed في بداية الطريقshadymageed في بداية الطريق
افتراضي قوة مسدس الايكول ديوال مع الطلقات الالمانى

بجد انا اتفاجئت لما لقيت قوة المسدس ده مع طلقات الصوت الالمانى الطلقه انفجرت والبلاستيك ساح اول 3 طلقات كان ناقص انهم يتفترتكوا ولما جربت بيه البلى على الطلقلق الالمانى قجر ظهر البليه بس بسراحه اللى مش عاجبنى فى الطبه الجديده اللى جبتها من الاستاذ المحترم محمد يقوت ان دقه النشان فيها فارقه حوالى 20 سم بس بصراحه الطلقات التركى اللى اخدتها منه الدهبى البلى بجد تحفه بتشد اجزاء والطلقه قويه محترمه اوى بس الطلقات الفضى البلى اللى شبيها بالدهبى البلى مبتشدش اجزاء خالص شوفوا الصور والفروق والمسدس عمل ايه فى الطلقه الالمانى بجد روعه
الصور المصغرة للصور المرفقة
اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	my new guns 037.jpg‏
المشاهدات:	1045
الحجـــم:	92.7 كيلوبايت
الرقم:	18067   اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	الطلقه الالمانى السليمه وبعد الضرب.jpg‏
المشاهدات:	683
الحجـــم:	65.4 كيلوبايت
الرقم:	18068   اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	شكل الطلقه الالمانى بعد الضرب.jpg‏
المشاهدات:	422
الحجـــم:	75.3 كيلوبايت
الرقم:	18069   اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	my new guns 051.jpg‏
المشاهدات:	452
الحجـــم:	66.2 كيلوبايت
الرقم:	18070   اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	ظهر الطلقه التركى الدهبى بعد الضرب.jpg‏
المشاهدات:	664
الحجـــم:	52.9 كيلوبايت
الرقم:	18071  

shadymageed غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 11-07-19, 04:18 AM   #2
sherieflover
صياد جديد

sherieflover مستواه غير معروف
افتراضي رد: قوة مسدس الايكول ديوال مع الطلقات الالمانى

ياتري المسدس ده عامل معاك ايه صوته كويس في الحتت الفاضيه ولا اي كلام يعني نشتري البلو ولا الجاب ولا البروني 92 احسن وانا سمعت ان في فرز تاني مصري هل ده كلام صحيح؟؟؟
sherieflover غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-19, 04:32 AM   #3
TITODJ
Banned- عضو سئ السمعه و يحذر التعامل معه معروف بأسم تامر - محمد لاشين

اوسمتي

المدينه: طنطا
TITODJ غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهTITODJ غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهTITODJ غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهTITODJ غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهTITODJ غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهTITODJ غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهTITODJ غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهTITODJ غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهTITODJ غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهTITODJ غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهTITODJ غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معه
إرسال رسالة عبر MSN إلى TITODJ إرسال رسالة عبر Yahoo إلى TITODJ

مسدس روعة وجميل جد انا جايبو من الاستاز هشام سمير من 6 ايام بصراحة مسدس مشفتوش زيو فى قيامة شكلو وعلى فكرة صوتو قوى جدا فى اطلقات التركى الفضى والزهبى امال بقى لو ضربت بية طلقة المانى اكيد ايهد البيوت ههههههههههههه موضوع جميل من انسان اجمل وكمان فى الطلقة التركة ام 3 ونصف جنية بيفرتك البلاستيكية نهائى والبلى روعة كل سنة وانتط طيبيين ويارب يعود عليكم رمضان بخير
TITODJ غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-19, 07:43 AM   #4
tarekvb
مشرف عام سابق

الصورة الرمزية tarekvb

المدينه: القاهرة
tarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدى

اخبار البلى ايه فى التاثير ؟
tarekvb غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-19, 07:29 PM   #5
shadymageed
Banned

shadymageed في بداية الطريقshadymageed في بداية الطريقshadymageed في بداية الطريقshadymageed في بداية الطريق

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة titodj مشاهدة المشاركة
مسدس روعة وجميل جد انا جايبو من الاستاز هشام سمير من 6 ايام بصراحة مسدس مشفتوش زيو فى قيامة شكلو وعلى فكرة صوتو قوى جدا فى اطلقات التركى الفضى والزهبى امال بقى لو ضربت بية طلقة المانى اكيد ايهد البيوت ههههههههههههه موضوع جميل من انسان اجمل وكمان فى الطلقة التركة ام 3 ونصف جنية بيفرتك البلاستيكية نهائى والبلى روعة كل سنة وانتط طيبيين ويارب يعود عليكم رمضان بخير
يا باشا الف شكر وانته باف خير وبجد هوه مسدس تحفه ومش عارف ا/ هشام بيجيبهم منين وفعلا الطلقه الالمانى عملت صوت نفجار الجيران اللى فى العماره اللى قدامى طلعوا من البلكونات يشوفوا فى ا يه مع انى ضربها فى الشقه عندى
غير مقروء 11-07-19, 07:31 PM   #6
shadymageed
Banned

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tarekvb مشاهدة المشاركة
اخبار البلى ايه فى التاثير ؟
مش مؤثر اوى فى موضوع البلى او تاثير ضعيف وبعدين النيشان ضايع بيفرق حوالى 20 سم من الهدف وتاثيرها على الحيطه ضعيف جدا جدا جدا ومن مسافه قريبه معرفش ليه يمكن قوة الطلق يمكن الله اعلم
غير مقروء 11-07-19, 07:39 PM   #7
shadymageed
Banned

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherieflover مشاهدة المشاركة
ياتري المسدس ده عامل معاك ايه صوته كويس في الحتت الفاضيه ولا اي كلام يعني نشتري البلو ولا الجاب ولا البروني 92 احسن وانا سمعت ان في فرز تاني مصري هل ده كلام صحيح؟؟؟
بص يا شريف انا كنت هاجيب البلو سى بس ا/ هشام اقنعنى بالايكول جدا ولما جربتوا بجد لقيته تحفه بكل المقاييس لو عايز شكل يا اما البلو سى او الجاب دول من احلى الاشكال فى المسدسات بجد انا عندى ال 3 بس البلو سى اللى معايا بطاظ وانا مكنتش فاضيى انى اظبطه وكان مقفول من المصدر ومش عارف هوه فين اصلا بس الايكول جاكال بجد روعه روعه روعه بالنسبه لصوته مع الطلقاتن الالمانى تحس ان البيت بيترج اما بالنسبه للطلقات التركى صوته قوى بس انواع معينه من الطلقات وانا رفعتلك صور الاتنين لك ان تختار
الصور المصغرة للصور المرفقة
اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	my new guns 045.jpg‏
المشاهدات:	2518
الحجـــم:	85.7 كيلوبايت
الرقم:	18153   اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	my new guns 0490.JPG‏
المشاهدات:	2177
الحجـــم:	96.5 كيلوبايت
الرقم:	18154   اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	my new guns 049.jpg‏
المشاهدات:	825
الحجـــم:	79.1 كيلوبايت
الرقم:	18155  
غير مقروء 11-07-20, 02:09 AM   #8
ادينى سلاح
صياد جديد

ادينى سلاح مستواه غير معروف

gooooooooooooooooooood
ادينى سلاح غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-20, 02:21 AM   #9
sherieflover
صياد جديد

sherieflover مستواه غير معروف

تسلم ايدك يا استاذ شادي .... انسان محترم ومبروك عليك الجاكال وكل عام وحضرتك بخير
sherieflover غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-20, 03:24 AM   #10
احمد قبيصى احمد
صياد نشيط

احمد قبيصى احمد مستواه غير معروف

حد جرب يضرب من الجاكال من غير طبه خالص و الماسوره مفتوحه علطوول ويشد اجزاء وهل تاثير البلى بيكون اقوى من غير الطبه ولا هى هى ؟؟؟

ايه رايكم ؟؟
غير مقروء 11-07-20, 05:20 AM   #11
sayedlabib
صياد قديم

الصورة الرمزية sayedlabib

المدينه: القاهره
sayedlabib في بداية الطريقsayedlabib في بداية الطريقsayedlabib في بداية الطريقsayedlabib في بداية الطريقsayedlabib في بداية الطريقsayedlabib في بداية الطريقsayedlabib في بداية الطريقsayedlabib في بداية الطريق

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shadymageed مشاهدة المشاركة
بص يا شريف انا كنت هاجيب البلو سى بس ا/ هشام اقنعنى بالايكول جدا ولما جربتوا بجد لقيته تحفه بكل المقاييس لو عايز شكل يا اما البلو سى او الجاب دول من احلى الاشكال فى المسدسات بجد انا عندى ال 3 بس البلو سى اللى معايا بطاظ وانا مكنتش فاضيى انى اظبطه وكان مقفول من المصدر ومش عارف هوه فين اصلا بس الايكول جاكال بجد روعه روعه روعه بالنسبه لصوته مع الطلقاتن الالمانى تحس ان البيت بيترج اما بالنسبه للطلقات التركى صوته قوى بس انواع معينه من الطلقات وانا رفعتلك صور الاتنين لك ان تختار
مبروك على الجاكال وهو لاشك مسدس قيم بس جرب بقى الطلقات الالمانى مع البلو وابقى ادعيلى يا ريس هاتلاقى الوضع مختلف جدا
غير مقروء 11-07-20, 05:22 AM   #12
sayedlabib
صياد قديم

الصورة الرمزية sayedlabib

المدينه: القاهره
sayedlabib في بداية الطريقsayedlabib في بداية الطريقsayedlabib في بداية الطريقsayedlabib في بداية الطريقsayedlabib في بداية الطريقsayedlabib في بداية الطريقsayedlabib في بداية الطريقsayedlabib في بداية الطريق

وعلى فكره لو تسمحلى بتوضيح بسيط ان درجة علو الصوت بتعتمد بنسبه 85% على نوع الطلقة اما طول الماسورة وقوة الابره دى بقى ال 15% الباقيين ربنا يوفقك دايما فى اختيار الافضل وتقبل مرورى اخى الكريم
غير مقروء 11-07-20, 06:03 AM   #13
TITODJ

اوسمتي

TITODJ غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهTITODJ غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهTITODJ غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهTITODJ غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهTITODJ غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهTITODJ غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهTITODJ غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهTITODJ غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهTITODJ غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهTITODJ غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهTITODJ غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معه

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shadymageed مشاهدة المشاركة
يا باشا الف شكر وانته باف خير وبجد هوه مسدس تحفه ومش عارف ا/ هشام بيجيبهم منين وفعلا الطلقه الالمانى عملت صوت نفجار الجيران اللى فى العماره اللى قدامى طلعوا من البلكونات يشوفوا فى ا يه مع انى ضربها فى الشقه عندى

تشكر يا باشا بس واللة دى الحقيقة فعلا الباشا الجكال ديول السريع اثبت كفائتة العالية جدا عن البلو سى وبيشغل كل الطلقات وصوتو عالى فى التركى الرخيص حتى لو فية طلق مصرى ايبقى صوتو عالى علية ههههههههه غير مسدسات تانية لازم الالمانى بس علشان يبقى صوتو عالى وانا عملت فرق بين الجكا والديول فى فرح لقيت البلو سى صوت الدى جى مش مبين صوت البلو سى خالص اكنو صاروخ رمضان ههههههههه ومحدش من اللى معاة البلو يزعل دى وجهة نظرى مش اكتر من كدة انما الجكال الوحش هز الفرح لدرجة ان الناس مش مصدقة ان دة مسدس صوت مفكراة حى وتقبل مرورى المتواضع
غير مقروء 11-07-20, 06:05 AM   #14
TITODJ

اوسمتي

ونسيت اسالك يا باشا هل امان المسدس شغال معاك وياريت تتاكد الاول وتشوفو وترفع الزنات بتاع المسدس وتشغلب الامان تشوفو ايضرب ولا لا ولك كل تقديرى واحترامى
غير مقروء 11-07-20, 09:21 AM   #15
mazenger
صياد متقدم

الصورة الرمزية mazenger

المدينه: فيصل
mazenger في بداية الطريقmazenger في بداية الطريقmazenger في بداية الطريقmazenger في بداية الطريقmazenger في بداية الطريقmazenger في بداية الطريقmazenger في بداية الطريقmazenger في بداية الطريقmazenger في بداية الطريقmazenger في بداية الطريقmazenger في بداية الطريق
Cool رد: قوة مسدس الايكول ديوال مع الطلقات الالمانى

الجكال اثبت كفائتة فعلا لانه مسدس ممتاذ بكل المقايسس
غير مقروء 11-07-22, 04:44 PM   #16
shadymageed
Banned

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة titodj مشاهدة المشاركة
ونسيت اسالك يا باشا هل امان المسدس شغال معاك وياريت تتاكد الاول وتشوفو وترفع الزنات بتاع المسدس وتشغلب الامان تشوفو ايضرب ولا لا ولك كل تقديرى واحترامى
ياباشا بجد كلامك صحيح 100 فى 100 اما بالنسبه للامان اللى من اول المسدس فوق لاء مش شغال عباره عن حليه بس اما الامان اللى موجود فى تغيير اليرعه من عادى لاوتوماتيك ده تامام وزى الفل
غير مقروء 11-07-22, 04:47 PM   #17
shadymageed
Banned

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد قبيصى احمد مشاهدة المشاركة
حد جرب يضرب من الجاكال من غير طبه خالص و الماسوره مفتوحه علطوول ويشد اجزاء وهل تاثير البلى بيكون اقوى من غير الطبه ولا هى هى ؟؟؟

ايه رايكم ؟؟
معتقدش انه ممكن يرد الاجزاء نهائيا وبعدين قوه البليه اصلا ضعيفه وبتفرق عن الهدف حوالى 15 او 20 سم مع الطبه امال من غير الطبه بقا هتبقا ضيعه وممكن تضرب فى اللى ماسك المسدس هههههههههههههههههههههه وربنا يسترها
غير مقروء 11-07-22, 05:13 PM   #18
smsmn8888
صياد قديم

الصورة الرمزية smsmn8888

smsmn8888 في بداية الطريقsmsmn8888 في بداية الطريقsmsmn8888 في بداية الطريقsmsmn8888 في بداية الطريقsmsmn8888 في بداية الطريقsmsmn8888 في بداية الطريقsmsmn8888 في بداية الطريقsmsmn8888 في بداية الطريقsmsmn8888 في بداية الطريقsmsmn8888 في بداية الطريق

بصراحة انا مستغرب انكو بتشكرو في الجاكل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لاني جربتة هو واكتر من نوع اخر في راي المتواضع فاشل
غير مقروء 11-10-15, 07:15 PM   #19
عمر الكلح
صياد جديد

عمر الكلح مستواه غير معروف

والله المسدس بجد روعه انا جبته و ضربت بيه الطلقات التركى و كان صوته عالى جدا جدا و الفارغ بتاع الطلقه اختفت منه البلاستكه نهائيا بس انا عايز اعرف كيفيه تعديله لكى يضرب الطلقات البلى لان المسدس خصاره انه يضرب صوت فقط
عمر الكلح غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-10-15, 11:24 PM   #20
michohat
صياد متفاعل

المدينه: الزقازيق
michohat مستواه غير معروف

فعلا المسدس جميل و يا رب اعرف اجرب اللى معايا
لي سؤال هوا ايه انواع الطلقات اللى فى السوق واسعارها
لما اشتريت المسدس اشتريت علبه طلق pax ب 5 جنيه الطلقه
michohat غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-10-16, 12:21 AM   #21
eido2000
صياد متفاعل

الصورة الرمزية eido2000

eido2000 مستواه غير معروف

الجاكال أثبت تفوقه خاصة مع طبة الأستاذ مازنجر حكاية وسيأتى اليوم الذى يتصدر فيه الجاكال المرتبة الأولى
eido2000 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-10-16, 12:43 AM   #22
fesal
صياد قديم

الصورة الرمزية fesal

المدينه: مصر الجديده
fesal لديه مشاركات جيدهfesal لديه مشاركات جيدهfesal لديه مشاركات جيدهfesal لديه مشاركات جيدهfesal لديه مشاركات جيدهfesal لديه مشاركات جيدهfesal لديه مشاركات جيدهfesal لديه مشاركات جيدهfesal لديه مشاركات جيدهfesal لديه مشاركات جيدهfesal لديه مشاركات جيده

بص من الاخر انتا بتاخد حاجه في خاصيه الأوتوماتيك وكمان فردي
وتقدر تجبله خزنه كبيره دي مش موجوده في اي نوع تاني فحتي مع الطلق البلي لو تاثيره متوسط
يبقا علي الأقل مع كتر عدد الطلق هيعمل تأقير انا بحسبها كدا
fesal غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-10-16, 01:03 AM   #23
rahmed2000
صياد جديد

rahmed2000 مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fesal مشاهدة المشاركة
بص من الاخر انتا بتاخد حاجه في خاصيه الأوتوماتيك وكمان فردي
وتقدر تجبله خزنه كبيره دي مش موجوده في اي نوع تاني فحتي مع الطلق البلي لو تاثيره متوسط
يبقا علي الأقل مع كتر عدد الطلق هيعمل تأقير انا بحسبها كدا
مع احترامى لرأى حضرتك بس الجكال دوال مينفعش ينضرب بيه بلى و هوة على الاوتوماتيك لأن عدد البلى اللى هيخرج بسرعه فى الاوتوماتيك كفيل انه يسخن الطبه و يخليها تلزق فى الماسوره و كمان سرعه خروج البلى ورا بعضه مش هيسمح بحبس ضغط البارود الكافى لرجوع الاجزاء للخلف و الرصاص هيتحشر....هوة هيضرب بلى فردى ممتاز لكن هيحشر فى الاوتوماتيك و التجربه خير دليل

انا جربتها اكتر من مره و شكرا
rahmed2000 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

الكلمات الدلالية (Tags)
ايكول

sponsor links

إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم