الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > الموضوعات العامه
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

الموضوعات العامه الموضوعات الغير متعلقه بالصيد.

موضوع مغلق
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-06-25, 09:59 AM   #1
Beretta
صياد جديد

الصورة الرمزية Beretta

المدينه: القاهرة
Beretta مستواه غير معروف
Exclamation السر وراء هبوط الاسعار

السلام عليكم جميعا
الحمدلله اسعار المسدسات نزلت ويارب تنزل كمان لسعرها الحقيقي لان اللي الناس مش عارفاه ان في مصنع في اسكندرية بادارة مستورد كبير لاداعي لذكر اسمه منزل المسدسات دي كوبي مضروب صيني على ابوه وتكلفة المسدس مثل الجاكال دويل لاتزيد عن 200 جنيه يعني ياريت كان تركي لا ده صيني وتقفيل محلي ههههههههه وسلملي على العروض الجامده
ربنا يصلح الحال
Beretta غير متواجد حالياً  
sponsor links
غير مقروء 11-06-25, 10:16 AM   #2
superman2
صياد متقدم

اوسمتي

الصورة الرمزية superman2

superman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدى
افتراضي رد: السر وراء هبوط الاسعار

دي مصييييييييييبة ... طبعا المستورد ده هو فتح الله ( مافيش داعي لذكر اسمه ) اكيد هو لانه مفضوح فضيحة .... يوم طلوعه علي المعاش
superman2 غير متواجد حالياً  
غير مقروء 11-06-25, 10:18 AM   #3
za2r2lel
صياد متقدم

الصورة الرمزية za2r2lel

za2r2lel في بداية الطريقza2r2lel في بداية الطريقza2r2lel في بداية الطريقza2r2lel في بداية الطريقza2r2lel في بداية الطريقza2r2lel في بداية الطريق

ربنا يسترها والسوق ميضربش
za2r2lel غير متواجد حالياً  
غير مقروء 11-06-25, 10:23 AM   #4
abdalla nabel
صياد قديم

اوسمتي

الصورة الرمزية abdalla nabel

المدينه: شبرا
abdalla nabel من كبار اسرة المنتدىabdalla nabel من كبار اسرة المنتدىabdalla nabel من كبار اسرة المنتدىabdalla nabel من كبار اسرة المنتدىabdalla nabel من كبار اسرة المنتدىabdalla nabel من كبار اسرة المنتدىabdalla nabel من كبار اسرة المنتدىabdalla nabel من كبار اسرة المنتدىabdalla nabel من كبار اسرة المنتدىabdalla nabel من كبار اسرة المنتدىabdalla nabel من كبار اسرة المنتدى

انا مش مقتنع بالمكتوب والسبب هو توفر كميات كبيرة وبعد كدة دالي ملوش في اي حاجة معاه مسدس هيبيعو الكمية الي عندهم ازاي عير بنزول الاسعار شكرا

يامن لكي في القلب اعظم منزله ... كنت الحياه وبضها كنت الامل

يامن لذكراك انظم اعظم قافيه ..... فلقاك ما اسمو اليه على عجل

ابتسم ولم تزال عيوني باكيه... وقتي يمر علي كالطود الجبل

توقف الحلم الجميل فلن ارك ثانيه .... اماه ينطقها لساني في وجل

الموت فرق بيننا يااماه ياغاليه ........ فالععمر يمضي دربه ذقت الملل

مر الحياه انا ذقته في فقدجك ......... مر تحول خالص الشهد العسل
abdalla nabel غير متواجد حالياً  
غير مقروء 11-06-25, 10:24 AM   #5
arch79
صياد جديد

arch79 مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة superman2 مشاهدة المشاركة
دي مصييييييييييبة ... طبعا المستورد ده هو فتح الله ( مافيش داعي لذكر اسمه ) اكيد هو لانه مفضوح فضيحة .... يوم طلوعه علي المعاش
هههههههههههههههه حلوه قوى قوى هههههههههههههه وبدون ذكر اسامى فتح الله ههههههههه
arch79 غير متواجد حالياً  
غير مقروء 11-06-25, 10:25 AM   #6
Ishak105
صياد متفاعل

Ishak105 مستواه غير معروف

عشان انا لم بقول في فرز اول وثاني محتش كان بي صدقني
Ishak105 غير متواجد حالياً  
غير مقروء 11-06-25, 10:48 AM   #7
Beretta
صياد جديد

الصورة الرمزية Beretta

Beretta مستواه غير معروف

الاسعار كانت نصب بنصب وحتى الاسعار الحالية تعتبر غالية اوي في حاجه صيني ، المفروض التركي الاصلي السريع سعره مايعديش ٥٠٠ جنيه وده سعره الحقيقي ولما يبقى مضروب وصيني ويتباع على اساس انه تركي ده نقول عليه اييييه؟ انا عايز راي كل الناس وخصوصا التجار واللي عنده معلومه مايخبيهاش علشان دي ارواح ناس وبداهية الفلوس لو الواحد جراله حاجه
غير مقروء 11-06-25, 10:59 AM   #8
كفافى1
صياد متقدم

الصورة الرمزية كفافى1

المدينه: شبرا - مصر
كفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريق

انا معاكم فى الكلام ده لآنى شوفت مسدس بلو سى 06 - قديم كان فعلا كويس وشوفت اللى نازل الايام دلوقتى وحش جدا السر ايه معرفش
غير مقروء 11-06-25, 10:59 AM   #9
Zero
صياد متقدم

الصورة الرمزية Zero

Zero مستواه غير معروف

أنا أتكلمت فى الموضوع دة كتير أوى
لكن هقول جمله واحدة فقط
حسبى الله و نعم الوكيل فى أى بنى أدم يستغل التانى أو ينصب عليه

حملة مقاطعة للأسلحه حتى رجوع الأسعار كما كانت قبل الثورة
××× أهــم موضـــوعــــاتى ×××
من أجمل مسدسات الصوت و الحيه و البنادق المعدله و بألوان جميله "ممنوع الدخول للمرضى"
صور من أشهر المسدسات في العالم(جلوك) + تقرير كامل عن المسدس
صور لعشاق السيج ساور SIG SAUER Lover
Zero غير متواجد حالياً  
غير مقروء 11-06-25, 01:20 PM   #10
hunter store
تاجر مسجل بالمنتديات

hunter store في بداية الطريقhunter store في بداية الطريقhunter store في بداية الطريقhunter store في بداية الطريقhunter store في بداية الطريقhunter store في بداية الطريقhunter store في بداية الطريقhunter store في بداية الطريقhunter store في بداية الطريقhunter store في بداية الطريقhunter store في بداية الطريق

جماعة مع احترامى للجميع لو احنا عندنا القدرة على التصنيع المحلى وكمان ارخص من المستورد بكده نكون احنا متقدمين جدا اى حد بيشتغل فى اى صناعة عارف دايما ان احنا مشكلتنا فى التصنيع المحلى انه سعر بيكون اعلى من المستورد

حتت الشغل من الصين ديه بصراحة انا متاكد ان الشغل الموجود ده 99 % تركى

اما وجود فرز اول وفرز تانى ده اخترع ( علشان الموجود فى السوق كله واحد بمعنى لو الموجود فرز تانى يبقى كله فرز تانى والعكس )

موضوع نزول الاسعار راجع لنقطين مهمين هما :
1- دخول شحنات جديدة اللى هى دخل معاها الفولجا والساقية ( لاحظ منذ ظهور الفولجا والاسعار بدءت تنزل )

2- إن تقريبا اللى بيدخلوا الشغل مصر هما 2 وبيضربوا فى بعض وكل حد فيهم ينزل التانى ينزل

ديه وجهة نظرى الشخصية بناءا على تعاملتى فى السوق ( مع العلم انى تعاملتى صغيرة )

والله اعلم

وتقبلوا مرورى
hunter store غير متواجد حالياً  
غير مقروء 11-06-25, 01:34 PM   #11
ahmadkader
صياد قديم

ahmadkader في بداية الطريقahmadkader في بداية الطريقahmadkader في بداية الطريقahmadkader في بداية الطريقahmadkader في بداية الطريقahmadkader في بداية الطريقahmadkader في بداية الطريقahmadkader في بداية الطريقahmadkader في بداية الطريقahmadkader في بداية الطريقahmadkader في بداية الطريق

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kemoboss مشاهدة المشاركة
حتت الشغل من الصين ديه بصراحة انا متاكد ان الشغل الموجود ده 99 % تركى ،،، موضوع نزول الاسعار راجع لدخول شحنات جديدة اللى هى دخل معاها الفولجا والساقية ( لاحظ منذ ظهور الفولجا والاسعار بدءت تنزل )

والله اعلم وتقبلوا مرورى
أتفق معاك فى الجزء ده بالذات ، لأن موضوع رخص الأسعار ده كان متوقع من فترة كبيرة ، أى سوق فى الدنيا بتاع أى سلعة بيبقى ليه قدرة على التشبع و بعدها بيبتدى معدلات الشراء تقل ، عندك مثلا سوق اللابتوب ، كان مزدهر جدا من سنتين و الأسعار طبعا كانت فى السما ، دلوقتى اللى إشترى إشترى و السوق نام و أسعاره بقت فى الأرض ، نفس النظرية تنطبق على المحمول و على أى بضاعة بما فيها الأسلحة. الناس اللى عايزين يشتروا خلاص إشتروا ، ده إلى جانب تحسن الأحوال الأمنية الملحوظ ، يبقى قطعا فيه ناس كتير هتبتدى تبيع المستعمل اللى عندهم ، و يا سلام لو تواكب ده مع إستيراد شحنات جديدة مع عدم تهافت الناس على شراء الجديد ، يحصل اللى إحنا شايفينه ده علطول ، و على فكرة دى مجرد البداية ، أنا متوقع إن الرووم ال 8 ميللى ممكن يوصل 700 جنيه ، تخيلوا إنتم بقى التركى هيبقى بكام ، إن شاء الله قريب جدا هتشوفوا مسدسات صوت 9 ميللى فى المحلات ب 200 جنيه و بكرا أفكركم ، بس الناس تتقل شوية على الشراء و شوفوا إيه اللى هيحصل
ahmadkader غير متواجد حالياً  
غير مقروء 11-06-25, 01:45 PM   #12
hunter store
تاجر مسجل بالمنتديات

hunter store في بداية الطريقhunter store في بداية الطريقhunter store في بداية الطريقhunter store في بداية الطريقhunter store في بداية الطريقhunter store في بداية الطريقhunter store في بداية الطريقhunter store في بداية الطريقhunter store في بداية الطريقhunter store في بداية الطريقhunter store في بداية الطريق

، إن شاء الله قريب جدا هتشوفوا مسدسات صوت 9 ميللى فى المحلات ب 200 جنيه و بكرا أفكركم ، بس الناس تتقل شوية على الشراء و شوفوا إيه اللى هيحصل[/quote]

اتفق معاك بس مش فى المحلات يعنى مع الناس اللى هى شبه حلات علشان المحلات بيبقا ليها سياسة معينة كده
hunter store غير متواجد حالياً  
غير مقروء 11-06-25, 02:03 PM   #13
أبو سلطان
صياد متقدم

الصورة الرمزية أبو سلطان

أبو سلطان في بداية الطريقأبو سلطان في بداية الطريقأبو سلطان في بداية الطريقأبو سلطان في بداية الطريق

أقطع دراعى لو ماكنش الشغل ده صينى
أبو سلطان غير متواجد حالياً  
غير مقروء 11-06-25, 02:35 PM   #14
don'tshoot
صياد نشيط

الصورة الرمزية don'tshoot

don'tshoot في بداية الطريقdon'tshoot في بداية الطريقdon'tshoot في بداية الطريقdon'tshoot في بداية الطريقdon'tshoot في بداية الطريقdon'tshoot في بداية الطريقdon'tshoot في بداية الطريقdon'tshoot في بداية الطريق

هو الظاهر احنا خدنا علي اننا يتنصب علينا ويتباع لينا الحاجة بأضعاف أسعارها... ولما بدأت الحاجة تنزل شوية (حتي ما وصلتش لسعرها الحقيقي) بدأنا ندور علي مبررات وانتهينا إلي إن البضاعة بقت مضروبة!!..... يعني هو حرام يتباع لينا الحاجة بسعرها الحقيقي في مصر ولو اتباعت تبقي بضاعة مضروبة!!!!!!
don'tshoot غير متواجد حالياً  
غير مقروء 11-06-25, 02:44 PM   #15
جنرال
صياد متقدم

الصورة الرمزية جنرال

جنرال من كبار اسرة المنتدىجنرال من كبار اسرة المنتدىجنرال من كبار اسرة المنتدىجنرال من كبار اسرة المنتدىجنرال من كبار اسرة المنتدىجنرال من كبار اسرة المنتدىجنرال من كبار اسرة المنتدىجنرال من كبار اسرة المنتدىجنرال من كبار اسرة المنتدىجنرال من كبار اسرة المنتدىجنرال من كبار اسرة المنتدى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة don'tshoot مشاهدة المشاركة
هو الظاهر احنا خدنا علي اننا يتنصب علينا ويتباع لينا الحاجة بأضعاف أسعارها... ولما بدأت الحاجة تنزل شوية (حتي ما وصلتش لسعرها الحقيقي) بدأنا ندور علي مبررات وانتهينا إلي إن البضاعة بقت مضروبة!!..... يعني هو حرام يتباع لينا الحاجة بسعرها الحقيقي في مصر ولو اتباعت تبقي بضاعة مضروبة!!!!!!
مظبوط علشان كله حايكتشف أنه إتضحك عليه و عايز يرضي نفسه و يكذب عليها أن الجديد مضروب علشان ما يحسش أنه إتضحك عليه. العوض على الله
غير مقروء 11-06-25, 02:47 PM   #16
جنرال
صياد متقدم

الصورة الرمزية جنرال

جنرال من كبار اسرة المنتدىجنرال من كبار اسرة المنتدىجنرال من كبار اسرة المنتدىجنرال من كبار اسرة المنتدىجنرال من كبار اسرة المنتدىجنرال من كبار اسرة المنتدىجنرال من كبار اسرة المنتدىجنرال من كبار اسرة المنتدىجنرال من كبار اسرة المنتدىجنرال من كبار اسرة المنتدىجنرال من كبار اسرة المنتدى

اقتباس:
، إن شاء الله قريب جدا هتشوفوا مسدسات صوت 9 ميللى فى المحلات ب 200 جنيه و بكرا أفكركم ، بس الناس تتقل شوية على الشراء و شوفوا إيه اللى هيحصل

اتفق معاك بس مش فى المحلات يعنى مع الناس اللى هى شبه حلات علشان المحلات بيبقا ليها سياسة معينة كده[/quote]
ماحدش بيصبر. مش قادرين يقاوموا الإغراءات الزايفة. سبحان الله. قال و في ناس زعلانة أن ترخيص السلاح الحي صعب. أنا دلوقتى قدرت موقف الحكومة. ماهو لو التصريح سهل الناس اللي حيشيلوا السلاح مش عارفين يستعملوا مخهم يبقى حايستعملوا السلاح الحي إزاي !!!
غير مقروء 11-06-25, 03:07 PM   #17
sahbany
صياد نشيط

sahbany في بداية الطريقsahbany في بداية الطريقsahbany في بداية الطريقsahbany في بداية الطريقsahbany في بداية الطريق

أنا مؤيد ان المسدسات اللى نازلة فى السوق كلها تقليد مش من الشركات الكبيرة اللى مكتوبة عليها زى ايكول وذلك لسبب وجيه جدا وهو ان الشركات الكبيرة يستحيل انها تنزل مسدس صوت مفتوح من المصدر لأن ده بمثابة مخالفة للشروط والمواصفات فكيف تفسروا ماسورة المسدسات المفتوحة الى معانا كلنا وبتضرب بلى دى اكيد صناعة تحت السلم أو أحد المستثمرين المصريين راح الصين وطلب منهم هذه المواصفات وللأسف أحنا اشتريناها من غير ما نسأل ليه ماسورتها مفتوحة من الأصل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
sahbany غير متواجد حالياً  
غير مقروء 11-06-25, 04:43 PM   #18
Beretta
صياد جديد

الصورة الرمزية Beretta

Beretta مستواه غير معروف

يا جماعة اللي بيقول ان البضاعة دي تركي انا لما قلت انه صيني ده مش كلام وخلاص انا متاكد ١٠٠ ٪ وبعدين لو فاكرين زمان الايكول كان مقفول من جوه الماسورة بصليبة دلوقتي كله مفتوح علشان البضاعة تمشي والخامات كانت مختلفة جدا والنظافة والعلبة بتيجي عليها اسم الشركة ومش بس علبة لا وعليها كرتونة مطبوع عليها اسم الشركة ورسمة المسدس بالالوان
وبعدين حكاية ان صعب يبقى مضروب وصيني اي حد عنده سجل تجاري ممكن يتفق مع مورد صيني ويقوله انا عايز نفس المسدس ده بالزبط بس بتكلفة ٢٠٠ جنيه يتعمل ولو عايزه ب١٠٠٠ جنيه يتعمل يعني على قد فلوسك
غير مقروء 11-06-25, 05:00 PM   #19
superman2
صياد متقدم

اوسمتي

الصورة الرمزية superman2

superman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدىsuperman2 من اهم اعضاء المنتدى

اكبر دليل علي ان البضاعة دي مضروبة هو وما قام به واحد ذي هشام سمير ( وهو احد التجار المحترمين بالمنتدي ) من سحب العرض اللي كان عمله بسبب مخالفة المسدسات لشروط السلامة ... برجاء مراجعة مشاركته

http://www.egypthunt.net/showthread.php?t=11163
superman2 غير متواجد حالياً  
غير مقروء 11-06-25, 05:04 PM   #20
don'tshoot
صياد نشيط

الصورة الرمزية don'tshoot

don'tshoot في بداية الطريقdon'tshoot في بداية الطريقdon'tshoot في بداية الطريقdon'tshoot في بداية الطريقdon'tshoot في بداية الطريقdon'tshoot في بداية الطريقdon'tshoot في بداية الطريقdon'tshoot في بداية الطريق

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة beretta مشاهدة المشاركة
يا جماعة اللي بيقول ان البضاعة دي تركي انا لما قلت انه صيني ده مش كلام وخلاص انا متاكد ١٠٠ ٪ وبعدين لو فاكرين زمان الايكول كان مقفول من جوه الماسورة بصليبة دلوقتي كله مفتوح علشان البضاعة تمشي والخامات كانت مختلفة جدا والنظافة والعلبة بتيجي عليها اسم الشركة ومش بس علبة لا وعليها كرتونة مطبوع عليها اسم الشركة ورسمة المسدس بالالوان
وبعدين حكاية ان صعب يبقى مضروب وصيني اي حد عنده سجل تجاري ممكن يتفق مع مورد صيني ويقوله انا عايز نفس المسدس ده بالزبط بس بتكلفة ٢٠٠ جنيه يتعمل ولو عايزه ب١٠٠٠ جنيه يتعمل يعني على قد فلوسك
بس كلام حضرتك كده علي الأنواع المنتشرة في السوق من فترة.... يعني كلام حضرتك وقته كان ظهور البضاعة دي في السوق مش لما سعرها نزل!!!
don'tshoot غير متواجد حالياً  
غير مقروء 11-06-25, 05:34 PM   #21
aly406
صياد متفاعل

الصورة الرمزية aly406

aly406 مستواه غير معروف

انا خايف والله يكون الكلام دة مظبوط لانى رحت عند السجلابى وكان الحوار فى الموضوع دة وانا حاطط فية اللنك بتاع الموضوع دة

http://www.egypthunt.net/showthread....244#post132244
غير مقروء 11-06-25, 05:50 PM   #22
kivok0
صياد متفاعل

الصورة الرمزية kivok0

المدينه: الهرم
kivok0 مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى kivok0
Exclamation رد: السر وراء هبوط الاسعار

السلام عليكم شكرا لكل اعضاء المنتدي المحترمين علي الموضوع الجميل دة اما بعد
يعني في ناس معندهاش ضمير خلاص ماشي ربنا يحسبهم نخش في
السوأل انا عضو جديد
و عايز اشتري مسدس اصلي هعرف ازاي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

حد يقولي علشان ممسكش حاجة صيني ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

او حد موسوق فيه معانا هنا في المنتدي اشتري منه و ارجو الأهتمام و الأفادة

و ازاي أعرف المسدس فرز أول ولا تاني ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ان الله مع المظلمون و علي الظلمين و شكرااااااااا
غير مقروء 11-06-25, 06:03 PM   #23
engneer56
صياد متفاعل

engneer56 مستواه غير معروفengneer56 مستواه غير معروف

الاخ الفاضل انا لا ادعي الثقة او التميز انا عندي جميع انواع المسدسات الصوت وانت ممكن تجيب حد معاك يكون خبرة وانا الحمد لله معندش حاجية صيني ولا فرز تاني
engneer56 غير متواجد حالياً  
غير مقروء 11-06-25, 06:58 PM   #24
ahmadkhalaf
صياد متقدم

الصورة الرمزية ahmadkhalaf

المدينه: الاسكندرية
ahmadkhalaf في بداية الطريقahmadkhalaf في بداية الطريقahmadkhalaf في بداية الطريقahmadkhalaf في بداية الطريقahmadkhalaf في بداية الطريقahmadkhalaf في بداية الطريقahmadkhalaf في بداية الطريقahmadkhalaf في بداية الطريقahmadkhalaf في بداية الطريق

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة superman2 مشاهدة المشاركة

هههههههههههههههههههههه
وكانك بتفول ان اول حرف منة (فتح الله )
غير مقروء 11-06-25, 07:30 PM   #25
Zero
صياد متقدم

الصورة الرمزية Zero

Zero مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmadkader مشاهدة المشاركة
أتفق معاك فى الجزء ده بالذات ، لأن موضوع رخص الأسعار ده كان متوقع من فترة كبيرة ، أى سوق فى الدنيا بتاع أى سلعة بيبقى ليه قدرة على التشبع و بعدها بيبتدى معدلات الشراء تقل ، عندك مثلا سوق اللابتوب ، كان مزدهر جدا من سنتين و الأسعار طبعا كانت فى السما ، دلوقتى اللى إشترى إشترى و السوق نام و أسعاره بقت فى الأرض ، نفس النظرية تنطبق على المحمول و على أى بضاعة بما فيها الأسلحة. الناس اللى عايزين يشتروا خلاص إشتروا ، ده إلى جانب تحسن الأحوال الأمنية الملحوظ ، يبقى قطعا فيه ناس كتير هتبتدى تبيع المستعمل اللى عندهم ، و يا سلام لو تواكب ده مع إستيراد شحنات جديدة مع عدم تهافت الناس على شراء الجديد ، يحصل اللى إحنا شايفينه ده علطول ، و على فكرة دى مجرد البداية ، أنا متوقع إن الرووم ال 8 ميللى ممكن يوصل 700 جنيه ، تخيلوا إنتم بقى التركى هيبقى بكام ، إن شاء الله قريب جدا هتشوفوا مسدسات صوت 9 ميللى فى المحلات ب 200 جنيه و بكرا أفكركم ، بس الناس تتقل شوية على الشراء و شوفوا إيه اللى هيحصل
ردك خلانى أتنفس تانى لأنى كنت كاتم نفسى والله و أنا بقرأ كل الردود
و زى مانا كاتب فى التوقيع مقاطعـــــــة مقـــــــاطعـــــــــة مــــــــقـــــــــــــاطعـــــــــــة
و على فكرة لو الناس تفهم المقاطعة بتعمل أية فى التجار أقسم بالله العظيم ماحد هيشترى خالص لحد الدنيا ماتتظبط و متقلقوش إلى بيبيع هيبيع أكتر بعد الأسعار ماتقل و هيكسب أكتر و إلى بيشترى هيشترى بسعر رخيص و هتبقى حاجة جميله متقلقوش و أصبروا شوية عشان نرتاح الأيام إلى جايه

و فعلا زى ما الناس ماقالت
نعرف منين دا مضروب ولا مش مضروب بما أننا مبتدئين ؟

حملة مقاطعة للأسلحه حتى رجوع الأسعار كما كانت قبل الثورة
××× أهــم موضـــوعــــاتى ×××
من أجمل مسدسات الصوت و الحيه و البنادق المعدله و بألوان جميله "ممنوع الدخول للمرضى"
صور من أشهر المسدسات في العالم(جلوك) + تقرير كامل عن المسدس
صور لعشاق السيج ساور SIG SAUER Lover
Zero غير متواجد حالياً  
غير مقروء 11-06-25, 07:33 PM   #26
sayedlabib
صياد قديم

الصورة الرمزية sayedlabib

المدينه: القاهره
sayedlabib في بداية الطريقsayedlabib في بداية الطريقsayedlabib في بداية الطريقsayedlabib في بداية الطريقsayedlabib في بداية الطريقsayedlabib في بداية الطريقsayedlabib في بداية الطريقsayedlabib في بداية الطريق

عشان كده مافيش احسن من الالمانى والايطالى لسه ماتقلدوش انا عندى جاب على 1100 اللى عايزه يقولى وماسورته مفتوحه
غير مقروء 11-06-25, 08:07 PM   #27
كفافى1
صياد متقدم

الصورة الرمزية كفافى1

المدينه: شبرا - مصر
كفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريق

سيد باشا لبيب
بعد التحية
طبعا انا زعلان علشان انت مابتسألش على وعليك حق عرب المفروض الصغير هو اللى يسأل على الكبير ولا ايه على العموم مشاركتك منور المنتدى يا ابو السيد
اهلاوى على طول
غير مقروء 11-06-25, 09:35 PM   #28
خالدحامد
تاجر مسجل بالمنتديات

الصورة الرمزية خالدحامد

خالدحامد من كبار اسرة المنتدىخالدحامد من كبار اسرة المنتدىخالدحامد من كبار اسرة المنتدىخالدحامد من كبار اسرة المنتدىخالدحامد من كبار اسرة المنتدىخالدحامد من كبار اسرة المنتدىخالدحامد من كبار اسرة المنتدىخالدحامد من كبار اسرة المنتدىخالدحامد من كبار اسرة المنتدىخالدحامد من كبار اسرة المنتدىخالدحامد من كبار اسرة المنتدى
Thumbs up رد: السر وراء هبوط الاسعار

اقتباس:
جماعة مع احترامى للجميع لو احنا عندنا القدرة على التصنيع المحلى وكمان ارخص من المستورد بكده نكون احنا متقدمين جدا اى حد بيشتغل فى اى صناعة عارف دايما ان احنا مشكلتنا فى التصنيع المحلى انه سعر بيكون اعلى من المستورد

اما وجود فرز اول وفرز تانى ده اخترع ( علشان الموجود فى السوق كله واحد بمعنى لو الموجود فرز تانى يبقى كله فرز تانى والعكس )

1- دخول شحنات جديدة اللى هى دخل معاها الفولجا والساقية ( لاحظ منذ ظهور الفولجا والاسعار بدءت تنزل )

2- إن تقريبا اللى بيدخلوا الشغل مصر هما 2 وبيضربوا فى بعض وكل حد فيهم ينزل التانى ينزل

والله اعلم

وتقبلوا مرورى
الله ينور عليك احسن رائ بتوفق يا باشا ولسة هنشوف
خالدحامد غير متواجد حالياً  
غير مقروء 11-06-25, 09:43 PM   #29
sultan
صياد قديم

الصورة الرمزية sultan

المدينه: الاسكندريه
sultan في بداية الطريقsultan في بداية الطريقsultan في بداية الطريقsultan في بداية الطريقsultan في بداية الطريقsultan في بداية الطريقsultan في بداية الطريقsultan في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر ICQ إلى sultan إرسال رسالة عبر MSN إلى sultan إرسال رسالة عبر Yahoo إلى sultan

الىاقدر اقوله فى الموضوع ده علشان مظلمش حد انا شوفت البلو مضوب 30جزمه والله مضروب ده البلو ده كنت هضحى بالجاكال علشان اجيبه اصله كان معايا وبعته ولما جيت اجيبه تانى لقيته شكله ووزنه غريب
sultan غير متواجد حالياً  
غير مقروء 11-06-25, 10:19 PM   #30
tarekvb
مشرف عام سابق

الصورة الرمزية tarekvb

tarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدى

اقتباس:

والله اعلم

وتقبلوا مرورى
مين هما الاثنين دول
tarekvb غير متواجد حالياً  
غير مقروء 11-06-26, 12:42 AM   #31
kivok0
صياد متفاعل

الصورة الرمزية kivok0

المدينه: الهرم
kivok0 مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى kivok0
Lightbulb رد: السر وراء هبوط الاسعار

ياااااااااا جماعة بردو مفيش حد رد علي سوالي اعرف ازاي المسدس مضروب او مش اصلي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اعضاء المنتدي المحترمين اللي عندهم خبرة متبخلوش عليه بالرد شكرااا
غير مقروء 11-06-26, 12:50 AM   #32
جنرال
صياد متقدم

الصورة الرمزية جنرال

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kivok0 مشاهدة المشاركة
السلام عليكم شكرا لكل اعضاء المنتدي المحترمين علي الموضوع الجميل دة اما بعد
يعني في ناس معندهاش ضمير خلاص ماشي ربنا يحسبهم نخش في
السوأل انا عضو جديد
و عايز اشتري مسدس اصلي هعرف ازاي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

حد يقولي علشان ممسكش حاجة صيني ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

او حد موسوق فيه معانا هنا في المنتدي اشتري منه و ارجو الأهتمام و الأفادة

و ازاي أعرف المسدس فرز أول ولا تاني ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ان الله مع المظلمون و علي الظلمين و شكرااااااااا
نصيحة ماتشتريش دلوقتى . هما ليهم طريقتهم و ممكن ينصبوا عليك حتى لو عارف الصح فين.
مع إحترامي
غير مقروء 11-06-26, 04:49 AM   #33
hema777h
تاجر مسجل بالمنتديات

hema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريق

اقتباس:

والله اعلم

وتقبلوا مرورى
كلامك صحيح 100 100

حصل عملية تشبع في السوق مع قلة الطلب
48 شارع بغداد امام فندق بيروت
محافظة القاهرة
يسعدنا توفير خدمة الشحن الي جميع الاعضاء في جميع المحافظات
وتكلفة الشحن علي حسب المحافظة

01000131401
01093635793
hema777h غير متواجد حالياً  
غير مقروء 11-06-26, 12:01 PM   #34
tamer el-henawy
صياد نشيط

الصورة الرمزية tamer el-henawy

المدينه: عروس البحر الأبيض المتوسط
tamer el-henawy مستواه غير معروفtamer el-henawy مستواه غير معروف

لا حول ولا قوة الا بالله
غير مقروء 11-06-26, 03:54 PM   #35
Beretta
صياد جديد

الصورة الرمزية Beretta

Beretta مستواه غير معروف

ياجماعة والله الموضوع مش حكاية عرض وطلب لا ده التركي مضرووووووووووووووووب ومعمول كوبي عن الايكول واللي مسك الايكول يعرف ان في فرق في الخامات والتقفيل بطلوا فتي بقه ده لو شركة ايكول شافت اللي بيتباع عندنا هنا حتضرب نفسها بالجزمة
غير مقروء 11-06-26, 04:01 PM   #36
the hacker
صياد نشيط

المدينه: Alexandria
the hacker مستواه غير معروفthe hacker مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى the hacker

اقتباس:
ياجماعة والله الموضوع مش حكاية عرض وطلب لا ده التركي مضرووووووووووووووووب ومعمول كوبي عن الايكول واللي مسك الايكول يعرف ان في فرق في الخامات والتقفيل بطلوا فتي بقه ده لو شركة ايكول شافت اللي بيتباع عندنا هنا حتضرب نفسها بالجزمة
لو احنا عندنا القدره على عمل كزبى زى ما حضرتك بتقول كان زمنا متقدمين جداً
دى عمليت تصفيت بضاعه و حرق اسعار
the hacker غير متواجد حالياً  
غير مقروء 11-06-26, 04:02 PM   #37
Beretta
صياد جديد

الصورة الرمزية Beretta

Beretta مستواه غير معروف

كوبي صيني مش مصري وليه نعمله احنا الصين تعملهولك ارخص
يارب تكون الفكرة وصلت وماتنساش ان مصر عندها القدرة لتصنيع مسدسات البيريتا والكلاشناكوف في المصانع الحربية وفتح الله عنده مصنع بيصنع مسدسات باسمه يعني ماجتش على التركي المعفن
غير مقروء 11-06-26, 04:07 PM   #38
the hacker
صياد نشيط

المدينه: Alexandria
the hacker مستواه غير معروفthe hacker مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى the hacker

اقتباس:
كوبي صيني مش مصري وليه نعمله احنا الصين تعملهولك ارخص
يارب تكون الفكرة وصلت

يا باشا سبق و قلت انى كنت مع المهندس هيثم خضر و شوفت البضاعه الموجوده حالياً و عملت مقارنه بين الايكول جاكايل بتاعى وواحد جديد من البضاعه الموجوده عند الباشمعندس و طلع هوه هوه بالظبط مافيش فرق.
والباشمهندس هيثم قالى ان ده عمليت حرق اسعار بين التجار الجددد و فى ناس عندها بضاعه مش عارفه تصرفها و همليات عند بين التجار و المستورد لسه بينزل البضاعه بالسعر هوه هوه والناس كانت بتحرق اسعار و تروج اشعات لاغراض خاصه
the hacker غير متواجد حالياً  
موضوع مغلق

sponsor links