الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها

بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها معلومات عن بنادق ضغط الهواء والرش ومستلزماتها.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-11-21, 04:57 AM   #1
Qoldus
صياد نشيط

الصورة الرمزية Qoldus

المدينه: مدينة نصر- القاهرة
Qoldus مستواه غير معروفQoldus مستواه غير معروفQoldus مستواه غير معروف
افتراضي قوة ودقة مسدسات الرش ( الجزء الثاني )

إهداء إلي أخي وحبيبي وإبني الغالي الأستاذ محمد حافظ بيه ( كما وعدته ) وكذلك إخوتي الأعزاء أ/ عادل عبده، أ/ قناص الظلم، أ/ أمين حجازي، أ/ h_srm، أ/ أحمد مصطفى، وباقي أعضاء أسرتنا ومنتدانا الغالي...نوع المسدس أسباني ماركة جامو بي 23 ليزر عيار4,5 ( نمرة 1 ) يعمل بإسطوانات co2 ( غاز ثاني أكسيد الكربون ) 12 جرام وبالرش المدور ( البلي ) خزنة تحمل 12 رشة دوبل أكشن ( ضرب متواصل ) أو بالرش العادي بدون خزنة تلقيم رشة واحدة في الماسورة السرعة 400 ف/ث تعادل 122/ث...علما بأن معظم الرش والبلي إستقر بعمق في لوح الخشب ( ملة خشب ) وكما تشاهدون...ولكم أن تحكموا بأنفسكم مدي قوته ودقته...وفي رأيي الشخصي وعن تجربة يصلح رماية وصيد...وكذلك دفاع شخصي بجدارة تصل لمسافة 10-12 متر...إسطوانة الغاز تكفي 50-60 رشة وسعرها 5-7 جنيه وعلبة الرش سواء البلي أو الرش العادي العبوة بها 500 وسعرها 30-35 جنيه...ولا مسدسات صوت غالية نار محولة أو بماسورة مفتوحة ( بالمخالفة للقانون ) وطبعا لازم لها طبة وطلقات صوت وبلي حديد مبالغ في أسعارهم ( الطلقة الواحدة وصلت 7-8 جنيه )...والله حرام فيها الفلوس وسرقة علني عيني عينك...هذا رأيي الشخصي ومن وجهة نظري...وعلى رأي المثل...كل واحد ينام على الجنب إللي يريحه...ربنا يسلمنا ويحفظنا جميعا من كل سوء...وإليكم الصور...إستمتعوا بالمشاهدة وأرجو التقييم...وماتنسوش تدعولي...وعلي وعد باللقاء في الأجزاء التالية مع باقي مسدسات ضغط الهواء ( الرش )...تقبلوا تحياتي...

الصور المصغرة للصور المرفقة
اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	DSC00041.JPG‏
المشاهدات:	330
الحجـــم:	115.1 كيلوبايت
الرقم:	26042   اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	DSC00042.JPG‏
المشاهدات:	397
الحجـــم:	110.1 كيلوبايت
الرقم:	26043   اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	DSC00043.JPG‏
المشاهدات:	368
الحجـــم:	101.8 كيلوبايت
الرقم:	26044   اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	DSC00044.JPG‏
المشاهدات:	384
الحجـــم:	97.8 كيلوبايت
الرقم:	26045   اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	DSC00045.JPG‏
المشاهدات:	316
الحجـــم:	96.4 كيلوبايت
الرقم:	26046  

الصور المرفقة
نوع الملف: jpg DSC00040.JPG‏ (90.9 كيلوبايت, المشاهدات 320)
نوع الملف: jpg DSC00046.JPG‏ (106.9 كيلوبايت, المشاهدات 301)
نوع الملف: jpg DSC00048.JPG‏ (92.8 كيلوبايت, المشاهدات 314)
غير مقروء 11-11-21, 05:18 AM   #2
وليد سامى
صياد نشيط

وليد سامى في بداية الطريقوليد سامى في بداية الطريقوليد سامى في بداية الطريقوليد سامى في بداية الطريقوليد سامى في بداية الطريقوليد سامى في بداية الطريقوليد سامى في بداية الطريق
افتراضي رد: قوة ودقة مسدسات الرش ( الجزء الثاني )

شكرا الأفادة هل يتوفر موديل جامو 25 او 85 فى مصر
وليد سامى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-11-21, 05:29 AM   #3
Qoldus
صياد نشيط

الصورة الرمزية Qoldus

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة وليد سامى مشاهدة المشاركة
شكرا الأفادة هل يتوفر موديل جامو 25 او 85 فى مصر
العفو يا أخي...شرفتني ونورت الموضوع...والله ممكن تلاقي عند فتح الله أو السجلابي أو الصياد المصري...بس للأسف قليلة ومش منتشرة علشان مافيش عليها طلب كثيرا...وكان في بعض الزملاء معانا في المنتدى عاملين عروض عليها...وأسعارها معقولة مقارنة بمسدسات وطلقات الصوت المبالغ في أسعارها بسبب عدم الإستيراد وقلة المعروض وكثرة الطلب...
غير مقروء 11-11-21, 10:26 AM   #4
NSAA
صياد نشيط

NSAA في بداية الطريقNSAA في بداية الطريقNSAA في بداية الطريقNSAA في بداية الطريقNSAA في بداية الطريقNSAA في بداية الطريقNSAA في بداية الطريقNSAA في بداية الطريق

تقرير رائع ... حضرتك شوقتني للموضوع ده بعيد عن الصوت و البلي و المخاطرة ...
هو تقريباً سعره كام ؟
و هل يمكن استخدام أنبوبة الغاز أكثر من مرة أم تتلف بعد أول استخدام ؟
NSAA غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-11-21, 10:36 AM   #5
amin hegazy
صياد قديم

الصورة الرمزية amin hegazy

المدينه: الهــرم
amin hegazy في بداية الطريقamin hegazy في بداية الطريقamin hegazy في بداية الطريقamin hegazy في بداية الطريقamin hegazy في بداية الطريقamin hegazy في بداية الطريقamin hegazy في بداية الطريقamin hegazy في بداية الطريق

مجهود رائع جدا فعلا ولك التقييم
ومسدس تحفه ربنا يباركلك فيه
بس انا شايف انه مينفعش في الدفاع عن النفس الفكرة كلها في الصوت دي من العوامل المهمه ولو اتحول بلى وضربت بيه في صاج ولا ازاز هتخوف اللى ادامك على الاقل مش هيعرف انه رش
وانا طبعا معاك انه افضل من حيث السعر والتكلفه والاسعار بنزيد فعلا كل يوم عن التاني
ربنا يصلح الحال ومحدش يحتاج الكلام ه كله يا رب
غير مقروء 11-11-21, 11:00 AM   #6
kefafy
صياد قديم

الصورة الرمزية kefafy

kefafy مستواه غير معروفkefafy مستواه غير معروفkefafy مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر MSN إلى kefafy

الله ينور علي حضرتك
انا من عاشقى مسدسات الغاز وطول الوقت اقول انه افضل مليون مرة من الصوت الى بيضرب بلى (كفايه اسمه اساسا يوجع البطن )
واخى وحبيبى امين بيك بيقول انه مينفعش فى الدفاع عن النفس عشان موضوع الصوت ده مش قاعد
لان لو حضرتك جربت دقة النشان فى الدفاع عن النفس وشكل المسدس اساسا وتاثيرة حضرتك اكيد هتغير رايك , انا كان معايا الجاكال وكان معايا طبة محترمه من احد الاعضاءالمحترفين الاعزاء ويعتبر ادق اصابة مقارنة ببقية الصوت الى جربته الى بيضرب بلى ومع ذلك بعته
لانه غير عملى بالمرة سواء كان فى دقة التصويب والتجريم و الاعتمادية (ولا طلقة تحشر ولا بليه ميكنش كبسها مظبوت ولا طلقة مرطبة ......)
لأ الرش الطلقة يعنى طلقة وياسلام بقا لو مجنوم المدبب او البرومثيوس الخارق بتبقا ناشفة وقوية جدا فى الاختراق ودقيقة جدا
و بصطاد بيه , وراكنه فى العربية وانا مسافر وبحطة فى البيت عادة وبتدرب بيه على الرمايه وطلقاته لا حملها ولا تصنيعها يجرم لانها رش
انما ادام كل البنود دى اسيبها وبس اقف على قوة المسدس الصوت المحول لبلى حديد لو افترضنا فرضا ان كل عوامل الفشل مجتمعتش على بعض
تبقا مقارنة ظالمه فى حق المسدسات الرش المحترمه باستخدام الرش او البلى المحترم
بس موضوع ممتاز وتسلم ايدك
واسف للاطالة
وتم التقييم

تسلمي يا مصر انني الفدا/ بيدي ان مدت الدنيا يدا/ابدا لن تستكيني ابدا/انني ارجو مع اليوم غدا/ ومعي قلبي وعزمي للجهاد /ولقلبي انت بعد الدين دين / لكي يا مصر السلامة / وسلامة يا بلادي / ان رمى بحر سهامه /أتقيها بفؤادى / واسلمى في كل حين

المجموعه 73 مؤرخين http://group73historians.com/category
تحياتى ودعائى لكل اخوانى بالمنتدى (اخوكم احمد الكفافى)
kefafy غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-11-21, 11:24 AM   #7
old hunter
Banned

المدينه: طنطا
old hunter مستواه غير معروفold hunter مستواه غير معروف

المسدس الجامو ده جميل جدا ممكن اعرف سعره حوالي اد اه
old hunter غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-11-21, 12:37 PM   #8
Qoldus
صياد نشيط

الصورة الرمزية Qoldus

شرفتوني ونورتوا موضوعي يا جماعة...أ/ نادر السعيد...أ/ أمين حجازي...أ/ كفافي...أ/ أولد هانتر...أعتقد الجديد بالشنطة والكرتونة لو موجود منه في محلات الأسلحة في مصر يكون سعره في حدود 1000-1200 جنيه ( بدون الليزر )...بالنسبة لأنبوبة الغاز تستعمل مرة واحدة وغير قابلة للتعبئة لعدم وجود سكس بلف ( صمام )...لكن في رأيي أن هذه النوعية من المسدسات عملية جدا وغير مكلفة في الإجمال...وبالنسبة لمشكلة الجلبة أو التسريب فبصراحة أنا مش شايف فيها أي مشكلة وممكن الواحد يعملها بنفسه بمنتهي البساطة وبخامات متاحة ورخيصة...
غير مقروء 11-11-21, 06:14 PM   #9
H_SRM
صياد متقدم

المدينه: بورسعيد
H_SRM مستواه غير معروفH_SRM مستواه غير معروفH_SRM مستواه غير معروف

أخي الفاضل Qoldus جزاك الله كل خير وهذا أبلغ رد على المشككين في مسدسات الغاز ولمن يرونها كلعبة هذا لدفاعهم عن مسدسات البلي التي مهما كانت القوة أعلى لكن الدقة ضعيفة جداً فما فائدة هدف قوي دون دقة؟

أنا أنضم إليك وبالتأكيد للأخ الفاضل kefafy مثلنا تماماً.

لذلك أرى وجوب عمل رابطة ولو كانت من ثلاثة أفراد لكنها ستكفي بإذن الله وستتزايد لأنه وجب علينا نقل هذه التجارب لمن يقبلون على شراء مسدسات الصوت دون النظر لمسدسات الغاز وذلك بسبب من يسيئون سمعتها .

يلا يا رجالة لازم ندافع عن مسدسات الغاز لاني وبكل صراحة في نظري أفضل بمراحل من مسدسات الصوت التي لا استخدام لها الا في حالات قد لا تسعف مستخدمها في السبيل الذي أشتراه من أجله.

اخي الكريم الليزر اشتريته منين؟؟
H_SRM غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-11-21, 07:53 PM   #10
amin hegazy
صياد قديم

الصورة الرمزية amin hegazy

المدينه: الهــرم
amin hegazy في بداية الطريقamin hegazy في بداية الطريقamin hegazy في بداية الطريقamin hegazy في بداية الطريقamin hegazy في بداية الطريقamin hegazy في بداية الطريقamin hegazy في بداية الطريقamin hegazy في بداية الطريق

شكرا لتعيلق الاستاذ/ كفافي والاستاذ h-srm انا مش بتكلم عن دقه التصويب انا بتكلم ان الصوت الميزة اللى فيه انه بيرهب اللى ادامك شويه من الصوت اللى بيعمله لكن في الدقه طبعا المسدس الغاز مش محتاجه كلام طبعا ده مسدس مصمم لكده لكن ده الناس بتعدل فيه
وكل سلاح ليه ميزة وعيب حتى لو كان حته عصايه احنا بنقول على الوسائل اللى ممكن يستخدمها الواحد في الدفاع عن النفس وربنا ميحط حد في موقف يحتاج فيه للحاجات دي
يا أ/ كفافي سلم على الاستاذ ياسر كتير
وهضمن صوتى للاستاذ/ h-srm وهسال جايب الليزر من فين وسعره كام
شكرا لردودكم الكريمه
غير مقروء 11-11-21, 09:06 PM   #11
Qoldus
صياد نشيط

الصورة الرمزية Qoldus

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة h_srm مشاهدة المشاركة
أخي الفاضل qoldus جزاك الله كل خير وهذا أبلغ رد على المشككين في مسدسات الغاز ولمن يرونها كلعبة هذا لدفاعهم عن مسدسات البلي التي مهما كانت القوة أعلى لكن الدقة ضعيفة جداً فما فائدة هدف قوي دون دقة؟

لذلك أرى وجوب عمل رابطة ولو كانت من ثلاثة أفراد لكنها ستكفي بإذن الله وستتزايد لأنه وجب علينا نقل هذه التجارب لمن يقبلون على شراء مسدسات الصوت دون النظر لمسدسات الغاز وذلك بسبب من يسيئون سمعتها .

يلا يا رجالة لازم ندافع عن مسدسات الغاز لاني وبكل صراحة في نظري أفضل بمراحل من مسدسات الصوت التي لا استخدام لها الا في حالات قد لا تسعف مستخدمها في السبيل الذي أشتراه من أجله.

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amin hegazy مشاهدة المشاركة
شكرا لتعيلق الاستاذ/ كفافي والاستاذ h-srm انا مش بتكلم عن دقه التصويب انا بتكلم ان الصوت الميزة اللى فيه انه بيرهب اللى ادامك شويه من الصوت اللى بيعمله لكن في الدقه طبعا المسدس الغاز مش محتاجه كلام طبعا ده مسدس مصمم لكده لكن ده الناس بتعدل فيه
وكل سلاح ليه ميزة وعيب حتى لو كان حته عصايه احنا بنقول على الوسائل اللى ممكن يستخدمها الواحد في الدفاع عن النفس وربنا ميحط حد في موقف يحتاج فيه للحاجات دي
شكرا لردودكم الكريمه
الأخوة الأعزاء الأفاضل...أشكركم لمشاركاتكم ومداخلاتكم وردودكم التي تسعدني كثيرا وتشعرني بمدى تعاونكم وتجاوبكم ليس في مواضيعي أو مشاركاتي فقط...ولكن في كافة المواضيع على المنتدى...وأضم صوتي لكم في حتمية ووجوب عمل وإنشاء رابطة لمقتني ومستخدمي ومشجعي مسدسات الغاز وضغط الهواء عموما ( طبعا هذا لا يمنع من إقتناء بنادق الصيد )...علما بأن مسدسات الغاز صوتها أيضا عالي وينجم عنه فرقعة وخلخلة في الهواء تربك القريب منه لا تقارن طبعا بمسدسات الصوت ( بالنسبة للصيد أو الطير أعتقد إنه بيكون أخد الرشة قبل سماع صوتها )...بالنسبة لليزر بصراحة أنا شاري المسدس بالليزر إللي عليه وأنا عائد من آخر سفر لي بالخارج وليس من محل أسلحة في مصر...أعتقد لو في محلات الأسلحة هنا ممنوع عرض أو بيع أسلحة بالليزر...
غير مقروء 11-11-21, 09:25 PM   #12
mercury
Banned

المدينه: القاهرة
mercury مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة H_SRM مشاهدة المشاركة
أخي الفاضل Qoldus جزاك الله كل خير وهذا أبلغ رد على المشككين في مسدسات الغاز ولمن يرونها كلعبة هذا لدفاعهم عن مسدسات البلي التي مهما كانت القوة أعلى لكن الدقة ضعيفة جداً فما فائدة هدف قوي دون دقة؟

اخي الكريم أنا معك في رابطة مالكي مسدسات الغاز
أنا معي صديقي ولتر cp88
mercury غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-11-21, 09:31 PM   #13
Qoldus
صياد نشيط

الصورة الرمزية Qoldus

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mercury مشاهدة المشاركة
اخي الكريم أنا معك في رابطة مالكي مسدسات الغاز
أنا معي صديقي ولتر cp88
شرفتني ونورتني وأهلا ومرحبا بك أخي العزيز لنكون نواة للرابطة مع باقي الأخوة الأعزاء...والتر سي بي 88 عندي أخوه من ضمن مقتنياتي والأقرب لي شخصيا لخامته وقوته ودقته...وهأعمل موضوع قريبا إن شاء الله على مدي قوته ودقته ليضاف للمواضيع السابقة ويكون مرشدا ودليلا لباقي الأخوة الأعزاء ليتعرفوا عليه أكثر عن تجربة...وعن قرب...تحياتي...
غير مقروء 11-11-21, 09:41 PM   #14
mercury
Banned

mercury مستواه غير معروف

يا باشا شرف ليه أبدأ مع حضرتك و في انتظار موضوع الولتر ان شاء الله
mercury غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-11-21, 10:36 PM   #15
dokdok_fox
صياد متفاعل

المدينه: المقطم
dokdok_fox مستواه غير معروف

الله ينور يا باشا لا بجد موضوع مفيد جدا
dokdok_fox غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-11-22, 03:15 AM   #16
H_SRM
صياد متقدم

المدينه: بورسعيد
H_SRM مستواه غير معروفH_SRM مستواه غير معروفH_SRM مستواه غير معروف

باذن الله خير وكل شخص حابب يدخل الرابطة يكتب رده هنا وباذن الله نبين حقيقة مسدسات الغاز كويس وكمان كل شخص يحط تجربته مع مسدسه ويكتب كل حاجة عنه.

في انتظارك اخي Qoldus مع تجربة الوالتر وفي انتظار باقي تجارب الاخوة
H_SRM غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-11-22, 08:59 AM   #17
NSAA
صياد نشيط

NSAA في بداية الطريقNSAA في بداية الطريقNSAA في بداية الطريقNSAA في بداية الطريقNSAA في بداية الطريقNSAA في بداية الطريقNSAA في بداية الطريقNSAA في بداية الطريق

و أنا كمان بإذن الله نويت أشتري واحد ضغط غاز أو هواء أيهما أقوى و أنضم للرابطة إن شاء الله ...
بس هحتاج بقى ترشيحات سيادتكم للمسدسات اللي موجوده و تتميز بالقوة و دقة التصويب و جودة الصناعة ...
و شكراً لكل المشاركين و للسيد Qoldus صاحب الموضوع و ذو الشخصية الطيبة
NSAA غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-11-22, 09:04 AM   #18
tamercad
صياد متفاعل

tamercad نتمنى ان يقوم بتطوير نفسه (غير مرحب به )

موضوع جميل بالتوفيق وانا معاكو فى الرابطة
tamercad غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-11-22, 11:06 AM   #19
kefafy
صياد قديم

الصورة الرمزية kefafy

kefafy مستواه غير معروفkefafy مستواه غير معروفkefafy مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر MSN إلى kefafy

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amin hegazy مشاهدة المشاركة
شكرا لردودكم الكريمه
يفندم يوصل من عنييا اول مقبله هقوله على طول

تسلمي يا مصر انني الفدا/ بيدي ان مدت الدنيا يدا/ابدا لن تستكيني ابدا/انني ارجو مع اليوم غدا/ ومعي قلبي وعزمي للجهاد /ولقلبي انت بعد الدين دين / لكي يا مصر السلامة / وسلامة يا بلادي / ان رمى بحر سهامه /أتقيها بفؤادى / واسلمى في كل حين

المجموعه 73 مؤرخين http://group73historians.com/category
تحياتى ودعائى لكل اخوانى بالمنتدى (اخوكم احمد الكفافى)
kefafy غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-11-22, 05:03 PM   #20
محمد حافظ بك
صياد قديم

الصورة الرمزية محمد حافظ بك

المدينه: الاسكندرية
محمد حافظ بك حائز على اهتمام المنتدىمحمد حافظ بك حائز على اهتمام المنتدىمحمد حافظ بك حائز على اهتمام المنتدىمحمد حافظ بك حائز على اهتمام المنتدىمحمد حافظ بك حائز على اهتمام المنتدىمحمد حافظ بك حائز على اهتمام المنتدىمحمد حافظ بك حائز على اهتمام المنتدىمحمد حافظ بك حائز على اهتمام المنتدىمحمد حافظ بك حائز على اهتمام المنتدىمحمد حافظ بك حائز على اهتمام المنتدىمحمد حافظ بك حائز على اهتمام المنتدى

يا باشا ربنا يكرمك و دايما تهادينا بمواضيعك المميزة جدا جدا ... و انا رأيي فعلا ان اي مشكلة تتعلق بتسريب او خلافه يمكن معالجتها باقل تكلفة و مجهود ... لك ارق التحيات
غير مقروء 11-11-22, 11:55 PM   #21
dr mohamed kamal
صياد متقدم

اوسمتي

الصورة الرمزية dr mohamed kamal

dr mohamed kamal حائز على اهتمام المنتدىdr mohamed kamal حائز على اهتمام المنتدىdr mohamed kamal حائز على اهتمام المنتدىdr mohamed kamal حائز على اهتمام المنتدىdr mohamed kamal حائز على اهتمام المنتدىdr mohamed kamal حائز على اهتمام المنتدىdr mohamed kamal حائز على اهتمام المنتدىdr mohamed kamal حائز على اهتمام المنتدىdr mohamed kamal حائز على اهتمام المنتدىdr mohamed kamal حائز على اهتمام المنتدىdr mohamed kamal حائز على اهتمام المنتدى
إرسال رسالة عبر MSN إلى dr mohamed kamal إرسال رسالة عبر Yahoo إلى dr mohamed kamal إرسال رسالة عبر Skype إلى dr mohamed kamal

أخى العزيز Qoldus تحياتى والله حضرتك موسوعة و موضوعاتك كلها محل عناية و إهتمام من قبل الجميع و عايز أقولك كلمة فى ودنك أرب شوية هات ودنك { أنا جبت بن محوج خطييييييييير } هههههههههه فى إنتظارك
وإذا كــــســت أوكــســت
وإذا أيــــنـــعـــــت نـــعـــــت
وكم من قـبـور تبنى ونحـن ما تـبـنـــا
وكم من مريـض عـدنا ونحن مـا عـدنـــا
وكـم مــن مــلـك رفعـت لـه علامات فـلـما علا ،،
مات
dr mohamed kamal غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-11-23, 12:09 AM   #22
القناص العالمي
صياد متقدم

المدينه: العمرانية _ جيزة
القناص العالمي مستواه غير معروفالقناص العالمي مستواه غير معروف
Thumbs up رد: قوة ودقة مسدسات الرش ( الجزء الثاني )

موضوع جميل ومجهود رائع

مهندس/ عبدالرحيم

أُسبح باسمك الله "" وليس سواك أخشاه

وأعلم أن لي قدراً "" سألقاه سألقاه

أذكر الله في الرخاء

يذكرك في الشده

(اتقي الله )
القناص العالمي غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-11-25, 12:29 AM   #23
Qoldus
صياد نشيط

الصورة الرمزية Qoldus

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mercury مشاهدة المشاركة
يا باشا شرف ليه أبدأ مع حضرتك و في انتظار موضوع الولتر ان شاء الله
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dokdok_fox مشاهدة المشاركة
الله ينور يا باشا لا بجد موضوع مفيد جدا
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة h_srm مشاهدة المشاركة
باذن الله خير وكل شخص حابب يدخل الرابطة يكتب رده هنا وباذن الله نبين حقيقة مسدسات الغاز كويس وكمان كل شخص يحط تجربته مع مسدسه ويكتب كل حاجة عنه.

في انتظارك اخي qoldus مع تجربة الوالتر وفي انتظار باقي تجارب الاخوة
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nsaa مشاهدة المشاركة
و أنا كمان بإذن الله نويت أشتري واحد ضغط غاز أو هواء أيهما أقوى و أنضم للرابطة إن شاء الله ...
بس هحتاج بقى ترشيحات سيادتكم للمسدسات اللي موجوده و تتميز بالقوة و دقة التصويب و جودة الصناعة ...
و شكراً لكل المشاركين و للسيد qoldus صاحب الموضوع و ذو الشخصية الطيبة
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tamercad مشاهدة المشاركة
موضوع جميل بالتوفيق وانا معاكو فى الرابطة
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد حافظ بك مشاهدة المشاركة
يا باشا ربنا يكرمك و دايما تهادينا بمواضيعك المميزة جدا جدا ... و انا رأيي فعلا ان اي مشكلة تتعلق بتسريب او خلافه يمكن معالجتها باقل تكلفة و مجهود ... لك ارق التحيات
يا جماعة والله مش عارف أقول لكم إيه...بصراحة شرفتوني وأسعدتوني كثيرا ونورتوا موضوعي بمشاركاتكم ومداخلاتكم وتعليقاتكم الجميلة والأكثر من رائعة والتي أعتبرها ثقة غالية منكم ووسام كبير على صدري يحثني ويشجعني على تقديم المزيد والمزيد...جزاكم الله عني وأسعد أوقاتكم بكل الخير...على وعد باللقاء في الجزء الثالث...تحياتي...
غير مقروء 11-11-25, 12:50 AM   #24
Qoldus
صياد نشيط

الصورة الرمزية Qoldus

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr mohamed kamal مشاهدة المشاركة
أخى العزيز qoldus تحياتى والله حضرتك موسوعة و موضوعاتك كلها محل عناية و إهتمام من قبل الجميع و عايز أقولك كلمة فى ودنك أرب شوية هات ودنك { أنا جبت بن محوج خطييييييييير } هههههههههه فى إنتظارك
يا حبيب قلبي يا أبو سلسبيل ( ربنا يخليهالك هي وأخواتها وتفرح بيهم وتشيل أولادهم يا رب ) ما أتحرمش منك ولا من كرمك وذوقك يا أبو الكرم والذوق كله...هأجيلك قريبا إن شاء الله أشرب القهوة معاك ونعمل جلسة نميمة بريئة...مقولتك الشهيرة ( قرب شوية...هات ودنك...عايز أقولك كلمة بيني وبينك...مش عايز حد يسمعنا...) فكرتني بزميل دراستي وحبيب قلبي وتوأم روحي سعادة القنصل...ربنا يمسيه بكل خير...وييجي بالسلامة...نورتني يا دكتور...
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة القناص العالمي مشاهدة المشاركة
موضوع جميل ومجهود رائع
الله ينور عليك...أنت الأجمل...شرفني مرورك الكريم وتعليقك العطر...
غير مقروء 11-11-26, 01:54 PM   #25
darkshaft
صياد قديم

darkshaft في بداية الطريقdarkshaft في بداية الطريقdarkshaft في بداية الطريقdarkshaft في بداية الطريق

جميل جدا جدا و النشان رائع،انا كان معايه Gamo pt-80 و كان بيعمل نفس التأثير،بس بعد مجبت ريتاى بارون مسوره مفتوحه و جربته لاقيت انه اقوى بكثييير يعنى خشبه زى ده بيخترقها و يخترق الحيطه الورائها نص سم و ده عن تجربه،النشان بتاع مسدس الصوت مش ممتاز زى مسدس الرش طبعا بش هوه جيد جدا،يعنى لو مسدس الرش حديله ١٠/١٠ جدى مسدس الصوت بخصوص النشان ٧.5/١٠
darkshaft غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-11-26, 03:29 PM   #26
ابوجودة
صياد نشيط

الصورة الرمزية ابوجودة

ابوجودة في بداية الطريقابوجودة في بداية الطريقابوجودة في بداية الطريقابوجودة في بداية الطريقابوجودة في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى ابوجودة

منتظرين الرابطه للافاده
موضوع جميل
غير مقروء 12-01-18, 07:26 AM   #27
قناص الظلم
عضو مميز

الصورة الرمزية قناص الظلم

المدينه: مثلث برمودا
قناص الظلم من كبار اسرة المنتدىقناص الظلم من كبار اسرة المنتدىقناص الظلم من كبار اسرة المنتدىقناص الظلم من كبار اسرة المنتدىقناص الظلم من كبار اسرة المنتدىقناص الظلم من كبار اسرة المنتدىقناص الظلم من كبار اسرة المنتدىقناص الظلم من كبار اسرة المنتدىقناص الظلم من كبار اسرة المنتدىقناص الظلم من كبار اسرة المنتدىقناص الظلم من كبار اسرة المنتدى

lموضوع رائع ومتكامل جزاك الله خيرا اخينا الكبير الفاضل وشكرا للاهداءات يا سيدى الفاضل هزا يدل على رقى حضرتك بارك الله فيك وتم التقييم عن جداره

sponsor links

إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم