الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها معلومات عن بنادق ضغط الهواء والرش ومستلزماتها.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-05-03, 08:53 PM   #1
mohdsakr
صياد جديد

mohdsakr مستواه غير معروف
افتراضي نفسي حد يرد علي بقا لو سمحتو

هي ئه حكاية أنه ال تلسكوبات ممنوعة ؟؟؟؟؟ هل هي فعلا ممنوعة أمال إزاي ال محلات بتبيع و لو أنا عندي بندقية زي الgamo hunter 890 مفهاش ناشينكانات ئه الحال يعني ؟؟؟؟؟؟؟
mohdsakr غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 11-05-03, 09:50 PM   #2
koktal
صياد قديم

الصورة الرمزية koktal

المدينه: جمهورية مصر العربية
koktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريقkoktal في بداية الطريق
افتراضي رد: نفسي حد يرد علي بقا لو سمحتو

انا اول مرة اعرف بس اتوقع ده لان المحلات دلوقتى منعت بيع الليزر واى متعلقات بالاسلحة لخطورة الوضع الحالى
koktal غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-05-03, 10:03 PM   #3
jamayka
صياد قديم

الصورة الرمزية jamayka

المدينه: القاهرة
jamayka في بداية الطريقjamayka في بداية الطريقjamayka في بداية الطريقjamayka في بداية الطريقjamayka في بداية الطريقjamayka في بداية الطريقjamayka في بداية الطريقjamayka في بداية الطريقjamayka في بداية الطريق

يا سيدى قائمة الممنوعات طويلة جدا بس حضرتك عارف ان المصرى اكل الفول مفيش حاجة تقف قدامه و بدون الدخول فى تفاصيل الممنوعات التانية (اللى منتشرة برضه) السكوبات و ليزر التصويب و الريد دوت ممنوعة لتجنب استخدامها فى الاغتيالات و قنص البشر من مسافات يصعب تحديد اللى استخدمه بس عادى انك تلاقيها بتتباع زيها زى المطاوى و حاجات تانية بتتباع علنى مع انها ممنوعة

اذا طعنك شخص بخنجر لسانه ... فأقتله بسيف ابتسامتك
jamayka غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-15, 02:13 PM   #4
ahmedhussein
صياد جديد

ahmedhussein مستواه غير معروف

نعم التليسكوبات والليزر المستخدم في المسدسات والبنادق ممنوع من الداخليه علي اساس علي حد تفسيرهم انهم للقناصه فقط والقناصه دول شغله الداخليه اللي بيموتوا الناس كما حدث في التحرير
ahmedhussein غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-15, 02:20 PM   #5
ahmedhussein
صياد جديد

ahmedhussein مستواه غير معروف

1-يحظر بغير ترخيص من وزير الداخلية أو من ينيبه عنه حيازة أو احراز الأسلحة النارية المبينة بالجدول رقم 2 وبالقسم الأول من الجدول رقم 3 وكذلك الأسلحة البيضاء المبينة فى الجدول رقم 1 المرافق (1). ولا يجوز بأى حال الترخيص فى الأ سلحة المبينة فى القسم الثانى من الجدول رقم 3 وكاتمات أو مخفضات الصوت والتلسكوبات التى تركب على الاسلحة النارية (2) . (1) استبدلت الفقرة الأولى من المادة 1 بالقانون رقم 165 لسنة 1981 (2) الفقرة الثانية من المادة الأولى مستبدلة بالقانون رقم 101 ولوزير الداخلية بقرار منه تعديل الجداول الملحقة بهذا القانون بالا ضافة أو الحذف عدا الأسلحة المبينة بالقسم الثانى من الجدول رقم 3 فلا يكون التعديل فيها الا بالا ضاف
ahmedhussein غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-15, 02:29 PM   #6
جنرال
صياد متقدم

الصورة الرمزية جنرال

المدينه: القاهرة
جنرال من كبار اسرة المنتدىجنرال من كبار اسرة المنتدىجنرال من كبار اسرة المنتدىجنرال من كبار اسرة المنتدىجنرال من كبار اسرة المنتدىجنرال من كبار اسرة المنتدىجنرال من كبار اسرة المنتدىجنرال من كبار اسرة المنتدىجنرال من كبار اسرة المنتدىجنرال من كبار اسرة المنتدىجنرال من كبار اسرة المنتدى

ماهو لازم نفرق بين الوقت الحالي والأوقات اللي قبل كده.دلوقتي فيه تشديد. يعني بيمشو القانون بالسنتي ممكن اللي كان بيتعمل قبل كده ماينفعش يتعمل دلوقتي.
جنرال غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-16, 10:51 AM   #7
lilkapo
صياد نشيط

المدينه: بورسعيد
lilkapo في بداية الطريقlilkapo في بداية الطريقlilkapo في بداية الطريقlilkapo في بداية الطريقlilkapo في بداية الطريقlilkapo في بداية الطريقlilkapo في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى lilkapo

اخى الكريم والله انا من رايى انك متستعملش التليسكوب لانو يعاقب علية معاقبة السلاح الحى فلية وجع الدماغ وانك تمشى قلقان انا بعتبر النشينكات الفسفورية اروع واحلى من التليسكوب وتجميعها سريع كمان
غير كدة محدش يقدر يعمل معايا حاجة طول منا سليم وعموما انا بنزل اغير جو ولا نازل اطارد وابقى ماشى متهدد دة رايى والله الموفق
lilkapo غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-16, 07:20 PM   #8
overseas82
صياد جديد

overseas82 مستواه غير معروف

سؤال اي محلات بتبيعها انا نفسي اشتري واحد من محل
overseas82 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

sponsor links