1. youtube
  2. new
الإعلانات
الإعلانات

محلات الاسلحه وادوات الصيد الاعلان هنا مسموح به للمحلات التجاريه المرخصه فقط.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 15-07-07, 05:38 PM
onlyone1 onlyone1 غير متواجد حالياً
صياد جديد

onlyone1 مستواه غير معروف
افتراضي هل ممكن أشترى مسدس حى بدون مايكون عندى ترخيص ؟

هل ممكن أشترى مسدس حى بدون مايكون عندى ترخيص ؟

أنا عايز أشترى مسدس حى مش صوت .. يكون فى حدود 1000 جنيه .. وطبعا مفيش ترخيص .. هل بالمواصفات دى كلها أقدر أمتلكه ؟

غير مقروء 15-07-07, 06:11 PM   #2
ابومسلم2005
المشرف العام

اوسمتي

ابومسلم2005 لديه مشاركات جيدهابومسلم2005 لديه مشاركات جيدهابومسلم2005 لديه مشاركات جيدهابومسلم2005 لديه مشاركات جيدهابومسلم2005 لديه مشاركات جيدهابومسلم2005 لديه مشاركات جيدهابومسلم2005 لديه مشاركات جيدهابومسلم2005 لديه مشاركات جيدهابومسلم2005 لديه مشاركات جيدهابومسلم2005 لديه مشاركات جيدهابومسلم2005 لديه مشاركات جيده ابومسلم2005 غير متواجد حالياً

طبعا تقدر تمتلكه بس مش من عندنا عندك تجار المخدرات والسلاح والإرهابيين معندهمش مشكلة انهم يودوك ورا الشمس انت وكل اللي بيحبوك
لكن نحن نخاف عليك لانك تهمنا وننصحك بعدم فعل ذلك لألا تدمر حياتك وحياة من يحبك

التوقيع: انك لن تصل الى شئ فى الدنيا بغير الله فكيف تصل الى الله بغير الله
01010713004

غير مقروء 15-07-07, 06:39 PM   #3
onlyone1
صياد جديد

onlyone1 مستواه غير معروف onlyone1 غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابومسلم2005 مشاهدة المشاركة
طبعا تقدر تمتلكه بس مش من عندنا عندك تجار المخدرات والسلاح والإرهابيين معندهمش مشكلة انهم يودوك ورا الشمس انت وكل اللي بيحبوك
لكن نحن نخاف عليك لانك تهمنا وننصحك بعدم فعل ذلك لألا تدمر حياتك وحياة من يحبك
إنهرده الواحد لازم يحمى نفسه بنفسه لأن القانون لا يحمى الضعفاء وهذه حقيقة لا ينكرها إلا ناكر أو أبله , لأن ببساطة لا يوجد قانون فى مصر , والبلطجية يعوروا ويقتلوا ويفرتكوا ويفضلوا برا عادى جدا مفيش مشاكل ولو الناس عملت محضر هيتعمل قدامه 10 محاضر وبالشهود

غير مقروء 15-07-07, 07:40 PM   #4
عاطف الشاذلى
مشرف قسم الاسلحه

اوسمتي

عاطف الشاذلى في بداية الطريقعاطف الشاذلى في بداية الطريقعاطف الشاذلى في بداية الطريقعاطف الشاذلى في بداية الطريقعاطف الشاذلى في بداية الطريق عاطف الشاذلى غير متواجد حالياً

اخى الفاضل
اولا . نظرة حضرتك متشائمة وناقمة ومبالغ فيها بعض الشئ لان مصر فيها قانون مش زى ما بتقول ومش هقوللك اننا فى المدينة الفاضلة لأ القانون فيه سلبيات كتير لكن ليس بهذا القدر من السؤ
ثانيا . انت بتقول عايز تحمى نفسك من البلطجية طيب يا سيدى لو وفرنالك اللى انت عايزه و اتعرضلك بلطجى هتعمل معاه ايه ؟؟؟ هتديله طلقة تجيب اجله ؟؟؟ اؤكدلك انك مش هتعمل كدة حتى لو سلاحك مرخص واى انسان سوى يحمل سلاح لو اتعرض للموقف ده كبيره هيضرب طلقتين فى الهوا او فى اتجاه البلطجى بدون ما يصيبه لانه عارف يعنى ايه قتل النفس حتى لو كانت نفس بلطجى ،ومسدس صوت يعمل ده ببساطة لان البلطجى ما يعرفش انه صوت واول ما هيكتشف انك مسلح تاكد انه هيهرب فورا
ثالثا . سلاح بدون ترخيص واليومين دول بالذات يوديك مكان مش هتحبه ابدا وهتوحشنا قوى
رابعا . المبلغ اللى قلت عليه ما يجيبش مسدس صوت عليه القيمة مش مسدس حى

التوقيع: اللهم احفظ مصر وجيشها وارحم شهدائها الابرار

غير مقروء 15-07-07, 08:07 PM   #5
nour eltoureny
مشرف سوق المنتدى

nour eltoureny في بداية الطريقnour eltoureny في بداية الطريقnour eltoureny في بداية الطريقnour eltoureny في بداية الطريقnour eltoureny في بداية الطريقnour eltoureny في بداية الطريقnour eltoureny في بداية الطريقnour eltoureny في بداية الطريق nour eltoureny غير متواجد حالياً

انا مقدرش ازايد علي كلام استاذي الفاضل ابو مسلم و زميلي عاطف الشاذلي بس انا مقدر ان حضرتك بتدور علي حاجة تحمي بيها نفسك وكل شئ لكن حضرتك انك تدخل منتدي عريق زي دة لازم كنت تكون قريت الشروط والقوانين اللازمة للتواصل والارتقاء في المنتدي واحنا هنا كلنا بنعتبر نفسنا اخوة مش زملاء والتجار جميعا هنا ناس محترمة كون ان حضرتك تدخل تسال علي سلاح حي بدون رخصة في منتدي زي دة حضرتك دي حاجة تعبنا وتهيننا كنت ياريت قبل متسجل دخولك وتتعب نفسك وتكتب طلبك وانك عاوز سلاح حي بدون ترخيص ويكون سعرة في حدود 1000 جنية ال 1000 جنية دول ميجبولكش مسدس زوراكي علية القيمة يعني من الاخر ياريت مراجعة القوانين و الشروط قبل محضرتك واي حد يدخل يقدم لينا اهانة زي دي يراجع نفسة 100000 الف مرة قبل ميفكر يكتب شئ يعيبنا كلنا زي دة ياريت تراجع شروط المنتدي كدة وتستهدي بالله وتحذف الموضوع تماما وتنسي حوار حي بدون ترخيص تماما او تسال علي مسدس مفتوح وبيضرب بلي وساعتها حيشرفنا كلنا انك تكون من اسرة المنتدي و حنساعدك بكل الطرق انك تحمي نفسك واسرتك وبيتك وانا موجود هنا علشان كدة وعلشان نقدم مساعدات بدون مقابل انما حوار الحي بدون تراخيص او مسدس مفتوح وبلي والجو دة معتقدش و مفتكرش اننا حنقدملك اي مساعدات او تسهيلات غير اننا كلنا هنا حندخل ننذرك

غير مقروء 15-07-07, 09:58 PM   #6
onlyone1
صياد جديد

أستاذ : عاطف الشاذلى .. كلامك هو ما أقصده تمام .. أنا عارف يعنى ايه قتل ويوم ما أمسك مسدس هضرب طلقتين فى الهوا وممكن يكون الوضع متطور شوية والموضوع فيه بلطجية معاهم أسلحة ساعتها هضرب فى الرجل مثلا ! لتعجيز البلطجى ده مش للقتل .. لأنى مش ناوى أضيع مستقبلى طبعا

أستاذ : nour eltoureny لا أرى أية إهانة إطلاقا لأنى مكنتش أعرف إنه مينفعش الواحد يشيل مسدس بدون ترخيص بدليل سؤالى وبتأسف لو إتفهمت غلط

طيب ياترى ممكن أستعمل فى الحماية مسدس صيد ؟ أنا كنت قريت مرة هنا فى المنتدى إن فى مسدسات صيد زى بنادق الصيد كده .. وهل المسدس ده هيكون كافى للحماية ( لغرض التعجيز فقط فى حالة مواجهة بلطجية ) ؟

غير مقروء 15-07-08, 02:17 AM   #7
nour eltoureny
مشرف سوق المنتدى

nour eltoureny في بداية الطريقnour eltoureny في بداية الطريقnour eltoureny في بداية الطريقnour eltoureny في بداية الطريقnour eltoureny في بداية الطريقnour eltoureny في بداية الطريقnour eltoureny في بداية الطريقnour eltoureny في بداية الطريق nour eltoureny غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة onlyone1 مشاهدة المشاركة
أستاذ : عاطف الشاذلى .. كلامك هو ما أقصده تمام .. أنا عارف يعنى ايه قتل ويوم ما أمسك مسدس هضرب طلقتين فى الهوا وممكن يكون الوضع متطور شوية والموضوع فيه بلطجية معاهم أسلحة ساعتها هضرب فى الرجل مثلا ! لتعجيز البلطجى ده مش للقتل .. لأنى مش ناوى أضيع مستقبلى طبعا

أستاذ : nour eltoureny لا أرى أية إهانة إطلاقا لأنى مكنتش أعرف إنه مينفعش الواحد يشيل مسدس بدون ترخيص بدليل سؤالى وبتأسف لو إتفهمت غلط

طيب ياترى ممكن أستعمل فى الحماية مسدس صيد ؟ أنا كنت قريت مرة هنا فى المنتدى إن فى مسدسات صيد زى بنادق الصيد كده .. وهل المسدس ده هيكون كافى للحماية ( لغرض التعجيز فقط فى حالة مواجهة بلطجية ) ؟
اهو اخنا باه كدة نتكلم يا باشا
مسدس الرش اضعف من البندقية للاسف وسعرة غالي ومش عملي بس ممكن معاك يوفي بالغرض وبعدين ملوش صوت عالي زي مسدس الصوت والي يفيدك الاستاذ ابو مسلم انما لو ممكن تستخدم مسدس صوت واقعي بهدف الترويع فقط واحداث ضجة عالية للترويع ولفت انتباة الدورية او مركز الشرطة معاك البروني 92 و الفيرات ماجنوم والايكول سبيشيال 99 حجمة صغير ومناسب جدا وخدلك لفة في عروض المنتدي التجار كلها هنا ناس ثقة واسعارهم غير السوق برة وعندهم شحن للمحافظات وياريت تمشي في حوار التراخيص باه وكدة ونشوفلك حتة حي محترمة كدة

غير مقروء 15-07-08, 04:35 PM   #8
onlyone1
صياد جديد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nour eltoureny مشاهدة المشاركة
اهو اخنا باه كدة نتكلم يا باشا
مسدس الرش اضعف من البندقية للاسف وسعرة غالي ومش عملي بس ممكن معاك يوفي بالغرض وبعدين ملوش صوت عالي زي مسدس الصوت والي يفيدك الاستاذ ابو مسلم انما لو ممكن تستخدم مسدس صوت واقعي بهدف الترويع فقط واحداث ضجة عالية للترويع ولفت انتباة الدورية او مركز الشرطة معاك البروني 92 و الفيرات ماجنوم والايكول سبيشيال 99 حجمة صغير ومناسب جدا وخدلك لفة في عروض المنتدي التجار كلها هنا ناس ثقة واسعارهم غير السوق برة وعندهم شحن للمحافظات وياريت تمشي في حوار التراخيص باه وكدة ونشوفلك حتة حي محترمة كدة
الف شكر لحضرتك
طيب المسدس الرش هيعجز البلطجى اللى قدامى ؟ لو ضرته فى رجله مثلا هتعجزه وللا هتكون تعويره وخلاص ويكمل هو شغله عليا
وبخصوص التراخيص أنا قريت إن لازم يكون عندى مرزعة وحجات مقدرش أعملها خالص .. مفيش أى ثغرة كده الواحد يقدر يعمل بيها ترخيص بطريقة معقولة شوية غير المزرعة والكلام اللى عايز واحد مليونير دى

غير مقروء 15-07-08, 05:43 PM   #9
nour eltoureny
مشرف سوق المنتدى

اقتباس:
الف شكر لحضرتك
طيب المسدس الرش هيعجز البلطجى اللى قدامى ؟ لو ضرته فى رجله مثلا هتعجزه وللا هتكون تعويره وخلاص ويكمل هو شغله عليا
وبخصوص التراخيص أنا قريت إن لازم يكون عندى مرزعة وحجات مقدرش أعملها خالص .. مفيش أى ثغرة كده الواحد يقدر يعمل بيها ترخيص بطريقة معقولة شوية غير المزرعة والكلام اللى عايز واحد مليونير دى
لا هو للاسف لا لازم مثلا شركة او محل كبير او مزرعة ليها مقاسات معينة وشغلانة بس مسدس الرش دة يعني يدوب تعجيز بسيط وقلم

غير مقروء 15-07-08, 06:10 PM   #10
عاطف الشاذلى
مشرف قسم الاسلحه

اوسمتي

عاطف الشاذلى في بداية الطريقعاطف الشاذلى في بداية الطريقعاطف الشاذلى في بداية الطريقعاطف الشاذلى في بداية الطريقعاطف الشاذلى في بداية الطريق عاطف الشاذلى غير متواجد حالياً

اقتباس:
الف شكر لحضرتك
بص يا باشا مسدس الرش ممكن تضرب بيه يمامة و تطير عادى ما بالك بانسان
الرش مش هيعجزه ولا حاجة ومش هيكمل شغل عليك وبس لأ ده هيتضايق اكتر لانك عملتله تعويرة صغنونة بس بتوجع شوية
من الاخر الترخيص صعب مش سهل وخصوصا اليومين دول
ومن الاخر برده انت يلزمك مسدس صوت
حاجة تفى بالغرض زي الحى بالظبط ومش مخالف للقانون ورخيص هو ده اللى ينفع معاك ولو عايز مسدس صوت معمر ممكن نساعدك فى ده
اكتب رقمك و هنضيفك لمجموعة الواتس اب واى حاجة هنساعدك فيها

التوقيع: اللهم احفظ مصر وجيشها وارحم شهدائها الابرار

إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم