الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > الموضوعات العامه

الموضوعات العامه الموضوعات الغير متعلقه بالصيد.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 13-01-24, 01:57 PM   #1
tarik el
صياد قديم

tarik el من كبار اسرة المنتدىtarik el من كبار اسرة المنتدىtarik el من كبار اسرة المنتدىtarik el من كبار اسرة المنتدىtarik el من كبار اسرة المنتدىtarik el من كبار اسرة المنتدىtarik el من كبار اسرة المنتدىtarik el من كبار اسرة المنتدىtarik el من كبار اسرة المنتدىtarik el من كبار اسرة المنتدىtarik el من كبار اسرة المنتدى
افتراضي بئر مسعود

الفيديو دة لرجالة اسكندرية واهداء للقبطان المصرى وهشام باشا سمير

غير مقروء 13-01-24, 02:24 PM   #2
Angel
عضو مميز

الصورة الرمزية Angel

المدينه: Cairo
Angel عميد بالمنتدىAngel عميد بالمنتدىAngel عميد بالمنتدىAngel عميد بالمنتدىAngel عميد بالمنتدىAngel عميد بالمنتدىAngel عميد بالمنتدىAngel عميد بالمنتدىAngel عميد بالمنتدىAngel عميد بالمنتدىAngel عميد بالمنتدى
افتراضي رد: بئر مسعود

انا كنت فى اسكندرية و كنت عايز انط شفت المنظر لفين و رجعت تانى من غير كلام كتير !
Angel غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-01-24, 07:41 PM   #3
tarik el
صياد قديم

tarik el من كبار اسرة المنتدىtarik el من كبار اسرة المنتدىtarik el من كبار اسرة المنتدىtarik el من كبار اسرة المنتدىtarik el من كبار اسرة المنتدىtarik el من كبار اسرة المنتدىtarik el من كبار اسرة المنتدىtarik el من كبار اسرة المنتدىtarik el من كبار اسرة المنتدىtarik el من كبار اسرة المنتدىtarik el من كبار اسرة المنتدى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة angel مشاهدة المشاركة
انا كنت فى اسكندرية و كنت عايز انط شفت المنظر لفين و رجعت تانى من غير كلام كتير !
مشكور لمرور حضرتك والله نفس الاحساس الى حصل لى انا دائما في اسكندرية بس في شئ من المخاطرة الجميلة
غير مقروء 13-01-25, 03:26 AM   #4
moorey
صياد قديم

الصورة الرمزية moorey

moorey من اهم اعضاء المنتدىmoorey من اهم اعضاء المنتدىmoorey من اهم اعضاء المنتدىmoorey من اهم اعضاء المنتدىmoorey من اهم اعضاء المنتدىmoorey من اهم اعضاء المنتدىmoorey من اهم اعضاء المنتدىmoorey من اهم اعضاء المنتدىmoorey من اهم اعضاء المنتدىmoorey من اهم اعضاء المنتدىmoorey من اهم اعضاء المنتدى

هههههههههه شفت المكان ده قبل كده من كام سنه و انا بصيف بص طبعا اول لما اقرب منه كنت بترعب هههههههههههههه
moorey غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-01-25, 08:47 AM   #5
tarik el
صياد قديم

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moorey مشاهدة المشاركة
هههههههههه شفت المكان ده قبل كده من كام سنه و انا بصيف بص طبعا اول لما اقرب منه كنت بترعب هههههههههههههه
بس مكان روعه ياباشا ومشكور لمرورك
غير مقروء 13-01-25, 01:33 PM   #6
hogan
الاداره تحذر التعامل مع هذا العضو فى البيع والشراء

الصورة الرمزية hogan

المدينه: Philippines
hogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدى
إرسال رسالة عبر ICQ إلى hogan إرسال رسالة عبر AIM إلى hogan إرسال رسالة عبر Yahoo إلى hogan إرسال رسالة عبر Skype إلى hogan

ممكن معلومات عن المكان ده
غير مقروء 13-01-25, 01:45 PM   #7
Angel
عضو مميز

الصورة الرمزية Angel

Angel عميد بالمنتدىAngel عميد بالمنتدىAngel عميد بالمنتدىAngel عميد بالمنتدىAngel عميد بالمنتدىAngel عميد بالمنتدىAngel عميد بالمنتدىAngel عميد بالمنتدىAngel عميد بالمنتدىAngel عميد بالمنتدىAngel عميد بالمنتدى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hogan مشاهدة المشاركة
ممكن معلومات عن المكان ده

بئر فى نص الشارع على الكورنيش فية من تحت نفق يطلعك على البحر مباشرة
فية صخور كتير و مية الناس بترمى فلوس فضة و فى شباب بتنط فى البير تجيب الفلوس و تتطلع من النفق على البحر
بس عمق حوالى 5 متر !!
غير مقروء 13-01-25, 01:48 PM   #8
tarik el
صياد قديم

اقتباس:

بئر فى نص الشارع على الكورنيش فية من تحت نفق يطلعك على البحر مباشرة
فية صخور كتير و مية الناس بترمى فلوس فضة و فى شباب بتنط فى البير تجيب الفلوس و تتطلع من النفق على البحر
بس عمق حوالى 5 متر !!
مشكور على المعلمات القيمة دى بس النفق دة خطر وماهواش اى شخص ممكن يمر منة لان في ناس كتير اختفت من خلاله مشكور لمرور حضرتك
غير مقروء 13-01-25, 01:52 PM   #9
tarik el
صياد قديم

على سواحل مدينة الإسكندرية ، حيث تشير الدلائل الأثرية الأولية أنها مقبرة تعود للعصر اليوناني الروماني .وأوضح اليوم “الخميس” مدير عام إدارة الآثار الغارقة بالإسكندرية الاثرى علاء محروس أن البعثة اليونانية تعمل بالتعاون مع المجلس الأعلى للآثار ، وقام مجموعة من الخبراء الأثريين برفع المقاسات وتوصيف الموقع تمهيدا لإجراء الدراسات المقارنة للتأكد من الأدلة التاريخية التي تشير أن منطقة بئر مسعود هي مقبرة أثرية تعود لفترة وجود اليونان فى الإسكندرية.وتعد منطقة بئر مسعود من أشهر المناطق المطلة على البحر فى الإسكندرية وجرت عادة – كما يحدث فى بعض المناطق والمزارات الشهيرة فى أوروبا – أن يتوجه المصطافون إليها لإلقاء العملات المعدنية اعتقادا منهم أنها تجلب الحظ .وتشير الدراسات الأولية و أعمال الحفائر والمسح الاثرى إلى أن ” بئر مسعود ” يحتمل أن يكون مقبرة تعود للعصر اليوناني الروماني ، حيث كان اليونانيين يقيمون مقابرهم فى مناطق تقع على مقربة من البحر .
غير مقروء 13-01-25, 04:53 PM   #10
fadeel79
صياد متقدم

الصورة الرمزية fadeel79

المدينه: القاهرة - عين شمس
fadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدى

السلام عليكم ، من وجهة نظرى مررررررررررررررررررررررررررررعبة جدا انا بصيت بصة وعملت للخلف در رغم انى بعوم كويس بس العمر مش بعزئة .
قال الله تعالى فى اواخر سورة الكهف ( قُل هَل نُنَبِّئُكُم بِالأَخسَرينَ أَعمالًا ﴿103﴾ الَّذينَ ضَلَّ سَعيُهُم فِي الحَياةِ الدُّنيا وَهُم يَحسَبونَ أَنَّهُم يُحسِنونَ صُنعًا ﴿104﴾ أُولـئِكَ الَّذينَ كَفَروا بِآياتِ رَبِّهِم وَلِقائِهِ فَحَبِطَت أَعمالُهُم فَلا نُقيمُ لَهُم يَومَ القِيامَةِ وَزنًا ) صدق الله العظيم

محمد مصطفى ( فضيل )
fadeel79 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-01-25, 05:03 PM   #11
Angel
عضو مميز

الصورة الرمزية Angel

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fadeel79 مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ، من وجهة نظرى مررررررررررررررررررررررررررررعبة جدا انا بصيت بصة وعملت للخلف در رغم انى بعوم كويس بس العمر مش بعزئة .
طب فى العربية و قولت ماشى !!
انما فى دى كماااااااااااااااان !!!!!!
دانتا متعمد تقلدنى بقة مش صدفة هههههههههههههههههههههههههه
غير مقروء 13-01-26, 04:28 AM   #12
hogan
الاداره تحذر التعامل مع هذا العضو فى البيع والشراء

الصورة الرمزية hogan

المدينه: Philippines
hogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدىhogan عميد بالمنتدى
إرسال رسالة عبر ICQ إلى hogan إرسال رسالة عبر AIM إلى hogan إرسال رسالة عبر Yahoo إلى hogan إرسال رسالة عبر Skype إلى hogan

شكرا على المعلومات ده ياغالى
غير مقروء 13-01-26, 10:57 AM   #13
fadeel79
صياد متقدم

الصورة الرمزية fadeel79

المدينه: القاهرة - عين شمس
fadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدى

اقتباس:
طب فى العربية و قولت ماشى !!
انما فى دى كماااااااااااااااان !!!!!!
دانتا متعمد تقلدنى بقة مش صدفة هههههههههههههههههههههههههه

السلام عليكم ، حبيب قلبى انا ليا الشرف بس ده مش تقليد ده نص الجدعنه وانت فاهم طبعا
قال الله تعالى فى اواخر سورة الكهف ( قُل هَل نُنَبِّئُكُم بِالأَخسَرينَ أَعمالًا ﴿103﴾ الَّذينَ ضَلَّ سَعيُهُم فِي الحَياةِ الدُّنيا وَهُم يَحسَبونَ أَنَّهُم يُحسِنونَ صُنعًا ﴿104﴾ أُولـئِكَ الَّذينَ كَفَروا بِآياتِ رَبِّهِم وَلِقائِهِ فَحَبِطَت أَعمالُهُم فَلا نُقيمُ لَهُم يَومَ القِيامَةِ وَزنًا ) صدق الله العظيم

محمد مصطفى ( فضيل )
fadeel79 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-01-26, 11:12 AM   #14
القبطان المصرى 77
صيــــــــاد محتـــــــــرف

اوسمتي

المدينه: الاسكندريه
القبطان المصرى 77 عميد بالمنتدىالقبطان المصرى 77 عميد بالمنتدىالقبطان المصرى 77 عميد بالمنتدىالقبطان المصرى 77 عميد بالمنتدىالقبطان المصرى 77 عميد بالمنتدىالقبطان المصرى 77 عميد بالمنتدىالقبطان المصرى 77 عميد بالمنتدىالقبطان المصرى 77 عميد بالمنتدىالقبطان المصرى 77 عميد بالمنتدىالقبطان المصرى 77 عميد بالمنتدىالقبطان المصرى 77 عميد بالمنتدى

تسلم ايدك ياطارق باشا
وعلى فكره برغم انى اسكندرانى ورحت كتير عند بير مسعود لكن عمرى مانزلت فيه
الظروف دايما كانت مش بتسمح

القبطان المصرى 77 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

sponsor links

إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم