الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > سوق المنتدى
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 10-08-11, 10:43 AM   #1
mimic
صياد متفاعل

الصورة الرمزية mimic

المدينه: مدينة الشروق
mimic مستواه غير معروفmimic مستواه غير معروف
افتراضي هل هناك فعلا ديانا 52 جديدة بالكرتونة ... واعرف ازاي اذا ما كنتش مستعملة قبل كده

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ....

إخواني الاعزاء هل هناك فعلا ديانا 52 جديدة بالكرتونة west germany... واعرف ازاي اذا ما كنتش مستعملة قبل كده طيب وتعملها كام ... ان معايا بام 21 وبفكر اجيب الديانا كمان بإذن الله .. بس انا بخاف من المستعمل مش عارف ليه ده عموما يعني في كل سلعة ... فأنا بسأل السؤال ده لأني عارف ان آخر انتاج للديانا كان سنة 1990 يعني من 20سنة فمين بقا ده اللي معاه بندقية جديدة بكرتونتها متفتحتش ؟؟؟ ده بقااا اللي محيرني يعني اكيد محدش هيفضل سايب عندو بندقية بقالها 18 أو 20 سنة ومعملش بيها حاجة ؟؟؟

ولو حد عندو يقول بكام وربنا يكرمني واجيب وحده
ستبكى يوما على فرط سذاجتك.
mimic غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 10-08-11, 01:01 PM   #2
mimic
صياد متفاعل

الصورة الرمزية mimic

افتراضي رد: هل هناك فعلا ديانا 52 جديدة بالكرتونة ... واعرف ازاي اذا ما كنتش مستعملة قبل كده

ايه يا رجالة معقولة 15 مشاهدة ومحدش رد .... زعلتوني يا جماعة
غير مقروء 10-08-11, 02:39 PM   #3
sovit
صياد متفاعل

الصورة الرمزية sovit

المدينه: october City
sovit مستواه غير معروفsovit مستواه غير معروف
افتراضي رد: هل هناك فعلا ديانا 52 جديدة بالكرتونة ... واعرف ازاي اذا ما كنتش مستعملة قبل كده

ديانا 2008 موديل حديث مع زنادها المطور
للاستعلام والمعينه
الاتصال برقم
0125728380
السعر
4750
sovit غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 10-08-11, 02:47 PM   #4
momo44
صياد قديم

الصورة الرمزية momo44

momo44 لديه مشاركات جيدهmomo44 لديه مشاركات جيدهmomo44 لديه مشاركات جيدهmomo44 لديه مشاركات جيدهmomo44 لديه مشاركات جيدهmomo44 لديه مشاركات جيدهmomo44 لديه مشاركات جيدهmomo44 لديه مشاركات جيدهmomo44 لديه مشاركات جيدهmomo44 لديه مشاركات جيدهmomo44 لديه مشاركات جيده

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sovit مشاهدة المشاركة
ديانا 2008 موديل حديث مع زنادها المطور
للاستعلام والمعينه
الاتصال برقم
0125728380
السعر
4750
يا باشا محمد بيقول الديانا52 الاصدار القديم الالمانى الغربى وده اخره سنة 90 على ما اعتقد

الصيد رياضة الملوك
momo44 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 10-08-11, 02:45 PM   #5
momo44
صياد قديم

الصورة الرمزية momo44

momo44 لديه مشاركات جيدهmomo44 لديه مشاركات جيدهmomo44 لديه مشاركات جيدهmomo44 لديه مشاركات جيدهmomo44 لديه مشاركات جيدهmomo44 لديه مشاركات جيدهmomo44 لديه مشاركات جيدهmomo44 لديه مشاركات جيدهmomo44 لديه مشاركات جيدهmomo44 لديه مشاركات جيدهmomo44 لديه مشاركات جيده

حبيــــــــــــــــــــــــــب هارتى

الصيد رياضة الملوك
غير مقروء 10-08-11, 03:02 PM   #6
Abdelrahman Anwar
صياد متفاعل

الصورة الرمزية Abdelrahman Anwar

المدينه: cairo
Abdelrahman Anwar مستواه غير معروف

ااااااااه انت بتقول ب 4750 الأصدار القديم الألمانى ....؟
غير مقروء 10-08-11, 05:28 PM   #7
saied
صياد جديد

saied مستواه غير معروف

ممكن تلاقى ديانا من عشرين سنة بالكرتونة ولم تستعمل ولكن تأكد انك سوف تفكها قبل ان تطلق علبة رش كاملة ليه اقولك ليه .
اشتريت بندقية جامو ماجنوم وعلى ماعرفته انها ليست موجودة هنا كانت مركونة فى الكارتونة من سته سنوات من تاريخ الشراء اتى بها احد الاشخاص من السعودية لابنه حتى يكبر ولم تستخدم ستة سنوات ووجدت معها علبة رش بالبرشام جامو والمهم انى اشتريتها واول طلعة فوجئت بقلة سرعة الرش شيئا فشىء حتى ولصلت لانها لم تخرج من الماسورة فقمت بفك البندقية ووجدت جلدة الكباس ممزقة تماما لانها نشفت فى فترة عدم استخدام البندقية وانكسرت شيئا فشىء مع اول استخدام وثانيا السوستة ارتخت واصبحت مرنة جدا وقمت بتغيرها المهم ان تخزين السلاح لفترات طويلة لدى شخص غير محترف يسبب مشاكل لاجزاءه مع مرور الوقت عكس تخزين المحترفين والتجار وشكرا ............................... تقبل مرورى
saied غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 10-08-12, 01:29 AM   #8
خط الصعيد
صياد نشيط

خط الصعيد مستواه غير معروف

وبعدين لم خط لانتاج بيوقف لموديل معين مش معنى كدة ان كل الانتاج السابق استهلك بالعكس بيكون فية كتير فى المخازن انا بندقيتى اتوقف انتاجها سنة 1986 و بسم الله ماشاء الله جديدة و برضو كارتونتها معاها
سيفنا فيه قولنا *** حسبنا الله والنبى
خط الصعيد غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 10-08-12, 01:59 AM   #9
Youssef
صياد متفاعل

الصورة الرمزية Youssef

المدينه: القاهرة
Youssef مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر Skype إلى Youssef

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mimic مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ....

إخواني الاعزاء هل هناك فعلا ديانا 52 جديدة بالكرتونة west germany... واعرف ازاي اذا ما كنتش مستعملة قبل كده طيب وتعملها كام ... ان معايا بام 21 وبفكر اجيب الديانا كمان بإذن الله .. بس انا بخاف من المستعمل مش عارف ليه ده عموما يعني في كل سلعة ... فأنا بسأل السؤال ده لأني عارف ان آخر انتاج للديانا كان سنة 1990 يعني من 20سنة فمين بقا ده اللي معاه بندقية جديدة بكرتونتها متفتحتش ؟؟؟ ده بقااا اللي محيرني يعني اكيد محدش هيفضل سايب عندو بندقية بقالها 18 أو 20 سنة ومعملش بيها حاجة ؟؟؟

ولو حد عندو يقول بكام وربنا يكرمني واجيب وحده
طبعاً فى ناس بيبقى عندهم اصدارات قديمة حتى الأن ولم تستعمل ده حتى من حوالى 6 أو 7 أشهر كان فى اعلان فى المنتدى بالصور لبنادق 52 اصدار قديم جديدة ولم تستعمل وبكراتينها واللى كانوا عنده المهندس / طلعت بخيت وما ادراك ما هى بنادق المهندس طلعت.
أما بالنسبه لحالة البندقية المنتجة من 20 سنه فأعتقد أنه مع توافر شروط التخزين الصحيحة لن توجد بها أى مشاكل ان شاء الله. واللى هيعرف طبعاً فى النقطة ديه كويس وعن تجربه الأستاذ جلال خليفه والأستاذ اسامة فتحى وطبعاً المهندس طلعت.
Youssef غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 10-08-12, 03:16 AM   #10
momo44
صياد قديم

الصورة الرمزية momo44

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة youssef مشاهدة المشاركة
طبعاً فى ناس بيبقى عندهم اصدارات قديمة حتى الأن ولم تستعمل ده حتى من حوالى 6 أو 7 أشهر كان فى اعلان فى المنتدى بالصور لبنادق 52 اصدار قديم جديدة ولم تستعمل وبكراتينها واللى كانوا عنده المهندس / طلعت بخيت وما ادراك ما هى بنادق المهندس طلعت.
أما بالنسبه لحالة البندقية المنتجة من 20 سنه فأعتقد أنه مع توافر شروط التخزين الصحيحة لن توجد بها أى مشاكل ان شاء الله. واللى هيعرف طبعاً فى النقطة ديه كويس وعن تجربه الأستاذ جلال خليفه والأستاذ اسامة فتحى وطبعاً المهندس طلعت.
منتظرين التوضيح من خبراء المنتدى
الأستاذ جلال خليفه والأستاذ اسامة فتحى والمهندس طلعت

الصيد رياضة الملوك
غير مقروء 10-08-28, 05:13 PM   #11
marco8520
صياد متفاعل

marco8520 غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معه

نعم توجد بندقية ديانا 52 wast germany بالكرتونة 0183166186
marco8520 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 10-08-12, 08:47 AM   #12
town sniper 1
صياد نشيط

الصورة الرمزية town sniper 1

المدينه: القاهرة مدينة نصر
town sniper 1 مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى town sniper 1 إرسال رسالة عبر Skype إلى town sniper 1

اخواني الاعزاء
اولا هل هناك بنادق 52 جديدة لم تستعمل حتي هذا الوقت ؟ الاجابة نعم والتجار كانوا مخزنينها
لان عندهم كميات كبيرة منهم احد التجار اللي مش هاقدر اقول اسمه اغرق السوق في الفترة اللي فاتت ببنادق 52 شىء عجيب في الحالة البنادق متخزنه بشكل راقي وللعلم البنادق ديه كانت اصدار شهر 4 انتاج 1989
انا مش ها كلمكم علي حالة البندقية انا ها كلمكم علي حالة الكرتونة لان الكرتونة من كتر ما هي جديدة تحس انها مكوية معني كدة ان الراجل ده كان قاصد انه يخزن الفترة ديه كلها لان الحالة كانت رائعة حتي الكرتونة كانت انضف من كراتين البنادق اللي لسة منتجة السنة ديه والسنه اللي فاتت

ثانيا : ازاي اعرف ان البندقية جديدة؟

الديانا ال52 فيها شىء جميل يخلي التاجر ميقدرش يضحك عليك وهو:
ان البندقية لو اتعمرت ولو لمرة واحدةبيبان علي الجزء الفضي من البستم
بعلي شكل خطوط طولية بس عشان مخكم ميرحش لبعيدالخطوط ديه مش تجريح لا ديه خطوط بيعرفها اي مستخدم للديانا

ثالثا : بالنسبة لحالة البندقية المخزنة:
الموضوع ده بيرجع لكيفية التخزين اذا كان اللي بيخزن بيخزن في اجواء جيدة وفي ظروف كويسة البنادق ما بيحصلش فيها حاجة لا الجلدة بتنشف ولا حاجةصحيح ممكن السوستة تتضعف شوية نظرا لطول فترة انضغاطها في البندقية لكن انا ليه وجهة نظر في الموضوع ده:
الجلدة والسوستة عناصر مستهلكة ما يعيبوش البندقية
يعني ماتزعلش لو جبت بندقية جديدة وغيرت لها لاسوستة والجلدة ده ما يعبش البندقية
والحقيقة ان طول فترة التخزين في ظروف جيدة ما بيأثرش علي البنادق والصراحة انا استعملت تلات بنادق دياناي متخزنين من 89 واتفتحم 2010 وكانوا زي الفل(الي هي بتاعتي وبتاعت استاذ جلال واستاذ محمد لبيب )

عارفين الخوف ثم الخوف من ايييييييه:
الخوف من صدأ السلاح بسبب تخزينه فترات طويلة لكن الديانا خامتها معالجة ضد الصدأ
انا عن نفسي ما بشتريش اي سلاح مخزن فترة طويلة في اماكن ساحلية زي اسكندرية وبرج العرب وغيرها من البلدان اللي انا عارف انها مدن مرتفعة فيها نسبة الرطوبة بشكل كبير لان الرطوبة تأثيرها شديد
وخدوا بالكم ان فيه مجموعة من اسلحة اسباني فضلت من فترة كبيرة علي رصيف الميناء كتيييير لدرجة ان الاسلحة صدأت في الكراتين........؟؟؟؟؟؟؟

رابعا بالنسبة لجلدة الديانا (جلدة البستم الكبيرة )
هي جلدة راقية جدا ويتتحمل وصعب انك تلاقيها جوه البندقية متفتفته
وعمرها بالتقريب كدةكل سوستين او تلاتة تغير مرة جلبة(ده طبعا حسب استخدامك وصيانتك للبندقية وتنضيفك ليهاوالتشحيم)
بينما الاسباني ممكن السوستة تستهلك جلبتين او جلبة واحد ة
(طبعا الكلام اللي بقوله ده مش قواعد لان الموضوع فيه ظروف كتير..... بس زي ما تقوله كدة بالتقريب)
لازم تعرفه ان جلدة الديانا مصنوعة من مادة طرية فلذلك بتستحمل وصعب انها تتفتفت الا لو اتحمصت من كتر الضرب
وده بيحصل بعد فترة كبيرة جدا
اما الجلب الاسباني فخامتها فيبر ناشف ممكن تتكسر او تشق او تتفتفت
الحق يقال ارقي جلدة اسباني هي الجلدة بتاعت الجامو (الجلدة البرتقاني) وهي اطول عمرا شوية من بتاعت النوريكالكن النوريكا معامل انزلاقها اكبر لكن عمرها اقل عشان كدة خلوا بالكم من الضرب علي الفاضي

وتقبلو مروري

اسامة فتحي
0105111840
town sniper 1 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 10-08-12, 01:25 PM   #13
momo44
صياد قديم

الصورة الرمزية momo44

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة town sniper 1 مشاهدة المشاركة
اخواني الاعزاء
اولا هل هناك بنادق 52 جديدة لم تستعمل حتي هذا الوقت ؟ الاجابة نعم والتجار كانوا مخزنينها
لان عندهم كميات كبيرة منهم احد التجار اللي مش هاقدر اقول اسمه اغرق السوق في الفترة اللي فاتت ببنادق 52 شىء عجيب في الحالة البنادق متخزنه بشكل راقي وللعلم البنادق ديه كانت اصدار شهر 4 انتاج 1989
انا مش ها كلمكم علي حالة البندقية انا ها كلمكم علي حالة الكرتونة لان الكرتونة من كتر ما هي جديدة تحس انها مكوية معني كدة ان الراجل ده كان قاصد انه يخزن الفترة ديه كلها لان الحالة كانت رائعة حتي الكرتونة كانت انضف من كراتين البنادق اللي لسة منتجة السنة ديه والسنه اللي فاتت

ثانيا : ازاي اعرف ان البندقية جديدة؟

الديانا ال52 فيها شىء جميل يخلي التاجر ميقدرش يضحك عليك وهو:
ان البندقية لو اتعمرت ولو لمرة واحدةبيبان علي الجزء الفضي من البستم
بعلي شكل خطوط طولية بس عشان مخكم ميرحش لبعيدالخطوط ديه مش تجريح لا ديه خطوط بيعرفها اي مستخدم للديانا

ثالثا : بالنسبة لحالة البندقية المخزنة:
الموضوع ده بيرجع لكيفية التخزين اذا كان اللي بيخزن بيخزن في اجواء جيدة وفي ظروف كويسة البنادق ما بيحصلش فيها حاجة لا الجلدة بتنشف ولا حاجةصحيح ممكن السوستة تتضعف شوية نظرا لطول فترة انضغاطها في البندقية لكن انا ليه وجهة نظر في الموضوع ده:
الجلدة والسوستة عناصر مستهلكة ما يعيبوش البندقية
يعني ماتزعلش لو جبت بندقية جديدة وغيرت لها لاسوستة والجلدة ده ما يعبش البندقية
والحقيقة ان طول فترة التخزين في ظروف جيدة ما بيأثرش علي البنادق والصراحة انا استعملت تلات بنادق دياناي متخزنين من 89 واتفتحم 2010 وكانوا زي الفل(الي هي بتاعتي وبتاعت استاذ جلال واستاذ محمد لبيب )

عارفين الخوف ثم الخوف من ايييييييه:
الخوف من صدأ السلاح بسبب تخزينه فترات طويلة لكن الديانا خامتها معالجة ضد الصدأ
انا عن نفسي ما بشتريش اي سلاح مخزن فترة طويلة في اماكن ساحلية زي اسكندرية وبرج العرب وغيرها من البلدان اللي انا عارف انها مدن مرتفعة فيها نسبة الرطوبة بشكل كبير لان الرطوبة تأثيرها شديد
وخدوا بالكم ان فيه مجموعة من اسلحة اسباني فضلت من فترة كبيرة علي رصيف الميناء كتيييير لدرجة ان الاسلحة صدأت في الكراتين........؟؟؟؟؟؟؟

رابعا بالنسبة لجلدة الديانا (جلدة البستم الكبيرة )
هي جلدة راقية جدا ويتتحمل وصعب انك تلاقيها جوه البندقية متفتفته
وعمرها بالتقريب كدةكل سوستين او تلاتة تغير مرة جلبة(ده طبعا حسب استخدامك وصيانتك للبندقية وتنضيفك ليهاوالتشحيم)
بينما الاسباني ممكن السوستة تستهلك جلبتين او جلبة واحد ة
(طبعا الكلام اللي بقوله ده مش قواعد لان الموضوع فيه ظروف كتير..... بس زي ما تقوله كدة بالتقريب)
لازم تعرفه ان جلدة الديانا مصنوعة من مادة طرية فلذلك بتستحمل وصعب انها تتفتفت الا لو اتحمصت من كتر الضرب
وده بيحصل بعد فترة كبيرة جدا
اما الجلب الاسباني فخامتها فيبر ناشف ممكن تتكسر او تشق او تتفتفت
الحق يقال ارقي جلدة اسباني هي الجلدة بتاعت الجامو (الجلدة البرتقاني) وهي اطول عمرا شوية من بتاعت النوريكالكن النوريكا معامل انزلاقها اكبر لكن عمرها اقل عشان كدة خلوا بالكم من الضرب علي الفاضي

وتقبلو مروري
مفيش كلام اقدر اقوله يوضح اعجابى الشديــــــــــــــــــــــــــــــد بحضرتك
فعلا أستـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــاذ
ودى صورة للجزء اللى بيبقى عليه خطوط

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mimic مشاهدة المشاركة
اخويا الكبير الأستاذ جلال خليفة ... والله واحشني وانا مقصر في الإتصال انا عارف .... انا ان شاء الله هسافر يوم السبت بإذن الله انا قايل لصحبي ان فيه ناس هنا عيزين البنادق دي برضو لو طلعت كويسة فقلتلو هوا فيه امكانية اننا ناخد البنادق دي معانا ونوريها للناس فقالي اساسا احنا ممكن نخد البنادق دي ومندلوش فلوسها هههههههههههههههههه قال يعني العشم قتلو قوي في الراجل صحبو ... فأنا بالمشيئة هجبهم هنا وهكلم حضرتك تبصلي عليهم ويكون مع حضرتك استاذ اسامة انتم الإثنين اللي هتقررو يا نشتري يا لأ ولو توكلنا على الله وقولتو كويسة انا هاخد اتنين واحدة ليا ووحده لمحمود اللي معانا في المنتدى وهسيب لحضرتك اتنين ولو مش كويسين يبقا خلاص ادينا عرفنا ومش خسرانين شيئ غير بنزين العربية ههههههههههههههههههههههههه

ولا اقولك حرام مهو الراجل برضو هيفطرنا بلا بنزيزن بلا جاز ههههههههههههههههههههه
يا راجل ده انا قولت انك نسيتنى خلاض
ههههههههههه

الصيد رياضة الملوك
غير مقروء 10-08-12, 09:27 AM   #14
mohamed shawkat
صياد متفاعل

mohamed shawkat مستواه غير معروفmohamed shawkat مستواه غير معروفmohamed shawkat مستواه غير معروف

كلامك وافي يا استاذ اسامة ومشكور على الرد
mohamed shawkat غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 10-08-12, 09:38 AM   #15
galal khalifa
صياد قديم

الصورة الرمزية galal khalifa

galal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدى
إرسال رسالة عبر MSN إلى galal khalifa إرسال رسالة عبر Skype إلى galal khalifa

معلش انا اول يوم رمضان بكون فاصل ومش دريان الدنيا بس الوحش اسامة فتحي علق بكل كلمة كان من الممكن اني اقولها في بنادق ديانا 52 بالكرتونة حتي الان وانا واسامة ومحمد لبيب اشترينا بالكرتونة ولم تستعمل نهائيا لان اذا استعملت ولو لمرة واحدو ها يبان علي الجزء الظاهر من البستم ولونة فضي . بس انا عايز اسأل محمد صلاح لية السؤال ؟؟؟؟؟
غير مقروء 10-08-12, 10:12 AM   #16
mimic
صياد متفاعل

الصورة الرمزية mimic

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ...

اخواني الاعزاء شكرا للإفادة واخص بالشكر الأستاذ اسامة ..ز الراجل كريم الأخلاق ....

ثانيا : استاذنا الكبير اوي الأستاذ جلال خليفة وكل الناس اللي شاركو معانا في الموضوع كل سنة وانتو طيبين واكيد كلنا اول يوم بنكون مش شيفين قدامنا وخصوصا ان شهر رمضان الكريم جه في وقت الجو فيه بيسلخ الجلد هههههههههههههههههه...

انا يا استاذ جلال بسأل لأني ربنا أكرمني بمبلغ فعايز اجيب الديانا مع اني معايا البام وهيا لسه بشوكها زي ما حضرتك عارف بس كل الناس وحضرتك بالأخص شكرتلي في الديانا دي وقلتلي لما تضرب بيها مش هتحب تضرب بحاجة تانية واحنا متوعدين اننا بناخد كلامك ثقة عمياني ... وطبعا مع شوفتي لكل الناس اللي قابلتهم من المنتدى وعلى رأسهم استاذ اسامة وهما معاهم الديانا بصراحة الموضوع شعشع في راسي وقلت يا واد ما زيادة الخير خيرين ههههههههههه... وانا ليا واحد صحبي يعرف واحد بيقول عندو 4 بنادق ديانا 52 الألماني انتاج سنة 90 ... وطبعا انت عارف اخوك الصغير لا يفقه شيئ لا في انتاج ولا في شكل الديانا من اساسو بس قالي سعر كويس قالي ان الواحدة هوا عايز يبيعها على 5000 وممكن ننزلها معاه لي 4500 او 4600 مش هيدق معانا يعني على السعر لأنو اساسا مش عايز يبعم عايز يتخلص منهم وهقول لحضرتك السبب لاحقا ... فأنا استغربت لأن انا قريت موضوع هنا ان اسعار الديانا بي 5500 او 6000 او حتى 6500 فأنا مستغرب من السعر بصراحة ... وده اللي خلاني اشك ده اولا .... وثانيا انا قلت لنفسي انا هسافر انا وصحبي للراجل ده في عز الحر والدنيا صيام فخايف ادب المشوار وتطلع الحاجة مستعملة .... فعلشان كده كنت بسأل ... صحبي بيقولي ان الراجل ده اساسا كان بيصطاد زمان وكان عندو كم من الأسلحة محترمة ... بس مبقاش يصطاد لأنو عندو ابنو كان في ثنوي ومات بسبب طلقة رش جت في راسو من قريب ... فتعقد من البنادق والصيد ... يعني صحبي لما مره سافر عندو شاف الحاجات دي فأقنعو انو يبيعها ويعمل صدقة جارية لأبنو احسن بفلوسها ....

المهم يعني انا كنت خايف ان الحاجة تطلع مستعملة واعرفها ازاي ؟؟؟ وطبعا الأستاذ عبقري وتسمحولي ألقبو باللقب ده الأستاذ اسامة ظبط المواضيع وفهمنا وان شاء الله هنسافر يوم السبت للمنصورة.. نفطر هناك ان شاء الله ونشوف الحاجة .... بس ادعولنا كده يا رجالة وربنا يكرمنا ان شاء الله
غير مقروء 10-08-12, 10:16 AM   #17
galal khalifa
صياد قديم

الصورة الرمزية galal khalifa

galal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدى
إرسال رسالة عبر MSN إلى galal khalifa إرسال رسالة عبر Skype إلى galal khalifa

شوف يا محمد انا شاري البندقية بتاعتي ب 5000 جنية ولو كان طلب اكتر كنت اشتريتها بردة الديانا 52 كنز كلما قدم زاد سعرها ولو واحنا لسة شاريين بندقية ديانا 48 /52 بالعافية ب 5750 وانتاج 1990 يعني السعر الي انا بتقولة هايل جدا وانا شخصيا عندي استعداد اني اشتري واحدة ليا كمان اتكل علي الله واشتريها بالسعر دا حالا
غير مقروء 10-08-12, 10:24 AM   #18
mimic
صياد متفاعل

الصورة الرمزية mimic

اخويا الكبير الأستاذ جلال خليفة ... والله واحشني وانا مقصر في الإتصال انا عارف .... انا ان شاء الله هسافر يوم السبت بإذن الله انا قايل لصحبي ان فيه ناس هنا عيزين البنادق دي برضو لو طلعت كويسة فقلتلو هوا فيه امكانية اننا ناخد البنادق دي معانا ونوريها للناس فقالي اساسا احنا ممكن نخد البنادق دي ومندلوش فلوسها هههههههههههههههههه قال يعني العشم قتلو قوي في الراجل صحبو ... فأنا بالمشيئة هجبهم هنا وهكلم حضرتك تبصلي عليهم ويكون مع حضرتك استاذ اسامة انتم الإثنين اللي هتقررو يا نشتري يا لأ ولو توكلنا على الله وقولتو كويسة انا هاخد اتنين واحدة ليا ووحده لمحمود اللي معانا في المنتدى وهسيب لحضرتك اتنين ولو مش كويسين يبقا خلاص ادينا عرفنا ومش خسرانين شيئ غير بنزين العربية ههههههههههههههههههههههههه

ولا اقولك حرام مهو الراجل برضو هيفطرنا بلا بنزيزن بلا جاز ههههههههههههههههههههه
غير مقروء 10-08-13, 10:07 AM   #19
town sniper 1
صياد نشيط

الصورة الرمزية town sniper 1

المدينه: القاهرة مدينة نصر
town sniper 1 مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى town sniper 1 إرسال رسالة عبر Skype إلى town sniper 1

شكرا يا محمود باشا علي الكلام الحلو ده
والصورة تمام
اتمني من الاخوة الاعضاء يدققوا فيها ويشوفو ازاي العلامات موجودة علي الجزء الفضي ووكمان لما هاتتعمر هتلاقي فيه علامات في سنون الامان

اسامة فتحي
0105111840
town sniper 1 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 10-08-15, 03:58 PM   #20
unicorn
صياد متفاعل

unicorn مستواه غير معروف

الأستاذ mimic انا عاوز الديانا 52 الرابعة لو سمحت وفلوسها جاهزة 4500 زي ما حضرتك قلت ان الراجل بتاع المنصورة هيديهالكم
ياريت تبعت لي على الخاص رقمك وانا اكلمك واديك الفلوس النهاردة وبالمرة نتعرف على الصيادين الجامدين بتوع المنتدى
unicorn غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 10-08-16, 01:21 AM   #21
وليد الشيمى
صياد نشيط

وليد الشيمى مستواه غير معروف

السلام عليكم استاذmimimc يا ترى وفقت فى موضوع البنادق الديانا 52.... ياريت يكون ليا نصيب فى واحدة منهم.. وجزاك الله خيراً
وليد الشيمى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 10-08-16, 01:30 AM   #22
mimic
صياد متفاعل

الصورة الرمزية mimic

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ...

اخواني الاعزاء والله انا اصبت بحالة احباط جامدة جدا جدا لأن صاحبي هوا اللي سافر وانا بصراحة ما سفرتش هوا كان كدا كدا مسافر .... المهم رجع وقالي الحاجة مش هتعجبك وقلتلو ليه قالي واحده عايز يتغيرلها الدبشك والتانية بيحلفلي انو بيشوف الرشة وهيا خارجة من البندقية ... بصراحة انا مفهمش بس بيتهيألي والناس هنا يفيدونا انها ممكن يتغيرلها سوسته او جلبة ... المهم انا قلت انا عايز حاجة جديدة واتقالي كده لأني بدام هدفع فلوس يبقا من حقي آخد حاجة نضيفة ... المهم معلش يا شباب انا والله قلت هشيل الفلوس بعيد عن ايدي لغايت لما اعتر في حاجة نضيفة او جديدة.. وأكرر أسفي للأخوة الاعضاء
غير مقروء 10-08-16, 03:00 AM   #23
momo44
صياد قديم

الصورة الرمزية momo44

ليه كده بس يا عم
ده انا اعتمدت على ربنا ثم عليك
بس اكيد خير
الحمد لله

الصيد رياضة الملوك
غير مقروء 10-08-18, 02:32 PM   #24
unicorn
صياد متفاعل

unicorn مستواه غير معروف

خيرها في غيرها ان شاء الله
وربنا يرزق
unicorn غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 10-08-18, 10:37 PM   #25
mlmk66
صياد متفاعل

المدينه: مدينة نصر القاهرة
mlmk66 لديه مشاركات جيدهmlmk66 لديه مشاركات جيدهmlmk66 لديه مشاركات جيدهmlmk66 لديه مشاركات جيدهmlmk66 لديه مشاركات جيدهmlmk66 لديه مشاركات جيدهmlmk66 لديه مشاركات جيدهmlmk66 لديه مشاركات جيدهmlmk66 لديه مشاركات جيدهmlmk66 لديه مشاركات جيدهmlmk66 لديه مشاركات جيده

اعتقد ان في عضو في المنتدي عندة بندقية مستعملة استعمال خفيف وحالها ممتازة ممكن يبيعها لاكن مقدرش اقول اسمه لاني ما اخدتش رايه لازم هو الي يعرضها
غير مقروء 10-08-19, 03:03 AM   #26
momo44
صياد قديم

الصورة الرمزية momo44

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mlmk66 مشاهدة المشاركة
اعتقد ان في عضو في المنتدي عندة بندقية مستعملة استعمال خفيف وحالها ممتازة ممكن يبيعها لاكن مقدرش اقول اسمه لاني ما اخدتش رايه لازم هو الي يعرضها
طيب ما تاخد رأيه وتقولنا
وممكن يكون هوة اللى فى بالى اللى جاب بندقية جديدة
صح يا استاذ محمد

الصيد رياضة الملوك

sponsor links