الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > الموضوعات العامه
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

الموضوعات العامه الموضوعات الغير متعلقه بالصيد.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 13-11-26, 01:48 AM   #1
ابن الوطن
صياد متفاعل

ابن الوطن في بداية الطريقابن الوطن في بداية الطريقابن الوطن في بداية الطريقابن الوطن في بداية الطريقابن الوطن في بداية الطريقابن الوطن في بداية الطريقابن الوطن في بداية الطريقابن الوطن في بداية الطريقابن الوطن في بداية الطريقابن الوطن في بداية الطريقابن الوطن في بداية الطريق
افتراضي عايز اعرف رايكم فى موضوع كدة

حبايبى واصحابى عاملين اية جميعا وانشاءالله مصر هتكون بخير

والموضوع اللى انا عايز اعرف رايكم فية هو كالاتى

انا لية اختى كانت بتدرس تمريض واتخرجت سنة 2002 وبعد سنة من تخرجها جالها فرصة انها تسافر السعودية تشتغل ممرضة فى مستشفى فى مكة المهم سافرت وقعدت 3 سنين ورجعت

المهم هى بقة اتجوزت سنة 2009 ودلوقتى معاها ولد وبنت وعايزة تسافر تانى وطبعا لازم جوزها وولادها هيسافروا معاها وهى مصممة على كدة وكل لما تسال فى مكتب سفريات لدولة عربية يرفضوا ويقولولها لازم تسافرى انتى لوحدك المهم مش هطول عليكم واخيرا فية ثلاثة اربع دول وافقوا على انها تسافر ويكون معاها جوزها وولادها مش هتفرق معاهم والدول دية هى

ايران _ افغانستان _كينيا _ واخيرا السودان

فكنت عايز اعرف منكم انهى احسن واحدة فى الدول دية من حيث المرتبات والاستقرار والامن

وشكرا
ابن الوطن غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 13-11-26, 05:13 AM   #2
gamo200
صياد نشيط

المدينه: حدائق الاهرام
gamo200 في بداية الطريقgamo200 في بداية الطريقgamo200 في بداية الطريقgamo200 في بداية الطريقgamo200 في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى gamo200
افتراضي رد: عايز اعرف رايكم فى موضوع كدة

سؤال صعب وكل دولة من دول فيها مشاكل متهيالي السودان احسنهم
غير مقروء 13-11-26, 07:29 AM   #3
abo amar
صياد قديم

اوسمتي

الصورة الرمزية abo amar

المدينه: القاهرة
abo amar من اهم اعضاء المنتدىabo amar من اهم اعضاء المنتدىabo amar من اهم اعضاء المنتدىabo amar من اهم اعضاء المنتدىabo amar من اهم اعضاء المنتدىabo amar من اهم اعضاء المنتدىabo amar من اهم اعضاء المنتدىabo amar من اهم اعضاء المنتدىabo amar من اهم اعضاء المنتدىabo amar من اهم اعضاء المنتدىabo amar من اهم اعضاء المنتدى

من حيث الفلوس ونضافه البلد نفسها ومستوي البلد يهياي ان ايران افضلهم.بس المشكله في حوار الشيعه هي ممكن تبقي في حالها وملهاش علاقه بقي ولا بشيعه ولا سن. ربنا يكرمها ان شاء الله
abo amar غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-11-26, 10:18 AM   #4
TheLegnedkiller
مشرف الاقسام العامه&القسم الاسلامى

اوسمتي

الصورة الرمزية TheLegnedkiller

المدينه: ارض الله الواسعه
TheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدىTheLegnedkiller من اهم اعضاء المنتدى
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى TheLegnedkiller

ان شاء الله الناس تفيدك
غير مقروء 13-12-02, 05:15 PM   #5
alsaher
صياد متفاعل

المدينه: حيث تحتم علي الوجود.
alsaher مستواه غير معروفalsaher مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى alsaher

ايران بلا شك من حيث المقارنة مع باقي الدول.. لكن ياعزيزي مافي احد بيسافر في اي مكان وخلاص لازم تكون عارفة هي رايحة فين وليه وحتعمل ايه بالضبط وكم راتبها.. يعني الموضوع ماهو مجرد انتقاء لازم تتفق على كل شي مع الجهة الي حتعمل فيها قبل ما تسافر.
اتمنى اكون افدتك
alsaher غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-12-02, 08:51 PM   #6
هشام سمير
قنـــاص من الدرجه الاولى

اوسمتي

الصورة الرمزية هشام سمير

المدينه: البحيره- القاهره- الاسكندريه
هشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدى
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى هشام سمير

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alsaher مشاهدة المشاركة
ايران بلا شك من حيث المقارنة مع باقي الدول.. لكن ياعزيزي مافي احد بيسافر في اي مكان وخلاص لازم تكون عارفة هي رايحة فين وليه وحتعمل ايه بالضبط وكم راتبها.. يعني الموضوع ماهو مجرد انتقاء لازم تتفق على كل شي مع الجهة الي حتعمل فيها قبل ما تسافر.
اتمنى اكون افدتك
رد رائع
تقبل فائق احترامى
غير مقروء 13-12-08, 07:43 PM   #7
alsaher
صياد متفاعل

المدينه: حيث تحتم علي الوجود.
alsaher مستواه غير معروفalsaher مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى alsaher

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هشام سمير مشاهدة المشاركة
رد رائع
تقبل فائق احترامى
الله يحفظك ياسيدي العزيز.
alsaher غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-12-03, 10:27 AM   #8
دكتور/عادل
صياد متفاعل

دكتور/عادل في بداية الطريقدكتور/عادل في بداية الطريقدكتور/عادل في بداية الطريقدكتور/عادل في بداية الطريقدكتور/عادل في بداية الطريقدكتور/عادل في بداية الطريقدكتور/عادل في بداية الطريقدكتور/عادل في بداية الطريقدكتور/عادل في بداية الطريقدكتور/عادل في بداية الطريقدكتور/عادل في بداية الطريق

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابن الوطن مشاهدة المشاركة

انا لية اختى كانت بتدرس تمريض واتخرجت سنة 2002 وبعد سنة من تخرجها جالها فرصة انها تسافر السعودية تشتغل ممرضة فى مستشفى فى مكة المهم سافرت وقعدت 3 سنين ورجعت

المهم هى بقة اتجوزت سنة 2009 ودلوقتى معاها ولد وبنت وعايزة تسافر تانى وطبعا لازم جوزها وولادها هيسافروا معاها وهى مصممة على كدة وكل لما تسال فى مكتب سفريات لدولة عربية يرفضوا ويقولولها لازم تسافرى انتى لوحدك المهم مش هطول عليكم واخيرا فية ثلاثة اربع دول وافقوا على انها تسافر ويكون معاها جوزها وولادها مش هتفرق معاهم والدول دية هى

فكنت عايز اعرف منكم انهى احسن واحدة فى الدول دية من حيث المرتبات والاستقرار والامن

وشكرا
اخى الحبيب كل ده كلام موش جايب همه خليها تسافر السعوديه بس عن طريق مكتب التوظيف السعودى وليس عقد خاص للاتى:
اولا مرتبها ببدل الندره لن يقل عن 5000 ريال اى حوالى 9000 جنيه
ثانيا بالعقد الحكومى من حقها استقدام الزوج والاولاد
ثالثا وده الاهم المكان مستقر وساعات العمل محدده وقريبه لمصر وفرصه جيده لاداء الحج والعمره
لا تجعلها تحت رحمه العقود الخاصه او مكاتب السفريات التى في اوقات كثيره تكون عباره عن واجهه لنصب واحتيال مكتب التوظيف لن ياخذ قرش واحد وعم في حاجه للتمريض
دكتور/عادل غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-12-08, 06:53 PM   #9
فكرى الفساخ
صياد متقدم

المدينه: القاهرة - الاميرية
فكرى الفساخ في بداية الطريقفكرى الفساخ في بداية الطريقفكرى الفساخ في بداية الطريقفكرى الفساخ في بداية الطريقفكرى الفساخ في بداية الطريقفكرى الفساخ في بداية الطريقفكرى الفساخ في بداية الطريقفكرى الفساخ في بداية الطريق

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابن الوطن مشاهدة المشاركة

وشكرا
احسن دولة من هذه الدول مصر يا سيدى .
يا اما تكون دولة تستاهل وتفرق كثيرا عن مصر . يا اما مصر
وشكرا
فكرى الفساخ غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-12-08, 07:39 PM   #10
دكتور/عادل
صياد متفاعل

دكتور/عادل في بداية الطريقدكتور/عادل في بداية الطريقدكتور/عادل في بداية الطريقدكتور/عادل في بداية الطريقدكتور/عادل في بداية الطريقدكتور/عادل في بداية الطريقدكتور/عادل في بداية الطريقدكتور/عادل في بداية الطريقدكتور/عادل في بداية الطريقدكتور/عادل في بداية الطريقدكتور/عادل في بداية الطريق

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فكرى الفساخ مشاهدة المشاركة
احسن دولة من هذه الدول مصر يا سيدى .
يا اما تكون دولة تستاهل وتفرق كثيرا عن مصر . يا اما مصر
وشكرا
احلى كلام والله بس قول يا رب يطبقوا الكادر ساعتها كل المنتمين للمهن الصحيه سيظلون في مصر وبعد ان يكفيهم الراتب سيجدون الفرصه لاخذ العلم والخبره بدلا من المرمطه في القطاع الخاص وترك العلم وسيقل الجشع
دكتور/عادل غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

sponsor links