الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > سوق المنتدى > محدثات الصوت
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

محدثات الصوت محدثات الصوت.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 14-01-13, 04:53 AM   #1
amrhady
صياد جديد

amrhady مستواه غير معروف
افتراضي رد: canas magnum 9mm وتجربتي مع محل أبو سيف للصيد البري

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alsaher مشاهدة المشاركة
بعد فترة حيرة وتفكير شفت البلو اف92 والكناس على ارض الواقع عند صديق وفعلا يا استاذ عمرو ذوقك في محله الكناس هيبة وله وزنه ولما نويت عشان اشتري مافيــــــــــــــــــــــــــــــش لون اسود في اي مكان ولا حتى عند ابو سيف ولا عند ابو عمار مافيش احد عنده اسود -_-

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة titos مشاهدة المشاركة
عندى و احد اسود اصدار مميز جدااااااااااااااااااا مفتوح مصدر و عاملة طبة طويلة عند العبقرى مازنجر ضربت بية 4 طلقات فقط للتجربة و التأكد من كفاتة و بسم الله ما شاء الله حاجة وهم مطلوب 1500 نهائى

ساهر باشا وحشتنا وأخيرا استقريت وبطلت تردد وقعدت تبرم وتدور وتلف وتلف في المنتدى وتسأل على كل الأنواع وتحير نفسك...
ووالله أنا فهمت دماغك وجبتلك من الآخر... وبرضو مابتسمعش الكلام من الأول...
وفي فترة التردد دي كان زمانك لقيت الإسود...
يلا عادي ده الطبيعي من حقك لأنك مش هاتجيب كل يوم وعاوز مواصفات معينة...
وأنا كنت متردد زيك برضو في الأول كده...لكني أخدت قراري وده كمان بعد ماشفت بعيني وجربت...
وحبيت أريحك وأريح الناس بشرحي عن الكناس ماجنوم بعد تجربتي وفهمي لطبيعة كل أشكال وأنواع وموديلات الشركات وأرآء المواقع الاجنبية والناس في كل مكان عنها واتشقلبت على النت بجد عشان أعرف ميزات وعيوب كل نوع وموديل ويفرق إيه عن التاني وكمان اللي موجود منها في السوق في مصر ...
والكمال لله وحده وفي الآخر ده مسدس صوت يعني...
وعلى العموم متزعلش من كلامي أنا مش بندمك ولا حاجة كل شئ نصيب بس المهم نتعلم... والخيرة فيما اختاره الله... وإن شاء الله هتلاقيه لا تيأس واصبر...

وعلى العموم أهو شوف عرض تيتو عنده الحل وعنده طلبك كله الكناس ماجنوم الفردي والإسود وطبة بلي مازنجر ... حاجة جديدة ومميزة ومحترمة ومتجربة يعني هات من الآخر وخلص بقى...قبل مايبيعه وبرضو شوفه وجربه مش هاتخسر حاجة طالما مش لاقي الإسود خالص...
وتيتو راجل عسل ومحترم بجد وخبرة هيفيدك أكتر مني أكيد...
وإن شاء الله ربنا يباركلك فيه ويعطيك خيره ويكفيك شره...
وطبعا مبروك برضو ل تيتو باشا الكبير اللي مابيسألش علينا وتقلان قوي ونسينا...
ومبروك للبايع والمشتري وبالتوفيق إن شاء االله...
ومتنسوش الحلاوة انتو الاتنين...
مش حلاوة المولد طبعا...
كلناها من زمان وكل عام وانتم بخير...

وابقوا أسالو عليا وده رقمي

ونغير الموضوع بقى...
هـــــــــــا إن شاء الله نويين على إيه هتنزلو الاستفتاء بتاع الدستور وهتقولوا إيه ؟؟؟
ولا ممنوع الكلام في السياسة في المنتدى...
وإن شاء الله أنا نازل وكمان هاشارك تبع الشغل بتاعي تبع وزارة الشباب "منسق تنظيمي" في لجنة من اللجان عندنا في المنيا أنا ومراتي كمان... والله الموفق والمستعان.
وابقو طمنوني عليكو...
أخوكم المخلص الرغـــــــــــــــاي
عمرو هادي
amrhady غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 14-01-13, 03:07 PM   #2
alsaher
صياد متفاعل

المدينه: حيث تحتم علي الوجود.
alsaher مستواه غير معروفalsaher مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى alsaher

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amrhady مشاهدة المشاركة
ساهر باشا وحشتنا وأخيرا استقريت وبطلت تردد وقعدت تبرم وتدور وتلف وتلف في المنتدى وتسأل على كل الأنواع وتحير نفسك...
ووالله أنا فهمت دماغك وجبتلك من الآخر... وبرضو مابتسمعش الكلام من الأول...
وفي فترة التردد دي كان زمانك لقيت الإسود...
يلا عادي ده الطبيعي من حقك لأنك مش هاتجيب كل يوم وعاوز مواصفات معينة...
وأنا كنت متردد زيك برضو في الأول كده...لكني أخدت قراري وده كمان بعد ماشفت بعيني وجربت...
وحبيت أريحك وأريح الناس بشرحي عن الكناس ماجنوم بعد تجربتي وفهمي لطبيعة كل أشكال وأنواع وموديلات الشركات وأرآء المواقع الاجنبية والناس في كل مكان عنها واتشقلبت على النت بجد عشان أعرف ميزات وعيوب كل نوع وموديل ويفرق إيه عن التاني وكمان اللي موجود منها في السوق في مصر ...
والكمال لله وحده وفي الآخر ده مسدس صوت يعني...
وعلى العموم متزعلش من كلامي أنا مش بندمك ولا حاجة كل شئ نصيب بس المهم نتعلم... والخيرة فيما اختاره الله... وإن شاء الله هتلاقيه لا تيأس واصبر...

وعلى العموم أهو شوف عرض تيتو عنده الحل وعنده طلبك كله الكناس ماجنوم الفردي والإسود وطبة بلي مازنجر ... حاجة جديدة ومميزة ومحترمة ومتجربة يعني هات من الآخر وخلص بقى...قبل مايبيعه وبرضو شوفه وجربه مش هاتخسر حاجة طالما مش لاقي الإسود خالص...
وتيتو راجل عسل ومحترم بجد وخبرة هيفيدك أكتر مني أكيد...
وإن شاء الله ربنا يباركلك فيه ويعطيك خيره ويكفيك شره...
وطبعا مبروك برضو ل تيتو باشا الكبير اللي مابيسألش علينا وتقلان قوي ونسينا...
ومبروك للبايع والمشتري وبالتوفيق إن شاء االله...
ومتنسوش الحلاوة انتو الاتنين...
مش حلاوة المولد طبعا...
كلناها من زمان وكل عام وانتم بخير...

وابقوا أسالو عليا وده رقمي 01001828494

ونغير الموضوع بقى...
هـــــــــــا إن شاء الله نويين على إيه هتنزلو الاستفتاء بتاع الدستور وهتقولوا إيه ؟؟؟
ولا ممنوع الكلام في السياسة في المنتدى...
وإن شاء الله أنا نازل وكمان هاشارك تبع الشغل بتاعي تبع وزارة الشباب "منسق تنظيمي" في لجنة من اللجان عندنا في المنيا أنا ومراتي كمان... والله الموفق والمستعان.
وابقو طمنوني عليكو...
أخوكم المخلص الرغـــــــــــــــاي
عمرو هادي
رئيس قسم الشرح والتفاصيل والافادة : عمرو باشا والله انا متعود على الحي في الاساس انا من حيث اتيت المسدس الحي زي الصوت كدا تماما في كل مكان ولا يسائل عليه حامله يعني قانوني وحتى هنا فمصر كنت بشيل الحي لكن مع الوضع الحالي في مصر الموضوع بقا مقلق جدااااااااااا تتمسك بمسدس يعني حتتركن شوية كدا في ابو زعبل لحد ما يبانلك صاحب فاكتفيت باني احنط التحف الحقيقية في البيت واشيل الصوت فجبت الريتاي بارون لكن بعد ما جبت لقيت عليه تعليقات ما تسرش الخاطر من حيث الشكل يعني واحد اعرفه تخيل ولا شاف مطوة حتى في حياته قالي دا شكله مش حقيقي
عشان كدا كنت محتار في كل دا بس فعلا الكناس هيبة وانا نويت خلاص والله واحلى ما فيه انه بيجي كله مفتوح من المصدر..
وناوي بعد الكناس حجيب البريتا 84 لو ليك خبرة فيه افيدني ولو ما ماتعرفوش شوفه وقيمه واديني رأيك الخبير فيه.
والله يعينك انت والاهل على يومين الاستفتاء بس ما تخافش البدل الحمراء رجال مازينجر حيحموكم
اما بالنسبة للتصويت فلا صوت لي انا اجنبي
يلا انتبه لنفسك وطمنا عليك لما تخلص اليومين الجايين على خير ان شاء الله.
alsaher غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 14-01-14, 01:05 AM   #3
amrhady
صياد جديد

amrhady مستواه غير معروف

اقتباس:
رئيس قسم الشرح والتفاصيل والافادة : عمرو باشا والله انا متعود على الحي في الاساس انا من حيث اتيت المسدس الحي زي الصوت كدا تماما في كل مكان ولا يسائل عليه حامله يعني قانوني وحتى هنا فمصر كنت بشيل الحي لكن مع الوضع الحالي في مصر الموضوع بقا مقلق جدااااااااااا تتمسك بمسدس يعني حتتركن شوية كدا في ابو زعبل لحد ما يبانلك صاحب فاكتفيت باني احنط التحف الحقيقية في البيت واشيل الصوت فجبت الريتاي بارون لكن بعد ما جبت لقيت عليه تعليقات ما تسرش الخاطر من حيث الشكل يعني واحد اعرفه تخيل ولا شاف مطوة حتى في حياته قالي دا شكله مش حقيقي
عشان كدا كنت محتار في كل دا بس فعلا الكناس هيبة وانا نويت خلاص والله واحلى ما فيه انه بيجي كله مفتوح من المصدر..
وناوي بعد الكناس حجيب البريتا 84 لو ليك خبرة فيه افيدني ولو ما ماتعرفوش شوفه وقيمه واديني رأيك الخبير فيه.
والله يعينك انت والاهل على يومين الاستفتاء بس ما تخافش البدل الحمراء رجال مازينجر حيحموكم
اما بالنسبة للتصويت فلا صوت لي انا اجنبي
يلا انتبه لنفسك وطمنا عليك لما تخلص اليومين الجايين على خير ان شاء الله.
الله يخليك حبيب قلبي مهو احنا برضو عندنا في المنيا الصعيد هنا السلاح الحي زي الرز وسهل تجيبه بالتلفون لكن الواحد مابيحبش الاذى ولا التهور في مواقف معينة إنت فاهم طبعا لأنه فعلا السلاح ده حتى لو صوت عليه شيطان زي مابيقولوا وربنا يكفينا شره وياعم الف مبروك على الكناس مقدما...
وأما بالنسبة لمعرفتي بالبيريتا 84 الصوت 9 ملم اللي شوفته بعيني كان في حدود 1500 جنيه من سنتين تقريبا وهو النوفا ميلجورا الايطالي وهو شكله وفينيشه كويس مش بطال وفعلا تحس إنه حي وخاصا إنه ماسورة متحركة وكله صلب فعلا وبيشيل من 9 : 10 طلقات حسب الخزنة المتوفرة عند البياع وهو حجمه صغير طبعا وفيه لمعة بسيطة بس مقبول... بس ماتفكرش إنك تقلبه لأنه فعلا بيتقلب بسهولة لكن برضو خاماته أقل من الحي في تحمل الطلقات الحية بنسبة 90% صلب عن الحي وكمان هو بيقولو عليه ايطالي بس هو تقفيل ورش فتح الله زي ماسألت عنه وقالولي...ووالله أعلم...
الله يخليك وربنا يعديها على خير إن شاء الله ... ومين دول بتوع البدل الحمراء مش فاهم اللي واخدين إعدام ولا إيه مش فاهم...؟؟؟
وإنت منين ياعم الحج... أجنبي أجنبي من أوروبا...أمريكا يعني... ولا من نواحينا العربية حبايبنا اللي هنا جنبنا... وعلى فكرة أنا عشت ثلاثة أرباع عمري في الكويت... ورجعت وكملت حياتي هنا في مصر في 2006... والحمدلله ربنا يديمها نعمة اللهم آمين.
غير مقروء 14-01-14, 04:52 PM   #4
alsaher
صياد متفاعل

اقتباس:
الله يخليك حبيب قلبي مهو احنا برضو عندنا في المنيا الصعيد هنا السلاح الحي زي الرز وسهل تجيبه بالتلفون لكن الواحد مابيحبش الاذى ولا التهور في مواقف معينة إنت فاهم طبعا لأنه فعلا السلاح ده حتى لو صوت عليه شيطان زي مابيقولوا وربنا يكفينا شره وياعم الف مبروك على الكناس مقدما...
وأما بالنسبة لمعرفتي بالبيريتا 84 الصوت 9 ملم اللي شوفته بعيني كان في حدود 1500 جنيه من سنتين تقريبا وهو النوفا ميلجورا الايطالي وهو شكله وفينيشه كويس مش بطال وفعلا تحس إنه حي وخاصا إنه ماسورة متحركة وكله صلب فعلا وبيشيل من 9 : 10 طلقات حسب الخزنة المتوفرة عند البياع وهو حجمه صغير طبعا وفيه لمعة بسيطة بس مقبول... بس ماتفكرش إنك تقلبه لأنه فعلا بيتقلب بسهولة لكن برضو خاماته أقل من الحي في تحمل الطلقات الحية بنسبة 90% صلب عن الحي وكمان هو بيقولو عليه ايطالي بس هو تقفيل ورش فتح الله زي ماسألت عنه وقالولي...ووالله أعلم...
الله يخليك وربنا يعديها على خير إن شاء الله ... ومين دول بتوع البدل الحمراء مش فاهم اللي واخدين إعدام ولا إيه مش فاهم...؟؟؟
وإنت منين ياعم الحج... أجنبي أجنبي من أوروبا...أمريكا يعني... ولا من نواحينا العربية حبايبنا اللي هنا جنبنا... وعلى فكرة أنا عشت ثلاثة أرباع عمري في الكويت... ورجعت وكملت حياتي هنا في مصر في 2006... والحمدلله ربنا يديمها نعمة اللهم آمين.
فعلا انت صادق والله عليه شيطان وفيه ناس هي الشيطان بعينه لسة حاصلي موقف والله والله لو كان معايا سلاح كنت استخدمته بدون تردد, الحمد لله..
وانا مش ناوي احول البيريتا الصوت حي ابدااااااا حتى لو حولته ممكن احوله بلي لكن حي حرام مش مستاهله, المسدسات الحي فكل مكان, ليه نحول صوت لحي وبعدين الكلام مش عالماسورة بس يعني مش فهلوة اغير بماسورة صلب واطلق لا بيت النار اضعف والاجزاء اضعف وكل قطعة في المسدس اضعف من انها تتحمل ما تقلقش, وصحيح سؤال مهم فتح الله له فروع في القاهرة ولا اسكندرية بس؟
البدل الحمراء الجديدة المدرعة الي مشتريينها للجيش هههههه ابقا شوفها مدرعات بشرية..
وانا من السعودية اوروبا بعيدة عننا شوية, عجبتك الكويت ؟
وطمني عليك كيف كان اول يوم في الاستفتاء شايف الناس امم نازلين, الله يوفقكم.
غير مقروء 14-01-20, 02:53 AM   #5
amrhady
صياد جديد

amrhady مستواه غير معروف

اقتباس:
فعلا انت صادق والله عليه شيطان وفيه ناس هي الشيطان بعينه لسة حاصلي موقف والله والله لو كان معايا سلاح كنت استخدمته بدون تردد, الحمد لله..
وانا مش ناوي احول البيريتا الصوت حي ابدااااااا حتى لو حولته ممكن احوله بلي لكن حي حرام مش مستاهله, المسدسات الحي فكل مكان, ليه نحول صوت لحي وبعدين الكلام مش عالماسورة بس يعني مش فهلوة اغير بماسورة صلب واطلق لا بيت النار اضعف والاجزاء اضعف وكل قطعة في المسدس اضعف من انها تتحمل ما تقلقش, وصحيح سؤال مهم فتح الله له فروع في القاهرة ولا اسكندرية بس؟
البدل الحمراء الجديدة المدرعة الي مشتريينها للجيش هههههه ابقا شوفها مدرعات بشرية..
وانا من السعودية اوروبا بعيدة عننا شوية, عجبتك الكويت ؟
وطمني عليك كيف كان اول يوم في الاستفتاء شايف الناس امم نازلين, الله يوفقكم.
إن شاء الله ربنا يسترها ويكفينا شر السلاح...

مش فاكر بس متهيألي ليه فرعين الأساسي في إسكندرية والفرع التاني في القاهرة...

جديدة دي البدل الحمرا... وبعدين إيه ياعم الحج إنت بتتريق على الجيش بتاعنا ولا إيه...؟؟؟

حبيب قلبي يا أهلا وسهلا بالسعودية وأهلها أصحاب الكرم والجود والوفاء...
وياهلا ويامرحبا بجيران النبي (ص)...
بس إنت شكلك فيك عرق مصري أكيد ومصر بتجري في دمك زي السعودية تمام... ولا إنا غلطان...؟؟؟
وطبعا الكويت تعجب أي حد لأنها بلد جميلة ولؤلؤة الخليج وكفاية إن أهلها طلعوا أوفياء مع مصر... وبقلك عشت عمري واتربيت فيها ومقدرش انكر خيرها وبعتبرها بلدي التاني... ووالله نفسي أرجعلها تاني لكن الحمدلله بارك الله فيما رزق...

والاستفتاء الحمدلله عدى تمام واللجنة اللي كنت منسق فيها كانت رايقة وإقبال الناس معتدل مش بطال...بس كانوا يومين طحن وهلاك وبرضو كانوا يومين ظراف قوي وشفتلك شوية مذذ من الآخر جايين يستفتووا بالهبل يامعلم.... إنما إيه...وفرحانين قوي إنهم نازلين الاستفتاء على الدستور وحاجة عــــــــــــــــســــــــــــــل
والحمدلله رجعت قتلان ونمت لتاني يوم العصر... والحمدلله تعبنا جيه بفايدة ونجحنا وإن شاء الله يكون خير على الكل يارب.
غير مقروء 14-01-26, 03:34 PM   #6
alsaher
صياد متفاعل

اقتباس:
إن شاء الله ربنا يسترها ويكفينا شر السلاح...

مش فاكر بس متهيألي ليه فرعين الأساسي في إسكندرية والفرع التاني في القاهرة...

جديدة دي البدل الحمرا... وبعدين إيه ياعم الحج إنت بتتريق على الجيش بتاعنا ولا إيه...؟؟؟

حبيب قلبي يا أهلا وسهلا بالسعودية وأهلها أصحاب الكرم والجود والوفاء...
وياهلا ويامرحبا بجيران النبي (ص)...
بس إنت شكلك فيك عرق مصري أكيد ومصر بتجري في دمك زي السعودية تمام... ولا إنا غلطان...؟؟؟
وطبعا الكويت تعجب أي حد لأنها بلد جميلة ولؤلؤة الخليج وكفاية إن أهلها طلعوا أوفياء مع مصر... وبقلك عشت عمري واتربيت فيها ومقدرش انكر خيرها وبعتبرها بلدي التاني... ووالله نفسي أرجعلها تاني لكن الحمدلله بارك الله فيما رزق...

والاستفتاء الحمدلله عدى تمام واللجنة اللي كنت منسق فيها كانت رايقة وإقبال الناس معتدل مش بطال...بس كانوا يومين طحن وهلاك وبرضو كانوا يومين ظراف قوي وشفتلك شوية مذذ من الآخر جايين يستفتووا بالهبل يامعلم.... إنما إيه...وفرحانين قوي إنهم نازلين الاستفتاء على الدستور وحاجة عــــــــــــــــســــــــــــــل
والحمدلله رجعت قتلان ونمت لتاني يوم العصر... والحمدلله تعبنا جيه بفايدة ونجحنا وإن شاء الله يكون خير على الكل يارب.
لا مش غلطان ابدا الجذور نصها الرئيسي مصري..
الكويت حلوة زي وصفك لكن مشكلتها الحر فوقت من الاوقات تفتح الحنفية تتلسع من السخونة والسعودية احيانا برضه تكون كدا.. الخليج عموما اجواءه عبارة عن تاهيل لجهنم..
الله يحفظلنا مصر حلوة فكل اوقاتها
وسامحني على التاخير في الرد الفترة الماضية كان عندي ظروف شديدة وماكنت بدخل عالنت
غير مقروء 14-01-27, 01:43 AM   #7
amrhady
صياد جديد

amrhady مستواه غير معروف

اقتباس:
لا مش غلطان ابدا الجذور نصها الرئيسي مصري..
الكويت حلوة زي وصفك لكن مشكلتها الحر فوقت من الاوقات تفتح الحنفية تتلسع من السخونة والسعودية احيانا برضه تكون كدا.. الخليج عموما اجواءه عبارة عن تاهيل لجهنم..
الله يحفظلنا مصر حلوة فكل اوقاتها
وسامحني على التاخير في الرد الفترة الماضية كان عندي ظروف شديدة وماكنت بدخل عالنت
حبيب قلبي واحشني فينك...
ها اشتريت الكناس ماجنوم ولا لسه وعامل إيه إحنا عملنا رابطة الكناس ماجنوم وربنا يسهل...
ونزلنا ياصاحبي يوم السبت 25/1/2014 للاحتفال بعيد الشرطة والشهداء من الشرطة والجيش وشهداء الشعب أثناء سنة اللي قعدها الخروف الاستبن وكمان شهداء ما بعد 30/6/2013 وعشان نكيد الخرفان وكان يوم فرحة ويوم جميل...وقبلها بيومين كنت في حنة بتاعت أخو واحد زميلنا وضربت سبع طلقات ماشاء الله مدفع والحمدلله وربنا يكفينا شره...وربنا يسترها ويعديها على خير...

sponsor links