الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > سوق المنتدى > محدثات الصوت
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

محدثات الصوت محدثات الصوت.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 12-11-24, 02:14 AM   #1
titos
صياد متفاعل

titos في بداية الطريقtitos في بداية الطريقtitos في بداية الطريقtitos في بداية الطريقtitos في بداية الطريقtitos في بداية الطريقtitos في بداية الطريق
افتراضي ارجوكم محتاج طبة طويلة للبلو 06

السلام عليكم يا جماعة بعد ازنكم كنت محتاج طبة بلى طويلة لحد بيت النار للمسدس بتاعى بلو c06 بس اهم حاجة انى معدلش او العب فى ماسورة المسدس يعنى من الاخر الطبة تركب عالطول بس تكون خامتها قوية صلب خالص معلش طولت عليكم
titos غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 12-11-24, 06:37 AM   #2
tarekvb
مشرف عام سابق

الصورة الرمزية tarekvb

المدينه: القاهرة
tarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدىtarekvb من اهم اعضاء المنتدى
افتراضي رد: ارجوكم محتاج طبة طويلة للبلو 06

باذن الله تلاقى
tarekvb غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-11-24, 09:57 AM   #3
Ahmed Youssef
صياد متفاعل

Ahmed Youssef في بداية الطريقAhmed Youssef في بداية الطريقAhmed Youssef في بداية الطريقAhmed Youssef في بداية الطريقAhmed Youssef في بداية الطريقAhmed Youssef في بداية الطريق

باشا ممكن تضرب بيه بلي علطول .... البلو سي بيضرب بلي من غير طبة ....
غير مقروء 12-11-24, 12:30 PM   #4
M.SHADY
مشرف قسم السوق و المسابقات

اوسمتي

الصورة الرمزية M.SHADY

المدينه: القاهره
M.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدى
إرسال رسالة عبر MSN إلى M.SHADY

ربنا يوفقك فى اللى انت بتدور عليه
غير مقروء 12-11-24, 02:01 PM   #5
titos
صياد متفاعل

titos في بداية الطريقtitos في بداية الطريقtitos في بداية الطريقtitos في بداية الطريقtitos في بداية الطريقtitos في بداية الطريقtitos في بداية الطريق

شكرا يا احمد بية و شكرا لكل من رد عليا بس انا يا جماعة كنت عايز الطبة علشان احافظ على ماسورة المسدس
غير مقروء 12-11-24, 07:30 PM   #6
titos
صياد متفاعل

للرفع و التزكير
غير مقروء 12-11-24, 08:10 PM   #7
realfighter
صياد متقدم

الصورة الرمزية realfighter

realfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدى
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى realfighter

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة titos مشاهدة المشاركة
شكرا يا احمد بية و شكرا لكل من رد عليا بس انا يا جماعة كنت عايز الطبة علشان احافظ على ماسورة المسدس
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
عندك حق هى فعلا الطبة الطويلة مهمه كتير للمسدس للحفاظ على الماسورة الداخلية ولدقة النشان ولزيادة المدى المؤثر وبالتالى زيادة قدرة الاختراق وكلما كانت من خامة جيدة كلما كانت اصلح من حيث عدم التصاقها بالماسورة او انحنائها او غيره وكلما كانت مقاساتها مضبوطة كلما كان افضل لامكانية حبس اكبر كمية ممكنة من الغاز خلف المقذوف(البلية)ومن ثم زيادة السرعة والمدى المؤثر وقدرة الاختراق بالاضافة الى عمل الاجزاء بدون حشر وقذف الفارغ والتعمير اوتوماتك
يعنى من الاخر انت عايز طبة مازنجر وانا مش بسوقله ولا بعمله اعلان انا بس بقدم نصيحة ويا جماعه حد يديله رقم بشمهندس احمد مازنجر
وبالتوفيق وتستعملها فى الدفاع عن النفس فقط
وتقبل مرورى
غير مقروء 12-11-24, 08:52 PM   #8
محمد مكاوى
خبير محدثات الصوت

اوسمتي

الصورة الرمزية محمد مكاوى

المدينه: المهندسين
محمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدى
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى محمد مكاوى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة titos مشاهدة المشاركة
السلام عليكم يا جماعة بعد ازنكم كنت محتاج طبة بلى طويلة لحد بيت النار للمسدس بتاعى بلو c06 بس اهم حاجة انى معدلش او العب فى ماسورة المسدس يعنى من الاخر الطبة تركب عالطول بس تكون خامتها قوية صلب خالص معلش طولت عليكم
التعديل المزكور ادناة بيتم عملة بقيمة ب 200جنية ممكن تعملها بنفسك
و مش هتكلفك اكثر من 25 جنية :
ركز معايه شوقى باشا

فى البلو سى موجود اصلأ مسورة صلب بيت النار و بعدها لنصف المسورة صلب قاسى مش محتاج طبة طويلة
بس زيادة القلأوظ الموجود فى مسورة المسدس و دة قياس mm8×1.25 و دة عن طريق دكر قلأوظ mm8×1.25 طول القلأوظ حتى المسورة الصلب ثم اشترى مسمار صلب النكية غاطس طول 4سم 8مم ب 2 جنية
و عند اى خراط اعمل فية ثقب mm4.01 و تقصير الطول الكلى للمسمار حتى طول mm36 و عمل سلبية بسيطة داخلية من ناحية بيت النار بدرجة ميل 30 درجة ثم يتم تسخينة حتى يتحول لونة الى الون الأحمر و اطفية بسرعة فى سولر و اشترى مفتاح النكية نمرة 5 ودة ب3جنية ثم ضع قليل من الشحم على قلأوظ الطبة و اربطها فى مسورة
المسدس فقط و عن تجربة .
المهم القياسات تكون مظبوطة و فنى الخراطة اكد علية فى القياس الداخلى mm4.01

بتوفيق تحياتى اخوك مكاوى
الصور المصغرة للصور المرفقة
اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	صوره-0169.jpg‏
المشاهدات:	153
الحجـــم:	16.3 كيلوبايت
الرقم:	47761   اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	صوره-0172.jpg‏
المشاهدات:	144
الحجـــم:	18.0 كيلوبايت
الرقم:	47762   اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	صوره-0168.jpg‏
المشاهدات:	123
الحجـــم:	18.0 كيلوبايت
الرقم:	47763  
محمد مكاوى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 12-11-24, 09:05 PM   #9
محمد مكاوى
خبير محدثات الصوت

اوسمتي

محمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدىمحمد مكاوى عميد بالمنتدى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة realfighter مشاهدة المشاركة
عندك حق هى فعلا الطبة الطويلة مهمه كتير للمسدس للحفاظ على الماسورة الداخلية ولدقة النشان ولزيادة المدى المؤثر وبالتالى زيادة قدرة الاختراق وكلما كانت من خامة جيدة كلما كانت اصلح من حيث عدم التصاقها بالماسورة او انحنائها او غيره وكلما كانت مقاساتها مضبوطة كلما كان افضل لامكانية حبس اكبر كمية ممكنة من الغاز خلف المقذوف(البلية)ومن ثم زيادة السرعة والمدى المؤثر وقدرة الاختراق بالاضافة الى عمل الاجزاء بدون حشر وقذف الفارغ والتعمير اوتوماتك
يعنى من الاخر انت عايز طبة مازنجر وانا مش بسوقله ولا بعمله اعلان انا بس بقدم نصيحة ويا جماعه حد يديله رقم بشمهندس احمد مازنجر
وبالتوفيق وتستعملها فى الدفاع عن النفس فقط
وتقبل مرورى
بشمهندس مصطفى الموضوع اسهل من التعقيدات بكتير البلو سى او6 من المسدسات التى بيتم عمل الطبة لها بدون توسيع فى مسورة المسدس و بى 29 يوجد بهما مسورة صبل اصلأ قطر داخلى mm6.2 كل المطلوب تطويل
او عمل وصلة لأحكام الغاز الناتج عن الأنفجا المحكم فى بيت النار و التعديل المزكور نتيجتة ممتازة .

ارجاء استعمالة فى الدفاع عن النفس و عدم التهور زى ما زكرت ياهندسة :

تحياتى مصطفى باشا
غير مقروء 12-11-24, 09:16 PM   #10
realfighter
صياد متقدم

realfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد مكاوى مشاهدة المشاركة
بشمهندس مصطفى الموضوع اسهل من التعقيدات بكتير البلو سى او6 من المسدسات التى بيتم عمل الطبة لها بدون توسيع فى مسورة المسدس و بى 29 يوجد بهما مسورة صبل اصلأ قطر داخلى mm6.2 كل المطلوب تطويل
او عمل وصلة لأحكام الغاز الناتج عن الأنفجا المحكم فى بيت النار و التعديل المزكور نتيجتة ممتازة .

ارجاء استعمالة فى الدفاع عن النفس و عدم التهور زى ما زكرت ياهندسة :

تحياتى مصطفى باشا
حبيبى يا بشمهندس محمد عامل ايه؟
انا ما ذكرتلوش اى مقاسات انا وضحت بفكرة عامة ورشحتله بشمهندس مازنجر ع اساس انه اكفأ حد سمعت عنه ممكن ينفذهاله وده بشهادة ناس كتير ومنهم انت شخصيا
ولا قلت انه هيوسع فى ماسورة المسدس
انا قلت ان لازم انها تتعمل بقاسات مظبوطة ع اساس انها ما تهربش غاز زى ما انت فاهم عشان النشان ونطر الفارغ وتقبل تحياتى وعلى اى حال كويس انك افدته بالمقاسات وربنا يكرمه بخراط ما يكونش لسا بيتعلم هههههههههههههه
وبعدين انا زعلان منك على فكرة !!!!!!!!!
غير مقروء 12-11-24, 09:40 PM   #11
محمد مكاوى
خبير محدثات الصوت

اوسمتي

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة realfighter مشاهدة المشاركة
حبيبى يا بشمهندس محمد عامل ايه؟
انا ما ذكرتلوش اى مقاسات انا وضحت بفكرة عامة ورشحتله بشمهندس مازنجر ع اساس انه اكفأ حد سمعت عنه ممكن ينفذهاله وده بشهادة ناس كتير ومنهم انت شخصيا
ولا قلت انه هيوسع فى ماسورة المسدس
انا قلت ان لازم انها تتعمل بقاسات مظبوطة ع اساس انها ما تهربش غاز زى ما انت فاهم عشان النشان ونطر الفارغ وتقبل تحياتى وعلى اى حال كويس انك افدته بالمقاسات وربنا يكرمه بخراط ما يكونش لسا بيتعلم هههههههههههههه
وبعدين انا زعلان منك على فكرة !!!!!!!!!
انتا حبيبى يابشهندس مصطفى وانا مقصدش اى حاجة والله
و على العموم انا اسف

انتا حبيبى ياهندسة
غير مقروء 12-11-24, 10:05 PM   #12
realfighter
صياد متقدم

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد مكاوى مشاهدة المشاركة
انتا حبيبى يابشهندس مصطفى وانا مقصدش اى حاجة والله
و على العموم انا اسف

انتا حبيبى ياهندسة
ههههههههههههه
والله يا بشمهندس انا مش زعلالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا لالالالالالالالان
انا بهززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززر معااااااااااااااااااااااااااااااااااك
بعدين كنت متوقع انك تسألنى زعلان ليييييييييييييييييييه؟
لقيتك بتقلى انا اسف
ودايما بتحرجنى بكرم اخلاقك يا هندسة
غير مقروء 15-02-22, 08:32 PM   #13
شريف قاسم
صياد جديد

المدينه: الجيزة
شريف قاسم مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر ICQ إلى شريف قاسم إرسال رسالة عبر Skype إلى شريف قاسم

إلى أعضاء المنتدى الموكر عاوز اشترى مسدس بلوc06 ايه رأيكم فيه ويقدر يضرب بلية نمرة كام وهو الاحسن ولا البلو اف 92 ارجو سرعة الرد والإفادة من خبراتكم وشكرآآ لكم فى انتظار ردودكم
شريف قاسم غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 15-02-22, 09:22 PM   #14
عاطف الشاذلى
مشرف قسم الاسلحه

اوسمتي

عاطف الشاذلى في بداية الطريقعاطف الشاذلى في بداية الطريقعاطف الشاذلى في بداية الطريقعاطف الشاذلى في بداية الطريقعاطف الشاذلى في بداية الطريق

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شريف قاسم مشاهدة المشاركة
إلى أعضاء المنتدى الموكر عاوز اشترى مسدس بلوc06 ايه رأيكم فيه ويقدر يضرب بلية نمرة كام وهو الاحسن ولا البلو اف 92 ارجو سرعة الرد والإفادة من خبراتكم وشكرآآ لكم فى انتظار ردودكم
السلام عليكم أ / شريف . مسدسات الصوت المعدلة عشان تضرب بلى مخالفة للقانون المصرى وتعد قضية احراز سلاح نارى بدون ترخيص ولو لا قدر الله اتمسكت بيه هيتعمللك قضية وهتوحشنا قوى ههههه ده غير ان موضوع البلى برمته موضوع فاااااااشل لقلة عوامل الامان فيه وياما ناس اتأذت منه حفظك الله وده لان المسدسات دى عندما انتجت تم تصميمها لتكون ......(( محدثات صوت )) ...... فقط ولا تتحمل انفجار طلقة بمقذوف لكن موضوع الطبة لا يؤمن تماما ، ده غير ان الكلام ده مخالف لقوانين المنتدى . ارجوا انك تعمل بنصيحتى .. تقبل مرورى
عاطف الشاذلى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 15-02-22, 09:25 PM   #15
عاطف الشاذلى
مشرف قسم الاسلحه

اوسمتي

عاطف الشاذلى في بداية الطريقعاطف الشاذلى في بداية الطريقعاطف الشاذلى في بداية الطريقعاطف الشاذلى في بداية الطريقعاطف الشاذلى في بداية الطريق

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شريف قاسم مشاهدة المشاركة
نرجوا الحذف من ادارة المنتدى
عاطف الشاذلى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

sponsor links