الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > ادوات الصيد الثقيله
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

ادوات الصيد الثقيله معلومات عن اادوات الصيد الثقيله

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 13-03-05, 12:36 PM   #1
Mohamed Mahmoud
الادارة العليا

اوسمتي

الصورة الرمزية Mohamed Mahmoud

المدينه: مصر ام الدنيا
Mohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدى
افتراضي رد: تحذير هام جدا من مسدس الصوت المفتوح

طبعا ان بشكر كل الاعضاء المحترمين المشاركين فى الموضوع
وخلاصة الكلام الاتى
الطبنجة البلى من وجهةنظرى مجرمة ليية يا حج ابو منة بتقول كدة ؟؟؟؟ هى مش ممكن تموت او على الاقل اصابة جامدة ----ايوة طبعا يبقى مجرمة وان شاء الله فى تعديل قانون الاسلحة هتلاقيها موجودة بالنص
تانى حاجةطيب انت هتشلها يا حج ابو منة ؟؟؟؟--------------- ايوة ممكن نظرا لحالةالبلد بنت الكلب دية اكييييييييييييييد هخاف على اهل بيتى و الضرورات تبيح المحظورات
طيب لو قبالك كمين اية اللى ممكن يحصل ؟؟؟؟؟؟
والله على حسب الضابط و ايضا على حسب شخصك -------------بمعنى لو شكلك محترم ومش سوابق والضابط راجل بيفهم هيقولك خد بالك من نفسك و اتكل على الله وحصلت امامى
اما لو شكلك سوابق او الضابط رخم ---------------------يبقى حتوحشنا واللة
وعلى فكرة انا اعرف ضباط بيشتروا طبنجات البلى لاصحابهم دة مش معناها انها سليمة دة معناها ان الشعب خاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااائ ف
تحياتى

سبحان الله و بحمدة سبحان الله العظيم
Mohamed Mahmoud غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
قديم 13-03-05, 03:58 PM   #2
adel152
خبير اسلحه .& عضو ذهبى

اوسمتي

المدينه: أسكندرية
adel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed mahmoud مشاهدة المشاركة
وخلاصة الكلام الاتى
الطبنجة البلى من وجهةنظرى مجرمة ليية يا حج ابو منة بتقول كدة ؟؟؟؟ هى مش ممكن تموت او على الاقل اصابة جامدة ----ايوة طبعا يبقى مجرمة وان شاء الله فى تعديل قانون الاسلحة هتلاقيها موجودة بالنص
تانى حاجةطيب انت هتشلها يا حج ابو منة ؟؟؟؟--------------- ايوة ممكن نظرا لحالةالبلد بنت الكلب دية اكييييييييييييييد هخاف على اهل بيتى و الضرورات تبيح المحظورات
والله على حسب الضابط و ايضا على حسب شخصك -------------بمعنى لو شكلك محترم ومش سوابق والضابط راجل بيفهم هيقولك خد بالك من نفسك و اتكل على الله وحصلت امامى
وعلى فكرة انا اعرف ضباط بيشتروا طبنجات البلى لاصحابهم دة مش معناها انها سليمة دة معناها ان الشعب خاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااائ ف
تحياتى
أخى العزيز محمد باشا بعد التحية.
كلام حضرتك سليم %100 .
أنا شخصيا عندى ايكول جاكل مفتوح اشتريته من سنتين تقريبا واشتريت طبة صلب طويلة بتاعت الاستاذ ماسنجر و50 طلقة بلى (دول كلهم فى منزلى ولم يخرجوا من المنزل منذ شرائهم حتى الان). انا اشتريتهم لحماية المنزل فقط حتى لم اجرب طلقة بلى واحدة من اللى عندى مع طبة ماسنجر حتى الان. للعلم انا تحركاتى كلها بالعربية ومجهز نفسى نفسيا لو حد أعترض طريقى فى هذه الايام وانا فى عربيتى هشيله ومش هأقف. لو حد تعدى على منزلى (اللى يفوت يموت).
لكن مع ذلك ما بأشيلش المسدس المفتوح وانا خارج المنزل يعنى بأختصار وانا فى الشارع سلاحى عربيتى وفى البيت سلاحى المسدس المفتوح.
تحياتى للجميع.
adel152 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 13-03-05, 06:30 PM   #3
realfighter
صياد متقدم

الصورة الرمزية realfighter

realfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدى
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى realfighter

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة adel152 مشاهدة المشاركة
أخى العزيز محمد باشا بعد التحية.
كلام حضرتك سليم %100 .
أنا شخصيا عندى ايكول جاكل مفتوح اشتريته من سنتين تقريبا واشتريت طبة صلب طويلة بتاعت الاستاذ ماسنجر و50 طلقة بلى (دول كلهم فى منزلى ولم يخرجوا من المنزل منذ شرائهم حتى الان). انا اشتريتهم لحماية المنزل فقط حتى لم اجرب طلقة بلى واحدة من اللى عندى مع طبة ماسنجر حتى الان. للعلم انا تحركاتى كلها بالعربية ومجهز نفسى نفسيا لو حد أعترض طريقى فى هذه الايام وانا فى عربيتى هشيله ومش هأقف. لو حد تعدى على منزلى (اللى يفوت يموت).
لكن مع ذلك ما بأشيلش المسدس المفتوح وانا خارج المنزل يعنى بأختصار وانا فى الشارع سلاحى عربيتى وفى البيت سلاحى المسدس المفتوح.
تحياتى للجميع.
1+++++++++++++++++++++++++++++++++
قديم 13-03-05, 06:28 PM   #4
realfighter
صياد متقدم

الصورة الرمزية realfighter

realfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدىrealfighter من اهم اعضاء المنتدى
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى realfighter

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed mahmoud مشاهدة المشاركة
وخلاصة الكلام الاتى
تحياتى
تمام كده يا استاذ محمد الله ينور عليك
الضرورات تبيح المحذورات وحق الدفاع عن النفس ده شىء شرعى بغض النظر عن اى قانون اتخلق
بس القصة ان دايما الواحد لازم يكون عنده منهج فى الحياة
ايه هو ؟ عدم تلبيس الحق بالباطل
يعنى وخاصة لما نكون بنتكلم على منتدى مفتوح وفيه شباب لسا خبرتها بسيطة فى الحياة فلما نفتيله ونقله المسدس البلى قانونى تفتكر النتيجة هتكون ايه !!!!؟
بالنسبة لنقطة عدم تلبيس الحق بالباطل احب اقول مثال بس
حضرتك ممكن تلاقى 2 عصاة مثلا بيدخنوا او بيشربوا خمر مثلا وتسألهم حلال ولا حرام ؟
والله ممكن واحد يقلك حرام مع العلم انه عاصى ولكنه لم ينكر الحكم الشرعى
اما الاخر والعياذ بالله ممكن يقلك مش مقتنع انها حرام او ينكر حرمانيتها وكأنه يتعالى على الله فهنا المصيبه ان الامور تلتبس على بعضها البعض
وتحياتى ليك استاذ محمد وارجو ما اكونش ازعجت حد بمشاركتى
قديم 13-03-05, 06:58 PM   #5
Mohamed Mahmoud
الادارة العليا

اوسمتي

الصورة الرمزية Mohamed Mahmoud

المدينه: مصر ام الدنيا
Mohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدىMohamed Mahmoud عميد بالمنتدى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة realfighter مشاهدة المشاركة
تمام كده يا استاذ محمد الله ينور عليك
الضرورات تبيح المحذورات وحق الدفاع عن النفس ده شىء شرعى بغض النظر عن اى قانون اتخلق
بس القصة ان دايما الواحد لازم يكون عنده منهج فى الحياة
ايه هو ؟ عدم تلبيس الحق بالباطل
يعنى وخاصة لما نكون بنتكلم على منتدى مفتوح وفيه شباب لسا خبرتها بسيطة فى الحياة فلما نفتيله ونقله المسدس البلى قانونى تفتكر النتيجة هتكون ايه !!!!؟
بالنسبة لنقطة عدم تلبيس الحق بالباطل احب اقول مثال بس
حضرتك ممكن تلاقى 2 عصاة مثلا بيدخنوا او بيشربوا خمر مثلا وتسألهم حلال ولا حرام ؟
والله ممكن واحد يقلك حرام مع العلم انه عاصى ولكنه لم ينكر الحكم الشرعى
اما الاخر والعياذ بالله ممكن يقلك مش مقتنع انها حرام او ينكر حرمانيتها وكأنه يتعالى على الله فهنا المصيبه ان الامور تلتبس على بعضها البعض
وتحياتى ليك استاذ محمد وارجو ما اكونش ازعجت حد بمشاركتى
++++++++++++++++++++++++++++++++++++1
تحياتى

سبحان الله و بحمدة سبحان الله العظيم
Mohamed Mahmoud غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 13-03-05, 08:25 PM   #6
قناص الظلم
عضو مميز

الصورة الرمزية قناص الظلم

المدينه: مثلث برمودا
قناص الظلم من كبار اسرة المنتدىقناص الظلم من كبار اسرة المنتدىقناص الظلم من كبار اسرة المنتدىقناص الظلم من كبار اسرة المنتدىقناص الظلم من كبار اسرة المنتدىقناص الظلم من كبار اسرة المنتدىقناص الظلم من كبار اسرة المنتدىقناص الظلم من كبار اسرة المنتدىقناص الظلم من كبار اسرة المنتدىقناص الظلم من كبار اسرة المنتدىقناص الظلم من كبار اسرة المنتدى

تحياتى للجميع

sponsor links