الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > صور وفيديو الصيد ورحلاته
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

صور وفيديو الصيد ورحلاته ميديا عن الصيد والاسلحه ورحلات صيد الاعضاء.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-04-21, 02:35 PM   #1
doddi
صياد جديد

المدينه: الاسكندريه
doddi مستواه غير معروف
افتراضي صيد الحمام في الاسكندريه

طلعت صيد حمام في الاسكندريه مع الصياد عبده ناني .. وفي انتظار الردود ..http://www.youtube.com/watch?v=i6OrHwsysek
doddi غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 11-04-21, 04:18 PM   #2
osama2011
Banned

المدينه: الشرقية
osama2011 نتمنى ان يقوم بتطوير نفسه (غير مرحب به )
إرسال رسالة عبر MSN إلى osama2011
افتراضي رد: صيد الحمام في الاسكندريه

حسبي الله ونعم الوكيل
osama2011 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-04-21, 04:22 PM   #3
سيدخالد
مشرف الصيد البري

الصورة الرمزية سيدخالد

المدينه: الهرم_جيزة
سيدخالد في بداية الطريقسيدخالد في بداية الطريقسيدخالد في بداية الطريقسيدخالد في بداية الطريقسيدخالد في بداية الطريقسيدخالد في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى سيدخالد

على فكرة ده شكله حمام برى يا جماعه وده لونه واحيانا بيكون رمادى فى ابيض بسيط ولا داعى للانفعالات والدعاء ولو كان بلدى مش برى تكون الطريقة بلطف وبحسنه والله اعلم
سيدخالد غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-04-21, 05:29 PM   #4
bassem nawar
صياد متفاعل

المدينه: Alexandria
bassem nawar مستواه غير معروف

طيب يعني الواحد يعرف منين ده حمام ناس و لا لأ وبعدين اثناء ما الواحد بينشن علي الحمامة اكيد يعني ممكن تتسرق بس هيبقي غصب عنه اكيد و مش عارف ليه كل واحد يحط فيديو و هوا بيصطاد الردود تبقي بالشكل ده " حرام/ديه سرقه/ده بتاع ناس" لازم نشجعه برضو ... الفيديو جميييييييل اوي يا استاذ doddi شكرااا
bassem nawar غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-04-21, 05:45 PM   #5
msa_79
صياد متقدم

msa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريقmsa_79 في بداية الطريق

اعتقد برده ان ده حمام بري وعلي كفرة مش شرط انه عشان واقف علي عمارة يبقي حمام بلدي العمارات اللي في وسط البلد مليانه حمام بري بيكون واقف علي العمارات والبلكونات.
الاخ سيد فتحي زي ما قالك الاستاذ سيد خالد النصيحة تكون بالحسني الا طبعا لو حضرتك تعرف الاستاذ عبده وهو صديقك فطبعا يبقي انتو احرار
msa_79 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-04-21, 06:08 PM   #6
osama2011
Banned

نشجعه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نشجعه علي ايه
يا ناس احنا وصلنا لدرجادي
الحلال بين والحرام بين
فين أخلاق الصيادين
عموما هو حر يارب ينزل كل حمام اسكندرية مقفول وتصقفولة علي مهارته في التنشين وتولع الناس اللي بتربي حمام واللي عنده حمامه يلمها
براااااااااافو يا عبده ناني براااافووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووو

ودي مش اول مره ده شكله متخصص صيد حمام اهالي وادي الرابط
http://www.egypthunt.net/showthread.php?t=7407
غير مقروء 11-04-21, 06:59 PM   #7
Heavy equipment
صياد جديد

Heavy equipment مستواه غير معروف

اظاهر في واحد وقف في البلكونه وقالو يا عم حرام عليك يا عم راح الي بيصور قاله حرام؟ وسكت
Heavy equipment غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-04-21, 07:14 PM   #8
صائد البوم
صياد نشيط

الصورة الرمزية صائد البوم

المدينه: البحيره
صائد البوم مستواه غير معروفصائد البوم مستواه غير معروف

مش هقول حرام لان كل واحد عارف الحلال والحرام بس ليا تعليق علي طريقه الدبح يفضل التركيز علي الرقبه اي المنطقه اسفل الراس علي طول لاني لاحظط انك مركز علي الحصله وليس الرقبه (اطلع نحيه الرقبه شويه ) وارميها علي طول اول متدبحها ولما تقع الطريده لا تنسي انك شايل البندقيه وتسهي مع الطريده لان ممكن لا قدر الله تخبط بندقيتك ويحدث ما لا يحمد عقباه
غير مقروء 11-04-21, 07:43 PM   #9
mahmoud11144
صياد متقدم

الصورة الرمزية mahmoud11144

المدينه: مدينة بلطيم م\ كفر الشيخ
mahmoud11144 في بداية الطريقmahmoud11144 في بداية الطريقmahmoud11144 في بداية الطريقmahmoud11144 في بداية الطريقmahmoud11144 في بداية الطريقmahmoud11144 في بداية الطريقmahmoud11144 في بداية الطريقmahmoud11144 في بداية الطريقmahmoud11144 في بداية الطريقmahmoud11144 في بداية الطريق

واللة ياجماعة الراجل دة حرام علية الان دي تاني مرة
وهو يعلم ان هذا حرام ولو هو يقبل علي نفسة الحرام
يبئي يعمل الي هوة عايزة [وحسبي اللة ونعم الوكيل]
mahmoud11144 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-04-21, 09:51 PM   #10
bassem nawar
صياد متفاعل

معلش يا جماعة استحملوني انا جديد في حوار الصيد و عمري ما اصطت ابل كده و نفسي اجمع كل المعلومات اللازمة من المنتدي الجامد ده و بعدين اجيب بندقية بقه و اديهاا ... هوة انتو ضد الراجل ده عشان اصطاد حمام بتاع ناس و لا فيه حاجة تانية ؟؟؟
غير مقروء 11-04-22, 05:50 AM   #11
doddi
صياد جديد

doddi مستواه غير معروف

اولاً شكراً لكل الي شارك في الموضوع .. وبعدين انا نفسي افهم حاجه هو كل حمام في البلد بتاع ناس يا اخي انا اكاد اجزم ان مفيش ولا واحد من الرجاله الحلوه دي من الاسكندريه .. احنا في الاسكندريه مش في الفلاحين ومنطقه الصيد دي في محطه الرمل .. من ارقى مناطق الاسكندريه لايمكن يكون حد مربي فيها حمام وانا قبل ما اصطاد الحمام بسأل الناس الي في المنطقه حد مربي حمام هنا ولا لا والي يروح محطه الرمل في عماير كتير مهجوره محدش ساكنها .. الحمام البري و الشارد بيستوطنها وبيعيش فيها ولا يمكن ابداً يكون حمام ناااااااااااااس ابداً ابداً ابداً ابداً .. احنا بناخد الحمام ده نأكله واحنا ناس بنتقي الله لايمكن ناكل حرام .. والي مش مقتنع با الكلام ده شكراً ليه بس ياريت يبطل افتاء ويسأل اهل العلم احسن عشان ده تاني موضوع يحصل عليه الضجه دي .. انا بحترم جميع وجهات النظر بس والنبي مش عايزين نسيب موضوع النقاش الاصلي في مشاركه الصيد للاخوه الصيادين ونعض بقا كل مره بتاع ناس وبتاع الجيران .. كل واحد عارف هوا بيعمل ايه .. وبعدين الي بيقول حرام ده في الفيديو راجل كبير فاكرنا هندبح الحمام وهنرميها فبيقول حرام عدم الاستفاده بيها .. لما عرف اننا بناخده سكت .. اكرر اسفي للجميع حبيت التوضيح فقط ..
غير مقروء 11-04-22, 06:06 AM   #12
osama2011
Banned

بالهنا والشفا معلش اصل احنا فلاحين ومانفهمش خلينالك انت وعبده ناني الحضارة والتقدم
غير مقروء 11-04-22, 06:55 AM   #13
sameer
صياد قديم

الصورة الرمزية sameer

المدينه: الإسكندرية
sameer في بداية الطريقsameer في بداية الطريقsameer في بداية الطريقsameer في بداية الطريقsameer في بداية الطريقsameer في بداية الطريقsameer في بداية الطريق

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة osama2011 مشاهدة المشاركة
بالهنا والشفا معلش اصل احنا فلاحين ومانفهمش خلينالك انت وعبده ناني الحضارة والتقدم
يا اخي هو ما يقصدش كدة هو قصده ان في الفلاحين يعني بيربو حمام كتير انما في المنطقة اللي بيصطاد فيها ماحدش بيربي حمام وانا فعلا باشوف الحمام ده وبيبقا بري او هربان وبيبقا فيه منه الوان بس بيبقا معشش هناك مش بتاع حد
sameer غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-04-22, 10:20 AM   #14
doddi
صياد جديد

doddi مستواه غير معروف

شكراً اخي العزيز سمير .. وعلى العموم انا لسه جاي من محطه الرمل واصطادنا حمد الله وجاري رفع الفيديو الجديد .. ومتشكرين يا استاذ اسامه ..
غير مقروء 11-04-22, 10:27 AM   #15
doddi
صياد جديد

doddi مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bassem nawar مشاهدة المشاركة
معلش يا جماعة استحملوني انا جديد في حوار الصيد و عمري ما اصطت ابل كده و نفسي اجمع كل المعلومات اللازمة من المنتدي الجامد ده و بعدين اجيب بندقية بقه و اديهاا ... هوة انتو ضد الراجل ده عشان اصطاد حمام بتاع ناس و لا فيه حاجة تانية ؟؟؟
اخي العزيز .. يقول الله تعالى (فاسألوا أهل الذكر إن كنتم لا تعلمون) صدق الله العظيم .. اتوكل على الله وجيب بندقيتك يا معلم .. ولو انتا من اسكندريه كلمني نظبط وننزل نصطاد سوى .. واسأل الشيوخ زي ما انا عملت على صيد الحمام الشارد .. والبري مستوطن المدن وشوف هيقولولك ايه ومتشغلش بااااااااااااااااالك .. تحياتي
غير مقروء 11-04-22, 10:28 AM   #16
doddi
صياد جديد

doddi مستواه غير معروف

اقتباس:
طيب يعني الواحد يعرف منين ده حمام ناس و لا لأ وبعدين اثناء ما الواحد بينشن علي الحمامة اكيد يعني ممكن تتسرق بس هيبقي غصب عنه اكيد و مش عارف ليه كل واحد يحط فيديو و هوا بيصطاد الردود تبقي بالشكل ده " حرام/ديه سرقه/ده بتاع ناس" لازم نشجعه برضو ... الفيديو جميييييييل اوي يا استاذ doddi شكرااا
شكراً عزيزي على التشجيع .. وجزاك الله خيرا
غير مقروء 11-04-22, 10:30 AM   #17
doddi
صياد جديد

doddi مستواه غير معروف
Thumbs up رد: صيد الحمام في الاسكندريه

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة msa_79 مشاهدة المشاركة
اعتقد برده ان ده حمام بري وعلي كفرة مش شرط انه عشان واقف علي عمارة يبقي حمام بلدي العمارات اللي في وسط البلد مليانه حمام بري بيكون واقف علي العمارات والبلكونات.
الاخ سيد فتحي زي ما قالك الاستاذ سيد خالد النصيحة تكون بالحسني الا طبعا لو حضرتك تعرف الاستاذ عبده وهو صديقك فطبعا يبقي انتو احرار
شكرا ياباشا .. بس اولاً انا الي بصطاد مش عبده ناني .. عبده كان بيصور
غير مقروء 11-04-22, 10:31 AM   #18
doddi
صياد جديد

doddi مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صائد البوم مشاهدة المشاركة
مش هقول حرام لان كل واحد عارف الحلال والحرام بس ليا تعليق علي طريقه الدبح يفضل التركيز علي الرقبه اي المنطقه اسفل الراس علي طول لاني لاحظط انك مركز علي الحصله وليس الرقبه (اطلع نحيه الرقبه شويه ) وارميها علي طول اول متدبحها ولما تقع الطريده لا تنسي انك شايل البندقيه وتسهي مع الطريده لان ممكن لا قدر الله تخبط بندقيتك ويحدث ما لا يحمد عقباه
جزاك الله خيراً على النصيحه الغاليه .. وعلى العموم لما اصطدت النهارده دبحت بطريقتك ..ههههههههه
غير مقروء 11-04-22, 11:00 AM   #19
bassem nawar
صياد متفاعل

Smile رد: صيد الحمام في الاسكندريه

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة doddi مشاهدة المشاركة
شكراً اخي العزيز سمير .. وعلى العموم انا لسه جاي من محطه الرمل واصطادنا حمد الله وجاري رفع الفيديو الجديد .. ومتشكرين يا استاذ اسامه ..
دوددي باشا انا من الاسكندرية فعلا بس مستغرب ازاي حضرتك بتصطاد في محطة الرمل هوا في اشجار هناك؟؟ ولا حضرتك بتروح العماير المهجورة بس ؟ و احب اعرف منك هل في اماكن تانيا كويسة ؟؟ وانشاء الله لو جبت بندقية نطلع سوة
غير مقروء 11-04-22, 11:22 AM   #20
doddi
صياد جديد

doddi مستواه غير معروف

اقتباس:
دوددي باشا انا من الاسكندرية فعلا بس مستغرب ازاي حضرتك بتصطاد في محطة الرمل هوا في اشجار هناك؟؟ ولا حضرتك بتروح العماير المهجورة بس ؟ و احب اعرف منك هل في اماكن تانيا كويسة ؟؟ وانشاء الله لو جبت بندقية نطلع سوة
بص يا باشا الحمام البري عمرو ما يقف على اشجار مطلقا .. موسم الحمام البري يكون في شهر تسعه .. وبعد كدا بيستوطن الاماكن الهادئه الي مفهاش ضوضاء كتير يعني في ظهر البنوك في محطه الرمل عشان المنطقه بتبقا هاديه طول اليوم .. العماير الي فيها الشركات .. وموجود في سيدي بشر برضو .. على العمو العماير الطويله الي فيها حليات او تكيفات يعشش فيها ويكون مفيهاش حركه كتير تلاقيهم عليها .. على العموم انا تحت امرك لو هتطلع وتليفوني 0104488950 .. عبدالله الجزيري
غير مقروء 11-04-22, 11:25 AM   #21
bassem nawar
صياد متفاعل

Talking رد: صيد الحمام في الاسكندريه

اقتباس:
بص يا باشا الحمام البري عمرو ما يقف على اشجار مطلقا .. موسم الحمام البري يكون في شهر تسعه .. وبعد كدا بيستوطن الاماكن الهادئه الي مفهاش ضوضاء كتير يعني في ظهر البنوك في محطه الرمل عشان المنطقه بتبقا هاديه طول اليوم .. العماير الي فيها الشركات .. وموجود في سيدي بشر برضو .. على العمو العماير الطويله الي فيها حليات او تكيفات يعشش فيها ويكون مفيهاش حركه كتير تلاقيهم عليها .. على العموم انا تحت امرك لو هتطلع وتليفوني 0104488950 .. عبدالله الجزيري
شكرا علي المعلومات يا باشا :d
غير مقروء 11-04-22, 04:08 PM   #22
sameer
صياد قديم

الصورة الرمزية sameer

sameer في بداية الطريقsameer في بداية الطريقsameer في بداية الطريقsameer في بداية الطريقsameer في بداية الطريقsameer في بداية الطريقsameer في بداية الطريق

طب يا ريت والله اطلع معاكم بس ليا كام سؤال دلوقتي حضرتك بتصطاد في محطة الرمل بس المنطقة دي معروف يعني انها بتبقا ملغمة ظباط ومخبرين فبتتعاملو ازاي ولا بتنزلو بدري وتخلصو بدري ولا عادي ومافيش مشاكل و ماحدش بيكلمكم؟ وحضرتك ساكن فين عشان لو قريب مني نروح سوا انا من محرم بيه
غير مقروء 11-04-23, 11:40 AM   #23
doddi
صياد جديد

doddi مستواه غير معروف

انا ساكن في جناكليس .. وبعدين محدش بيكلمك لا ضباب ولا مخبرين .. دنا صدت مره حمامه واقفه على قسم العطارين قدام القسم كلو .. والضابط الي واقف عشان يعمل لنفسو منظر ندهنا وقعد يهزر معانا .. وامبارح اصطدت حمامه من وش القسم والعساكر والمخربين والامناء الى على الباب قعدو يشجعو .. الي ممكن يتكلم طول الرحله حد عادي من الناس يعض يتفلسف عليك شويه وليه .. وحرام .. والكلام الفاضي ده تقوم انتا منفضلو وماشي ..
غير مقروء 11-04-23, 11:53 AM   #24
sameer
صياد قديم

الصورة الرمزية sameer

يا جامد يا جامد قدامهم كدا عيني عينك طب جميل اوي طب انتو طالعين المرة الجاية امتا و اقابلكم فين؟

منتظر الرد.....
غير مقروء 11-04-23, 12:26 PM   #25
oteote2010
صياد متفاعل

الصورة الرمزية oteote2010

oteote2010 مستواه غير معروف

ههههههههه شكله تحفه وهو بيجري ورا الحمامه كان هايتقلب
oteote2010 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-04-23, 12:56 PM   #26
doddi
صياد جديد

doddi مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sameer مشاهدة المشاركة
يا جامد يا جامد قدامهم كدا عيني عينك طب جميل اوي طب انتو طالعين المرة الجاية امتا و اقابلكم فين؟

منتظر الرد.....
هنحاول نظبط عل يوم الجمعه .. ولما تتأكد هنعلن عنها..
غير مقروء 11-04-23, 01:38 PM   #27
bassem nawar
صياد متفاعل

Talking رد: صيد الحمام في الاسكندريه

اقتباس:
انا ساكن في جناكليس .. وبعدين محدش بيكلمك لا ضباب ولا مخبرين .. دنا صدت مره حمامه واقفه على قسم العطارين قدام القسم كلو .. والضابط الي واقف عشان يعمل لنفسو منظر ندهنا وقعد يهزر معانا .. وامبارح اصطدت حمامه من وش القسم والعساكر والمخربين والامناء الى على الباب قعدو يشجعو .. الي ممكن يتكلم طول الرحله حد عادي من الناس يعض
يتفلسف عليك شويه وليه .. وحرام .. والكلام الفاضي ده تقوم انتا منفضلو وماشي ..
ساكن في جناكليس, دحنا جران بقي حضرتك ساكن فين بالضبط ؟؟ انا ورا كلية الفنون الجميلة علي طول
غير مقروء 11-04-23, 01:53 PM   #28
احمد فتحي
صياد متقدم

احمد فتحي حائز على اهتمام المنتدىاحمد فتحي حائز على اهتمام المنتدىاحمد فتحي حائز على اهتمام المنتدىاحمد فتحي حائز على اهتمام المنتدىاحمد فتحي حائز على اهتمام المنتدىاحمد فتحي حائز على اهتمام المنتدىاحمد فتحي حائز على اهتمام المنتدىاحمد فتحي حائز على اهتمام المنتدىاحمد فتحي حائز على اهتمام المنتدىاحمد فتحي حائز على اهتمام المنتدىاحمد فتحي حائز على اهتمام المنتدى
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى احمد فتحي

ممكن لما تظبط يوم انشاء الله اطلع معاكو
احمد فتحي غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-04-24, 12:34 AM   #29
doddi
صياد جديد

doddi مستواه غير معروف

انا هعمل موضوع في نفس القسم همنا ان شاء الله وهعلن لكل الحبايب من الاسكندريه الي عايز يطلع ونظبط ونتقابل في حته معينه نحددها سلفاً .. وانا ساكن ورا البريد الي عند فتح الله .. تحياتي
غير مقروء 11-06-14, 01:14 PM   #30
sphada
صياد جديد

sphada مستواه غير معروف

ما شاء الله جبتها من مسافة بعيدة . بس واضح ان البندقية ضعيفة لانها ما ماتتش علي طول او يمكن انا ما عنديش خبرة في الصيد . بس فيديو جامد
sphada غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-14, 02:09 PM   #31
ابو مروان
مشرف الاقسام العامه

اوسمتي

المدينه: مصر المحروسة
ابو مروان عميد بالمنتدىابو مروان عميد بالمنتدىابو مروان عميد بالمنتدىابو مروان عميد بالمنتدىابو مروان عميد بالمنتدىابو مروان عميد بالمنتدىابو مروان عميد بالمنتدىابو مروان عميد بالمنتدىابو مروان عميد بالمنتدىابو مروان عميد بالمنتدىابو مروان عميد بالمنتدى

يا اخوانى الاعزاء اتقوا الشبهات الحلال بين والحرام بين_الحمام البرى معروف لايمكن لونة يكون غير الكحلى والاسمر او الاسمر فى الرصاصى اى لون تانى ابيض فى بنى ابيض فى اسود اسود بس بنى بس بيكون بلدى_والحمام البرى بيقف على شجر انما البلدى لايمكن يقف على شجر_احنا نتقى الشبهات لا يكون الحمام دة بتاع ناس وتدعى على اللى بياكلو ينزل فى المعدة بالس........ والا بلاش ربنا يحفظنا يمامتين احسن من الكلام دة والشبهة
ابو مروان غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-14, 02:50 PM   #32
lilkapo
صياد نشيط

المدينه: بورسعيد
lilkapo في بداية الطريقlilkapo في بداية الطريقlilkapo في بداية الطريقlilkapo في بداية الطريقlilkapo في بداية الطريقlilkapo في بداية الطريقlilkapo في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى lilkapo

انا بقى مش هقول انو دة حلال او حرام لانى حتى لو متاكد ان الحمام برى مش بصطادو لانى بخاف اووووى من الحمام مهما كان لونو ليكون بتاع حد واكل عيالى حرام
انا هتكلم بس فى نقطة ان صاحب الموضوع راجل ما شاء الله قناص محترم ويجب علينا ان نقدرة
واعتقد انو الوحيد فينا الى ممكن يهتم ان كان برى او لا او حلال او لا لان هوا الى هياكلو بالف هنا مش احنا يعنى حلال لية حرام برضو لية
وموفق ان شاء الله فى طلعاتك الجاية واتمنى البحث عن قرى زراعية فستجد كل ما تشتهى هناك من يمام وقميرى و دجاج مية
عموما موفق
lilkapo غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-14, 04:45 PM   #33
sameer
صياد قديم

الصورة الرمزية sameer

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lilkapo مشاهدة المشاركة
انا بقى مش هقول انو دة حلال او حرام لانى حتى لو متاكد ان الحمام برى مش بصطادو لانى بخاف اووووى من الحمام مهما كان لونو ليكون بتاع حد واكل عيالى حرام
انا هتكلم بس فى نقطة ان صاحب الموضوع راجل ما شاء الله قناص محترم ويجب علينا ان نقدرة
واعتقد انو الوحيد فينا الى ممكن يهتم ان كان برى او لا او حلال او لا لان هوا الى هياكلو بالف هنا مش احنا يعنى حلال لية حرام برضو لية
وموفق ان شاء الله فى طلعاتك الجاية واتمنى البحث عن قرى زراعية فستجد كل ما تشتهى هناك من يمام وقميرى و دجاج مية
عموما موفق

يا باشا ما تقلقش الحمام ده بري و معشش و انا كنت في المنطقة دي النهاردة و الحمام كان مرشق في كل حتة وكنت بقول فينك يا بندقية

ما تقلقش خالص المنطقة دي اساسا مش سكنية دي كلها مصالح و بنوك و بيوت قديمة وعشان كدة الحمام بيعشش ورا التكييفات وفي الشقوق بتاعت البيوت القديمة دي

فإن النصح بين الناس نوع من التوبيخ لا أرض استماعه
غير مقروء 11-06-14, 05:21 PM   #34
lilkapo
صياد نشيط

المدينه: بورسعيد
lilkapo في بداية الطريقlilkapo في بداية الطريقlilkapo في بداية الطريقlilkapo في بداية الطريقlilkapo في بداية الطريقlilkapo في بداية الطريقlilkapo في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى lilkapo

اقتباس:
يا باشا ما تقلقش الحمام ده بري و معشش و انا كنت في المنطقة دي النهاردة و الحمام كان مرشق في كل حتة وكنت بقول فينك يا بندقية

ما تقلقش خالص المنطقة دي اساسا مش سكنية دي كلها مصالح و بنوك و بيوت قديمة وعشان كدة الحمام بيعشش ورا التكييفات وفي الشقوق بتاعت البيوت القديمة دي
خلاص يبقى تمام كدة وعلى فكرة يا جماعة فى كمان نوع من الحمام ممكن نسمية هارب بمعنى ان الحممامة تهرب من صاحبها وبتحصل كتير وتصادف انها تولف على حمامة من الحمام البرى وتعشش فعلا يعنى ممكن نقول حمام شارد عادى والله انا كل الى اقصدو ان لاااااااااااااااااااااازم نخلى بالنا ان ميكونش بتاع حد ولو شكينا 1 فى المليون انو لية صاحب بلاش احسن
كمان فى حاجة الى بيصطاد من منطقة زى دى يخلى بالو خلفية الهدف اية يعنى مثلا ممكن يكون شباك زجاج ممكن خرطوم تكييف الخ الخ الخ
برضو نخلى بالنامن الحجات دى لانها ممكن تعمل مشاكل واحنا فى غنى عنها
وموفق ومستنى فديوهات تانية
lilkapo غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-14, 07:57 PM   #35
يونس
صياد نشيط

الصورة الرمزية يونس

يونس في بداية الطريقيونس في بداية الطريقيونس في بداية الطريقيونس في بداية الطريقيونس في بداية الطريقيونس في بداية الطريق

اه ياعم الحلاوه دي

)) صدق الله العظيم
يونس غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-14, 08:44 PM   #36
الصيااد
صياد نشيط

الصورة الرمزية الصيااد

المدينه: الاسكندرية
الصيااد مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر MSN إلى الصيااد إرسال رسالة عبر Yahoo إلى الصيااد إرسال رسالة عبر Skype إلى الصيااد

صيد الحمام وسط المناطق السكنية مرفوض تمام منعا للشبهات تقبلوا تحياتي ..................
غير مقروء 11-06-15, 05:49 AM   #37
sameer
صياد قديم

الصورة الرمزية sameer

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الصيااد مشاهدة المشاركة
صيد الحمام وسط المناطق السكنية مرفوض تمام منعا للشبهات تقبلوا تحياتي ..................
حضرتك لو شوفت ردي في المشاركة اللي فاتت قولت ان المنطقة دي مش سكنية و الحمام ده بيبقا معشش و الله العظيم معشش

فإن النصح بين الناس نوع من التوبيخ لا أرض استماعه
غير مقروء 11-07-08, 02:54 AM   #38
hema777h
تاجر مسجل بالمنتديات

hema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريق

بقولك يا استاذ سمير عشاااااااان نقدر نحدد موضوع انو معشش او غير معشش لازم اننا تطلع طلعة معاك وبعد الطلعة نحضر عملية الطبخ والاكل وبعد التذوق نقدر نحدد اذا كاااااااان معشش او غير معشش

هههههههههههههه
انا بهظر معاااااك يا جماعة الراجل موضح ان المكان الي هو بيصطاد منو مفهوش اي حد مربي حمااااام وان المكان في حمااام بري وحماااام معشش في المنطقة وشكرااااااااااااا جزيلا
48 شارع بغداد امام فندق بيروت
محافظة القاهرة
يسعدنا توفير خدمة الشحن الي جميع الاعضاء في جميع المحافظات
وتكلفة الشحن علي حسب المحافظة

01000131401
01093635793
hema777h غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-17, 02:35 AM   #39
ايهاب 2011
صياد جديد

ايهاب 2011 مستواه غير معروف

اقتباس:

الحال من بعضه

نتمني علي الله ان نكتسب خبره من هذا المنتدي الرائع

لعل وعسي نتعلم الصيد ونصبح صيادين يوما ما
ايهاب 2011 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

sponsor links