1. youtube
  2. new
الإعلانات
الإعلانات

العودة   الصيد فى مصر > سوق المنتدى > الاسلحه الهوائيه

الاسلحه الهوائيه بنادق الصيد ومسدسات الغاز.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-12-17, 12:04 PM
elmasrey123 elmasrey123 غير متواجد حالياً
صياد قديم

اوسمتي

المدينه: اسكن اينما وجدت الحياه
elmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدى
افتراضي اول بندقيه استورده باسمى من امريكا وصلت لايه

الحمد لله بعد سنة من فقد الامل البندقيه فى طريقه للخروج بمساعدة اخويا نادر موريس حبيب قلبى بعد ما اتصادرت وبعد كده اتظلمت والحمد لله فى نهاية اجرائتها والحمد لله دفعنا لحد دلوقتى تمنها مرتين فى مصر ولسه كمان هههه والحمد لله مش هعملها تانى والحمد لله انها اما تخرج هيريحنى منها وهياخدها ادعولى بقا تخرج على خير

[
تمت مصادرة البندقية وذلك لعدم تطابقها مع المواصفات الفنية للبنادق الهوائية المسموح بتداولها
ده كان رد اللجنه الفنيه والله البلد دى ما هيتعدل حالها ابدااااااااا
B]اول بندقيه استورده باسمى من امريكا محدش يعرف يخرجهالى من الجمرك يا جدعان
طبعا انا شكلى شكل اى حد له فى المواقع الاجنبى وغاوى سلاح شفت البندقية دى عجبتنى

ايه الجمال ده طبعا انا تهت فى طريقة الشحن والدفع الالكترونى ووجع الدماغ دة فانا كان معايا رقم تليفون واحد اعرفة شغال فى الحجات دى عندة مكتب شحن على قدة متخصص فى اى حاجة من امريكا وكندا وكنت اتعاملت معاه قبل كده فى لاب توب جابهولى وبدون ما ادخل فى التفاصيل لاتقولو ان انا بعمله اعلان كلمته وكده واديته الموقع وقالى بس احتمال يكون فى قلق فى الجمارك انا قلتله ميهمكش اى مبلغ جمارك انا هدفعه وبعدين دى صيد وانا الى متحمل المسئوليه لو جرالها حاجة واقتعته وهو اتعامل مع الادارة بتاع الموقع مباشرة والشغل ده وهو دفع وعمل التحويل والشحن تم وبعدها بحوالى 15 يوم الحاجة وصلت تمام كده نروح نستلم يامعلم الحاجة يقولك الحاجة اتصادرت قل وعايزين يعملو قضية قضيه ايه ياعم يقولك استيراد سلاح بدون تصريح ليه ياعم دى رش بتاع عصافير وبتتباع هنا فى مصر على الارصفة يقولك انا مش فنى دى هتتعرض على لجنة فنية وهى الى تحدد نوع السلاح ودلوقتى بقالنا بالظبط 45 يوم ومستنى رد الخبراء كل الى حلتى ايصال وربنا معايا ومعاكم فياريت لو حد يعرف حد يخرجهالى وكفاية ان انا عرفت انها لو خرجت وانا اتمنى دة هيكون جمركها اغلى من تمنها ومصاريف شحنها هما عايزين منا ايه تانى
[/B]

غير مقروء 11-12-17, 10:59 PM   #3
3ala2
صياد جديد

3ala2 مستواه غير معروف 3ala2 غير متواجد حالياً

يا رب تخرج و لما تخرجها لازم تقولنا على صاحبك لأننا لازم نجيب لنا منها ان شاء الله
و يا ريت رقم موبايلك

غير مقروء 11-12-18, 02:51 AM   #4
أحمس
صياد متفاعل
الصورة الرمزية أحمس

أحمس مستواه غير معروف أحمس غير متواجد حالياً

السلام عليكم
أنا أعتقد إن أول خطوة تعملها إنك تشوف مستخلص جمارك
فى قرية البضائع لو هى هناك أو فى منطقة الجمرك
الموجودة فيه البندقية وتطلب منه أن
يستعجل سرعة عرضها على المعمل الجنائى
ولابد أن تتفق معه على أتعابه قبل أى شيئ
ولاحظ إن كل يوم يمر بتحسب أرضية على البندقية
وإن شاء الله يتم خروجها عن قريب

التوقيع: لا إله إلا الله وحده لاشريك له
له الملك وله الحمد
يحيى ويميت
وهو على كل شئ قدير
وإليه المصير

غير مقروء 11-12-18, 09:46 AM   #5
eng.amg
صياد قديم
الصورة الرمزية eng.amg

eng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيده eng.amg غير متواجد حالياً
إرسال رسالة عبر MSN إلى eng.amg إرسال رسالة عبر Yahoo إلى eng.amg

ياريت حد من ذوي الخبرة يتابع الموضوع دا ويحدث الموقع بالتطورات للإفادة العامة

التوقيع: م.أحمد مصطفى

{رَبّ إِنِّي لِمَا أَنْزَلْت إِلَيَّ مِنْ خَيْر فَقِير}

غير مقروء 11-12-18, 10:05 AM   #6
ادهم
صياد متفاعل

ادهم في بداية الطريقادهم في بداية الطريقادهم في بداية الطريقادهم في بداية الطريقادهم في بداية الطريقادهم في بداية الطريقادهم في بداية الطريقادهم في بداية الطريقادهم في بداية الطريقادهم في بداية الطريقادهم في بداية الطريق ادهم غير متواجد حالياً

سيدي الفاضل
مبروك اولا

حضرتك توجة لمطار القاهرة لقرية البضائع وقابل السيد الضابط مفتش المفرقعات وتأكد منة ان البندقية توجهت للمعمل الجنائي بالعباسية للفحص
وبعد التأكد ممكن حضرتك تتجة لمقر المعمل الجنائي وهم ناس محترمين واسأل عن البندقية وهم سوف يقومون بإنهاء الإجراءات في حالة مطابقتها للمواصفات
وسوف يعيدونها الي قرية البضائع وهناك ممكن تستلم البندقية بإذن الله
من الآخر روح قرية البضائع وقابل اسيد ضابط المفرقعات

التوقيع: {ما يلفظ من قول إلا لدية رقيب عتيد}[SIGPIC][/SIGPIC]

غير مقروء 11-12-18, 10:17 AM   #7
eng.amg
صياد قديم
الصورة الرمزية eng.amg

eng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيدهeng.amg لديه مشاركات جيده eng.amg غير متواجد حالياً
إرسال رسالة عبر MSN إلى eng.amg إرسال رسالة عبر Yahoo إلى eng.amg

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ادهم مشاهدة المشاركة
سيدي الفاضل
مبروك اولا

حضرتك توجة لمطار القاهرة لقرية البضائع وقابل السيد الضابط مفتش المفرقعات وتأكد منة ان البندقية توجهت للمعمل الجنائي بالعباسية للفحص
وبعد التأكد ممكن حضرتك تتجة لمقر المعمل الجنائي وهم ناس محترمين واسأل عن البندقية وهم سوف يقومون بإنهاء الإجراءات في حالة مطابقتها للمواصفات
وسوف يعيدونها الي قرية البضائع وهناك ممكن تستلم البندقية بإذن الله
من الآخر روح قرية البضائع وقابل اسيد ضابط المفرقعات
هل حضرتك متأكد من الإجراءات دي؟
يعني جربت قبل كده الحوار دا ونفع؟؟
لوكان كدا ممكن أي حد يستورد أي بندقية نمرة 1 أو 2 سوسته من برا ويمشي في الإجراءات دي
أرجو التصحيح

شكرا

التوقيع: م.أحمد مصطفى

{رَبّ إِنِّي لِمَا أَنْزَلْت إِلَيَّ مِنْ خَيْر فَقِير}

غير مقروء 11-12-18, 10:23 AM   #8
hema777h
تاجر مسجل بالمنتديات

hema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريقhema777h في بداية الطريق hema777h غير متواجد حالياً

هي pcp نمرة كااااام

التوقيع:
MR.X
لاسلحة الصيد البري والبحري ومحدثات الصوت
يسعدنا تشريفكم لنا بمعرضنا في مصر الجديدة
48 شارع بغداد امام فندق بيروت
محافظة القاهرة
يسعدنا توفير خدمة الشحن الي جميع الاعضاء في جميع المحافظات
وتكلفة الشحن علي حسب المحافظة

01000131401
01093635793

غير مقروء 11-12-18, 11:40 AM   #9
مصطفى ابواسماعيل
صياد متميز جداً
الصورة الرمزية مصطفى ابواسماعيل

اوسمتي

مصطفى ابواسماعيل من اهم اعضاء المنتدىمصطفى ابواسماعيل من اهم اعضاء المنتدىمصطفى ابواسماعيل من اهم اعضاء المنتدىمصطفى ابواسماعيل من اهم اعضاء المنتدىمصطفى ابواسماعيل من اهم اعضاء المنتدىمصطفى ابواسماعيل من اهم اعضاء المنتدىمصطفى ابواسماعيل من اهم اعضاء المنتدىمصطفى ابواسماعيل من اهم اعضاء المنتدىمصطفى ابواسماعيل من اهم اعضاء المنتدىمصطفى ابواسماعيل من اهم اعضاء المنتدىمصطفى ابواسماعيل من اهم اعضاء المنتدى مصطفى ابواسماعيل غير متواجد حالياً
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى مصطفى ابواسماعيل إرسال رسالة عبر Skype إلى مصطفى ابواسماعيل

يعنى انت عملت كل ده ولما وصلت مش عارف تخرجها اتكلم مع اى ظابط من اللى فى قرية البضايع وقوله دى مش كميه دى بندقيه واحده وهدفع جماركها وقوله ليك الحلاوة لما تخرجهالى وخليك متابع مش نايم فى البيت وقضية ايه اللى بيقولولك عليها ده تخويف يا معلم وامشى فيها وماتكسلشى واهتم بالموضوع وخدلك محامى معاه لو انت خايف خايف اوى البلد انصلح حالها هيه مدفع نص بوصه واكيدالمحامى اللى هاتخده يعرف حد يخلصهالك من هناك ولا تجلس مكتوف الايدى علشان الارضيه بتاعتها +الجمرك +الاتعاب وخلافه وكام كلفتك

غير مقروء 11-12-18, 12:47 PM   #10
elmasrey123
صياد قديم

اوسمتي

elmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدىelmasrey123 عميد بالمنتدى elmasrey123 غير متواجد حالياً

يارب عامة اه انا هتابع الموضوع ولو فى جديد هبلغكم وياريت لو حد قبلته المشكله دى يقول اتصرف ازاى اما بالنسبة للمعمل الجنائى انا مستنى الدورررررررررررررررررررررررر

التوقيع:

إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم