الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها

بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها معلومات عن بنادق ضغط الهواء والرش ومستلزماتها.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-07-31, 09:12 PM   #1
tamer elgendy
صياد جديد

tamer elgendy مستواه غير معروف
افتراضي استفسار من اخواني مالكي البام

السلام عليكم
ناوي انشاء الله اشتري البام 21 وكنت عاوز اعرف من الناس اللي عندها البندقية دي ايه مواصفاتها ومزاياها وعيوبها؟
وهل نظرا لقوتها هحتاج اني اظبط نشانها من وقت للتاني نتيجة ان نشانها بيتحرك باستمرار ؟
وهل لو ركبت تلسكوب اعاني من نفس مشكلة الضبط المستمر للنشان؟
واسف على الاطالة.......................
tamer elgendy غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 11-07-31, 09:25 PM   #2
mimic
صياد متفاعل

الصورة الرمزية mimic

المدينه: مدينة الشروق
mimic مستواه غير معروفmimic مستواه غير معروف
افتراضي رد: استفسار من اخواني مالكي البام

باشا مفيش اي شيئ يعيب هذه البندقية غير انها بندقية تقيلة شوية بس غير كده بندقية رائعة انا لسه بايعها علشان ربنا رزقني بمبلغ وقلت اجيب حاجة تنية انما هيا ممتازة جدا جدا وعلى فكرة والله انا كنت مركب عليها تليسكوب وكن بظبطو وخلاص وبنساه بس فعلا هيا ممتزة بس إذا لاقيتها يبقا كويس لأني سامع نها بقت قليلة وعلى العموم هاتها وانت مطمن لا ناشينكانات بتتحرك ولا غيرو والله انا صادق معاك وبالنسبة لوزنها هيا اتقل من اي بندقية تانية بحوالي كيلو ومش هتحس بيها اساسا من تالت طلعة او تاني طلعة بعد ما ايدك تاخد عليها
ستبكى يوما على فرط سذاجتك.
mimic غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-31, 11:10 PM   #3
adel_7768
صياد متقدم

الصورة الرمزية adel_7768

المدينه: المنوفيه
adel_7768 من كبار اسرة المنتدىadel_7768 من كبار اسرة المنتدىadel_7768 من كبار اسرة المنتدىadel_7768 من كبار اسرة المنتدىadel_7768 من كبار اسرة المنتدىadel_7768 من كبار اسرة المنتدىadel_7768 من كبار اسرة المنتدىadel_7768 من كبار اسرة المنتدىadel_7768 من كبار اسرة المنتدىadel_7768 من كبار اسرة المنتدىadel_7768 من كبار اسرة المنتدى
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى adel_7768

السلام عليك أخي الكريم البندقية البام من أفضل البنادق حيث أنها الكوبي للديانا 52 وكل قطع غيار الديانا تتركب عليها وإنشاء الله أول ما تشتريها تفك مسمار الناشينكان وتغيره بمسمار سن خشن وأنساه بعد كده لأنه مش هيفك بعد كده خالص ولو هتركب عليها تليسكوب هيبقي تمام قوي لان المدى بتاع البندقية كويس جدا والعيب الوحيد في البندقية الوزن حيث ان وزنها 4.700 جرام غير كده لا يوجد عيوب في هذه البندقية انا مقتني البام 22 ومازعلتنيش خالص وإنشاء الله ربنا يوفقك في اختيارك
غير مقروء 11-07-31, 11:17 PM   #4
Andria
صياد متقدم

الصورة الرمزية Andria

المدينه: Cairo
Andria في بداية الطريقAndria في بداية الطريقAndria في بداية الطريقAndria في بداية الطريقAndria في بداية الطريقAndria في بداية الطريقAndria في بداية الطريق

Bos ensa enaha seny khales , hey el quality beta3etha nedefa gedan gedan, we kaman el qowa madfa3 begad , Ana less ha3mel video el qowetha kaman kam youm , we haba2ah arfa3o 3al youtube
Andria غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-31, 11:18 PM   #5
د.مهندس
صياد متفاعل

الصورة الرمزية د.مهندس

المدينه: محافظة الشرقية
د.مهندس مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mimic مشاهدة المشاركة
باشا مفيش اي شيئ يعيب هذه البندقية غير انها بندقية تقيلة شوية بس غير كده بندقية رائعة انا لسه بايعها علشان ربنا رزقني بمبلغ وقلت اجيب حاجة تنية انما هيا ممتازة جدا جدا وعلى فكرة والله انا كنت مركب عليها تليسكوب وكن بظبطو وخلاص وبنساه بس فعلا هيا ممتزة بس إذا لاقيتها يبقا كويس لأني سامع نها بقت قليلة وعلى العموم هاتها وانت مطمن لا ناشينكانات بتتحرك ولا غيرو والله انا صادق معاك وبالنسبة لوزنها هيا اتقل من اي بندقية تانية بحوالي كيلو ومش هتحس بيها اساسا من تالت طلعة او تاني طلعة بعد ما ايدك تاخد عليها
يا ريت تقول لى بعتها بكام ؟؟
و ليه ما اعلنتش فى المنتدى
د.مهندس غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-31, 11:19 PM   #6
Andria
صياد متقدم

الصورة الرمزية Andria

المدينه: Cairo
Andria في بداية الطريقAndria في بداية الطريقAndria في بداية الطريقAndria في بداية الطريقAndria في بداية الطريقAndria في بداية الطريقAndria في بداية الطريق

Maho Ana ely eshtaretha enharda men e3lan 3al montada
Andria غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

sponsor links

إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم