الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > سوق المنتدى > محدثات الصوت
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

محدثات الصوت محدثات الصوت.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-02-11, 02:19 AM   #1
غريب عن الدنيا
صياد متفاعل

الصورة الرمزية غريب عن الدنيا

غريب عن الدنيا مستواه غير معروف
افتراضي مطلوب طبنجه 9 م

السلام عليكم

انا لا افهم جيدا فى انواع السلاح غير الالي كلاشنكوف والمتعدد
ولكن اريد طبنجه 9 م

يا ترى سعرها يكون كام فى مصر ؟

طبعا مش محل لان الدنيا والاوضاع غير مستقرة

غريب عن الدنيا غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 11-02-11, 04:48 AM   #2
Consul
الاب الروحي للمنتدى

اوسمتي

الصورة الرمزية Consul

المدينه: مصر المحروسة
Consul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيده
إرسال رسالة عبر Skype إلى Consul
افتراضي رد: مطلوب طبنجه 9 م

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tantawey مشاهدة المشاركة
السلام عليكم

انا لا افهم جيدا فى انواع السلاح غير الالي كلاشنكوف والمتعدد
ولكن اريد طبنجه 9 م

يا ترى سعرها يكون كام فى مصر ؟

طبعا مش محل لان الدنيا والاوضاع غير مستقرة

يا أخي الحبيب...أنت تقول أنك لا تفهم في أنواع السلاح وتطلب طبنجة 9م...كيف هذا بالله عليك...لا يتم إثارة هذه المواضيع من بيع وشراء إلا لمن يحملون ترخيص بحمل وإحراز سلاح ناري...لا تعرض نفسك وتعرضنا وتعرض منتدانا للمسائلة وتضعنا تحت طائلة القانون...لا مجال هنا للمخالفات...أرجو أن يكون هذا واضحا للأخوة جميعا...خالص تحياتي...
غير مقروء 11-02-12, 01:27 AM   #3
zmbugany
صياد جديد

zmbugany مستواه غير معروف

اللة ينور استاذ Consul ردودك ممتازة ماشاء الله وخبرة فى الصيد والاهم شخصية محترمة انا بحترمك جدا وبحترم ردودك وربنا يجازيك خير وفعلا حمل سلاح حى هو خطر كبير لما حصلت الاحداث وبقى فى شغب كنت شايف ان مسدس الصوت ممكن يكون كفاية وعلى فكرة استاذ tantawey لو عند حضرتك خبرة بالكلاشنكوف هاتعرف ان الطبنجة او المسدس مش هايكون مرضى ليك وعلى العموم انا برفض فكرة السلاح الحى لان المواجهة المباشرة بية ممكن يحصل بيها مشاكل كـــبــــــــــيــــــــــــرة جـــــــــــــــــــــدا
وتقبلوا مرورى
غير مقروء 11-02-12, 01:36 AM   #4
Consul
الاب الروحي للمنتدى

اوسمتي

الصورة الرمزية Consul

Consul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيده

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zmbugany مشاهدة المشاركة
اللة ينور استاذ consul ردودك ممتازة ماشاء الله وخبرة فى الصيد والاهم شخصية محترمة انا بحترمك جدا وبحترم ردودك وربنا يجازيك خير وفعلا حمل سلاح حى هو خطر كبير لما حصلت الاحداث وبقى فى شغب كنت شايف ان مسدس الصوت ممكن يكون كفاية وعلى فكرة استاذ tantawey لو عند حضرتك خبرة بالكلاشنكوف هاتعرف ان الطبنجة او المسدس مش هايكون مرضى ليك وعلى العموم انا برفض فكرة السلاح الحى لان المواجهة المباشرة بية ممكن يحصل بيها مشاكل كـــبــــــــــيــــــــــــرة جـــــــــــــــــــــدا
وتقبلوا مرورى
أهلا ومرحبا بك أخي العزيز لإنضمامك أنت وأخونا العزيز الأستاذ طنطاوي لأسرتنا الحبيبة...بارك الله فيك أخي الحبيب أنت الأحسن...هذا من ذوقك وكرم أخلاقك...خالص تحياتي...
غير مقروء 11-02-15, 02:02 AM   #5
عيون الصقر12
صياد نشيط

الصورة الرمزية عيون الصقر12

المدينه: ألقاهره
عيون الصقر12 في بداية الطريقعيون الصقر12 في بداية الطريقعيون الصقر12 في بداية الطريقعيون الصقر12 في بداية الطريق

ربنا يسمحك ممكن تشتريهاله بل المره انت كده بتضيعوه
عيون الصقر12 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-02-15, 02:43 AM   #6
osama2011
Banned

المدينه: الشرقية
osama2011 نتمنى ان يقوم بتطوير نفسه (غير مرحب به )
إرسال رسالة عبر MSN إلى osama2011

الي الأخ mohamed kapo
ياراجل كلام ايه اللي مجرد سؤال وجواب ؟
يعني ينفع مثلا اعمل موضوع اقول البانجو بيتباع فين وانت ترد عليا تقوللي الأماكن اللي بتباع فيها
ازاي ياريس ده منتدي لية سمعته وردك ده اقرار ضمني بانك موافق وماعندكش مشكلة في مخالفة القانون
لكن سكوتنا علي الردود دي معناها ان المنتدي كمان موافق وماعندوش مشكلة في البيع والشرا لأشياء غير قانونية قد تكون سبب في ازهاق روح بريئة
اعد حساباتك والأعتراف بالخطأ من سمات قوة الشخصية فليس منا من هو معصوم من الخطأ
osama2011 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-02-15, 02:51 AM   #7
osama2011
Banned

المدينه: الشرقية
osama2011 نتمنى ان يقوم بتطوير نفسه (غير مرحب به )
إرسال رسالة عبر MSN إلى osama2011

ولا يهمك ايا استاذ محمد
انت نورت المنتدي واهلا بيك في وسط اخوانك في بيتك التاني ولا اسف بين الأخوة ونحن كلنا هنا اسرة واحده ومن يجد خطأ ينبه الأخرين حفاظا علي منتدانا
osama2011 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-06, 03:04 PM   #8
basemzero
صياد متفاعل

المدينه: الاسكندرية
basemzero مستواه غير معروف

ياهريدى المنتدى لية قوانين لما حضرتك جيت تسجل عملت علامة "صح" على انك موافق على القوانين ...فمتجيش دالوقتى تتكلم....ولو مش عاجباك القوانين يبقى روح اشترك فى منتدى تانى يسمح ببيع السلاح الحى بدون ترخيص...وارجو انك تلتزم بأداب الحديث مع غيرك ولاسيما الاكبر سنا...لان محدش هيسمحلك انك تتكلم بالطريقه دى وسط ناس محترمين.....ارجو ان تتقبل مرورى بصدر رحب
basemzero غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-06, 03:06 PM   #9
m.e
صياد متفاعل

m.e مستواه غير معروف

اللى عايز يتكلم يتكلم بس من غير قلة ذوق وادب و غلط فى ناس كبيرة موجودة فى المنتدى بتساعد بخبرتها الناس المحترمه التانية من قبل ما انتا تعرف يعنى ايه سلاح او تفكر فيه ومن رأى المتواضع ان انتا تكمل الشاى بلبن بتاعك وتسيب الرجالة زى سيادة القنصل يفيد الناس التانية وتقبل عظيم اشمئزازى من اسلوبك
m.e غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-06, 03:13 PM   #10
Consul
الاب الروحي للمنتدى

اوسمتي

الصورة الرمزية Consul

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة haridy مشاهدة المشاركة
ياعم القنصل ياريت تقعد علي جنب شوية لو معاليك من الادمن يبقي تقفل المنتدي احسن من اسلوب القمع ده
في السعودية وغيرها من البلاد اللي بتشترط ترخيص لحمل السلاح في اكثر من منتدي بيعرض الاسلحة الحية للبيع والشراء ومدش بيتكلم ارحمنا بقي حسني تنحي وانت عامل زي ......ز ولا بلاش هاقول تاني بلاش تسلط وسيب اللي عايز يتكلم يتكلم كل واحد علي مسئولية الخاصة
بارك الله فيك أخي الحبيب وربنا يهديك ويهدينا جميعا...أنا هأعمل بنصيحتك وأقعد على جنب شوية زي ما بتقول رغم أنني لم أوجه لك الكلام ولا أعرفك من أصله...ولن أرد عليك بأسلوبك لأني مؤدب ومحترم وأعرف حدودي في الكلام وأدب الحوار وأعرف قدر الناس وأنزلهم منازلهم...وسأترك أخوتي وأبنائي الأعزاء الأفاضل يردون عليك...لو يقبلوا أو يرضوا بهذا الإسلوب وهذه الطريقة في الحوار والنقاش أنا سأنسحب وفي هدوء وبدون أن أسبب مضايقة لأحد أو أتسلط عليه أو أقمعه كما تقول...نحن نرتقي بمنتدانا ولا ننحدر به...خالص تحياتي وتقديري واحترامي للجميع...
غير مقروء 11-03-06, 03:19 PM   #11
ahmedmidoo
صياد جديد

ahmedmidoo مستواه غير معروف

الاخ هريدى اسلوبك غير محترم ويجب انك تحدث من اكبر منك سنا باسلوب مهذب
ahmedmidoo غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-06, 03:31 PM   #12
drmaged40
صياد متقدم

المدينه: الجيزة
drmaged40 مستواه غير معروفdrmaged40 مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة haridy مشاهدة المشاركة
ياعم القنصل ياريت تقعد علي جنب شوية لو معاليك من الادمن يبقي تقفل المنتدي احسن من اسلوب القمع ده
في السعودية وغيرها من البلاد اللي بتشترط ترخيص لحمل السلاح في اكثر من منتدي بيعرض الاسلحة الحية للبيع والشراء ومدش بيتكلم ارحمنا بقي حسني تنحي وانت عامل زي ......ز ولا بلاش هاقول تاني بلاش تسلط وسيب اللي عايز يتكلم يتكلم كل واحد علي مسئولية الخاصة
احترم نفسك يا استاذ هريدى و بلاش اسلوب الشوارع الهمجى الى انت بتتكلم بية و لو مش عاجبك المنتدى و قوانينة اتفضل مع السلامة هنا فى المنتدى كل الناس محترمة و تعرف اصول الحديث الائق المؤدب و خصوصا مع كبار المنتدى ذو الخبرة الواسعة و مش هتيجى انت تعدل عليهم ............. و اطلب من الادارة وقف عضويتك التى لا تستحقها و زى ما قال زميلنا m.e مع خالص اشمئزازى و استيائى من حديثك الفارغ....................ز
drmaged40 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-06, 03:35 PM   #13
mzaki
صياد جديد

mzaki مستواه غير معروف

الاستاذ / جمال
هذا اول رد لي في المنتدي من يوم ان اشتركة فيه و لكن احب ان اقول للجميع ليس منا من لم يقدر كبيرنا سنناّ و علما و خلقا

أرجو من الجميع ان نقدر بعضنا البعض و أستاذ جمال أنت في غنا عن دفاع اي احد لان تاريخ مشاركاتك و نصائحك للجميع معروف و مشرف و أعانك الله لما يحب و يرضي
mzaki غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-06, 03:47 PM   #14
jamayka
صياد قديم

الصورة الرمزية jamayka

المدينه: القاهرة
jamayka في بداية الطريقjamayka في بداية الطريقjamayka في بداية الطريقjamayka في بداية الطريقjamayka في بداية الطريقjamayka في بداية الطريقjamayka في بداية الطريقjamayka في بداية الطريقjamayka في بداية الطريق

انا مش هرد على الاخ هريدى ... بس هتأسف لوالدى استاذ جمال و اقوله امسحها فى ولادك

اذا طعنك شخص بخنجر لسانه ... فأقتله بسيف ابتسامتك
jamayka غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-06, 05:06 PM   #15
mido axis
صياد قديم

mido axis في بداية الطريقmido axis في بداية الطريقmido axis في بداية الطريقmido axis في بداية الطريقmido axis في بداية الطريقmido axis في بداية الطريقmido axis في بداية الطريقmido axis في بداية الطريقmido axis في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر MSN إلى mido axis إرسال رسالة عبر Yahoo إلى mido axis

انت اكبر من انك ترد على الناس دى يا ا\جمال و متزعلش .............و الكلاب تنبح و القافلة تسير
mido axis غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-06, 06:57 PM   #16
haridy
صياد جديد

haridy مستواه غير معروف

اعتذار واجب للاستاذ قنصل:-
اولا انا اعتذر عن اسلوبي ولكن اعذرني انا لقيت اغلب المنتدي بيهاجم كل من يتكلم عن السلاح الحي وكانة غلط في القران انا مع عدم التكلم في هذا الموضوع ولكن للمرة الثانية اعترض علي الاسلوب سواء من حضرتك او من الادارة يتم منع البيع والشراء موافق ولكن بلاش لما حد يسال حضرتك تقول محدش يرد علية هو كلب بيهوهو ممكن نقول بلاش ياجماعة حد يتكلم عن كذا او قوانين المنتدي تمنع كذا ومرة اخري تقبل اعتذاري مرة اخري وانا ارسلت رد للميل الذي تم ارسالة من الادارة واعلنت انسحابي بهدوء من المنتدي
haridy غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-06, 07:11 PM   #17
العربى
صياد قديم

الصورة الرمزية العربى

المدينه: الجيزه
العربى من كبار اسرة المنتدىالعربى من كبار اسرة المنتدىالعربى من كبار اسرة المنتدىالعربى من كبار اسرة المنتدىالعربى من كبار اسرة المنتدىالعربى من كبار اسرة المنتدىالعربى من كبار اسرة المنتدىالعربى من كبار اسرة المنتدىالعربى من كبار اسرة المنتدىالعربى من كبار اسرة المنتدىالعربى من كبار اسرة المنتدى

[QUOTE=haridy;52545]اعتذار واجب للاستاذ قنصل:-
اولا انا اعتذر عن اسلوبي ولكن اعذرني انا لقيت اغلب المنتدي بيهاجم كل من يتكلم عن السلاح الحي وكانة غلط في القران انا مع عدم التكلم في هذا الموضوع ولكن للمرة الثانية اعترض علي الاسلوب سواء من حضرتك او من الادارة يتم منع البيع والشراء موافق ولكن بلاش لما حد يسال حضرتك تقول محدش يرد علية هو كلب بيهوهو ممكن نقول بلاش ياجماعة حد يتكلم عن كذا او قوانين المنتدي تمنع كذا ومرة اخري تقبل اعتذاري مرة اخري وانا ارسلت رد للميل الذي تم ارسالة من الادارة واعلنت انسحابي بهدوء من المنتدي[/Q

مع الف سلامه

استاذنا الكببببببببببببببببببببببببببببببر قوى واخونا الكبببببببببببببببببر قوى
الاستاذ جمال تقبل اسفنا جميعا واعتزارنا جميعا نحن وجيمع اخواننا فى المنتدى
غير مقروء 11-03-06, 07:27 PM   #18
khaledabdelnaby
صياد نشيط

الصورة الرمزية khaledabdelnaby

khaledabdelnaby مستواه غير معروف

هو انا معرفش ايه اللى حصل لانه تقريبا كان فى اليومين اللى مدخلتش فيهم المنتدى بس واضح ان فيه حد اساء للاستاذ الفاضل جمال وواضح برده ان ولاده واخواته فى المنتدى قاموا بالواجب وزيادة حقيقى

فانا هكتفى باللى قالوه وربنا يديم عليك يا سيادة القنصل محبة الناس والحمد لله انى مكنتش موجود

واوجه شكرى الخاص لكل من رد بالنيابة عن أ/جمال لانه فعلا قدوتنا ومعلمنا وهذا اقل ما يمكن تقديمه اليه
khaledabdelnaby غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-06, 07:52 PM   #19
كريم الشامي
صياد نشيط

كريم الشامي في بداية الطريقكريم الشامي في بداية الطريقكريم الشامي في بداية الطريق

والدنا الحبيب القنصل / جمال نصر

تقبل خالص الاعتذار عن الكلام دون المستوي انت رجل ذو كياسة و من افاضل الناس في المنتدي و هذا المكان يتشرف بوجودك فيه فأذا ذهبت فستذهب قيمة كبيرة من المنتدي .
غير مقروء 11-03-09, 02:34 AM   #20
fidodido
مشرف قسم السوق

الصورة الرمزية fidodido

المدينه: كورنيش مصر القديمه - القاهره
fidodido لديه مشاركات جيدهfidodido لديه مشاركات جيدهfidodido لديه مشاركات جيدهfidodido لديه مشاركات جيدهfidodido لديه مشاركات جيدهfidodido لديه مشاركات جيدهfidodido لديه مشاركات جيدهfidodido لديه مشاركات جيدهfidodido لديه مشاركات جيدهfidodido لديه مشاركات جيدهfidodido لديه مشاركات جيده
إرسال رسالة عبر MSN إلى fidodido إرسال رسالة عبر Yahoo إلى fidodido

أبانا و استاذانا الغالى أ/جمال لا اجد كلام اقوله بعد رد اخوانى سواء الاكبر منى او من هم فى سنى و لكن كل ما استطيع ان اقوله "لا يضر السحاب نباح الكلاب" و لست اسب احد بهذه العباره ولكنه بيت شعر لمن يعرف
fidodido غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-09, 04:06 AM   #21
Consul
الاب الروحي للمنتدى

اوسمتي

الصورة الرمزية Consul

إخوتي وأبنائي الأعزاء الأفاضل كل بإسمه وصفته ومقامه الذي يليق به ويشرفنا جميعا كأسرة واحدة متحابة ومتماسكة ومترابطة...لا أجد الكلمات ولا تسعفني الحروف التي أعبر بها عن جزيل شكري وبالغ إمتناني لكرم أخلاقكم ونبل صفاتكم ومقاصدكم...وأصارحكم بأنني لم أفاجأ أو أستغرب لموقفكم ولرد فعلكم هذا وشجبكم ورفضكم لهذا السلوك الغريب والمشين والدخيل علينا...فنحن جميعا لم نعتاد أو نألف هذا الأسلوب المنحدر الوضيع في الحوار والذي يعتمد على الألفاظ السوقية والتجريح وعدم الإحترام سواء لكبير أو صغير والذي لا يعترف لا بمثل ولا قيم ولا رموز ويعتبر أن الناس كلها قابلة وخاضعة للتهزيئ والمهانة للأسف المرير...نختلف ونتحاور ونتجادل ونعترض ونوضح...هذا جائز ولا حرج ولا عيب فيه طالما كان هذا في إطار من الحب والود والإحترام المتبادل وروح الأسرة الواحدة...بل أن هذا شيئ طبيعي وظاهرة صحية ومفيدة...فهي تنشط ذاكرتنا وتصحح معلوماتنا وتزيد خبراتنا وتوسع مداركنا وتزيد تقاربنا وتمسكنا وإرتباطنا ببعضنا أكثر وأكثر...بارك الله فيكم جميعا إخوتي الأحباء وأبنائي الأعزاء وأبعد عنا وأعاذنا من شياطين الإنس والجن...وأنعم علينا بالهدوء والسكينة وزادنا حبا وقربا وتماسكا وإرتباطا...اللهم آمين...أكرر لكم جزيل شكري وبالغ إمتناني لكرم أخلاقكم ونبل صفاتكم ومقاصدكم...مع خالص تحياتي وتقديري واحترامي...
غير مقروء 11-03-09, 04:57 AM   #22
mlikhunter
صياد متفاعل

المدينه: العراق
mlikhunter مستواه غير معروف

السلام: اخي القنصل احب ان اسجل تحياتي واحتراماتي الكبيره لك وانا أويدك في رايك في ان اختلاف الاراء لايفقد بالود قضيه وممكن نبقى اصحاب واخوه.
انا على بعد المسافات بيني وبينكم لكن احس بالترابط القوي معكم بهوايتنا التي جمعتنا كاخوه وهي هواية الصيد.
في شباب يمكن متحمس وحامي وبسبب الاوضاع الحاليه ممكن مسامحتهم لاني متاكد ان الشعب المصري مسالم ولا يحب العنف
وانا ارى عدم انتشار الاسلحه في بلادكم نعمه لان شعوبنا لم تصل لحد الان لاسلوب قبول الراي المضاد ويمكن كان تحدث مشاكل.
احنه عندنا حصل العكس السلاح متوفر وكل بيت عنده حاجه وبالتالي تعرفوا الذي حصل ويحصل
اسف على الاطاله
والسلام
mlikhunter غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-03-18, 02:17 PM   #23
صقر
صياد جديد

صقر مستواه غير معروف

كن على حذر من الكريم اذا اهنته
صقر غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

sponsor links