الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها معلومات عن بنادق ضغط الهواء والرش ومستلزماتها.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-04-10, 02:22 PM   #1
rock
صيــــــــاد محتــــــرف

الصورة الرمزية rock

المدينه: الجيزه
rock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيده
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى rock
Exclamation رد: مرجع الصيد فى مصر لبنادق ضغط الهواء

السلام عليكم ... ازيكم ... انا معايا هانتر 440 ... بندقيه جميلة المظهر ... سرعتها 230 م/ث ... 750 قدم فى الثانيه ... دبشك زان احمر ... امان ... قنطرة زناد وقنطرة ناشينكان امامى حديد ... ميكانيزم البندقيه هايل ... قويه جدا مع الاهداف الثابته ... وزنها كويس 3كجم ... طولها 117 سم ... والعيوب : سن نملة الدبانه كبير نوعاما ...مبتفكش التعمير بس انا سعيد جدا مع الحركه دى ... وطبعا لازم لما تجيبها جديده تخلى بالك عشان البندقيه متتجرحش منك ... عملت جراب الكعب ليها ... والحمد لله تمام ومشيه معايا زى الفل ... تحياتى .

صـــــــــــلى الله عليـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه وسلــــــــــــــــــــــــــم
rock غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 11-04-10, 03:28 PM   #2
DeCo
صياد نشيط

الصورة الرمزية DeCo

المدينه: بجانب عش اليمام
DeCo في بداية الطريقDeCo في بداية الطريقDeCo في بداية الطريقDeCo في بداية الطريقDeCo في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى DeCo
افتراضي رد: مرجع الصيد فى مصر لبنادق ضغط الهواء

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rock مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ... ازيكم ... انا معايا هانتر 440 ... بندقيه جميلة المظهر ... سرعتها 230 م/ث ... 750 قدم فى الثانيه ... دبشك زان احمر ... امان ... قنطرة زناد وقنطرة ناشينكان امامى حديد ... ميكانيزم البندقيه هايل ... قويه جدا مع الاهداف الثابته ... وزنها كويس 3كجم ... طولها 117 سم ... والعيوب : سن نملة الدبانه كبير نوعاما ...مبتفكش التعمير بس انا سعيد جدا مع الحركه دى ... وطبعا لازم لما تجيبها جديده تخلى بالك عشان البندقيه متتجرحش منك ... عملت جراب الكعب ليها ... والحمد لله تمام ومشيه معايا زى الفل ... تحياتى .
الف شكر يا استاذ روك على التواصل واتمنى لك كل خير........................
DeCo غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-04-10, 03:31 PM   #3
DeCo
صياد نشيط

الصورة الرمزية DeCo

DeCo في بداية الطريقDeCo في بداية الطريقDeCo في بداية الطريقDeCo في بداية الطريقDeCo في بداية الطريق

مشكور يا جماعة على التعاون معايا بس ياريت لو تحطو الاسعار كمان تبقى حاجه تحفه..
غير مقروء 11-04-10, 03:35 PM   #4
DeCo
صياد نشيط

الصورة الرمزية DeCo

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة messam مشاهدة المشاركة
انا عندى نوريكا جت عيار .177 دبشك بنى محروق- كسر - سرعتها 305 م/ث - وزنها 2.9 كيلو - طولها تقريبا 125 سم - الرش المناسب جامو ماتش - أمان - أنسيابية ورشيقة - كعب كاوتش - مشاء الله دقيقة فى التصويب - محتاجة شخص حريف نشان وبيعرف يثبت كويس أثناء الضرب
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة msa_79 مشاهدة المشاركة
موضوع جميل فعلا
انا بقا معايا نوريكا مارفيك نمرة 2
الصناعة أسباني
الوزن 3.3 كجم
الطول1.175 م
السرعة 250 م/ث
بصراحه البندقية قوية جدااا مدفع فعلا ونيشان دقيق جداا
مميزاتها القوة والخفه والدقة والخامات عالية الجودة
العيوب الدبشك ضعيف من المكان اللي بيتربط فيه المسمارين الاماميين مما يسبب حدوث شرخ في المنطقه الامامية من الدبشك
المسامير الامامية بتتفك كل فترة وده تم التغلب عليه بتغييرهم وتركيب ورد
غير كده البندقية ممتازة
لف شكر يا جماعة ولكم كل التحية والتقدير..
غير مقروء 12-02-21, 08:58 PM   #5
the Sniper..
صياد جديد

the Sniper.. مستواه غير معروف

يا جماعة انا عاوز حد يرد على موضوع مهم انا عندى بندقية اسبانى دى معايا من وانا عند 8 سنين كانت جيالى هدية المهم انا عرفت انواع بنادق كتير وعاوز اشترى بندقية كويسة انا قريت على انواع بنادق كتير اولهم gamo cfx ودى بيقولو عليها ممتازة والتانية gamo hunter 440 والتلتة Norica marvic وغيرها كتير بس سمعت ان الجامو cfx انها دقيقة جدا سرعتها 220 متر فى الثنية انا عن نفسى عاوز بندقية قوية وتكون دقيقة فى النشان انا محترف فى النشان من وانا صغير يريت حد يقلى رايو فى البنادق الى انا قلت على اسمئها ولو فى انواع احسن يقول على اسم البندقية ومميزتها وسعرها ..
the Sniper.. غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 14-02-09, 12:02 AM   #6
خالد الحويطي
صياد جديد

خالد الحويطي مستواه غير معروف

بص ياعم معاك الالماني ثم الانجليزي ثم الاسباني لكن كرال او شنجهاي فككك الاصلي افضل حاجة
خالد الحويطي غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 16-05-17, 01:09 PM   #7
ابراهيم عابدين
صياد جديد

ابراهيم عابدين مستواه غير معروف

والله ياريت توضح لنا افضل انواع البنادق والاسعار لانى شبة جديد فى موضوع الصيد وتركت الصيد منذ مدة طولية بسبب الدراسة والعمل و رجع الحنين للصيد مرة اخرى وجزاك الله عنا خير الجزاء وشكرا
ابراهيم عابدين غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

sponsor links