الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > الموضوعات العامه
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

الموضوعات العامه الموضوعات الغير متعلقه بالصيد.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-06-25, 11:26 PM   #1
kiko_2015
صياد قديم

المدينه: نادي الزمالك اسمي و عنواني
kiko_2015 من كبار اسرة المنتدىkiko_2015 من كبار اسرة المنتدىkiko_2015 من كبار اسرة المنتدىkiko_2015 من كبار اسرة المنتدىkiko_2015 من كبار اسرة المنتدىkiko_2015 من كبار اسرة المنتدىkiko_2015 من كبار اسرة المنتدىkiko_2015 من كبار اسرة المنتدىkiko_2015 من كبار اسرة المنتدىkiko_2015 من كبار اسرة المنتدىkiko_2015 من كبار اسرة المنتدى
Exclamation ابو سيف : الشعب يريد اسقاط ......

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
بعد تساؤلات عديده وراء السر في هبوط الاسعار..وكانت البدايه بفضل الله في اعلاناتي والتواريخ موجوده لديكم..

احب اقولكم انني اتعرض لحملة ( حرب) من التجار الكبار..لمجرد انني فكرت ابيع بسعر مناسب للناس..
معجبهمش الكلام ده يا عيني..تلقيت اتصالات تهديد..تهديد بمنع البضاعه عني..وتهديدات بتدبير كمين ليا عن طريق بلاغات للشرطه..وحاجات كتير من هذا القبيل..

وبالفعل تم قطع أي بضاعه عني..

واما ارجع لرشدي و صوابي حسب كلامهم..وابيع باسعار ما بعد الثوره..
و الحجج كثيره عشان نغلي الاسعار تاني
علي سبيل المثال :
1- نغلي الاسعار غلي قفا اشاعه ان السوق غرق سلاح صيني

2- نغلي الاسعار تاني علي اساس ان الكميه اللي معايا خلصت و المستورد منه لله هو السبب
علي العموم الاسعار اللي انا نزلت بيها دي عاديه..انا معملتش المستحيل يعني..انا كده كده بكسب..لكن والحمدلله افضل اني اكسب مكسب شرعي و حط تحت الكلمه دي مليون خط
انا رفضت الكلام ده..وبفضل الله رفضت القبول ان حد يجبرني علي شئ..ولو فكرت الف مره تاني هقول الف لا

الحمدلله التجاره دي ليست مهنتي الاساسيه..وافضل اني ابطلها و اسيبها خالص عم اني استغل ظروف ما بعد الثوره..وانا لما افكر استغل الظروف اللي مصر بتمر بيها..هستغل الظروف و اتعاطف مع الشعب عشان اللي ميقدرش يشتري يقدر..وعشان اللي محتاج حميه يحمي نفسو ينام وهو مطمن..وربنا هو الستار علي اي حال
يبقي واحد بيكسب الاف ومش عاوز يقلل مكسبو..ومواطن بيشتري مسدس بلي عاوز يحمي نفسو و بيشتريه بكل مرتبه اخر الشهر..طب يرضي مين؟؟
ااحب اقولكم انهم ممكن يكونو قدرو يتخلصو مني..لكن انا متاكد ان هيطلع غيري كتير
وارجع و اقول..

وزي ما انا قولت لا..ناس كتير هتقول لا..لا للفساد..لا للغلاء..لا للاستغلال
كلمه اخيره..صحيح انا حجمي مش كبير ف السوق..وكانو بيتعاملو معانا علي اننا شوية عيال..احب ابلغهم رساله ان شوية العيال دول اللي هما احنا قدرو يتحكمو ف السوق ولو لفتره عن طريق المعامله بالمعروف و الحسني..ولا اتكلم عن نفسي فقط..يوجد ناس كتير كويسين امثال الاخ عفروتو ف الاليكتريكات..

يمكن انا مقدرتش احارب الناس دي..و انهزمت لاني لوحدي..واختارت منع البضاعه و ترك المهنه افضل بالنسبه لي

لكن صدقوني..لو اجتمعتم كلكم علي قلب رجل واحد..كما كنتم في ثورة يناير العظيمه..لن يهزمكم شئ..ارفضو اي عرض بسعر عالي لو الحاجه اتعرضت ارخص قبل كده في هذا المنتدي الغالي..كونو رجل واحد..ولا تقبلو بالانحناء امام ضغط الاخرين..

الحاجه تكلفتها قبل الثوره هي تكلفتها بعد الثوره..اختلفت ظروف البلد فاختلفت الاسعار لاستغلال الظروف..لا تقبلو بهذا ابدا بعد الان..

واعلمو ان التاجر هو من يحتاج اليكم..واسلت انتم من يحتاجه..وانتم من تستطيعون التحكم في الاسعار باقبالكم علي الشراء او بامتناعكم..واحذرو من بعض التعليقات..احيانا تكون لتجار او اصدقاءهم..تماما كما كان يفعل فلول الوطني علي الانترنت..

الشعب يريد اسقاط الاستغلال..والسلام عليكم و رحمة اللله و بركاته

sponsor links