الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > سوق المنتدى > محدثات الصوت

محدثات الصوت محدثات الصوت.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 13-04-22, 05:38 AM   #1
قناص مصرى
صياد متفاعل

قناص مصرى في بداية الطريققناص مصرى في بداية الطريققناص مصرى في بداية الطريققناص مصرى في بداية الطريققناص مصرى في بداية الطريققناص مصرى في بداية الطريققناص مصرى في بداية الطريققناص مصرى في بداية الطريققناص مصرى في بداية الطريققناص مصرى في بداية الطريققناص مصرى في بداية الطريق
Post رجاء الدخول من الخبراء : سيوف عمولة!!

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بعد التحية الاخوة المحترمين اعضاء المنتدى

عرفت ورشة وان شاء الله هعمل فيها سيف عمولة
بس كنت عايز المساعدة فى مواصفات السيف الجيد
وياريت الناس اللى ليها خبرة تفيدنى

اولا : انا مافيش شكل معين فى دماغى فاللى عنده شكل سيف كويس يحط صور
ثانيا : ايه هى افضل خامة لصناعة ايد السيف؟
ثالثا : هل الستانلس ستيل خامة كويسة للصناعة وايه هى التخانة الكويسة علشان السيف يبقا محمل وعليه القيمة؟

رابعا : اللى عنده اى معلومات ممكن تفيد او ما اخوض التجربة دى ياريت يقولى ولكم جزيل الشكر

قناص مصرى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 13-04-22, 09:45 AM   #2
fadeel79
صياد متقدم

الصورة الرمزية fadeel79

المدينه: القاهرة - عين شمس
fadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدى
افتراضي رد: رجاء الدخول من الخبراء : سيوف عمولة!!

السلام عليكم ، انا عارف قبل ما اكتب ده انى كلامى مش هيعجب ناس كتير لكن الى حضرتك بتقول عليه ده اسمه تصنيع سلاح ابيض بدون ترخيص وده مش سليم وممكن وانت فى الورشة دى تلاقى هوبا كبسة ولاسف دخلت فى مشكلة ملهاش اى ستين لزمة .

لو عندك الوقت هات الخامة واشتغل بأيدك فى بيتك ده امتع واآمن .

تقبل كلامى بصدر رحب
قال الله تعالى فى اواخر سورة الكهف ( قُل هَل نُنَبِّئُكُم بِالأَخسَرينَ أَعمالًا ﴿103﴾ الَّذينَ ضَلَّ سَعيُهُم فِي الحَياةِ الدُّنيا وَهُم يَحسَبونَ أَنَّهُم يُحسِنونَ صُنعًا ﴿104﴾ أُولـئِكَ الَّذينَ كَفَروا بِآياتِ رَبِّهِم وَلِقائِهِ فَحَبِطَت أَعمالُهُم فَلا نُقيمُ لَهُم يَومَ القِيامَةِ وَزنًا ) صدق الله العظيم

محمد مصطفى ( فضيل )
fadeel79 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-04-22, 10:08 AM   #3
قناص مصرى
صياد متفاعل

قناص مصرى في بداية الطريققناص مصرى في بداية الطريققناص مصرى في بداية الطريققناص مصرى في بداية الطريققناص مصرى في بداية الطريققناص مصرى في بداية الطريققناص مصرى في بداية الطريققناص مصرى في بداية الطريققناص مصرى في بداية الطريققناص مصرى في بداية الطريققناص مصرى في بداية الطريق

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fadeel79 مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ، انا عارف قبل ما اكتب ده انى كلامى مش هيعجب ناس كتير لكن الى حضرتك بتقول عليه ده اسمه تصنيع سلاح ابيض بدون ترخيص وده مش سليم وممكن وانت فى الورشة دى تلاقى هوبا كبسة ولاسف دخلت فى مشكلة ملهاش اى ستين لزمة .

لو عندك الوقت هات الخامة واشتغل بأيدك فى بيتك ده امتع واآمن .

تقبل كلامى بصدر رحب
وعليكم السلام
لا بالعكس انتا بتتكلم صح وحابب تفيد
بس انا هاوى مش هجيب السيف اتخانق بيه
زى ما وضحت بدور على سيف فى شغل وشكله حلو
وحكاية التصنيع فى البيت دى شبه مستحيله لا عندى الادوات ولا الحرفة اللى تخلينى ااقطع واشكل الاستنالس ستيل
انا حاولت استورد اسلحة من بره وادخلها من الجمارك علشان ابقا ماشى مظبوط واقول للامن العام ان دى للزينة حتى لو هيسجلو اسمى عندهم انى عندى سيوف مش فارقة معايا لانى مش ناوى استخدمها فى حاجه غلط بس الاخوة قالوا هتتصار منك وممكن يتعملك قضية
انا عايز امشى صح على قد ما اقدر بس لا القانون ولا الدولة مديه اى فرصة لده
قناص مصرى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-04-22, 10:20 PM   #4
fadeel79
صياد متقدم

الصورة الرمزية fadeel79

المدينه: القاهرة - عين شمس
fadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدىfadeel79 من اهم اعضاء المنتدى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قناص مصرى مشاهدة المشاركة
وعليكم السلام
لا بالعكس انتا بتتكلم صح وحابب تفيد
بس انا هاوى مش هجيب السيف اتخانق بيه
زى ما وضحت بدور على سيف فى شغل وشكله حلو
وحكاية التصنيع فى البيت دى شبه مستحيله لا عندى الادوات ولا الحرفة اللى تخلينى ااقطع واشكل الاستنالس ستيل
انا حاولت استورد اسلحة من بره وادخلها من الجمارك علشان ابقا ماشى مظبوط واقول للامن العام ان دى للزينة حتى لو هيسجلو اسمى عندهم انى عندى سيوف مش فارقة معايا لانى مش ناوى استخدمها فى حاجه غلط بس الاخوة قالوا هتتصار منك وممكن يتعملك قضية
انا عايز امشى صح على قد ما اقدر بس لا القانون ولا الدولة مديه اى فرصة لده

السلام عليكم ، رد حضرتك يدل على انسان محترم بس انا برضه عند رأيى وربنا يسترها علينا كلنا .
قال الله تعالى فى اواخر سورة الكهف ( قُل هَل نُنَبِّئُكُم بِالأَخسَرينَ أَعمالًا ﴿103﴾ الَّذينَ ضَلَّ سَعيُهُم فِي الحَياةِ الدُّنيا وَهُم يَحسَبونَ أَنَّهُم يُحسِنونَ صُنعًا ﴿104﴾ أُولـئِكَ الَّذينَ كَفَروا بِآياتِ رَبِّهِم وَلِقائِهِ فَحَبِطَت أَعمالُهُم فَلا نُقيمُ لَهُم يَومَ القِيامَةِ وَزنًا ) صدق الله العظيم

محمد مصطفى ( فضيل )
fadeel79 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 14-02-05, 11:42 AM   #5
gison
صياد متفاعل

المدينه: القاهره
gison مستواه غير معروف

https://www.google.com.eg/search?q=%...w=1024&bih=677

I was THE most COMPLETELY fighter IN the WORLED

التعديل الأخير تم بواسطة gison ; 14-02-05 الساعة 11:43 AM سبب آخر: جل منلا يسهو :D
gison غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 14-02-07, 01:16 PM   #6
a.m.s
صياد جديد

المدينه: الاسكندرية
a.m.s مستواه غير معروف

butterfly sword
a.m.s غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

sponsor links

إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم