الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > ادوات الصيد الثقيله
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

ادوات الصيد الثقيله معلومات عن اادوات الصيد الثقيله

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-02-13, 03:32 PM   #1
فاطمة الخط
صياد متفاعل

المدينه: الأسكندرية _ المعمورة
فاطمة الخط مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى فاطمة الخط
افتراضي أريد النصيحة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
والله من غير مااعرفكم كلكم حبيتكم في الله واريد حلاً لمشكلتي وياريت ألاقي اهتمام
اولا انا محمد من اسكندرية 23 سنة
من فترة كبيرة من وانا طفل وانا نفسي امتلك بندقية رش وبعشق النشال
ولم احقق اي شئ في هذا المجال إلي ان جاءتني رغبة مولعة الآن في هذه الأيام بأن أحقق هذا الحلم وأشتري بندقية ومشكلتي أني مش عارف أشتريها أزاي نوعها أو أي حاجة حتي أني مش عارف أي مكان أصطاد فية بألأسكندرية ولكني اريد بندقية تصطاد أي شئ طيور وحيوانات ومسافات بعيدة والسعر
لا يتعدي 2500 جنية فكنت بفكر اشتري تركي وقلت ما أنا أشتري الصيني وتكون امكانيتها علية
لاأني اعرف ان اغلي بندقية صيني ما تعديش 2000 جنية وبعدين قلت ممكن ما تستحملش اصلا
والافكار كتير وواهية لأني لا أعلم اي حاجة عن عالم الصيد والزخيرة غير معلومات بسيطة عرفتها من المنتدي واسف للشرح الطويل
بس بجد اريد شراء بندقية جديدة هذة الأيام لا أندم علي شرائها ابدا وشكراُ ليكم كلكم حتي ان لم اجد رد ((احبكم جميعاً))
فاطمة الخط غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 11-02-13, 03:43 PM   #2
بدر
صياد قديم

الصورة الرمزية بدر

المدينه: 6 اكتوبر
بدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدى
افتراضي رد: أريد النصيحة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فاطمة الخط مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
والله من غير مااعرفكم كلكم حبيتكم في الله واريد حلاً لمشكلتي وياريت ألاقي اهتمام
اولا انا محمد من اسكندرية 23 سنة
من فترة كبيرة من وانا طفل وانا نفسي امتلك بندقية رش وبعشق النشال
ولم احقق اي شئ في هذا المجال إلي ان جاءتني رغبة مولعة الآن في هذه الأيام بأن أحقق هذا الحلم وأشتري بندقية ومشكلتي أني مش عارف أشتريها أزاي نوعها أو أي حاجة حتي أني مش عارف أي مكان أصطاد فية بألأسكندرية ولكني اريد بندقية تصطاد أي شئ طيور وحيوانات ومسافات بعيدة والسعر
لا يتعدي 2500 جنية فكنت بفكر اشتري تركي وقلت ما أنا أشتري الصيني وتكون امكانيتها علية
لاأني اعرف ان اغلي بندقية صيني ما تعديش 2000 جنية وبعدين قلت ممكن ما تستحملش اصلا
والافكار كتير وواهية لأني لا أعلم اي حاجة عن عالم الصيد والزخيرة غير معلومات بسيطة عرفتها من المنتدي واسف للشرح الطويل
بس بجد اريد شراء بندقية جديدة هذة الأيام لا أندم علي شرائها ابدا وشكراُ ليكم كلكم حتي ان لم اجد رد ((احبكم جميعاً))
الاخ الكريم محمد
اهلا بيك فى المنتدى وسط اخوانك
عندى سؤال وبعدين ادلك على الطريق ميين (فاطمة الخط)
انا بس بسأل علشان الناس وهيا تتخاطب معاك
شوف يا سيدى هتتعب شوية بس هتكون فكرة وقرار صح
لف لفة فى المنتدى هتلاقى موضوعات عن كل انواع البنادق واراء وخبرات متداولة بين الناس مش هينفع حد يقولهالك فى سطرين تلاتة وبعد ماتقرر انت عايز اية ممكن تسأل على الجزئيات الصغيرة ذى السعر واماكن الشراء
ومعلش انا خبرتى فى البنادق محدودة ولكن من المنتدى اخدت قرار واشتريت البندقية الكرال التركى. يعنى قرار الشراء ليك.وتقبل تحياتى
غير مقروء 11-02-13, 05:00 PM   #3
فاطمة الخط
صياد متفاعل

المدينه: الأسكندرية _ المعمورة
فاطمة الخط مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى فاطمة الخط

شكراُ ليك حبيبي وموضوع فاطمة الخط اني كل ما بسجل في اي منتدي بيقول الاسم مستخدم فأخترعت الاسم دة واستخدمتة في كل المواقع
وشراُ لردك
لكن بجد قرأت يامة بس مش قادر اعرف هشتري اية
فاطمة الخط غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-02-13, 05:21 PM   #4
بدر
صياد قديم

الصورة الرمزية بدر

المدينه: 6 اكتوبر
بدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدىبدر من كبار اسرة المنتدى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فاطمة الخط مشاهدة المشاركة
شكراُ ليك حبيبي وموضوع فاطمة الخط اني كل ما بسجل في اي منتدي بيقول الاسم مستخدم فأخترعت الاسم دة واستخدمتة في كل المواقع
وشراُ لردك
لكن بجد قرأت يامة بس مش قادر اعرف هشتري اية
يبقى تدى الفلوس اللى معاك لحد مقرر الشراء ومعهوش الفلوس ههههههههه
انت ترتب البنادق ترتيب تصاعدى او تنازلى على حسب الجودة والسعر (رمسيس -كرال-بام-نوريكا- جامو-بى س اية-ديانا) وتحط فلوسك وتشوف هتجيب اية
الاختيار التالت انك تبتدى بالكرال مثلا او النوريكا وتجرب وبعدين ربنا يكرمك وتجيب التانية والتالتة وذى ما بيقولو التالتة تابتة
انت حيرتنا مش عارف نعملك اية تانى ههههههههه
تحياتى

sponsor links