الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > سوق المنتدى > البنادق الهوائيه

البنادق الهوائيه بنادق الصيد ومسدسات الغاز.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-04-01, 02:34 PM   #101
DeCo
صياد نشيط

الصورة الرمزية DeCo

المدينه: بجانب عش اليمام
DeCo في بداية الطريقDeCo في بداية الطريقDeCo في بداية الطريقDeCo في بداية الطريقDeCo في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى DeCo
Red face رد: هنا ورشه اصلاح

السلام عليكم يا غالى وعلى كل اعضاء المنتدى الروعة ده انا عندى بندقيى تل مجرى عتلة نمرة 2 سعات كتيرة مش بتوقع يمام من بعد 15او اقل كمان هل ممكن السوسته اوالجلبة انا عمرى مفتحتها وكمان وضربط بيها كتير ولو حاسس ان الماسورة معووجة سنة اعمل ايييييه؟
تحياتى
DeCo غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 11-04-01, 10:29 PM   #102
DeCo
صياد نشيط

الصورة الرمزية DeCo

المدينه: بجانب عش اليمام
DeCo في بداية الطريقDeCo في بداية الطريقDeCo في بداية الطريقDeCo في بداية الطريقDeCo في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى DeCo
افتراضي رد: هنا ورشه اصلاح

وهل لو انا عايز اغير سوسته وجلبة للتل بتاعتى هل هى متوفرة ولا اعمل ايه ارجو الافادة
DeCo غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-04-09, 01:59 AM   #103
Nedved
صياد جديد

Nedved مستواه غير معروف

good afternoon everyone
first i would like to say this is one of the best sites i saw about hunting in egypt and the respectful members here and i have a question :
How to clean norica 61?
sorry for english writing and regards
Nedved غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-05-20, 05:14 PM   #104
محمد صبري إبراهيم
صياد جديد

محمد صبري إبراهيم مستواه غير معروف

السلام عليكم و رحمة الله

انا جبت بندقية diana 52 جديدة

و أثناء تجربتها أخطاء احد أصدقائي و قام بشد العتلة الجانبية للتعمير و لكن ليس للآخر ، فعلقت تماما، انا لا اعرف كيفية حل هذه المشكلة و أرجو المساعدة من اهل الخبرة
محمد صبري إبراهيم غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-05-20, 05:37 PM   #105
Consul
الاب الروحي للمنتدى

اوسمتي

الصورة الرمزية Consul

المدينه: مصر المحروسة
Consul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيده
إرسال رسالة عبر Skype إلى Consul

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد صبري إبراهيم مشاهدة المشاركة
السلام عليكم و رحمة الله

انا جبت بندقية diana 52 جديدة

و أثناء تجربتها أخطاء احد أصدقائي و قام بشد العتلة الجانبية للتعمير و لكن ليس للآخر ، فعلقت تماما، انا لا اعرف كيفية حل هذه المشكلة و أرجو المساعدة من اهل الخبرة
بارك الله فيك أخي الحبيب...واضح إن البندقية ناشفة وعايزة تشحيم وتزييت...مافيش مشكلة إن شاء الله...حاول تكمل تعمير العتلة لآخر المشوار وفي نفس الوقت تضع صباعك الإبهام على أمان العتلة بجوار فتحة البوابة لإرجاع العتلة لمكانها وإغلاق البوابة وبيت الرش...وقد تحتاج للضغط الخفيف على البوابة نفسها من أعلي ( الجزء المعدني بلون فضي ) لإرجاعها وتبييتها في مكانها فقد تكون محشورة بسبب جفافها وعدم تشحيمها وتزييتها...وإن شاء الله تعود لمكانها مرة أخري...بس خللي بالك وإحكم مسكتك للبندقية حتى لا تنظر منك العتلة وتعود بسرعة وقوة وقد تصيب أحد في وجهه...خليك مسيطر عليها وبالراحة كده وبالهداوة بدون عصبية أو عنف...ولا تعصلج معها وسايسها ( البندقية مؤنثة وتحتاج لحكمة وكياسة في التعامل...حتى لا تتمرد عليك )...أمال ها تعملوا إيه بعد الزواج يا شباب...كان الله في عونكم...جرب كده بالراحة وطمنني...خالص تحياتي...
غير مقروء 11-05-20, 05:51 PM   #106
Consul
الاب الروحي للمنتدى

اوسمتي

الصورة الرمزية Consul

Consul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيده

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة messam مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة أنا امبارح فكيت البندقية وغيرت الجالبة وزيتها كلها بزيت اسو بس لما ركبتها أصبح الزناد بيضرب من اول تكة بسيطة بل كدا كنت بدوس شوية ولازم اضغط للأخر علشان اضرب ياريت تفيدونى اية الى ممكن يكون السبب واية العلاجمع العلم انى لفيت شوية المسمار الى خلف الزناد بس مش عارف هوا دة السبب ولا اية معلش طولت عليكو
بارك الله فيك أخي الحبيب...شكلك كده بتحب لقمة القاضي وبلح الشام وصوابع زينب...بتحب الحاجة غرقانة في الشربات...وده إللي إنت عملته في البندقية غرقتها زيت...بقطعة قماش ناعمة أو فانلة حاول تمسح وتنشف الزيت الزائد عند مجموعة الزناد...والمسمار إللي لعبت فيه حاول بمفك صغير تلفه عكس إتجاه عقارب الساعة...يعني تلفه شمال...علشان تطول المشوار وتقلل حساسيته...ويرجع زي الأول تاني...واحدة واحدة كده وجرب...ماتلفهوش للآخر...وطمنني إيه الأخبار...خالص تحياتي...
غير مقروء 11-05-20, 06:02 PM   #107
Consul
الاب الروحي للمنتدى

اوسمتي

الصورة الرمزية Consul

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة deco مشاهدة المشاركة
وهل لو انا عايز اغير سوسته وجلبة للتل بتاعتى هل هى متوفرة ولا اعمل ايه ارجو الافادة
بارك الله فيك أخي الحبيب...إن شاء الله كل شيئ موجود...ممكن عند شريف أبو ضيف ( محلات بوندي للأسلحة أول شبرا ) أو ميشيل عازر ( الشركة الأهلية ) بس قبل ما تفكر في السوستة وإعوجاج الماسورة غالبا ده عيب جلبة ومحتاجة تغيير...الجلبة لما تبوظ وتسرب البندقية تخرف وتعطيك إحساس أن السوستة ضعيفة أو أن الماسورة معووجة...ما تلعبش لا في السوستة ولا تحاول تلعب في الماسورة...غير الجلبة وإن شاء الله ترجع قوية وتبطل تخرف...ولو ما عرفتش عليك وعلى أخونا العزيز الأستاذ محمد عناني في الهرم ( طبعا بعد إذنه ) هو خبير وفنان وغاوي فك وتصليح البنادق ويظبطهالك وهو لا يتأخر عن أحد ربنا يباركله...أو عليك وعلى شريف الطفشجي ( فني صيانة الأسلحة ) 100 شارع شبرا قرب محطة مترو روض الفرج...خيرا إن شاء الله وبسيطة لا تقلق...خالص تحياتي...
غير مقروء 11-05-27, 01:43 AM   #108
amr naser
صياد متقدم

الصورة الرمزية amr naser

المدينه: damietta
amr naser في بداية الطريقamr naser في بداية الطريقamr naser في بداية الطريقamr naser في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى amr naser

شكرا ليك لى المساعد انا عندى بندقيه رمسيس نمره واحد الصاموله الى بتتفك عشان نغير السوسته الى هيا فى الخلف بتتطلع لواحدها مش عارف فوتت ولا ايه وعند المسمار الى ماسك الماسوره باكملها يا ريت اعرف بيتغير ولا لا مع العلم ان الماسور بتتحرك يمين وسمال ومش عارف اخلع المسمار ده ياريت تساعدنى وشكرا حداا ليك
amr naser غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-05-27, 10:29 AM   #109
jemo0o0
صياد متفاعل

الصورة الرمزية jemo0o0

jemo0o0 مستواه غير معروف

صباح الخير
عندى مسدس صوت ايكول جاكل دويل لما اشد اجزاء عشان اضرب من المفروض انى اضرب الطلقات بتاعت الخزنه حتى لو عايز افضى الخزنه كلها من غير ما اشد اجزاء تانى فى خلال الضرب صح
اللى حصل انى تما ضرب طلقه ولاكن الفارغ لم يخرج والاجزاء ما اتشدتش لوحده ولا سحبة طلقه تانيه ولا حاجه ضرب الطلقه وسكت فكان لازم اشد اجزاء تانى عشان الفارغ يطلع ويسحب طلقه تانيه ايه الحل والمشكله دى سهله انشاء الله ولا ايه ارجو الافاده ارجوكم
jemo0o0 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-05-30, 10:14 AM   #110
ramy11
صياد نشيط

المدينه: المنوفية
ramy11 في بداية الطريقramy11 في بداية الطريقramy11 في بداية الطريقramy11 في بداية الطريقramy11 في بداية الطريقramy11 في بداية الطريقramy11 في بداية الطريقramy11 في بداية الطريق

السلام عليكم بصراحة فكرة الموضوع هايل وانا بحيك علي الموضوع دة .
عندي بندقية نوريكا جيت واريد لها زناد كامل فاين اجد لها قطع الغيار وشكرا
ramy11 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-05-30, 10:23 AM   #111
mohamedatia
صياد قديم

الصورة الرمزية mohamedatia

mohamedatia من كبار اسرة المنتدىmohamedatia من كبار اسرة المنتدىmohamedatia من كبار اسرة المنتدىmohamedatia من كبار اسرة المنتدىmohamedatia من كبار اسرة المنتدىmohamedatia من كبار اسرة المنتدىmohamedatia من كبار اسرة المنتدىmohamedatia من كبار اسرة المنتدىmohamedatia من كبار اسرة المنتدىmohamedatia من كبار اسرة المنتدىmohamedatia من كبار اسرة المنتدى

عندى مسدس جاب ايطالى ماسورة مفتوحه اصليه لم يتم تغيرها بيضرب طلقات بلى 9مم و يعمل بكفاءة استخدمته فترة و فجأه عند استخدامه خش طلقه وضربه جوه مما ادت الى شرخ فى الماسورة كسر و ايضا تلف فى الفبر اسفل بيت النار ارجوا ايفادى بالخل لاصلاحه و اين شكرا
mohamedatia غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-05-30, 01:02 PM   #112
sayedlabib
صياد قديم

الصورة الرمزية sayedlabib

المدينه: القاهره
sayedlabib في بداية الطريقsayedlabib في بداية الطريقsayedlabib في بداية الطريقsayedlabib في بداية الطريقsayedlabib في بداية الطريقsayedlabib في بداية الطريقsayedlabib في بداية الطريقsayedlabib في بداية الطريق

نوع الطبة اللى اتنا حاططها ايه يعنى واخده طول الماسورة كلها ولا الاصليه بتاعته وموسعها 4.5 مللى
غير مقروء 11-05-30, 03:18 PM   #113
jemo0o0
صياد متفاعل

الصورة الرمزية jemo0o0

jemo0o0 مستواه غير معروف

السلام عليكم يا جماعه انا رحت النهرده عند ابو ضيف الللى فى اكتوبر الاستاذ معتز وبصراحه راجل فى منتها الاحترام الجدعنه انا قولتلو على المسدس وقولتلو ان المسدس بيضرب الطلقه بس الاجزاء مش بتتشد عشان تسحب طلقه تانيه وتخرج الفارغ فقلى بعد ما بص على السوسته بتاعت الخزنه ان المسدس مفيهوش اى حاجه خالص والطلق بس هوه اللى فى المشكله وغير الطلق كله بطلق بس النيكل ده وحط طلقه فى الخزنه وراح مجرب المسدس لقيته بسمالله مشاء الله 100 100 الحمد الله ده انا كان منكد عليه بس الحمد لله ورجعت بقى عشان انا عرفت من المنتدى هنا ان الطلق النيكل ده بيسيب اثر كربون كتير من الطلق التركى ده امت فكه زى ماتعلمت من هنا برده وبال wd40 منضف ومنشف ومزيت تمام وركبت ولفيته فى قماش قطن وفى علبته منيمه ومغطيه
هههههههههههه الحمد لله
غير مقروء 11-05-30, 03:47 PM   #114
بسام سعيد
صياد قديم

الصورة الرمزية بسام سعيد

المدينه: القاهرة
بسام سعيد في بداية الطريقبسام سعيد في بداية الطريقبسام سعيد في بداية الطريقبسام سعيد في بداية الطريقبسام سعيد في بداية الطريقبسام سعيد في بداية الطريقبسام سعيد في بداية الطريقبسام سعيد في بداية الطريق

حمد الله على سلامة المسدس وابقى اطمن علية من وقت للتاني هههههههه
تحياتي
غير مقروء 11-05-30, 05:19 PM   #115
mohamedatia
صياد قديم

الصورة الرمزية mohamedatia

mohamedatia من كبار اسرة المنتدىmohamedatia من كبار اسرة المنتدىmohamedatia من كبار اسرة المنتدىmohamedatia من كبار اسرة المنتدىmohamedatia من كبار اسرة المنتدىmohamedatia من كبار اسرة المنتدىmohamedatia من كبار اسرة المنتدىmohamedatia من كبار اسرة المنتدىmohamedatia من كبار اسرة المنتدىmohamedatia من كبار اسرة المنتدىmohamedatia من كبار اسرة المنتدى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sayedlabib مشاهدة المشاركة
نوع الطبة اللى اتنا حاططها ايه يعنى واخده طول الماسورة كلها ولا الاصليه بتاعته وموسعها 4.5 مللى
الطبه حديد صلب بفتحه 5 مم بنفس حجم وطول الطبه النحاس الموجوده فيه [IMG]D:\Data\My Documents\My Pictures\wS964552.gif[/IMG]
mohamedatia غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-05-31, 07:22 PM   #116
محمود صالح
صياد نشيط

الصورة الرمزية محمود صالح

المدينه: الجيزة - العجورة
محمود صالح في بداية الطريقمحمود صالح في بداية الطريقمحمود صالح في بداية الطريقمحمود صالح في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى محمود صالح

السلام عليكم
انا معايا بى اس اية اير سبورتر ام كا 7
السوستة مكسورة ألائى الاصلى بتعها فين
مع العلم مش فى الاهلية ولا الصياد المصرى

حياتى كلها لله

محمود صالح
evom88@yahoo.com
e_vom88@hotmail.com
evom88@gmail.com
0103720740-0148666629-0110207451
محمود صالح غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-05-31, 09:59 PM   #117
التلميذ
صياد متقدم

الصورة الرمزية التلميذ

المدينه: الدقهلية
التلميذ مستواه غير معروفالتلميذ مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr naser مشاهدة المشاركة
شكرا ليك لى المساعد انا عندى بندقيه رمسيس نمره واحد الصاموله الى بتتفك عشان نغير السوسته الى هيا فى الخلف بتتطلع لواحدها مش عارف فوتت ولا ايه وعند المسمار الى ماسك الماسوره باكملها يا ريت اعرف بيتغير ولا لا مع العلم ان الماسور بتتحرك يمين وسمال ومش عارف اخلع المسمار ده ياريت تساعدنى وشكرا حداا ليك
بندقيتك فيها شغل كتير يا أستاذ عمرو وعاوزة تروح ورشة علشان تتعمل صح وتريحك بعد كدة
ولو فية جنبك واحد خراط ممكن يظبطلك كل الحاجات المبوشة والموضوع بسيط وإن شاء الله مش هتكلفك 30 جنية تحياتى
التلميذ غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-05-31, 10:06 PM   #118
التلميذ
صياد متقدم

الصورة الرمزية التلميذ

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمود صالح مشاهدة المشاركة
السلام عليكم
انا معايا بى اس اية اير سبورتر ام كا 7
السوستة مكسورة ألائى الاصلى بتعها فين
مع العلم مش فى الاهلية ولا الصياد المصرى
هتلاقيها يا أستاذ محمود عند محلات فتح الله ( القاهرة ـ إسكندرية ) أو عند ورشة شريف 100 ش شبرا أو زكى عوض تحياتى
غير مقروء 11-05-31, 10:31 PM   #119
التلميذ
صياد متقدم

الصورة الرمزية التلميذ

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ramy11 مشاهدة المشاركة
السلام عليكم بصراحة فكرة الموضوع هايل وانا بحيك علي الموضوع دة .
عندي بندقية نوريكا جيت واريد لها زناد كامل فاين اجد لها قطع الغيار وشكرا
هتلاقيه يا أستاذنا عند محلات فتح الله ( القاهرة أو إسكندرية ) أو عند ورشة شريف 100 ش شبرا أو زكى عوض تحياتى
غير مقروء 11-06-06, 08:54 PM   #120
محمود صالح
صياد نشيط

الصورة الرمزية محمود صالح

المدينه: الجيزة - العجورة
محمود صالح في بداية الطريقمحمود صالح في بداية الطريقمحمود صالح في بداية الطريقمحمود صالح في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى محمود صالح

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة التلميذ مشاهدة المشاركة
هتلاقيها يا أستاذ محمود عند محلات فتح الله ( القاهرة ـ إسكندرية ) أو عند ورشة شريف 100 ش شبرا أو زكى عوض تحياتى

اشكرك على الاهتمام والرد
بس يا ريت تعرفنى مين وفين زكى عوض

حياتى كلها لله

محمود صالح
evom88@yahoo.com
e_vom88@hotmail.com
evom88@gmail.com
0103720740-0148666629-0110207451
محمود صالح غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-06, 09:19 PM   #121
التلميذ
صياد متقدم

الصورة الرمزية التلميذ

زكى عوض ورشة سلاح عريقة ومتميزة جدا فى الشرابية ـ ميدان كامى
غير مقروء 11-06-06, 09:24 PM   #122
التلميذ
صياد متقدم

الصورة الرمزية التلميذ

عنوان زكى عوض 15 ش الحداد ـ متفرع من ميدام كامى ـ الشرابية القاهرة
بجوار مستشفى غمرة العسكرى ت22359929
غير مقروء 11-06-07, 03:17 PM   #123
أبو سلطان
صياد متقدم

الصورة الرمزية أبو سلطان

أبو سلطان في بداية الطريقأبو سلطان في بداية الطريقأبو سلطان في بداية الطريقأبو سلطان في بداية الطريق

الكل بيشكر فى زكى عوض
لكنى لم اتعامل معه
لكن حقا كل من تعامل معه من أهل الخبرة بيقولوا انه ممتاز وأسعارة جميلة
أبو سلطان غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-13, 01:54 PM   #124
venom
صياد جديد

الصورة الرمزية venom

المدينه: masr el gdida,cairo
venom مستواه غير معروف

لو ممكن حد يقولي كيفية تنضيف الماسورة في رمسيس نمرة 2 بعد الركنة لمدة طويلة...وشكرا
venom غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-15, 10:43 PM   #125
عادل عبده
صياد قديم

الصورة الرمزية عادل عبده

المدينه: القطاميه
عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده عادل عبده

السلام عليكوم ورحمه الله وبركاته انا لسه جديد فى المنتدى بس بسم الله ماشاء الله المنتدى ده فظيع فظيع يعنى ربنا يبارك فيكو يارب
انا بقى عندى بندقيه رمسيس نمره 1 ولدى كان جايبهالى هديه نجاحى وانا فى ابتدائى والبندقيه ده عزيزه عليا اوووووى وانا باهمالى واستحقارى ليها بوظتها عاوز اظبطها ظبه محترمه ولا كانها جديده وتبقى زى البنادق المحترمه اللى بنسمع عانها مع العلم هى عاوزه جلبه بستم وعاوزه نشينكان خلفى وعاوزه تدهن عشان فيها حتت صدت
بس انا قبل كده شوفت عضو محترم من اخوانا الاعضاء قال انى ممكن اعمل الجلبه ارتيلون واجيب سوسته اشد وابص على الجلبه اللى بن المكان بتاع الرشه وبين مكان الهوا انا الى حد ما اعرف فى الفنيات والاشياء المكانيكه انا عاوز البندقيه ديه تبقى غبيه عشان لو كده وانا احترفت الصيد ممكن احوش واجيب حاجه من الحاجات الجامده اللى بنسمع عنها فياريت اللى يكرمكو يارب تردو عليا انا مستنى الردود على احر من الجمر ولكو منى جميعا جزيل الشكر والتقدير
عادل عبده غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-23, 08:41 PM   #126
محمد وائل
صياد متفاعل

محمد وائل مستواه غير معروف

انا بندقيتى نوريكا توين البندقيه قويه جداً بس اشترات رش مصرى و اظاهر ان الرشايه اتفرتكت جواها و من ساعتها البندقيه مبطلعش اى نوع رش و نضفتها عند البارودى بس برده مش شغاله يا رات حد يئولى اعمل اه و اصلحها ازاى
محمد وائل غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-23, 08:46 PM   #127
محمد وائل
صياد متفاعل

محمد وائل مستواه غير معروف

انا بندقيتى نوريكا توين البندقيه قويه جداً بس اشترات رش مصرى و اظاهر ان الرشايه اتفرتكت جواها و من ساعتها البندقيه مبطلعش اى نوع رش و نضفتها عند البارودى بس برده مش شغاله يا رات حد يئولى اعمل اه و اصلحها ازاى
تعديل / حذف المشاركة
محمد وائل غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-06-23, 09:03 PM   #128
كفافى1
صياد متقدم

الصورة الرمزية كفافى1

المدينه: شبرا - مصر
كفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريقكفافى1 في بداية الطريق

بالتوفيق ...........................
غير مقروء 11-06-27, 04:03 PM   #129
osama badr
صياد جديد

osama badr مستواه غير معروف

السلام عليكم : انا عندي بندقية صيني نمرة 2 ومش بتعمر و غيرت السوسستة و الجلدة اللي فبها بس لما بتكا بل مفك علي المسمار بعد استخدمها بترجع متعمرش و مينفعش اسبها مفتوحة
osama badr غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-01, 01:02 AM   #130
zezoshndy
صياد جديد

المدينه: فى الدقى
zezoshndy مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى zezoshndy

1_والله يا جماعة انا مش عارف انا بركب الجلبه بتاعت البستم صح ولا غلط بس بيكون جوه الجلبه دائرة بلستك وبربط عليها الوردة بالمسمار
بس فى ناس بتقولى الدائرة البلستك دى بتكون بين البستم والجلبة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
2_ انا الجلبة بتتفت ومش لاقى غير النوع ده عند الصياد المصر فى وسط البلد عاوز اعرف اجيب الجلبة الاصلية منين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
أرجو الافادة من المختصين وجزاكم الله كل خير
zezoshndy غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-01, 08:02 AM   #131
hatef2
صياد جديد

hatef2 مستواه غير معروف

السلام عليكم.
\برجاء التكرم بحل مشكلتى وهى انى اشتريت مسدس blow c06 على ان يضرب طلق عادى وبلى فى نفس الوقت
فى البداية المسدس ضرب الطلق البلى بدون اي مشكلة لحوالى 4 طلقات وبعد كده الطلقة بتتمنع ومش بتخرج وتعمر الطلقة اللى بعدها مع العلم ان المسدس مش معموله ماسورة داخلية
ارجو الرد للافادة والاهمية
hatef2 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-04, 06:49 PM   #132
mohamed fayd
صياد متفاعل

الصورة الرمزية mohamed fayd

mohamed fayd مستواه غير معروف

لو سمحت انا عندى بندقية رمسيس والرشة مرة تصلع والمرة التانية متطلعش اية الحل و انا عايز اغير السوستة بكام حوالى وانت ترشحلى رش نوعة اية وبكام و فى اجزاء فى البندقية مصدية ازاى اطلع الصدى
mohamed fayd غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-04, 06:50 PM   #133
mohamed fayd
صياد متفاعل

الصورة الرمزية mohamed fayd

mohamed fayd مستواه غير معروف

لو سمحت انا عندى بندقية رمسيس والرشة مرة تصلع والمرة التانية متطلعش اية الحل و انا عايز اغير السوستة بكام حوالى وانت ترشحلى رش نوعة اية وبكام و فى اجزاء فى البندقية مصدية ازاى اطلع الصدى
mohamed fayd غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-13, 04:12 PM   #134
sahbany
صياد نشيط

sahbany في بداية الطريقsahbany في بداية الطريقsahbany في بداية الطريقsahbany في بداية الطريقsahbany في بداية الطريق

عندى مشكلة فى بندقية بام 21 التعمير احيانا مبيكملش للأخر وبحس انى لو اتعافيت عليها هاكسرها والمشكلة انى مش عارف افكها من جوة لو حد ممكن ينصحنى ياريت
sahbany غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-07-14, 03:29 AM   #135
saheremara
صياد متفاعل

saheremara مستواه غير معروف
Thumbs down رد: هنا ورشه اصلاح

انتوووووووووو فين
saheremara غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

sponsor links

إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم