الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > الصيد العام
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

الصيد العام موضوعات الصيد العامه وتعارف الصيادين.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 10-07-28, 03:04 PM   #1
rock
صيــــــــاد محتــــــرف

الصورة الرمزية rock

المدينه: الجيزه
rock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيده
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى rock
Lightbulb شكر خاص لعضو انا مش عارف اسمه

السلام عليكم .... ازيكم يا مدفعجيه الصيد .
احب اوجه شكر خاص الى عضو كريم فى المنتدى ..وذلك لانه قال معلومه جميله . ولما حدث موقف مناسب حبيت اجرب اللى قاله وطلع كلامه 100*100 وهو الآتى...:
لما تلاقى يمامتين على الارض اضرب اللى رجليها فاتحه او الاصغر حجما لانها بتكون النتايه وبعد الضرب اليمامه الدكر مبيطرش حتى لو طار استنى شويه ومتجريش على المضروبه هتلاقيه نزل جنبها ودى بتبقى فرصه انك تجيب جوز يمام فى وقت اقل .... وياريت ميحصلش العكس وتضرب الدكر هتلاقى النتايه طارت وسابته .
انا يا جماعه جربت الحكايه دى النهارده وكان معايا واحد صحبى جبت انا النتايه وهو جاب الدكر بنفس الطريقه اللى قال عليها العضو الكريم ..والبنادق المستخدمه هانتر (مدفعى )440 واحمد صحبى كان شايل البام21 .. وكان اول صيدها يعنى لسه مظفرها .
سامحونى بجد لانى فعلا مش عارف اسمه ...وسامحونى برضه لو كانت المعلومه قديمه عليكم .
حضراتكم صيادين كبار ..... ربنا يفيدنا بيكم ......... تحياتى .

صـــــــــــلى الله عليـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه وسلــــــــــــــــــــــــــم
rock غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 10-07-28, 03:14 PM   #2
هشام سمير
قنـــاص من الدرجه الاولى

اوسمتي

الصورة الرمزية هشام سمير

المدينه: البحيره- القاهره- الاسكندريه
هشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدىهشام سمير عميد بالمنتدى
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى هشام سمير
افتراضي رد: شكر خاص لعضو انا مش عارف اسمه

اعرفك انا بيه يا عم ولا تزعل نفسك
الدكتور احمد مصطفى قال نفس الكلام فى موضوع اسمه اليمام طائر يعشق الحريه
وبعدين انتا صياد قدييييييييييييييييييم المفروض المعلومه دى تكون انتا اكتشفتها من زمان
تحياتى
اخوك هشام سمير
غير مقروء 10-07-28, 03:16 PM   #3
galal khalifa
صياد قديم

الصورة الرمزية galal khalifa

المدينه: القاهرة
galal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدى
إرسال رسالة عبر MSN إلى galal khalifa إرسال رسالة عبر Skype إلى galal khalifa

والكلام دا كمان في الحمام لما تكون مجموعة مع بعض اضرب واحدة وما تروحش تجيبها ها تلاقي الباقي نزل تاني علشان يشوفها زممكن تضرب اكتر من واحدة ودا حصل معايا في مدينة بدر اكثر من مرة بس ما يمنعش انك بتحب تقول المعلومات للجميع ودا طبعا مجهود يدل علي خلقك الكريم
غير مقروء 10-07-28, 03:31 PM   #4
NewSomeBody
صياد نشيط

الصورة الرمزية NewSomeBody

NewSomeBody في بداية الطريقNewSomeBody في بداية الطريقNewSomeBody في بداية الطريقNewSomeBody في بداية الطريقNewSomeBody في بداية الطريقNewSomeBody في بداية الطريق

ههههههههههه حلوة يا استاذ جلال
No Mercy

فكرتني بمعركة حصلت فى حرب الاستنزاف فى الجيش الاسرائيلي بنفس الطريقة وكان بطلها العميد الشهيد الرفاعي اسد الصاعقة

واصطاد قيادات العدو بالتدريج بنفس الطريقة
NewSomeBody غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 10-07-28, 04:21 PM   #5
rock
صيــــــــاد محتــــــرف

الصورة الرمزية rock

rock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيده
Exclamation رد: شكر خاص لعضو انا مش عارف اسمه

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هشام سمير مشاهدة المشاركة
اعرفك انا بيه يا عم ولا تزعل نفسك
الدكتور احمد مصطفى قال نفس الكلام فى موضوع اسمه اليمام طائر يعشق الحريه
وبعدين انتا صياد قدييييييييييييييييييم المفروض المعلومه دى تكون انتا اكتشفتها من زمان
تحياتى
اخوك هشام سمير
ازيك يا هشام ..... ايه اخبارك . بس انا مش قديم ولا حاجه .... انا بدات الهوايه 20 /4 /2010 يعنى لسه ورور هههههههه .. تحياتى .

صـــــــــــلى الله عليـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه وسلــــــــــــــــــــــــــم
غير مقروء 10-07-28, 04:25 PM   #6
rock
صيــــــــاد محتــــــرف

الصورة الرمزية rock

Unhappy رد: شكر خاص لعضو انا مش عارف اسمه

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة galal khalifa مشاهدة المشاركة
والكلام دا كمان في الحمام لما تكون مجموعة مع بعض اضرب واحدة وما تروحش تجيبها ها تلاقي الباقي نزل تاني علشان يشوفها زممكن تضرب اكتر من واحدة ودا حصل معايا في مدينة بدر اكثر من مرة بس ما يمنعش انك بتحب تقول المعلومات للجميع ودا طبعا مجهود يدل علي خلقك الكريم
معلش انا كنت حاسس انها معلومه قديمه .... تحياتى .

غير مقروء 10-07-28, 11:25 PM   #7
galal khalifa
صياد قديم

الصورة الرمزية galal khalifa

المدينه: القاهرة
galal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدى
إرسال رسالة عبر MSN إلى galal khalifa إرسال رسالة عبر Skype إلى galal khalifa

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rock مشاهدة المشاركة
معلش انا كنت حاسس انها معلومه قديمه .... تحياتى .
لية يا احمد في ناس كتيرة مش عارفة المعلومة دية ولغاية وقت قصير انا شخصيا ماكنتش عارفها ولما اتكرر الموضوع عرفتها انت راجل عسل وصياد اتوقع لة انة في فترة قصيرة وقريبة ان يكون صياد من العيار الثقيل
غير مقروء 10-07-29, 02:27 AM   #8
NewSomeBody
صياد نشيط

الصورة الرمزية NewSomeBody

NewSomeBody في بداية الطريقNewSomeBody في بداية الطريقNewSomeBody في بداية الطريقNewSomeBody في بداية الطريقNewSomeBody في بداية الطريقNewSomeBody في بداية الطريق

وانا أؤيد رأي الدكتور جلال

اول مرة اعرف المعلومة من موضوع حضرتك
ربنا يكرمك
NewSomeBody غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 10-07-29, 06:09 AM   #9
rock
صيــــــــاد محتــــــرف

الصورة الرمزية rock

شكرا لكل من رد على هذا الموضوع ....... واكرر شكرى للدكتور العزيز / احمد مصطفى على علمه الوفير ومعلوماته الهامه ... ربنا يفيدنا بيكم .... تحياتى .

sponsor links