غير مقروء 11-03-07, 01:25 AM   #98
nmh
صياد جديد

nmh مستواه غير معروف
Thumbs down رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohreda مشاهدة المشاركة
احب انوه يا جماعة ان التعديل ده فيه مسائلة قانونية طبقا
لقانون 394 لسنة 1954
فى شأن الأسلحة والذخائر

و ان الموضوع نعرضه كمادة علمية فقط و لا اتحمل اي مسئولية جنائية او مدنية انا او ادارة المنتدي عن اي تعديل يحدثه اي شخص مخالف لهذا القانون او يقع تحت طائلته و اي مسئولية جنائية او مدنية تنتج عن هذا التعديل او اي فعل يترتب عليه مخالف لهذا القانون

أخى الفاضل / التحذير اللى انت كاتبه فوق ده ملوش لازمة - بكل تأكيد انت عليك مسئولية انسانية فى اللى انت بتقوله ده - انت بتسهل على اى واحد انه يحصل على سلاح حى - معنى ذلك انك بتحرض وبتسهل استعمال سلاح حى فى وقت كل الناس خايفة وعايزه حاجة تحميها وان كنت اشك ان سلاح حى حيحمى حد فى الوقت ده والدليل على كده اننا ماسمعناش خالص خلال الفترة المضطربة دى ان فى واحد معاه سلاح حى دافع بيه عن نفسه - ظباط مرخص لهم سلاح ومرخص لهم الضرب بيه أكثر من اى شخص عادى ومع ذلك اتبهدلوا ولم يحميهم - وتأكد ان اى واحد ممكن يقتل بسلاحك المعدل ده - انت المسئول
الناس المحترمة اللى خايفة فى الوقت ده باقولهم ان دى فترة مؤقته البلد بتعيشها وحتنتهى قريبا - خذوا احتياطتكم ( مش بالسلاح الحى لأنه فى المواجهة مع اتنين تلاته مش حيحمى - وفى الغالب البلطجية دلوقتى بيبقوا مجموعة ) ولكن ماتخرجوش متأخر ولا شارع مظلم أو مقطوع
وتوكلوا على الله - اللى بيحصل ده ياجماعة حيضر ناس كتير - أحنا مش فى غابه حتى لو بعض الناس شايفينها كدة دلوقتى - بلاش نزودها.

للأخ صاحب الموضوع / اللى أخترع القنبلة الذريه كان برضه بيقول (مادة علميه)

أرجو ان ماحدش يزعل منى ياجماعة لكن انا رايى ان ده نوع من الإفساد فى الأرض
nmh غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس