غير مقروء 08-05-25, 07:50 AM   #35
msgm
صياد متقدم

الصورة الرمزية msgm

msgm مستواه غير معروف
افتراضي رد: حاجات كتير .. عايزة تتطور عشان نتقدم ..

السلام عليكم .
charesma باشا .إزي صحتك و أحوالك ..
أتمنى تكون بصحة تمام . و ألف مبروك على تأجيل الجيش ..

بالنسبة لكتابة العربي بلغة إنجليزية .. لحد وقت قريب جدا ما كنتش أعرف أقرأها ..فعلا ما كنتش أعرف أقرأها بجد
و في المنتديات التانية زي منتدى الكلية بتاعنا . أنا مش بأفكر أقرأ أصلا أي مشاركة مكتوبة باللغة دي.
لكن هنا الحال يختلف . لأن كل مشاركة تحمل معلومة مهمة .
وبالتأكيد أكيد فيه ناس كتير جدا غيري ما يعرفوش إيه الكلام ده ..والناس الكبار الي إحنا بنتطلع أنهما يكونوا معانا ف في المنتدى ما يعرفوش الكتابة دي . دا غير الأخوة العرب الي بيشاركوا معانا .
وأنا بأقرأ اللغة دي . بيجيلي إحساس أني طفل صغير . بيقعد يترجم كلمة كلمة و بأقرأ بطئ جدا جدا ..

إحنا بنقوله كده . حرصا منا على أن الكل يفهم مشاركته . ويقدر يتواصل مع الجميع .و يقدر يوصلنا رأيه بكل سهولة . بأسهل و أبسط طريقة ممكنة

أما بالنسبة للأخطاء الإملائية .. .. فإحنا بننبه على الأخطاء الي بتغير معنى الكلمة تماماً . وبالتأكيد مش حتخسر وقت كتير لو عاينت المشاركة و إتأكدت من صحة الكلام . ويمكن تفتكر معلومة تضيفها ,.

وقدر الإمكان أنا أقوم بتصحيح الأخطاء الإملائية بصفتي مشرف .و أقدر أعدل على المشاركات ..

أنت عارف أنا في الأول كنت داخل سخن جدا . وعايز أسبق المنتديات التانية .. وده مش حيتحقق إلا لو كلنا إتعاونا مع بعض

و أوعدك يا charesma أن يكون أسلوبي في الكتابة ألين و أنعم و أحسن من كده .في التعامل ..
.
حرصا على روح الترابط و الأخوة بيني وبين الأعضاء .
و تطبيقا لكلام سيدنا محمد عليه أفضل الصلاة وأتم التسليم .

و أي حد زعل منى في المنتدى يبقى ليه عندي حق عرب بجد .,و أتمنى أنه يسامحني . من قلبه . أعتذر له مليون مرة ..
و يا ريت يكلمني على الإيميل أو الموبايل ..

و أشكرك على سعة صدرك يا charesma و إهتمامك بمواضيعي . و حسن قراءتك ليها .وحرصك على التقدم في المنتدى.
جزاك الله كل خير .

أخوك محمد سيد .

التعديل الأخير تم بواسطة msgm ; 08-05-25 الساعة 07:57 AM
msgm غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس