غير مقروء 11-08-16, 04:17 AM   #26
Axel
صياد نشيط

المدينه: القاهرة
Axel مستواه غير معروفAxel مستواه غير معروف
افتراضي رد: اجابة سؤال كيفية استيراد المسدسات الحية

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة seiko مشاهدة المشاركة
كلامك كله 100 100 ماعدا حتة الجلوك ميستحملش و العملية دى !!!

على فكرة اهم ميزة فى الجلوك انه عملى جدا و بيستحمل ضرب النار المتواصل دون حرارة تذكر يعنى عكس الحلوان تماما , وتانى ميزة انه مفهوش الارتداد القوى بتاع الحلوان , تالت ميزة فرق الوزن الرهيب بينه و بين الحلوان , واحسن فى الأمان و المدى و دقة التصويب و الدبشك وكل حاجة تقريبا
و العيب الوحيد فى الجلوك (وده فى مصر بس ) هو عدم ملائمة الطلقات ال 9مم المصرى معاه

وهذه وجهة نظرى المتواضعة لامتلاكى الاثنان و بقالهم سنين معايا

وحرام عليك تظلم الحلوان و تقارنه مع الجلوك
و عقبال منشوف حلوان بوليمر قادر يا كريم
لا حضرتك مخدتش بالك من قصدي انا عارف ان الجلوك ده انا حتي كاتب بيستحمل لحد درجة حرارة 200 لكن لما قولت بينه و بين حلوان في الضرب كتبت تصور
يعني مقصدش الجلوك بعينه انما الجلوك غني عن التعريف و الحلون فعلا ارتداده جامد و شوفته بنفسي عامل ازاي
و خلي بالك التدريب عليه في الرماية احسن لأن اولا وزنه التقيل بيدي الثبات ثانيا لما تدرب انك تمسك حاجة بالتقل و الارتداد القوي ده و تحاول تثبت ايدك و تنشن لما تمسك اي سلاح تاني هيبقي بالنسبة ليك مسدس لعبة
و ع فكرة الجلوك مشوفتلوش امان هو امانه في حوار الزناد انهم مزدوجين يعني لازم الاتنين تضرب بيهم

بس اسعار الجلوك ضربت بطريقة غريبة انا مرة سمعت انها وصلت لــ80 الف اول ما حوار البلطجية نزلوا الشوارع
يعني حاجة تفقع برة يعمل 2000-3000 جنيه و هنا يعمل 80 الف و الله تهريج
و اللي فقعني اكتر الحلوان بعد ما كان بــ1000 و حاجة دلوقتي عدي الــ20 الف

و يا رب عقبال ما نشوف كل حاجة صناعة مصرية 100 % و ترفع شعار نحن نختلف عن الاخرون بس سعرها يكون ارخص يااااااااااااااا رب
Axel غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس