غير مقروء 12-01-29, 02:33 PM   #49
haridy2000
صياد جديد

haridy2000 مستواه غير معروف
افتراضي رد: عقبال الحلوان كده قادر يا كريم

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medozs مشاهدة المشاركة
تعليق صغير على كلام حضرتك ...بالنسبه لخفه وزنها انا بعتبره ميزه مش عيب ولاحاجه وكمان ارتداها ضعيف غير ال56 وكدا والناس هنا عندنا حبوها عن ال 56 وكمان اقتنوها وبالنسبه لسعرها سعرها كويس بس معتقدش انها حاليا ب 8 الاف ولا حاجه والكورى عشره موجوده دلوقتى ب 18 الف وحوض كبير
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Compact مشاهدة المشاركة
اختيار ممتاز يا أ\ هريدى

انا بعتبره المكاروف بتاع شركة هكلر

حجمه جميل و ناعم جدا جدا بس وزنه تقيل شوية و خزنته صغيرة , متجيبوش غير و معاه خزنة اضافية و يكون 9مم طبعا عشان كان فى منه عيار تانى مش فاكره

معرفش تمنه كام على الرخصة و مشوفتوش مطروح للبيع قبل كده فى مصر , بس تمنه بره يجيب 2 جلوك زى اللى معايا ... الهكلر غالى عموما
واضح يا Medozs انك فاهم في السلاح بس موضوع السعر شبه مؤكد8-9 الاف مع ان سعرها كان من حدود شهر 16-14 الف بس الفرق الاساسي بين التقيل و الخفيف هو السخونه اثناء الضرب المتتالي التقيل بيسخن بصوره اقل
شكرا يا جنرال علي المعلومه هو فعلا 9مم طبعا وبالنسبه للوزن وزنه والخزنه مليانه 9 طلقات اخف بكتير من الحلوان 51 او 920 وهو فاضي ومش فارق قوي في الوزن عن heckler usp
تقريبا 800 جم
موضوع التمن انا مشفتوش قبل كده مع حد علي الرخصه او شمال وخايف اتمنه باكتر من قيمته واللي مقلقني منه موضوع قطع الغيار و الصيانه
haridy2000 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس