غير مقروء 10-11-20, 07:53 PM   #9
adel152
خبير اسلحه .& عضو ذهبى

اوسمتي

المدينه: أسكندرية
adel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدى
افتراضي رد: امكانية تعديل للنوريكا ؟؟؟

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة BASiC مشاهدة المشاركة
أنا شاكر ليكم ردكم كلكم يا جماعه ..... بس أنا كنت متصور ان فيه امكانية ان أنا أغير سوستة للبندقية دي .......عشان تبقئ أقوى ..
لأن في ناس يتصطاد غربان ويمام بالبندقية الصيني ال b3-2 على بعد 50 متر تقريبا وسرعة البندقية لا تتعدى ال 128 متر /ث ... أنا بقى بضرب بالبندقية في ازازة ميه.. الرشة مرضتش تدخل إلا على بعد.3 متر وكمان مخرجتش من الناحية التانية وكمان وأنا بصطاد كل 3 أو 4 عصافير الاقي فيهم واحدة لسة صاحية والرشة بتكون جايلها عند الرقبة .....
أعذروني يا جماعة أنا جديد في الهواية وخبرتي زيرو وحكمي على الأمور بيبقى سطحي نسبيا من خلال رؤيتي الضيقة ..........

ومعلش ليا استفسار من العمدة جلال خليفة
ليه كل البنادق النوريكا عليها حرف F في حين انها مش خاضعة للنظام ده .......

واحمد العناني باشا ......معلش أنا مش لاقي الموضوع اللي بتقولي عليه يا ريت لو لينك ليه .....
وشكرا
أخى العزيز أنا كان عندى نوريكا 61 وهى ماتفرقش كتير عن 56 الفرق 15 متر/ث
Norica 56 4.5&5.5 length 954 weight 2.3kg speed 165m/s
Norica 61&90 4.5&5.5 length 1030 weight 2.5kg speed 180m/s
البنادق دى فيها جلبه زفره وبتحتاج تغير مستمر.
جرب عمليه شفط الهواء من الماسوره علشان تعرف اذا كان فى تسريب هواء ولا لأ.
انا متأكد أن فى مشكله عندك فى البندقية لأنى كنت بأضرب على 8 كنزات فاضيه من بعد 15 متر وكانت بتعدى فيهم كلهم.
لو فى تسرب هواء عندك مشكله فى الجلبه الداخليه أو الأولسيل الموجود حول مكان وضع الرشه.
تغيير الأولسيل سهل ورخيص حوالى 50 قرش وجرب تانى شفط الهواء لو التسريب لسه موجود كده تأكيد أن المشكله فى الجلبه الداخليه وده محتاج حل البندقيه للتغيير.
adel152 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس