غير مقروء 11-07-24, 12:08 AM   #32
sayedlabib
صياد قديم

الصورة الرمزية sayedlabib

المدينه: القاهره
sayedlabib في بداية الطريقsayedlabib في بداية الطريقsayedlabib في بداية الطريقsayedlabib في بداية الطريقsayedlabib في بداية الطريقsayedlabib في بداية الطريقsayedlabib في بداية الطريقsayedlabib في بداية الطريق
افتراضي رد: تم عمل ماسورة لحماية البلو سى

بعد التحية لكل من شارك بمعلومة مفيدة لمحبى البلو انا من رايى ان السعر مبالغ فيه حبة يعنى ممكن يكون اخرها 100 جنيه مش 200 وهاتكون صلب المهم هى صلابتها كام ماهى ممكن تكون 8/10يعنى اول درجات الصلب فاهمنى يا استاذ اسلام دى حاجه

حضرتك قولت مانحكمش على حاجه قبل مانجربها يبقى اسال سعادتك سؤال بسيط هل حضرتك جربت تضرب بالبليه ال5 مللى وشوفت تاثيرها ولا لا

جرب وقولى هاتلاقى تاثيرها ممتاز حتى لو على طبه صلب مفتوحه 5 مللى وصلب 9/10 ب 20 جنيه بس

وطبعا الاستاذ مازينجر بحق الله راجل قمة فى الاحترام بس مش ممكن الواحد يبيع حاجه بسعر تكلفتها زى ماكان قايل فى موضوع طبه الريتاى لما سمسم قاله يقللها شويه قالو انا ببيعها بسعر التكلفة والله اعلم برضه ممكن يكون كلامه سليم انا بقول رايى بس

وبخصوص ان البللى الكبير بيعمل ضغط زيادة فدا موضوع نسبه وتناسب مابين طول الطبه اللى راكبه وحجم المقذوف
وفتحة الطبه من مقاس المقذوف خصوصا كمان ان البليه رقم 2 اللى حضرتك بتستخدمها مش اخف بكتير قوى من البليه ال5 مللى الفرق بسيط قوى فى الوزن يعنى اظن خروجها هايكون معقول مش هايعمل ضغط جامد قوى

والله الموفق وطبعا كلنا بنحترم اراء بعض والموضوع كله اننا بنتمنى ان تعم الفائدة للجميع وشكرا لتقبلكم رايى