غير مقروء 12-06-18, 10:04 PM   #19
RA7MANY
صياد جديد

الصورة الرمزية RA7MANY

المدينه: المنصوره
RA7MANY مستواه غير معروف
افتراضي رد: الاستفسار عن سعر ومكان البيع والتقييم

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة old hunter مشاهدة المشاركة
بص يباشا زي ما الاخوه الصيادين المحترمين قالولك الديانا 52 افضل بنسبالك لانها اول بندقيه لازم عشان تتقن الرمايه اهم حاجه انك تعرف تتعامل مع ارتداد البندقيه وتسيطر عليه لانه في بنادق الرش الارتداد بيحصل قبل خروج الرشه من الماسوره فبياثر علي مسار المقذوف فنصيحه اسمع كلامهم لانك لو بدات ببندقيه فيها مانع ارتداد مش هتعرف تضرب باي بندقيه غيرها ممكن دلوقتي تبقي انت بتقول مش مهم ما انا مش هعوز اضرب غير ببندقيتي هقولك لا لما تندمج في الهوايه هتبقا عايز تضرب باي بندقيه وهتبقا عايز تمتلك اكثر من بندقيه ومش هتبقي عايز حاجه تقف معاك وبعدين هتبقي مهارتك مهما اتمرنت ببندقيه فيها مانع ارتداد هيبقي التمرين علي الثبات بس وتحمل وزن البندقيه فتره طويله منغير اهتزاز المهم ال54 وال56 تجيبهم بعد ماتكون بقيت مش هقولك محترف لا لسه وسط هما يوصلوك للاحترافيه لان سعتها الضرب بيهم هيبقا اسهل من العادي نفس فكره العربيه المانول والاتومتك لو انت راجل سواق مانول منغير بور وبعدتين ركبت عربيه اوتومتك ببور اكيد هنقس انك سايق لعبه وهتسق بكل بساطه وهتعما ابداعات بالعربيه (غرز وحركات من ديه) انما لو العكس وانت متعلم علي اوتومتيك وركبت مانيوال مش هتعرف تسوقها خالص بنسبه للمسدس بالترتيب كده جاب وتشغله علي بلي نمره 3 بس تهتم بالطبه يعني تركب طبه خامه كويسه ومتنعمه من الداخل عشان الحتكاك ميكلش في الطبه 2 الريتاي ايجل برده نمره 3 او 4 برحتك برده بطبه كويسه 3 الريتاي بارون 4 الفولجا والفيبر الساتقيه طبعا دول افضل مسدسات بنسبالي في ضرب البلي بس ركز علي موضوع الطبه لانها اهم حاجه لو طبه سيئه هتضرب عادي بس مش هتديك نيشان خالص حتي الفولجا هوه بيضرب بلي 3 منغير طبه يستحسن توسع الماسوره شويه وتركب طبه عشان النيشان وربنا يوفقك ولو عزت اي استفسار راسلني علي الخاص انا تحت امرك
الحقيقه اشكرك بشده لشرحك الوافي وان شاء الله تعالى سوف اعمل بنصيحتك اخي الفاضل بارك الله فيك اخي الفاضل
RA7MANY غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس