غير مقروء 11-07-08, 07:53 PM   #97
sghr220
صياد نشيط

الصورة الرمزية sghr220

sghr220 في بداية الطريقsghr220 في بداية الطريقsghr220 في بداية الطريقsghr220 في بداية الطريقsghr220 في بداية الطريقsghr220 في بداية الطريقsghr220 في بداية الطريقsghr220 في بداية الطريقsghr220 في بداية الطريق
افتراضي رد: نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sayedlabib مشاهدة المشاركة
بامكان ادارة المنتدى ان تحرم كل ماهو ضد القانون وهناك الكثير فعلا يدخل المنتدى من اجل شراء مسدس صوت ماسورة مفتوحة وبيضرب بللى ولاحظنا ان فى ناس فى طاقم الادارة بتبيع ماسورة مفتوحة طيب ما حضرتك لو خلتهم مايبيعوش ماسورة مفتوحة يبقى محدش هايضرب بللى ولا انا غلطان خلى التجار اولا يبطلوا موضوع ماسورة مفتوحة وبالتبعيه الناس هاتبطل تضرب بلى وهاتستخدم المسدس فقط فى الصوت والتنبيه فى حالات الخطر وشكرا
وبصراحة انا لما جربت الموضوع ده لاقيته فاشل بشتى الطرق مهما حاولت اعدل واعمل -الحى حى والصوت صوت ودى الحقيقة بس خوف الناس على ارواحهم وضيق ذات اليد وعدم امكانيه الحصول على تراخيص جعلت الناس تتهافت على الماسورة المفتوحة والبللى لانه فى بعض الانواع بيكون فعال جدا عشان يحموا نفسهم - الموضوع كبير يا استاذ كريم ومش هايتحل بقرار غلق باب النقاش فى بيع البللى وغيره - لازم نفكر ازاى نوفر للناس امن وامان وبعد كده نمنع عنهم اللى عايزين نمنعه وبخصوص الصيد ده موضوع تانى وعلى فكره اللى عنده بندقية صيد خرطوش مثلا مش هايفكر يشترى مسدس بللى وهايحمى نفسه بيها والناس اللى اشترت بنادق رش انا واثق ان اغلبهم اشترى مسدسات ماسورة مفتوحه وامن نفسه تمام التمام وبعد كده مش مهم بقى اى حد تانى ولو حبيتم كادارة منع بيع مسدسات البلى عشان ده منتدى صيد فقط دى قصة تانيه واكيد الناس هاتلاقى مكان تانى تتجمع فيه وتبيع وتشترى اللى هى عايزاه وتحياتى ليك استاذ كريم المحترم جدا وانا والله بقدرك جدا وبقدر مجهودك وخوفك على المنتدى الجميل ده وانا كمان بالمناسبه عايز رايك فى البندقية الكرال 5.5 الاسود
كلام سليم جدا و اوافقك في ان المنع يعظم المشكلة و لا يحلها
sghr220 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس