غير مقروء 11-05-18, 09:46 PM   #45
Consul
الاب الروحي للمنتدى

اوسمتي

الصورة الرمزية Consul

المدينه: مصر المحروسة
Consul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيده
إرسال رسالة عبر Skype إلى Consul
افتراضي رد: مرجع الصيد فى مصر لبنادق ضغط الهواء

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمدحجازى مشاهدة المشاركة
ان عندى بندقيه نمرا 2 مصرى جديده بلكرتونه ماحديش يتريق عليا انا كان نفسى اجيب ديانه بس ما قدرتش على سعرها بصراحه قمت اشتريت مصرى مصانع جديده اشتريتها قب الثوره بست شهور ب 700 جنيه وقومت بعمل تعديلات فى الشكل فقط الدبشيك غيرت كل معلمه عملت فىه حفر من الجنبين وغيرت لونه استر ماءل للحمرار وقمت بتنكيل كل اجزاء البندقيه الى يشوفها يقول استنلس ستيل وكان عندى تليسكوب ركبته عليها بصراحه من وجه نظرى شكله بقى تحفه وقيم جدا بس ظهر فيها عيب بعد التعديلات بكتير يعنى التعديل مش هوا السبب الزناد تقل اوى لدرجه انه بقى يهز البندقيه عند التنشيل
بارك الله فيك أخي الحبيب...مين إللي يتريق عليك...بندقية زي الفل...نعمة وربنا يديمها عليك غيرك مش طايل...ربنا يديك خيرها ويكفيك شرها...الله ينور على التعديلات والإبتكارات...زناد الرمسيس والمعادى من أبسط ما يكون وليس به تعقيدات مثل الألماني أو الإنجليزي أو الأسباني...أنا عايزك تجرب الزناد بدون تعمير البندقية...شوف حركة الزناد سلسة وسهلة ولا برضو بصعوبة...ممكن تكون البندقية محتاجة تشحيم وتزييت...وممكن يكون الزناد محشور أو بيحتك بالدبشك الخشب...إمشي معاها واحدة واحدة علشان تعرف سبب ثقل الزناد...وممكن فعلا يكون بسبب وضع طبقة النيكل...هل تم تفكيك البندقية بالكامل وإخراج البستم والسوستة وجميع الأجزاء الداخلية وتم تنكيل الكانون والماسورة...أم تم التنكيل وهي مقفلة ومجرد فكيت الدبشك الخشب...أرجو التوضيح حتى أستطيع أن أفيدك...خالص تحياتي...