غير مقروء 11-04-10, 12:47 PM   #121
adel152
خبير اسلحه .& عضو ذهبى

اوسمتي

المدينه: أسكندرية
adel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدى
افتراضي رد: كل ما تريد معرفته عن الكرال التركى

[quote=shawkyghazy;71119]
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة adel152 مشاهدة المشاركة
والله يااستاذ شوقى أنا أقدر افيدك فى النوع الى أنا أستعملته بس وهو الكرال الكسر.
لو قلت أى حاجة عن العتلة ابقى بفتى لأنى لم أستعملها.
كان الأخ المحترم باهى كتب عن الكرال العتلة فى نفس الموضوع فى الصفحة 10 وطلبت منه أن يكتب عن الكرال العتلة ولكنه لم يفعل ممكن حضرتك تسأله على الخاص لمعرفة تفاصيل أكتر.
تحياتى[/quot
استاذ عادل
اولا شكرا على زوقك واهتمامك و
ثانيا انا بجد بحترمك لأن معلوماتك كويسة ودقيقة
بس انت مقلتليش رايك ايه فى الكرال الكسر بصورة اكثر وضوح
أستاذ شوقى
الكرال الكسر + سوسته جامو أصلى + تليسكوب (صغير الحجم للثبات مثل 3*7-20 ) مع تثبيت مسامير الدبشك = بندقية قوية خفيفة الوزن ودقيقة للغاية لو قلنا التكلفة لكل ده 1500 جنيه أعتقد أنها حتكون أحسن بندقية موجودة فى السوق حاليا بهذا السعر. أنا بأستعمل بندقيتى الكرال من حوالى 7 شهور (ضربت اكتر من 800 رشة) بدون أى مشاكل بعد تغيير السوستة وتثبيت المسامير مع التليسكوب الصغير.
أعتقد الناس الى عندها مشكلة مع الكرال السبب الرئيسى مقارنتها ببنادق أخرى مثل الجامو والى وصل ثمنها النهارده حوالى 3500 جنيه ويمكن أكتر ودى مقارنة غير عادلة.
أستاذ شوقى نصيحتى دائما قبل الشراء حاول تشوف أى عضو قريب من سكن حضرتك يكون عنده كرال وحاول تجرب اليندقية بنفسك لأن مش شرط الحاجة الى تعجبنى تعجب غيرى والعكس صحيح.
خالص تحياتى
adel152 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس