الموضوع: اعمال الصيانه
غير مقروء 08-05-12, 10:13 PM   #14
msgm
صياد متقدم

الصورة الرمزية msgm

msgm مستواه غير معروف
افتراضي حتى طلب قطع الغيار من على النت مالوش أمان

الزيت :- أي زيت يكون خاص بالآلات .. .و بلاش زيت 40-WB مع أنه كفاءة في التزييت وتسهيل الحركة... إلا أنه يحتوي على مواد كيميائية وظيفتها الأساسية إزالة الصدأ . و للأسف مع مرور الوقت و كثرة الإستعمال بتشيل دهان البندقية الأسود .. دا غير أنك لو حطيتها على الجلبة .. برضه مع الوقت .. حتحللها . زي ما قال الأخ مصطفى ...و فعلا كلامه صدق . لأن لقيت الزيت ده ( 40-WB) حلل الشحم . و ده معنا ممكن يحلل مواد تانية كتيير الزيت 40-WB يستخدم لتسهيل فك المسامير و الصواميل الصدأة

الحل الأمثل ..ممكن تستخدم زيت العربيات . و تحطه في حقنة طبية .. بس يكون زيت شل هيلكس ألترا لأنة الزيت الوحيد المصنوع من النباتات والأشجار .و مواد تخليقية طبيعية .كفاءة ... "" إبقى عدى على أي بنزينة و قوله يديك شوية من فائض العلبة .. الي بتبقى بعد تغيير الزيت ...""و إظرفه نص جنيه ولا حاجة

على فكرة أنا لسة من نص ساعة بس وصلني عبر البريد الجلبة الأصلية للبندقية .. بس للأسف بعتولي الجلبة الغلط ... بعتولي الجلبة بتاعة الموديلات seal for mod 34/36/38/45T01/48/52/54/46/46E/Stutzen/T05/P31
كنت طلبتها على النت . ما رضيتش أجيبها من مصر لأن الي هنا مضروب . و قلت أجيب الأصلي .من باب الإحتياطي فقط.. لأن مصطفى قالي . أنها أول حاجة بتحتاج تغيير بعد عمر طويل بإذن الله في قطع البندقية ..
و فعلا مختوم عليها كلمة DIANA و واخدة رقم تسلسل مختوم عليها

مش عارف أعمل معاهم إيه و لا أتصرف إزاي ...ولا كأن ليها لازمة معايا ..
ما نابنا إلا... ولا بلاش ..

ممكن والله أعلم تكون بتركب على ال 350 بس هما مش كاتبين .. لأن هما كاتبين نوع الزناد T05 و ده نفس نوع الزناد الي عندي..
بس إيه علاقتها بالزناد أساسا أن هم يحطوا موديله
لو حد عارف يا جماعة يقولي .
ولا أرجع أشحن الطرد تاني ليهم .مرفق برسالة توضح الخطأ ..عل وعسى يبعتوا الجلبة الصح ..

طبعا مش محتاج أقولكم الطرد ده إتفتح كام مرة وعدى على الجمارك و وزارة الداخلية و إدارة المفرقعات و إدارة المخدرات .. و كل أختامهم أنا مصورهالكم .. من على الطرد.. كل ده عشان حتة بلاستيك قد الربع جنيه ..

آسف جدا جدا .. إني طولت عليكم .. و أخليكم مع الصور في المرفقات
الصور المصغرة للصور المرفقة
اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	DSC01315.JPG‏
المشاهدات:	137
الحجـــم:	975.2 كيلوبايت
الرقم:	29   اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	DSC01316.JPG‏
المشاهدات:	142
الحجـــم:	975.8 كيلوبايت
الرقم:	30   اضغط على الصورة لعرض أكبر

الاســـم:	DSC01317.JPG‏