غير مقروء 11-04-25, 12:25 AM   #35
sherifsn
صياد متفاعل

الصورة الرمزية sherifsn

المدينه: القاهرة
sherifsn لديه مشاركات جيدهsherifsn لديه مشاركات جيدهsherifsn لديه مشاركات جيدهsherifsn لديه مشاركات جيدهsherifsn لديه مشاركات جيدهsherifsn لديه مشاركات جيدهsherifsn لديه مشاركات جيدهsherifsn لديه مشاركات جيدهsherifsn لديه مشاركات جيدهsherifsn لديه مشاركات جيدهsherifsn لديه مشاركات جيده
افتراضي رد: تم بحمد الله شراء البندقية Norica Sport 5.5

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr_mohasan مشاهدة المشاركة
بارك الله فيك , كلام حضرتك صحيح فعلا والمسألة بالنسبة للمبتدىء بتبقى مش مسألة قوة البندقية , وإنما الجودة علشان ماتغلبنيش فى تغيير مسامير و سوستة و و و ...........
وأيضا يجب أن نشترى على قدر الحاجة , يعنى المبتدىء مش هيصطاد على بعد اكتر من 20 - 30 متر , يبقى أجيب حاجة على قدر احتياجى بدل ماجيب حاجة ماقدرش استعملها وتكون النتيجة ان الواحد يكره الهواية ويبطلها

بالمناسبة , حضرتك منين من القاهرة ؟
أيوه أنا من القاهرة يا أخي العزيز د. محمد حسن وأخي أيضاً، وبالتحديد أنا ساكن في مصر الجديدة وأخي ساكن في مدينة نصر وإحنا هوايتنا الصيد منذ طفولتنا سواء الطيور أو الأسماك لكن إنت عارف مشاغل الحياة يا أخي العزيز أخدتنا من هوايتنا وخاصةً صيد الطيور لأننا من وقت لآخر كنا نصطاد أسماك، وبحمد الله تعالى عدنا لهوايتنا الرائعة منذ حوالي شهر تقريباً بعد ما بقيت أنا وأخويا في أوائل الأربعينات من عمرنا

أخوكم / شريف النبراوي
sherifsn غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس