الموضوع: دردشه واستفسار
غير مقروء 12-07-11, 11:23 AM   #1440
loot-ait
صياد نشيط

الصورة الرمزية loot-ait

loot-ait في بداية الطريقloot-ait في بداية الطريقloot-ait في بداية الطريقloot-ait في بداية الطريقloot-ait في بداية الطريق
افتراضي رد: محتار اجيب تكييف سبليت واحد ونص ولا تلاتة حصان واكثر نوع عملي في مصر

بص يا باشا انا مهندس ميكانيكا .كنت شغال فى شركة تكييف اول ما تخرجت ورحت تدربت فى مصنع يونيون اير فى 6 اكتوبر و كنا شغالين فى كذا نوع غير اليونيون اير و كنت من اول الناس ال ركبت الجهاز الشارب فى مصر.من الأخر الشارب من احسن و افخم الأجهزة فى مصر يا راجا ده احنا لما كنا بنركب الكباس على الكابولى "الوحدة ال بتبقى برة ديه كنا بنبقى اتنين و مش عارفين نرفعوا من على الأرض.محما محما يعنى بس الكلام ده من 5 سنين مش عارف دلوقتى الوضع ايه.وفى انواع كتير جديدة فى السوق ذى سامسونج و جررى وهاى سنس.وطبعا ياى الشارب الكاريير فى الجودة و اليونيون اير و ال امرييكول واحد البادج هو بس ال مختلف ا نا كنت باشوف كده فى المصنع.....

ونرجع للموضوع بالنسبة ل للمساحات المفتوحة لا يفضل تكيفها بجاز واحد لأن ببساطة كده التكييف مش حيفصل وافضل حاجة من الأخر الجهاز الشباك يا السبليت الأرضى سقفى يا الفرى ستاند ال هو شبه التلاجة ده.بس ده سعره اغلى بكتير من الشباك او الأسبليت لأسباب تجارية. ومن الخر كده احسب المساحة و تقريبييا كده الحصان 10 متر مربع ده لو مافيش زجاج كبير على الشمس طول التهار وكد يعنى....ارجوا اكون افدتك
loot-ait غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس