غير مقروء 12-10-09, 07:22 AM   #16
goodzila
صياد متقدم

الصورة الرمزية goodzila

المدينه: المحله الكبره
goodzila مستواه غير معروف
افتراضي رد: ايهما صوتة اعلى البرونى جاب ولا الريتاى بارون

معلش يا رامي الصوت بيتقاس في المسدس بطول الماسوره ووسع بيت النار ده الي بيحدد بين مسدس ومسدس علي شرط يكون بيضربو نفس نوع الطلق لما نيجي بقا نعمل بين الجاب والريتاي مقارنه حنلاقي الريتاي صوته اعلي من الجاب بقرق واضح جدا في الصوت انما لو جينا نشو مينت احسن في ضرب البلي طبعا الجاب لو اتفتح فتحه مظبوطه ومع طبه كويسه هيبقا افضل من الريتاي بمراحل يكفي انه الجاب ممكن يستحمل تضرب بيه 1000 طلقه بلي منغير ميحصل للمسدس حاجه انما الريتاي بعد 300 طلقه بالكتير المكان الي خلف الطلقه بتاع الابره هيخرج من مكانه وده عشان للسف حما عملين بيت الابر في قطعه اسطوانيه بتدخل من عند بوز الابره وهيا اضعف قطعه في المسدس وعلاجها صعب جدا جدا جدا ده غير انا الجاب بيدي مدي افضل بسبب طول الماسوره
انا عندي الجاب وعندي الريتاي وضربت بالجاب اكتر من 300 طلقه بلي لحد دلوقتي ومحصلوش اي حاجه ولاتاثير صغير حتي انما الريتاي بعد عدد حوالي 100 طلقه القطعه الي بقلوك عليها بدءت تخرج من مكانها واعتقد انه اخره معايا 50 او 60 طلقه وتتخلع الجاب كمان فيه ميزه مهمه جدا قوه احتماله للصدمات عاليه جدا ومستحيل يضرب لو قع منك وديه عن تجربه متعمده عمرت المسدس وكنت برميه علي الارض من ارتفعات مختلفه بطريقه السقوط الحره مضربش ولا طلقه الصراحه مجربتش الموضوع علي الريتاي لانه في اماكن ممن تتكسر عند السقوط زي الدبشك وكعب الخزنه اتمني اني اكون افدت
goodzila غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس