غير مقروء 11-02-25, 09:30 PM   #10
Consul
الاب الروحي للمنتدى

اوسمتي

الصورة الرمزية Consul

المدينه: مصر المحروسة
Consul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيده
إرسال رسالة عبر Skype إلى Consul
افتراضي رد: اسعار المسدسات الحى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sigsauer p226 مشاهدة المشاركة
ياباشا انا وكيل نيابه فى اسكندريه و لسه النائب العام فتح تراخيص السلاح فى الفتره الاخيره ديه و بعدين ديه مش رخصه ده تصريح بحمل السلاح الحى و المفروض اروح القسم يدينى سلاح بس انا كنت عاوز اعرف الاسعار لو حبيت اشترى حاجه احسن من اللى هستلمها المفروض مش طالب حاجه خطيره ديه الاسعار انا مس عارف ليه الهجوم او الرد الغامض كانى طالب رشاش كلاشينكوف مثلا انا بسأل على السعر مش بقول عاوز سلا ح السعر يباشوات المفروض السعر متاح لعامه الشعب ملهوش علاقه بالرخصه اصلا ليه مكبرين الموضوع و مدينله اكبر من حجمه
بارك الله فيك أخي الحبيب...من لا يعرفك يجهلك...وأنت لم تعرف بنفسك وبصفتك الوظيفية...وأنت رجل قانون وتعرف أن القضاة والمستشارين ووكلاء النيابة لهم إعفاء...وأنت قلت مع العلم بوجود رخصة...وبعدين هذا الكلام عام للجميع وليس فيه هجوم أو رد غامض...بل توعية وتوضيح لأن كثيرين شغوفين ومهتمين بهذا الموضوع ويريدون أن يعرفوا الإجراءات الواجب إتباعها...وكحب إستطلاع جرب وروح أي محل أسلحه وإسأله على الأنواع والأسعار للمسدسات الحية...لن يجيبك لأنه لا يريد أن يضيع وقته...وسوف يسألك معاك أورنيك شراء أو رخصة...ولعلمك المعروض في الفترينات كلها مسدسات صوت...ولا يعرضون مسدسات حية وأسعارها عليها في الفترينات...وعموما المبلغ المحدد لن يشتري لك شيئ محترم وبكثيره والمتاح في هذه الحدود هو الحلوان المصري...وممكن تعمل جولة عند فتح الله أو السجلابي أو نسيم عازر وميشيل عازر وستعرف على الواقع...أسعار صادمة...ونصيحتي لو تقبلها...موجود في الأقسام نوعيات جيدة...وبعلاقاتك إستنضف واحد وإستلمه طالما أنه للدفاع وليس لممارسة هواية الرماية وتملك سلاح شخصي مرخص...خالص تحياتي...