غير مقروء 11-05-23, 10:36 PM   #15
عراف
صياد جديد

عراف مستواه غير معروف
افتراضي رد: طبنجات بلجيكى9مم من ليبيا لمن يريد

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة the last knight مشاهدة المشاركة
شكرا لتعليقك يا استاذ عراف على فكرة انا لو ماعنديش سبل الحماية الكافية لى ولاهلى كنت حادور فكل الطرق حتى اللى مش شرعية .بالنسبة للارض الزراعية والمبررات اللى قصدك عليها لترخيص السلاح احب اقولك انك لو عندك كل المبررات وهما ماهمش مزاج خلينى اقولها كده مش حايدولك الترخيص.
بالنسبة للبلى لعلم قوة البلية جيدا وكيف انها قادرة على اختراق صاج سمك 1 او 2مم كمان بس انا عايزك تجربها مع قماش تخين شوية وتقولى اذا اخترقته كمان تقولى على مدى انحرافها لانك لازم تبقى محظوظ لو لاقدر الله طلعلك حد عشان تجيبها فى دماغه.
انا كتبت الموضوع ده لانى بكره الاستغلال وياريت الناس تعرف ان منحنى الاسعار فى النازل يعن كمان شهر ان شاء الله حانسمع اسعار تانية خالص ومفيش مايدعوا للعجلة
يسعدنى التحاور مع مثل هذه العقلية التى من خلال المشاركات لا يسعنى سوى أحترامها
بالنسبة لسؤال حضرتك عن الأختراق ..... سأكتب مجددا أنها بلية مقاس 4 مضغوطة جيدا على أفضل نوع طلقات 9 مللى على الأطلاق تخترق و تحطم ......... كبر حجمها يعطيها سرعة و قوة رهيبة ........ فهى ليست مثل مقاس 2 أو 3 و أكرر هى لا تلسع و لكن تحطم
بالنسبة لدقة النيشان ..... تعايشت مع هذه الجزئية طويلا و خلصت الى التصويب على أعلى نقطة فى الهدف حتى تصيب منتصفه ........ ( واقع و الحمد لله تعاملت معه بنجاح )
أنا أحتفظ به فى بيتى ولا أحمله خارج البيت مطلقا ...... و هذا يناسبنى و يكفينى
تحياتى
عراف غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس