غير مقروء 12-07-08, 08:55 PM   #5
elsayed144771
صياد متفاعل

المدينه: TANTA
elsayed144771 مستواه غير معروفelsayed144771 مستواه غير معروفelsayed144771 مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى elsayed144771
افتراضي رد: الحقونى يا خبراء المنتدى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hesham[mafya]a مشاهدة المشاركة
شوف يا باشا ديه مش مشكلة ولا حاجة لكن ديه حاجة ليها علاقة بمسار الرشة و التقاء شعاع البصر و ليها قياسات و ضرب تقديرى انت ظبط السكوب على مسافة كذا يبقى تضرب علي بعد اد كدة و بعد كدة تعلى او توطى لكن انا لسة مش بروفيشنال فى الموضوع ده فأستنى رأى الخبراء .. تحياتى.
كلام حضرتك مضبوط ..... انا فاهم ازاى الطلقة بتمشى فى مسار ليس مستقيم وانما بانحراف ... والحمد الله على خلفية كويسة بيها وعارف ازاى اضبط شعاع البصر مع مستوى الاسكوب ..... كل ده مفيش مشكلة يعنى العالى والواطى معنديش مشاكل فيه انما المشكلة فى اليمين والشمال

انا بضبط النيشان فيه على مسافة 12 متر وبيقبى تمام وبتيجى فى منتصف الهدف .. انما لما انشن على أهداف بعد 12 متر بتيجى الرشة يمين الهدف وكل ما المسافة تزيد ويبعد الهدف بتيجى يمين أكتر .... قلت مفيش مشكلة اضبط الاسكوب على مسافة 20 متر أو اكتر فضبطه على مسافة 23 متر وكان تمام وفى منتصف الهدف جيت اضرب بيه على مسافات فى حدود 10 متر لقيت الرشة تيجى شمال الهدف وكل ما الهدف يكون اقل من المسافة المضبوط عليها النيشان تيجى شمال اكتر وبمسافة كبيرة يعنى المشكلة أنها مش هتصيب الهدف ... يعنى الانحراف فى تلك الحالتين بيكون بعيد لانه مش هيصيب الهدف ....... يبقى ايه المشكلة