غير مقروء 12-01-02, 09:07 PM   #25
koko22m
صياد نشيط

المدينه: القاهرة
koko22m مستواه غير معروف
افتراضي رد: حول مسدس الصوت الى بندقيه خرطوش

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ashraf_f مشاهدة المشاركة
مونتى الموضوع دة خطير جدا و نصيحة منى محدش يجربه و هاقولكو ليه اللى انتا عملتو دا اسمها قنبلة بلى مش خرطوش الفرق بينهم كبير جدا و كان ممكن تموتك انتا نفسك لان صاروخ المسدس الصوت اللى انتا بتستعمله دة بيشتغل على مرحلتين الاوالى فى الصاروخ من ورا بارود دة اللى بيخلى الصاروخ يتحرك ثم تصل النار بعد ثانية من الانطلاق الى البارود الداخلى و البلى فتنفجر و هنا البلى سيتطاير بطريقة عشوائية و ممكن تيجى فيك انتا \ اما بالنسبة للخرطوش يكون التفجير داخل الماسورة و يسير البلى داخلها فيأخذ اتجاه واحد هو اتجاه خروجه من الماسورة ( عملية التوجيه ) كما ارجو الغاء الموضوع لخطورته اللهم بلغت اللهم فاشهد
انا متفق معاك جدا جدا جدا فى رأيك دا و كنت يدوب بدور على دباجة اكتب فيها الرد دا لقيتك كاتبه بحزافيره كل اللى دار فى دماغى بظبط لقيتك كاتبه لان والدى كان عنده مكتبة و كنا بنبيع فيها مسدسات صوت و صواريخ مسدسات الصوت و طبعا الكلام دا ايام العز مكنش الكلام الفارغ دا حد بيحطه فى دماغه كان مجرد لعب اطفال و تهريج و ياما استخدمت نوع الصارخ اللى موجود فى الموضوع دا مع المسدسات ال 6 مم المشط الصغيرة زى المونديال حاليا و عارف انه بيفرقع على مرحلتين اولها مرحلة الاطلاع و الثانية بعد ما تبعد عنك بمسافة كبيرة جدا يمكن حوالى 10 ادوار ارتفاع بس الانفجار الثانى دا عشوائى يعنى مش موجه و كنت من صغرى بتخيل انه لو فيه مقذوف هيكون عامل زى القنبلة طبعا كان بخيال الاطفال ( المجرمين طبعا امثالى ) بس انا متأكد ان الموضوع دا هيئذى اللى يفكر ينفذه و يمكن ربنا سلم مع كاتب الموضوع بس كل اللى انا واثق فيه انها مش هتسلم كل مرة و ربنا يستر على الكل
koko22m غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس