غير مقروء 12-08-24, 04:03 AM   #7
_SAIKO_
عضو متألق

الصورة الرمزية _SAIKO_

المدينه: الاسماعيلية
_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى_SAIKO_ من اهم اعضاء المنتدى
افتراضي رد: ليه السلاح حلم للمصريين

بص حضرتك الفكرة و ما فيها مش ف السلاح .. الفكرة و مربط الفرص ف الاشخاص هتقولي ازاي .. اقولك واشرحلك كمان . بص يا سيدي

الاشخاص و مدار 30 سنة اتنوعوا ب اخلاقهم و افكارهم ف ظهر كتير بلطجية و كتير اصحاب افكار متعصبة متعطشة لجر الشكل لاتفة الاسباب و كمان عدم احترام الغير و عد القناعة و انعدام الاصول و الاخلاق و زيادة العظمة والكبرياء و دة يتمثل ف حياتك وحياتك ف الامثلة الاتية .
واحد ماشي مخالف ف الشارع قام اتخانق مع اللي ماشي صح مع انة غلطان
واحد عاكس واحدة ف الشارع قامت خناقة
واحد قتل بهدف السرقة و غيرة ب هدف الطار و ال خ الخ
واحد قتل واحد ف الشارع عشان اتخانقوا لسبب تافة ف ازاي يكلموا كدة هو مش عارف هو ابن مين
و هكذا دواليك .. ف لو الحكومة سهلت استخراج التراخيص هتلاقي كل الناس شايلة سلاح و كل الناس بتستخدمة و تقتل ف بعضها الا ما رحم ربك زي و زيك و زي ناس كتير ف المنتدي محترمين و ولاد ناس و هدفهم الحماية فقط ولا بيجروا شكل و بتوع خناقات

ابسط مثال امريكا .. امريكا مسهلة عملية الاتجار و الاقتناء بصورة مبالغ فيها لدرجة انك ممكن تلاقي واحد مقتني مدفع رشاش عيار ثقيل ف البيت و قناصات بتتباع عادي و ف المحلات الامريكية كل انواع الرشاشات و القناصات و المدافع الرشاشة يعني من اول اللبس المموة لحد الطلقة العيار التقيل ف المقابل شوف كمية العصابات المسلحة اللي هناك و اعمال القتل و التخريب اللي علي سبيل المثال ف مدينة شيكاغو .. الشوارع بتفضي من بعد الساعة 10 تقريبا

اتمني تكون وجهة نظري وصلت .. و انا واحد زيكم بالظبط نفسي اقتني سلاح للحماية والهواية لكن دة وضعنا

_SAIKO_ غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس