غير مقروء 12-08-21, 06:04 PM   #19
M.SHADY
مشرف قسم السوق و المسابقات

اوسمتي

الصورة الرمزية M.SHADY

المدينه: القاهره
M.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدىM.SHADY عميد بالمنتدى
إرسال رسالة عبر MSN إلى M.SHADY
افتراضي رد: عيب خطييييييييييير في الكيمار

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد مكاوى مشاهدة المشاركة
السلأم عليكم "

بعد التحية بصراحة انا حاسس انى مبتدا اما حضرتكة .
الملأحظة التى تخص الأستاز عبد اللة انا سيفها انها مش عيب خالص بل العكس تمامأ
صغر الأجزاْء لأئنها داخل الشسية و دة تصميم عكس معظم الأسلأحة الموجودة و عملى جدأ
الى بيتعود على الطبنجة بيحبها للسبب دة والتعمير بيتم مرة واحدة فقط بعد كدة التعمير بيتم بصورة اتوماتيكية
فا مش شايف دة عيب من وجة نظرى .
عيب التصميم الى زكرة اخزنا الفاضل الأفوكاتو صح و عيب فعلأ خطير خصوصأ ومع الأستعمال لمدة كبيرة العرق
بيوعيق عملية النيشان .
العيب دة عولج فى تصميم ال blow c o6 و مسكتة محكومة اكتر من الكيمار الأصابع لها اماكن لها فى اليد
و خطوط بعرض اليد بلكامل فى الدبشك و الشاسية نفسة و الجميل انها متناسقة بشكل جميل
و على فكرة المسدس معابة بسم اللة ماشاء اللة ممتاز ممكن لسبب انة الأصدار القديم مثلأ.
مش عارف بس فى ناس بتشكو متن حشر الطلأقات ودة مش عيب المسدس خالص :
انا مش بستغل فى شركة تسويق البلو سى واللة بس انا جربت انواع كثيرة و رصت عيوبهم
الحشر حلة المسدس الغير مفتوح من المصدر لأ يمكن يحشر حتى لو مع اردأ الطلأقات وى التركى
لسبب القطعة التى تعمل على ارجاع الغاز و دئمأ بيكون شكلها مثل الصليب او عبارة عن شريحة بعرض الماسورة
لأكن المسدس المفتوح و سوستتة قوية ممكن يعلق و هنا فى فرق بين الحشر و التعليق اكيد عرفينة الفارف
بيقف بين الأجزأ و الماسورة دة طبعأ بسبب تسريب الغاز الناتج من الانفجار و حلة بيكون فى كمل طبة للطلقات الصوت اضيق من الموجودة ب mm2 .

اما فى البلى الطبة بتكون طويلة حتى بيت النا ر و المهم جدأ انها تكون قيسها من الداخل مظبوط جدأ
لكى يعدى البلية و فى نفس الوقت يحبس الغاز و يرجع الأجزأ للتعمير مرة اخرى ميثال
البلية نمرة 2 قطرها mm4.00 الماسورة الداخلية لأبد ان تكون mm4.01 فى نا بتعملها mm4.5 دة سبب التعليق الى بيعرف فى البلو سى الحشر و الشخص العادى بيرجع السبب الى المسدس لأكن العيب فى الأصل بيكون فى الماسورة الداخلية او المعروفة بأسم الطبة #
انا اسف على طول الشرح
و ارجو اكون افتكم ولو بشئ بسيط
شكرأ "
شكرا على شرح التجربه الشخصيه و تعميم الافاده